Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Den asymptomatiska smittspridningen, ja. Det enda rätta hade ju varit att vänta med att påstå att det inte förekom någon sådan, tills man verkligen visste, och ge människor rådet att vara försiktiga. Jag kommer ihåg hur hjälplös man kände sig, när resenärerna från italienska Alperna kom hem, och Tegnell stod i TV och sa: "friska barn ska vara i skolan". Och de familjer som hade ett infektionskänsligt barn, eller någon i familjen som var infektionskänslig, hade inte heller rätt att hålla sitt barn hemma - trots att man visste att barn i klassen hade varit i Alperna. Det var helt sjukt (och det sa jag redan då - det finns dokumenterat här i tråden).
Ja, och att man nu hänvisar till vår höga dödlighet som "Ett misslyckande" är ju inte annat än en uttänkt mediastrategi.
Man har i princip inte gjort "någonting", man har inte stängt ned någonting för vi har inte råd och vi har inga lager för allt är avvecklat och utsålt.
Precis som hela landet kommer bli innan allt antagligen slutligen privatiseras och styrs i princip helt från EU.
Gisecke hade ju till och med sagt i en intervju i Januari någonting i stil med "att kurvan kommer plana ut bara endel dött bort," fritt parafraserat.
Sedan hela grejen om rekommendationerna om den palliativa vården.
Jag menar, va fan ska man säga?
Man har ju offrat folk.
https://www.youtube.com/watch?v=nSXIetP5iak