2020-05-30, 00:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan vi bestämma oss redan nu om att vinna allsvenskan 2020 betyder något eller inte? Är så jävla trött på när storstadslagen vinner svenska cupen är det finaste som finns medan om ett gäng bönder vinner är det en jävla skitcup.

Som jag skrivit tidigare: 15/16 lag kan alltid köra ”jobbigt syskon”-kortet och säga ”man vill ändå inte vinna den här titeln” till den som vinner.
Citera
2020-05-30, 00:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Ja för ni har ju vunnit så många guld att ni vet exakt hur det känns rent sportsligt och emotionellt.

Vad är det här för genomidiotisk aproach? Om något borde väl i så fall vårt enda guld betyda fan så mycket mer än för de som vinner ”hela tiden”?

Gör om gör rätt!
Citera
2020-05-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Tre första omgångarna i allsvenskan
Omgång 1
IK Sirius–Djurgårdens IF
Hammarby IF–Östersunds FK
IFK Norrköping–Kalmar FF
IFK Göteborg–IF Elfsborg
Falkenbergs FF–BK Häcken
Örebro SK–AIK
Helsingborgs IF–Varbergs Bois
Malmö FF–Mjällby AIF
Omgång 2
IF Elfsborg–Hammarby IF
BK Häcken–Malmö FF
Djurgårdens IF–Örebro SK
Kalmar FF–Helsingborgs IF
AIK–IFK Norrköping
Östersunds FK–IK Sirius
Mjällby AIF–Falkenbergs FF
Varbergs Bois–IFK Göteborg
Omgång 3
IK Sirius–BK Häcken
Hammarby IF–AIK
IFK Norrköping–Djurgårdens IF
IFK Göteborg–Mjällby AIF
Falkenbergs FF–Kalmar FF
Örebro SK–Östersunds FK
Helsingborgs IF–IF Elfsborg
Malmö FF–Varbergs Bois

Inga matcher som på förhand känns jättesvåra, dessutom 3 gräsmatcher, förhoppningsvis 9p så att vi kan bygga lite momentum inför fortsättningen.

Blir ju ingen surfning och strandhäng i Varberg tyvärr... och det hade ju varit en garanterad lapp på luckan match för dom, bortaföljet hade varit stort.

Citat:
Kan vi bestämma oss redan nu om att vinna allsvenskan 2020 betyder något eller inte? Är så jävla trött på när storstadslagen vinner svenska cupen är det finaste som finns medan om ett gäng bönder vinner är det en jävla skitcup.

Varför skulle det inte betyda något? Det har varit fler konstiga säsonger under AS historia... tänk på alla krigsåren till exempel.

Cupen är en titel, dessutom ger det Europaspel, det är pinsam loser-mentalitet att vifta bort den... but thats just me.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-30 kl. 00:22.
Citera
2020-05-30, 01:03
Medlem
moderator-hatarens avatar
tycker inga tv-kanaler skulle få sända.. utan klubbarna skulle enbart sålt tv-biljetter f¨or o kompensera publikbortfallet.. men det går väl inte grisarna på cmore med på
Citera
2020-05-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
tycker inga tv-kanaler skulle få sända.. utan klubbarna skulle enbart sålt tv-biljetter f¨or o kompensera publikbortfallet.. men det går väl inte grisarna på cmore med på
Cmore har inte ens kvar rättigheterna.
Citera
2020-05-30, 04:00
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Cmore har inte ens kvar rättigheterna.

då är de väl den andre grisen viasat... men oavsett jag skulle kunna tänka mig 100kr match .. likaså i hockeyn sen
Citera
2020-05-30, 04:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
då är de väl den andre grisen viasat... men oavsett jag skulle kunna tänka mig 100kr match .. likaså i hockeyn sen
Fel igen... Det är Discovery som köpt upp rättigheterna. Sedan är du ju ute och cyklar. Klubbarna får väldigt mycket mer i TV-pengar denna säsong med det nya avtalet. Vill du ändå stötta din klubb monetärt är det väl bara att sätta in en summa, bankgiro lär de ju ha iaf. Sedan tror jag att klubbarna fortsatt kommer sälja s.k "stödplåtar" för 50-100 kr för att ta igen för tappad publik. Har ju gått bra så här långt.

Är faktiskt "tur" att corona drabbar AS just den här säsongen när det nya TV-avtalet är på plats. Hade det skett förra året hade det sett betydligt rödare ut i bokföringen.
Senast redigerad av needAlife 2020-05-30 kl. 04:33.
Citera
2020-05-30, 07:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra idé! Efter gårdagens besked så vågar jag nog lova det också!

Bara för att få se det där hända hade vi kunnat skita i allsvenskan 2020

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
December är som en kylig höstmånad i Uppsala, och vi har ju bara Östersund norr om oss i serien. Jag ser det inte som ett stort problem att spela till julafton om det är vad som krävs. Det är väl naturmattorna som blir rejält lidande på sina håll.

Jag ser framför mig hur vi alla med familjer etc hade fått ta den härliga diskussion om att resa på bortamatch till Kalmar på julafton eller vara hemma och se på Kalle Anka!

