2020-05-30, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Coronakonsult åt tredje AP-fonden också:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/giesecke-var-coronakonsult-at-tredje-ap-fonden-debatterade-samtidigt-mot-vdn-i-svt/
Giesecke är en riktig skummis, en ful fisk usch säger jag bara, han o hans fru.

Såg honom i nåt klipp och han verkade lullig? Undrar om han har alkoholproblem?
Senast redigerad av sentinovember 2020-05-30 kl. 03:22.
Citera
2020-05-30, 03:08
Medlem
-Mystics avatar
Kollar lite på "protesterna" i USA.... Snacka om att inte hålla 2 meters avstånd från folk.
Citera
2020-05-30, 03:41
Moderator
Chantres avatar
Region Halland har följande info om de döda.

Avlidna totalt, Halland - 54 stycken.
varav medicinsk riskgrupp - 53 av 54.
Medelålder 83,5 år.

https://www.regionhalland.se/om-region-halland/smittskydd/information-om-det-nya-coronaviruset/laget-i-halland-covid-19/
Citera
2020-05-30, 04:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Okej då tycker jag att Maharaja79 kan vända sig med saklig kritik direkt till de som påstår det istället för att hålla på och tramsa om att alla som inte håller med honom är ondskefulla.

Det har varit skönt att slippa höra Sjöstedt och Lövet kalla SD för nazister på länge men tamigfan om inte Flashback plockar upp stafettpinnen när politiken ligger i dvala.
Du är ju så totalt ouppmärksam (korkad?) att du inte ens har begripit att Maharaja79 är en kvinna och inte en man.🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-30, 04:46
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är 75% kvinnor anställda på myndigheten, det är feminism, inget annat. Rättvist och jämställt så det förslår eller hur? Vi har du dessutom världens första feministiska regering, det har de själv proklamerat. Försök inte blanda bort korten. Tegnelldåren stod ju i början av skiten och svamlade om att det inte är rättvist (jämställt?) att vissa kan jobba hemifrån och andra inte.
Att det fanns 75% kvinnor vid FoHM var för mig en nyhet, ännu mer förvånande blir det då att de personer som vi sätt arbeta inom FoHM med pandemin nästan bara är män. Jag tänker på Tegnell, Generaldirektör Johan Carlson, Anders Wallensten, giesecke. För att vara en jämställ fördelning ska det vara 60/40, så jämställt kan man då inte sega att FoHM är.
När Tegnell Sa att man inte skulle arbeta hemifrån pga att det inte var jämställt tror jag inte han pratade om kön utan om jämställdhet mellan arbetare. Detta fick han ju också dra tillbaka, råden från FoHM är att man ska jobba hemifrån om man kan.
Världens första feministiska regering? Har vi det? Det har blivit pinsamt tydligt att är det något som Sverige inte är är det Feministiskt. Alla de andra Nordiska länderna har just nu kvinnliga statsministrar, Danmark, Norge , Finland och Island. I Sverige har vi som ett av världens få länder aldrig haft en kvinnlig statsminister. Kan man kalla ett land som aldrig haft det feministiskt och kan man kalla dess regering"Världens första feministiska regering". Det är skillnad att vara och att sega sig vara. Det året Fi höll på att ta sig in i riksdagen fick samtliga partier frågan om de var feminister. Jag mins att jag njöt av att hör både moderaterna och kd dyrt och heligt sega sig vara feminister. Så samtliga partier i Sverige har sagt sig vara feminister alltså inget som utmärker sig för socialdemokraterna. Jag är nu lite osäker på vad SD svarade på fråganom om de är feminister, kanske de bara pratade bort frågan de är ju också det enda partiet som aldrig haft en kvinnlig partiledare. Men de har ju också bara funnit sedan 80-talet.
Vad jag menar är att att skylla Sveriges dåliga corona strategi på feminister bara visar ett förakt för kvinnor som kämpar för lika rättigheter som de som männen har och har egentligen ingen grund i verkligheten. Denna pandemi har mycket lite med feminism att göra, det är främst män som dör, den största gruppen av de som vårdas på iva är män och inom vård och omsorg jobbar det mycket kvinnor. Det är ofta artiklar om dessa kvinnor som jobbar på iva och just nu jobbar hårt på att rädda livet på många män. Dessa kvinnor riskerar sina egna liv när de försöker rädda dessa ”gubbar”. Här på tråden är det många kvinnor som skriver kritiskt om Sveriges strategi. Hade vi kvinnor och feminister varit så hemska som en del vill utmåla oss som hade vi väl bara välkomnat en sådan pandemin som i första hand skadar män. Vi hade väl glatt och tysta bara sett på när männen dog. Men det gör vi inte. Betyder inte det något.Det är främst män som har beslutat strategin för denna pandemi och det är många kvinnor som slåss för männens liv. Så just i denna pandemi håll feminism föraktet någon annan stans.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-05-30 kl. 05:45.
Citera
2020-05-30, 05:25
Medlem
Tegnell liknar mer och mer Bagdad-Bob. Försvaret är nu att vi kan inte jämföra siffror, det kan vi göra först senare. Och hans förhoppning är tydligen att andra länder hinner ikapp Sverige. Skulle inte tro det. Inte vad gäller jämförbara länder som Danmark, Norge och Finland.

