Det var ett fåtal dagar, säkert med eftersläpning men det som sades i nyheterna var den nivå, det gällde som sagt en-ett par dagar men likväl.
Sedan kom ju rapporterna från Sahlgrenska...
Inga kul siffror direkt, och med sommaren och att mängder med idioter inte följer restriktionerna kommer vi se en ökning igen, och det i nya områden i takt med att folk reser.
Rapporterade var det 95 den 27 maj och 96 den 26 maj ja.
Men som sagt, dessa kommer spridas ut över flertalet veckor. Just nu har vi 15 datumbekräftade den 26 maj och 7 datumbekräftade för den 27, så när alla är datumbekräftade kanske det blir 50-60. Det vet man ju inte, men om det följer samma mönster som tidigare kommer det inte vara i närheten av 90.
För övrigt ... fan vad gött att det kommer igång nu. Trist utan publik, men det är bara att gillat läget... och tvätta händerna.
Beror nog på hur långt in i december man vill lira. Nuvarande datum har väl för avsikt att spela november ut på ett ungefär(kvalspel kanske tillkommer dock).
Det lär också bero på hur det går med dispensen för att spela på Europa-datum.
Många parametrar att hålla koll på men visst ska det nog gå att komma in lite in i december så att man kan slutföra säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Man kan tycka att det borde gå att få till något specialavtal med TV-rättigheterna nu när alla supportrar tvingas köpa abonnemang för att kunna se matcherna (även om man har säsongskort).
Det verkar som att SEF håller på att ta fram något med Discovery.
December är som en kylig höstmånad i Uppsala, och vi har ju bara Östersund norr om oss i serien. Jag ser det inte som ett stort problem att spela till julafton om det är vad som krävs. Det är väl naturmattorna som blir rejält lidande på sina håll.
Vad jag har hört lite angående nu, bland annat om Eurosportplayer i forum etc när de gick ner i framerate, men gick upp i resolution nyligen... så har man en fast budget helt enkelt för Mbps.. hur mycket dataström streamen till var och en får ta helt enkelt, och den låg på runt 6 Mbps.
Alltså de valde att skicka ut 25 bilder per sekund men valde att höja resolutionen på den till 1080p (1920x1080p egentligen)
Alltså mer pixlar i lodrätt och vågrätt, men bara hälften så snabb bilduppdatering.. alltså man antog antagligen att kunderna ville ha högre upplösning på bekostnad av frekvens och man hade en satt Mbps budget att röra sig med..
jag anser dock att sport-streming-kunder uppskattar bildfrekvensen över bildupplösning som mer filmstreaming koncentrerar sig på för de är nästan alltid 24 bilder per sekund ändå.
Angående "teknikbrist/programmering" så skiljer det nog också.. Strive hade stora problem med blockighet och komprimeringsartefakter i början även om det hade liknande mbps ström kapacitet att röra sig med som sina likvärdiga konkurenter, de hade antagligen större problem för att de inte hade lika mycket erfarenhet av livestreaming som sina andra jämförbara streamingtjänster som antagligen hade anlitat leverantör/skapat sina egna tjänster, system under längre tid/erfarenheter/kunskaper.
En gräsmatta är inte alltid så enkelt att uppvisa snyggt och rent med en avsevärt komprimerad videoström..
Svar nej.. alla Live-tjänster har nog nu variabel bitrate som anpassar sig efter din nätkapacitet, snabbhet såsom VOD-tjänster (Netflix, HBO etc) har haft under lång tid.
Jo i teorin kan det nog det men det är tveksamt om någon någonsin har segmenterat Live-sändningar på det sättet*, möjligtvis har någon tjänsteleverantör har haft en ren mobiltjänst med ett lite lägre pris någon gång. Det här gäller ju annars på vissa VOD (video-on-demand)-tjänster såsom Netflix.