Beträffande underlaget är det givetvis "upp till bevis" för lag med fotbollsplaner nu, Gamlas hybrid håller fint men självklart blir det ett redigt test nu när vi, öis och gais ska spela 45 matcher där (plus ev nån cupmatch) mellan Juni-Dec. Räknar vi på att det tar slut första helgen i dec är det en match lite mer än var fjärde dag. Det är skönt att Kopparberg flyttade tillbaka till Valhalla iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som vill ha ett allsvenskt tips i år?

Självklart, hoppas du orkar med det ännu en säsong!

Citat:

Det är klart det betyder något. Sedan blir det givetvis inte detsamma som vanligt men betyder mycket gör det såklart.
Citera
2020-05-30, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Absolut inget tyder på att det blir fotboll inför publik 2020.

Var läser du in det? Jag tror begränsad publik tillåts under hösten. Det skulle gå enligt gällande restriktion med 50 pers per sektion. Frågan är väl om klubbarna vill det, det måste till en volym för att finansiera tillkommande kostnader. Däremot blir det nog inte fylld ståplats.

-------

Örebro (plastgräs)
Norrköping (gräs)
Hammarby (plastgräs)

Det blir en tuff start för ombyggda AIK.
Kommer tålamodet finnas där? Med tanke på hur corona förändrat säsongen är jag glad att man förlängde med Norling - jämfört med ha ngt helt nytt. "Up or out"
Citera
2020-05-30, 07:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var läser du in det? Jag tror begränsad publik tillåts under hösten. Det skulle gå enligt gällande restriktion med 50 pers per sektion. Frågan är väl om klubbarna vill det, det måste till en volym för att finansiera tillkommande kostnader. Däremot blir det nog inte fylld ståplats.

Beskedet om "50-pers" var väl det flummigaste som gavs på pressträffen igår egentligen.
Det varierar alltså mellan olika polisdistrikt vad man läst in i det, mellan olika arenor etc.

I grunden skall det alltså gälla alla som är på plats, det innebar alltså hela trupperna etc vilket skulle omöjliggöra spel i princip då bara trupper+domarteam når det och då räknas inte en enda tv-person/journalist/säkerhetspersonal in...
Sedan var det tydligen även så att på stora arenor kunde man ha 50pers på olika sektioner, frågan man då undrar över är ju också hur lagen med mindre arenor ställer sig till det om t.ex. Ullevi, Malmö- och sthlms-arenorna får ta in folk med låt oss säga 50 pers bakom varje mål och 50 pers på varje långsida (som exempel) men t.ex. inte Mjällby med lilla Strandvallen får ta in några för att det är för nära plan?
Sedan givetvis som du säger och jag varit inne på många gånger, det handlar om att det faktiskt kostar en del att ta in så få personer med.
Citera
2020-05-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Beskedet om "50-pers" var väl det flummigaste som gavs på pressträffen igår egentligen.
Det varierar alltså mellan olika polisdistrikt vad man läst in i det, mellan olika arenor etc.

I grunden skall det alltså gälla alla som är på plats, det innebar alltså hela trupperna etc vilket skulle omöjliggöra spel i princip då bara trupper+domarteam når det och då räknas inte en enda tv-person/journalist/säkerhetspersonal in...
Sedan var det tydligen även så att på stora arenor kunde man ha 50pers på olika sektioner, frågan man då undrar över är ju också hur lagen med mindre arenor ställer sig till det om t.ex. Ullevi, Malmö- och sthlms-arenorna får ta in folk med låt oss säga 50 pers bakom varje mål och 50 pers på varje långsida (som exempel) men t.ex. inte Mjällby med lilla Strandvallen får ta in några för att det är för nära plan?
Sedan givetvis som du säger och jag varit inne på många gånger, det handlar om att det faktiskt kostar en del att ta in så få personer med.

Nog tusan skulle man kunna ha 50 pers per sida på Strandvallen utan att det blir trängre än på godtycklig restaurang (som sköter sig). Jag gissar att man kommer tillåts större (500?) folksamlingar utomhus. Viruset lär spridas sämre i varmare väder.

Strategi: flockimmunitet på läktarplats efter 3-4 hemmamatcher med publik mitt i sommaren. Efter det kan man släppa på äldre och riskgrupper. Så länge inte vården blir överbelastad vill man att smittan ska spridas. Friska män och kvinnor under 50 på läktarna, som inte är i riskgrupp. Det är ett bra test av HSM-strategin
Citera
2020-05-30, 08:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nog tusan skulle man kunna ha 50 pers per sida på Strandvallen utan att det blir trängre än på godtycklig restaurang (som sköter sig). Jag gissar att man kommer tillåts större (500?) folksamlingar utomhus. Viruset lär spridas sämre i varmare väder.

Strategi: flockimmunitet på läktarplats efter 3-4 hemmamatcher med publik mitt i sommaren. Efter det kan man släppa på äldre och riskgrupper. Så länge inte vården blir överbelastad vill man att smittan ska spridas. Friska män och kvinnor under 50 på läktarna, som inte är i riskgrupp. Det är ett bra test av HSM-strategin

Kan ju tillägga att jag håller med dig givetvis men sedan är det en annan sak vad jag tror om FHM efter uttalanden därifrån.

Frågan är ju hur mycket man tjänar på att få in 500pers med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in