2020-05-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Tyckte att åklagaren var i tamaste laget, iaf utifrån Aftonbladets rapportering.
En juridikfråga till er som kan detta: kan åklagaren komma med nya fakta under slutpläderingen? Alltså sådan fakta som redan idag finns men som inte togs upp i dagens förhör.

Tänkte på samma. Jag hoppas verkligen reportern hoppade över en hel del för annars verkade som att åklagaren ställde typ en fråga om blodet och huvudet i lägenheten och när MGM sa att han inte kände till det så gick åklagaren bara vidare med förhöret? Känns ju som att han borde pressar honom ordentligt med dom sakerna?
Citera
2020-05-30, 00:47
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Nu har han väl ballat ur totalt och satt en plastgaffel i ögat på sig själv för att slippa undan. Så jävla patetiskt. Han mår riktigt jävla dåligt över det han har gjort och lär känna en enorm ångest nu

Jeg er sikker på at det eneste ahmed er ledsan på er at han er blevet taget af polisen og sidder i retten.
Citera
2020-05-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Kan det vara så att han gav så urbota korkade svar och förklaringar i rätten idag för att

1. Han vet att han är körd, men eftersom han gillar att provocera och leka med andra så satsar han på att äckla W's anhöriga maximalt och frustrera alla med sina dumma förklaringar.
2. Det spelar ingen roll om har får livstid för han tänker ändå ta sitt liv vid första möjliga tillfälle (är jag helt övertygad om). Han har funnit en trygghet i beslutet att avsluta sitt liv så då spelar utfallet av rättegången ingen roll.
Han har en grandios självbild och tror på riktigt att han är smartaste personen i rummet och att det kommer räcka för frikännande.

Efter att ha läst merparten av FUP tror jag hans störning är mer än bara grandios självbild.
Kanske är han narcissist. En person med den störningen skall ju ha en konstant slitning mellan yttre fasad och inre skam och att han använder hash som självmedikament.
Citera
2020-05-30, 00:48
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Funderar över följande som Tishko sa idag under förhöret när det gäller den påträffade kroppsdelen.
- Jag har tänkt på det ett halvår, hur kan mina grejer ha hamnat där. På 20 sekunder kan mina avtryck ha hamnat där, säger han.

Har han vetat om fyndet så länge som ett halvår? Trodde åklagaren och polisen höll lite på den infon vid förhör? Har jag missat mågot?
Självklart, han fick reda på det dagen efter fyndet i november. Läs polisens förhör Med Tishko i fupen dagen efter fyndet.

Han nekar allt och ingen kommentar
Citera
2020-05-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Vem är du att döma? Låter sin tonårsdotter... Vad ska de göra? Ringa polisen och be dem hämta henne? Ringa Soc och be dem hämta henne? Vet inte varför hon inte fick bo hos mamman men det kan ha handlat om att hon tog droger när hon träffade T. Kanske ställde hon ultimatum? T:s föräldrar då? Vad gjorde de????
Slänga ut sin 15/16 åriga dotter för hon tar droger? Jaa men det hjälper ju verkligen!
Ringa soc? Haha
Nej du fyfan för sådana föräldrar.
Senast redigerad av Bombaclap 2020-05-30 kl. 00:52.
Citera
2020-05-30, 00:50
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Helt möjligt, vet du nu att de jobbat på samma ställe?

Enligt Facebook jobbar TK (PÖS fästman) på en bilfirma som heter Bran*t. Enligt FUP jobbar MGMs far på en bilfirma som heter Bran*t. Tvivlar på att det är två olika bilfirmor med samma namn i samma område.
Citera
2020-05-30, 00:52
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Självklart, han fick reda på det dagen efter fyndet i november. Läs polisens förhör Med Tishko i fupen dagen efter fyndet.

Han nekar allt och ingen kommentar
han fick reda på det 4/12... redan utrett.
Citera
2020-05-30, 00:53
Medlem
Jag har inte riktigt följt med i allt som hänt, jag vet att Wilmas huvud hittats i pojkvännens garderob och att han tydligen heter Tishko då, men vad heter han mer? Vad är han för nationalitet och vad tror man är skälet till att han mördat Wilma? Är det för att hon ville göra slut med honom?
Jag hörde hans tykna svar på åklagarens frågor och man vill ju bara smälla till honom...han lär ju vara skyldig.
Om någon orkar svara mig på frågorna ovan får de gärna göra det.
Citera
2020-05-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Enligt Facebook jobbar TK (PÖS fästman) på en bilfirma som heter Bran*t. Enligt FUP jobbar MGMs far på en bilfirma som heter Bran*t. Tvivlar på att det är två olika bilfirmor med samma namn i samma område.

Så långt samband, ja.
Citera
2020-05-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ja, en sådan dåre. Han är helt körd. Finns inga ”rimliga tvivel”. Straffvärde 18 år eller livstid, inkl Brott mot griftefriden. Men pga av hans låga ålder blir det väl 16 år om han inte döms till psykvård förstås. Det blir dyrt för skattebetalarna oavsett vilket....

Hans dumhet överträffar till och med herr u-båtskapten Peter Madsen som trots världshistoriens första variant av ”sänkning av hel brottsplats till sjöss”, ändå lyckades med konststycket att placera sig ensam på densamma.

Tishko hade motiv, tillfälle och kan knytas till platsen samt delen av kroppen. Det finns inget utrymme för någon annan gärningsman. Inte ens i hans egen version! Det går inte att tvivla det allra minsta på hans skuld.

Tova Mobergs mördare var likt MGM 23 år när han dömdes och han fick trots låg ålder livstid. Så man kan ju alltid hoppas på detsamma nu.
Citera
2020-05-30, 00:57
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
hans farsa är nog jävligt arg på honom.. här kommer pappa psykopat-blatte och sågar och så är son psykopat-blatte dum not att behålla huvudet, troligen som en souvenir-bag ifrån hans första(?) mord, med tanke på att det var kläder och pass i väskan så är det nog tyvärr ett collectors item.

hoppas någon tar sig friheten och avrättar både far och son.

Ja, klantigt. De hade kanske kunnat komma undan annars. De har transporterat ut en och annan väska i fordon och inga vittnen till styckning och transport. Man kan tro att den som hjälpt MGM gjort det förut.
Citera
2020-05-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Han vädrade väl för att han rökte inne, både cigg och cannabis...

Eller för att han kände liklukten! Huvudet hade ändå legat i garderoben i 6 dagar så nog måste det ha luktat trotts folie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in