Om man inte är nöjd så är det enda man kan göra att ligga på leverantörerna helt enkelt och klaga, såsom folk gjorde på Cmore för några år sedan när de var akterseglade av Viaplay när det gällde sportstreamingkvalitetén.
Edit: *nu när jag tänker på det lite extra så tror jag faktiskt att BT Sport gjorde så här i England förra året.. de införde ett dyrare abonnemang för sina TV-appar och behöll ett lägre pris för de som bara ville ha materialet och liveströmmarna via mobila enheter, så det är nog definitivt möjligt, men det gör man nog oftast då i en efterhandskonstruktion så att säga..
Jag gissar då på att strömmningsbudgeten/kvaliten på de mobila enheterna låg på cirka 3mbps, 25fps, 720p.
EDIT2: En extra sak att att tänka på är att streamingtjänsterna som sänder Live-sport måste ha en helt annan kapacitet att sända högtrycksevenemang som bl.a. Strive Sport fick erfara förra hösten då deras tjänst gick ner under El Clasico för att de helt enkelt inte hade volymkapaciteten att hantera trycket helt enkelt. peak viewing events.
Netflix tittande är t.ex. mycket mer utspritt och fragmenterat.
Fan, men var orolig för att D-play skulle lägga någon minut.
Men att det skulle lagga i över en månad är fan illa!
Det kommer bli en oerhört konstig säsong... hur ska man ens känna över en seger? Jaha, typ?
Jävligt oklart. På förhand har jag svårt att se mig ens upphetsad över en derbyseger men det kanske känns annorlunda när det blir dags. Jag hoppas verkligen det men jävligt skeptisk.
Flytta resterande del av cupen tills efter att Allsvenskan är färdigspelad. Om lagen tvingas stressa in en cup nu innan Allsvenskan lär den ändå inte tas seriöst utan mest ses som en träningsturnering.
Jävligt oklart. På förhand har jag svårt att se mig ens upphetsad över en derbyseger men det kanske känns annorlunda när det blir dags. Jag hoppas verkligen det men jävligt skeptisk.
Tror man vänjer sig ändå. Vi har alltid ställt upp för spelarna för klubbens överlevnad, nu blir det lite tvärtom. Kan inte se annat än att man stänger ner krogarna helt vid derbyn, annars lär det spåra ur rejält.
För 15 av 16 lag blir det en befrielse i slutet av säsongen ändå. Måste kännas underbart att kunna håna vinnaren av serien för att de inte kommer kunna fira guldet ihop. Win win helt enkelt.
Tror man vänjer sig ändå. Vi har alltid ställt upp för spelarna för klubbens överlevnad, nu blir det lite tvärtom. Kan inte se annat än att man stänger ner krogarna helt vid derbyn, annars lär det spåra ur rejält.
För 15 av 16 lag blir det en befrielse i slutet av säsongen ändå. Måste kännas underbart att kunna håna vinnaren av serien för att de inte kommer kunna fira guldet ihop. Win win helt enkelt.
Som upplagt för att vi ska vinna guldet nu. När vi väl gör det är det då en jävla pandemisäsomg där man inte fått uppleva guldet på plats.
Som upplagt för att vi ska vinna guldet nu. När vi väl gör det är det då en jävla pandemisäsomg där man inte fått uppleva guldet på plats.
Lycka till med hålla folk borta från krogarna då Vi blir orsaken för att andravågen blir brutalare än den första här i Stockholm. Många bajare som kommer vara villiga att riskera sina liv vid ett sånt scenario dock
December är som en kylig höstmånad i Uppsala, och vi har ju bara Östersund norr om oss i serien. Jag ser det inte som ett stort problem att spela till julafton om det är vad som krävs. Det är väl naturmattorna som blir rejält lidande på sina håll.
Vi har knappt vinter här nere längre så det är nog lugnt för oss som kör naturmattor. Eller ja det kan bli lite strul för de mindre klubbarna, Falkenberg och Varberg men resten ska kunna klara av det.