2020-05-30, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag följer inte länkar härifrån så gärna pga virusrisken och just för att tråden är jättelång så ville jag bara veta ett par saker som hade tagit 10 sekunder att svara på istället för ditt otrevliga svar.
Jag vet inte om alla på Flashback har någon sorts diagnos eller medfödd brist på normal hyfs, men om det finns någon normal människa här så får de gärna svara på vad Tishko heter i efternamn, var han kommer ifrån och om man tror att skälet till mordet var svartsjuka.

De flesta av oss lider av allergi mot latmaskar!

Mvh / Generation Google
Citera
2020-05-30, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Av dagens liverapporteringar på rättegången så känns det onekligen som att advokaten berättar för honom vad han ska säga till åklagaren, hon verkar alldeles för mysig och mjuk mot honom trots att hon är advokat. Han har ju trots allt väldigt mycket att förklara istället för att sitta å ljuga å blåneka nästan till och med sin egen existens.
Tyckte samtidigt inte att advokaten gav mycket som skulle tala för Ts fördel. Finns ju inte så mycket dock.
Citera
2020-05-30, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Så långt samband, ja.

Det finns två Bilfirmor med samma namn. En är för Volvo och en är för Ford
Citera
2020-05-30, 02:15
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Om han var mentalt instabil hade han brutit ihop vid detta laget. Och hur menar du att krävs fysisk styrka för att stycka? Det är ju inte så att det muskelmonster som styckar djur med händerna, man använder knivar.

Han tror nog fortfarande att han kan komma undan, trots blod överallt i lägenheten. Hans plan om att rätten skulle gå på att någon annan skulle ha lagt dit huvudet medan han var häktad föll på alla bevis för att mord och styckning sker i lägenheten. Jag kan sträcka mig från mentalt instabil till att killen är korkad. Synnerligen dessutom.
Citera
2020-05-30, 02:15
Medlem
allt.o.ingets avatar
Polisen har gjort en gedigen utredning och vänt på varenda sten. Till och med monterat ner toaletten och grävt i avloppet i jakt på spår. Säga vad man vill om svenska polisen, men mordutredningar där håller man världsklass. Synd att domstolarna inte håller samma klass.
Citera
2020-05-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Han tror nog fortfarande att han kan komma undan, trots blod överallt i lägenheten. Hans plan om att rätten skulle gå på att någon annan skulle ha lagt dit huvudet medan han var häktad föll på alla bevis för att mord och styckning sker i lägenheten. Jag kan sträcka mig från mentalt instabil till att killen är korkad. Synnerligen dessutom.
Tekniskt sett kan han nog komma undan med mord i alla fall. De hr ju inga bevis på att han mördat henne. De saknar väsentliga saker som mordvapen, dödsorsak, kropp och motiv.

Finns ju inte ens teori på hur mordet skulle gått till.
Styckning och vållande borde de garanterat kunna ta hon på däremot.
Senast redigerad av beastwood 2020-05-30 kl. 02:22.
Citera
2020-05-30, 02:25
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
LJUDUPPTAGNING: Hör Wilmas pojkväns egna ord i rätten:
https://newsonthegotoday.com/s70ywm
Länken funkar inte
Citera
2020-05-30, 02:26
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Länken funkar inte

Gå ner till continue eller gå till Expressen tv på Youtube
Citera
2020-05-30, 02:28
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Polisen har gjort en gedigen utredning och vänt på varenda sten. Till och med monterat ner toaletten och grävt i avloppet i jakt på spår. Säga vad man vill om svenska polisen, men mordutredningar där håller man världsklass. Synd att domstolarna inte håller samma klass.
Utredningen är godkänd men absolut inte gedigen. Att man inte hittat kroppen är ett stort minus. Och att man inte hittade huvudet i den lilla lägenheten på över 1 vecka. Det är ganska stora luckor i utredningen faktiskt.
Det kan även vara så illa att han inte döms till mord pga polisens halvdåliga insats.
Citera
2020-05-30, 02:33
Medlem
tojos avatar
Citat:
Tekniskt sett kan han nog komma undan med mord i alla fall. De hr ju inga bevis på att han mördat henne. De saknar väsentliga saker som mordvapen, dödsorsak, kropp och motiv.

Finns ju inte ens teori på hur mordet skulle gått till.
Styckning och vållande borde de garanterat kunna ta hon på däremot.

Teorier om hur mordet gick till finns absolut, men inte i detalj gällande trubbigt mordvapen som han nog gjort sig av med. Blodskvätten i vardagsrummet, dragmärken till sängen där döden inträffar. Allt finns i FUPen.

Apropå FUPen så finns utrymme för att han beställt mordet av någon annan medan han skaffar alibi genom att bli plockad av polisen på motorvägen. Med tanke på hur säkra grannarna är på när W slutar skrika. Men att han därefter åkte på att stycka, själv eller med någon annan som var proffsig nog att inte lämna spår efter eget DNA. Kanske klarade han inte att döda själv.
Citera
2020-05-30, 02:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
- Jag väntade med att säga det här eftersom jag trodde att vi skulle ha syn i lägenheten. Hade vi haft syn skulle ni ha sett vad jag menade.

Vad menar han med syn i lägenheten?

T menar nog egentligen "vallning", att han ska få komma till lgh/brottsplatsen med polisen och få förklara på plats vad som hänt. Men det gör man bara om/när han erkänner, vilket han inte vet/låtsas att inte veta/glömt/finns inte i hans verklighet.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag hoppas ju han åker dit redigt, men har man en advokat så skall ju den skydda en om man håller på tex att försäga sig och så... En advokat skall ju inte bara sitta där och glo. Så det var därför jag undrade vad hon gjorde.

Hon gör nog ett ypperligt jobb, T pratar ju sig själv hela vägen in till rättspsyk. Den lilla RPU:n hade väl tillägget att han borde ha en stor RPU....Jag tror han blir fälld för allt, men rättspsykvård.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är inte advokatens uppgift att skydda TT från att försäga sig.
Du blandar ihop den svenska advokatrollen med vad du ser i amerikanska serier.

Återigen, tack för balanserade och bra inlägg. Varför tror inte du på rättspsyk?

Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
Undrar om polisen har kollat igenom hans meddelanden på sitt Playstation? Kanske lite otroligt men där finns det ju en minimal chans att han skrivit något till nån, eftersom han verkar spela en hel del.

Bra tanke där, och man kanske kan se hur länge och vid vilken tid han spelade.

Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Svårt att säga. Hans iq kan inte vara åldersrelevant alternativt har iq försämrats av allt drogande. Behöver se betygen eller intervjua hans lärare sedan grundskola och gymnasium.

Verkar ha problem med temperamentet.

Bipolär möjligtvis .
Empatistörning.

Verkar uppenbart sakna samhälls o verklighetsuppfattning.

Nej, han verkar ju vara helt lost, går in och ut i någon låtsasvärld. Kan en psykos vara så länge?

Citat:
Om han var mentalt instabil hade han brutit ihop vid detta laget. Och hur menar du att krävs fysisk styrka för att stycka? Det är ju inte så att det muskelmonster som styckar djur med händerna, man använder knivar.

Jag tror inte att man behöver bryta ihop för att man är instabil.
Citera
2020-05-30, 02:35
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Gå ner till continue eller gå till Expressen tv på Youtube
Dåligt svar. Vill ha konkreta välfungerande länkar på skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in