2020-05-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag vet inte om det finns ljudupptagningar från rättegången ...

LJUDUPPTAGNING: Hör Wilmas pojkväns egna ord i rätten:
https://newsonthegotoday.com/s70ywm
Citera
2020-05-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
LJUDUPPTAGNING: Hör Wilmas pojkväns egna ord i rätten:
https://newsonthegotoday.com/s70ywm
Irriterande att man förvränger ljudet. Alla vet ju ändå vem han är.
Men i alla så låter det för detaljerat och planerat för att vara sant. Han har övat på vad han ska säga i huvudet länge upplever jag det som.
Citera
2020-05-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Haha, alla har någon slags diagnos eller medfödd brist på hyfs? Låter som du har någon diagnos med tanke på din retorik.

Jag tror han var från Irak, kommer inte ihåg efternamn, men finns på google om inte annat.
Vad man tror motivet är finns där nog lite olika svar på. Jag tror det var ett gräl som spårade ur i besinningslöst våld och han försöker dölja det med styckning och förnekning.

Okej, jag får väl googla då. Tack.
Citera
2020-05-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Är inte jurist heller, men jag tror att han kommer fällas. Om det är okej att jag frågar, vad är det som får dig att tvivla på en fällande dom?
För mord, tror jag de blir svårt att fälla då dödsorsak ej är fastställd samt att de blir svårt att bevisa att han hade för avsikt att döda W
Citera
2020-05-30, 01:38
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Lägg av med erat blatte hat, det finns ingen annan inblandad än Tishko här.

Behövs inget blattehat för att misstänka att Tis*ko fått hjälp. Han verkar både för instabil mentalt och för klen fysiskt för att göra alla styckningsmoment själv.
Citera
2020-05-30, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Behövs inget blattehat för att misstänka att Tis*ko fått hjälp. Han verkar både för instabil mentalt och för klen fysiskt för att göra alla styckningsmoment själv.
Om han var mentalt instabil hade han brutit ihop vid detta laget. Och hur menar du att krävs fysisk styrka för att stycka? Det är ju inte så att det muskelmonster som styckar djur med händerna, man använder knivar.
Citera
2020-05-30, 01:53
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Jag håller med om att resan är förbryllande men någonstans känns det väldigt medvetet gjort - ett villospår av något slag. Det är inget jag kan backa upp på något sätt.
T försökte vilseleda polisen och övertyga alla att W åkte till Göteborg. Därför köpte han biljett till Göteborg med Wilmas kort. Sedan stiger T av i Uddevalla för att komma tillbaka och städa efter. Han söker i telefonen vägen hem eller försöker få skjuts. När polisen plockar honom då blir T rädd och hittar på historien att han hamnat i ett slagsmål. Han vill absolut inte berätta för polisen att han letar efter W. T blev irriterad i förhöret idag att polisen inte följde hans version om att W kan vara i Göteborg. Han trodde att han planerat så smart.
Citera
2020-05-30, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
T försökte vilseleda polisen och övertyga alla att W åkte till Göteborg. Därför köpte han biljett till Göteborg med Wilmas kort. Sedan stiger T av i Uddevalla för att komma tillbaka och städa efter. Han söker i telefonen vägen hem eller försöker få skjuts. När polisen plockar honom då blir T rädd och hittar på historien att han hamnat i ett slagsmål. Han vill absolut inte berätta för polisen att han letar efter W. T blev irriterad i förhöret idag att polisen inte följde hans version om att W kan vara i Göteborg. Han trodde att han planerat så smart.
Lite åt det hållet låter troligt.
Sådana indicier kan vara viktiga för att fälla honom.
Citera
2020-05-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag följer inte länkar härifrån så gärna pga virusrisken och just för att tråden är jättelång så ville jag bara veta ett par saker som hade tagit 10 sekunder att svara på istället för ditt otrevliga svar.
Jag vet inte om alla på Flashback har någon sorts diagnos eller medfödd brist på normal hyfs, men om det finns någon normal människa här så får de gärna svara på vad Tishko heter i efternamn, var han kommer ifrån och om man tror att skälet till mordet var svartsjuka.

Bara att Googla Tishko Uddevalla så får du fram allt möjligt. Svartsjuka.. delvis.. men med tanke på hur kall han är så är han ju psykopat. Han ville nog inte bli dumpad, då skulle det förmodligen vara som ett misslyckande för honom. Så typ får inte jag ha dig ska ingen annan heller få dig. Men läs gärna smsen... ingen av dem verkar helt friska.
Citera
2020-05-30, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag följer inte länkar härifrån så gärna pga virusrisken och just för att tråden är jättelång så ville jag bara veta ett par saker som hade tagit 10 sekunder att svara på istället för ditt otrevliga svar.
Jag vet inte om alla på Flashback har någon sorts diagnos eller medfödd brist på normal hyfs, men om det finns någon normal människa här så får de gärna svara på vad Tishko heter i efternamn, var han kommer ifrån och om man tror att skälet till mordet var svartsjuka.

Handlar inte om ohyfsat men den tiden du lägger på att skriva en så lång text så kunde du ha lyssnat på föregående medlem.att allt står i fup sida 1.
Citera
2020-05-30, 02:10
Medlem
Av dagens liverapporteringar på rättegången så känns det onekligen som att advokaten berättar för honom vad han ska säga till åklagaren, hon verkar alldeles för mysig och mjuk mot honom trots att hon är advokat. Han har ju trots allt väldigt mycket att förklara istället för att sitta å ljuga å blåneka nästan till och med sin egen existens.
Citera
2020-05-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Handlar inte om ohyfsat men den tiden du lägger på att skriva en så lång text så kunde du ha lyssnat på föregående medlem.att allt står i fup sida 1.

Jag har redan fått ett trevligt PM med informationen jag eftersökte. Tror inte det tog många sekunder för personen att skriva det. Jo, det handlar om att folk är ohyfsade. Du tog dig tid att tjafsa, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in