Tegnell i intervju med danska TV2.

https://play.tv2.dk/programmer/nyheder/serier/interviews-fra-tv-2-news/sveriges-coronageneral-vil-have-aabnet-graensen-til-danmark-219519/
Citera
2020-05-30, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Oj! FHM har skickat material till Nextstrain. Misstänkte de mörkade då Sveriges bidrag varit klen. Men de behöver väl spåra den vägen.

Nextstrain
@nextstrain
Level 1:
Thanks to @HHU_de
@goetheuni
@PHE_uk
@MichiganHHS
@Folkhalsomynd
@icmr_niv
Istituto Zooprofilattico Sperimentale delle Venezie and @GISAID
we've just added new genomes from England, Sweden, Germany, India, Italy, and USA (Michigan). New seqs are in red

https://twitter.com/nextstrain/status/1265860920812552192

Och FHM har spårat strängar till USA och UK. Hade de följt Flashback så hade de kunnat testa inresande från USA och UK redan från start för här följdes både USA och UK. Men bra att de nu börjat använda Nextstrain.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7484660

https://nextstrain.org/
Citera
2020-05-30, 06:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Att det fanns 75% kvinnor vid FoHM var för mig en nyhet, ännu mer förvånande blir det då att de personer som vi sätt arbeta inom FoHM med pandemin nästan bara är män. Jag tänker på Tegnell, Generaldirektör Johan Carlson, Anders Wallensten, giesecke. För att vara en jämställ fördelning ska det vara 60/40, så jämställt kan man då inte sega att FoHM är.
När Tegnell Sa att man inte skulle arbeta hemifrån pga att det inte var jämställt tror jag inte han pratade om kön utan om jämställdhet mellan arbetare. Detta fick han ju också dra tillbaka, råden från FoHM är att man ska jobba hemifrån om man kan.
Världens första feministiska regering? Har vi det? Det har blivit pinsamt tydligt att är det något som Sverige inte är är det Feministiskt. Alla de andra Nordiska länderna har just nu kvinnliga statsministrar, Danmark, Norge , Finland och Island. I Sverige har vi som ett av världens få länder aldrig haft en kvinnlig statsminister. Kan man kalla ett land som aldrig haft det feministiskt och kan man kalla dess regering"Världens första feministiska regering". Det är skillnad att vara och att sega sig vara. Det året Fi höll på att ta sig in i riksdagen fick samtliga partier frågan om de var feminister. Jag mins att jag njöt av att hör både moderaterna och kd dyrt och heligt sega sig vara feminister. Så samtliga partier i Sverige har sagt sig vara feminister alltså inget som utmärker sig för socialdemokraterna. Jag är nu lite osäker på vad SD svarade på fråganom om de är feminister, kanske de bara pratade bort frågan de är ju också det enda partiet som aldrig haft en kvinnlig partiledare. Men de har ju också bara funnit sedan 80-talet.
Vad jag menar är att att skylla Sveriges dåliga corona strategi på feminister bara visar ett förakt för kvinnor som kämpar för lika rättigheter som de som männen har och har egentligen ingen grund i verkligheten. Denna pandemi har mycket lite med feminism att göra, det är främst män som dör, den största gruppen av de som vårdas på iva är män och inom vård och omsorg jobbar det mycket kvinnor. Det är ofta artiklar om dessa kvinnor som jobbar på iva och just nu jobbar hårt på att rädda livet på många män. Dessa kvinnor riskerar sina egna liv när de försöker rädda dessa ”gubbar”. Här på tråden är det många kvinnor som skriver kritiskt om Sveriges strategi. Hade vi kvinnor och feminister varit så hemska som en del vill utmåla oss som hade vi väl bara välkomnat en sådan pandemin som i första hand skadar män. Vi hade väl glatt och tysta bara sett på när männen dog. Men det gör vi inte. Betyder inte det något.Det är främst män som har beslutat strategin för denna pandemi och det är många kvinnor som slåss för männens liv. Så just i denna pandemi håll feminism föraktet någon annan stans.
Nu får vi skilja lite på kompetenta kvinnor och feminism. Det föreligger inte alltid någon samvariation där vill jag mena. Jag menar att det finns feminism och så finns det feminism. Våra myndigheters förfall tillskriver jag mycket all denna postmoderna queerfeminism som har dragit in jämställdhetsplaner, värdegrundsdokument och HBTQ-certifieringar i verksamheterna. Alltså, inkvotering leder inte till att man får de bästa längst fram; bara de med de vassaste armbågarna och de mest talföra och inte nödvändigtvis de duktigaste tar sig upp i sådana organisationer. FHM som myndighet har knappast sluppit undan detta. Istället för att ha en meritokratisk rekrytering och ett fokus på kärnuppgifter har hela myndigheten drabbats av Dunning–Kruger-effekten där ett av utfallen paradoxalt kan leda till en frånvaro av kvinnor med spetskompetens då dessa instinktivt brukar undvika sådana institutioner där inte kompetens är det som bedöms i första hand. Även män med kompetens och stake brukar hålla sig ifrån sådana ställen.

Jovisst är det män som står längst fram i leden på FHM men knappast de vassaste knivarna i lådan s.a.s. och det gäller även de kvinnor de omger sig med. På Socialstyrelsen ser vi dock många kvinnor i främsta ledet men det rör sig inte om de med verklig spetskompetens för då skulle vi inte se sådana olycksfall i arbetet som det uppmärksammade och skandalösa palliativa behandlingsprotokollet man tog fram samt frånvaron av beredskapsplaner och annat.

Jag menar att den feministiska regeringen vi har, har lyckats med konststycket att få ett antifeministiskt utfall på den politik man har fört. Vi ser det inte bara hos våra myndigheter hur de fungerar utan överallt i samhället. Ta bara senaste årens flyktingpolitik och hedersvåldsproblematik. Så brukar det bli när IQ-nivån är låg och när det saknas verklig kompetens bland beslutsfattarna vilket blir effekten av inkvotering.
Citera
2020-05-30, 06:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svensk-studie-ska-undersoka-covid-19-hos-gravida-och-nyfodda

Eftersom det av tråden framgår att det här landet kommer att ha en evig smitta så kanske detta kan bli en succé för Sverige - att forskare kommer hit och forskar på våra smittade?

Ingår säkert i Tengeles o Gieseckes plan. Experimentet fortsätter......
Citera
2020-05-30, 06:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Giesecke är en riktig skummis, en ful fisk usch säger jag bara, han o hans fru.

Såg honom i nåt klipp och han verkade lullig? Undrar om han har alkoholproblem?

Dricker antagligen för mycket Corona
Citera
2020-05-30, 06:37
Medlem
Skolorna stänger igen i Sydkorea efter coronautbrott.

But just a day later, 79 new cases were recorded, the highest daily figure in two months.

Most of these cases have been linked to a distribution centre outside Seoul.

The warehouse, in the city of Bucheon, is run by the country's biggest e-commerce firm Coupang, and officials have said the facility was not strictly complying with infection control measures. Health officials even discovered traces of Covid-19 on workers' shoes and clothes.

https://www.bbc.com/news/world-asia-52845015

Vilken grundlig info Sydkorea släpper. Här får vi inte veta var folk blivit smittade och var kluster finns. Vi har ingen möjlighet att skydda oss och det är nog tanken bakom flockimmunitetsstrategin.
Citera
2020-05-30, 06:42
Medlem
Hjulen rullar i Kina? Tryggt för folk att återvända.

COVID19 in Asia
@SEACoronavirus
·
24m
#COVID19 in Asia (May 30):
- US withdraws from the WHO
- 39 new cases in South Korea linked to a warehouse in Seoul
- South Korea close schools days after reopening due to increase in cases
- 400 German managers return to China
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera