Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-28, 17:47
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag tror att jag nästan begriper din ståndpunkt, men min erfarenhet är att om jag går samma väg som jag alltid går så kommer jag till samma ställe hela tiden.

Håller med om att tvåsamhet inte är för alla, än hur orättvist det är, men om man tycker att det är viktigt i ens liv må man ju sätta sig ner och göra målet tydligt, och dela upp förväntad resa dit i rimliga delmål för att ens ha en chans. Jag är tveksam till om en dejtingapp är en rimlig väg dit som det ser ut idag?

En fager prinsessa låter inte helt omöjligt, om du nöjer dig med att hon upplevs som en prinsessa av dig, men slottet låter lite orimligt att du uppnår kanske?

Jag är inte ung kvinna så jag kan tyvärr inte relatera till hur dom överlag fungerar, men jag är optimist och tycker att det borde gå att ändra riktning på skutan om nog många väljer att ta tag i rodret och styra iväg från den storm som tycks råda nu.

Man kan absolut ändra tillvaron för sig själv och sin närmsta omgivning. Men det är lönlöst att försöka ändra världen. D.v.s. inget på Tinder i stort kommer att ändra sig för att du börjar skicka meddelanden till fulare män än vad du annars har tillgång till.

Det är bra att vara optimistisk, men utan realism så blir det mest naivitet.

Själv väljer jag att inte se tvåsamhet som något självklart eller något att kämpa för.
Om inte självaste Brad Pitt lyckas liksom... Nä, jag nöjer mig med ett tjuvnyp då och då och fokuserar på andra saker som ger mer återbäring av investering. Hade jag levt under Islam eller något annat kvinnoförtryckande hade jag väl haft ett par fruar och trivts med det, men nu är det inte så det ser ut.
Citera
2020-05-28, 18:05
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Man kan absolut ändra tillvaron för sig själv och sin närmsta omgivning. Men det är lönlöst att försöka ändra världen. D.v.s. inget på Tinder i stort kommer att ändra sig för att du börjar skicka meddelanden till fulare män än vad du annars har tillgång till.

Det är bra att vara optimistisk, men utan realism så blir det mest naivitet.

Själv väljer jag att inte se tvåsamhet som något självklart eller något att kämpa för.
Om inte självaste Brad Pitt lyckas liksom... Nä, jag nöjer mig med ett tjuvnyp då och då och fokuserar på andra saker som ger mer återbäring av investering. Hade jag levt under Islam eller något annat kvinnoförtryckande hade jag väl haft ett par fruar och trivts med det, men nu är det inte så det ser ut.

Jag kan säkert vara naiv emellanåt, men jag tänker att jag ändrar det jag vill och kan ändra på, och med lite tur så ger det ringar på vattnet till omgivningen som ligger snäppet utanför min närmaste.

Nu använde inte jag själv Tinder, då jag trivs med att vara ensam. Men har ändå vad jag tycker ett sunt tänk då jag inte kontaktar män som är bland dom snyggaste, utan jag väljer utifrån deras personliga egenskaper, även om jag ibland kanske kunde rida på vågen om mansöverskott, men väljer att inte utnyttja det. Nöjer mig också med ett tjuvnyp då och då så jag använder en annan arena som är avsedd för liknande syften.

Utan att kunna bevisa något så är jag övertygad om att alla kan ändra litegrann på saker och ting inom rimliga gränser om man bara vill och har bestämt sig.
Citera
2020-05-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Såvitt jag vet är kvinnor attraherade av manliga drag, ordentlig käke, dominans, längd, status, styrka, fin hy, breda axlar, bra hår, makt.

Precis som på stenåldern. Det har inget med kultur, samhälle, normer eller annat trams att göra.

Vi pratar om beteende och karaktär och inte om utseende. Ja utseende är ett plus men är du inte tillräcklig man nog så kommer det vara tufft för dig på de flesta fronter i livet.

Som man säger på engelskan “One Is Not Born a Man; One Becomes One”

Med man menas inte att man är aggressiv, eller kontrollerande och alla de oattraktiva egenskaperna som flesta killar har.
Citera
2020-05-28, 22:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Som man säger på engelskan “One Is Not Born a Man; One Becomes One”.
Till viss del spelar nog biologin in också: "You Are Not The Man Your Father Was"

Testosteronets effekter är inte att förringa. Men som du säger, det innebär inte att man beter sig som en gorilla. Det är mer komplext än så.
Senast redigerad av lakritc 2020-05-28 kl. 22:49.
Citera
2020-05-29, 05:22
Medlem
Citat:
Hon har endast ansiktsbild. Har svårt att tro att hon utstrålar slampighet, men jag vet ju inte hur män tolkar hennes profil, men jag får inga såna vibbar. Men hon skriver att hon söker seriöst, pratar inte om sex överhuvudtaget, och är omkring 45 år.

Som jag känner henne, och jag har känt henne i drygt 20 år, så är hon en genuint fin människa, så för den man som vill ha en seriös relation och är klar med barnskaffandet är hon ett mycket lämpligt parti ifall tycke uppstår. Trogen och ingen som hoppar runt bland olika män.
Men dom män som har vuxna eller halvvuxna barn ger vibbarna om att dom bara vill ha sex med någon, en del gifta män provar också, men där har dom inget att hämta. Så hon har inte lyckats få någon seriös dejt, då hon väljer bort rena sexkontaktförsök.

Jag tror att det slagit fel med dejtingappar, då så få verkar hitta det dom söker?

Om hon är 45 och männen likaså eller yngre så är det klart att de inte vill commita och bara är ute efter sex. Man blir bara tillsammans med en kvinna för att bilda familj och skaffa barn. Har man redan gjort det finns det ingen anledning att vara tillsammans. Speciellt inte vid den åldern. Då är singellivet bättre.

Vem vill seriöst ha en ny kvinna som bara gnäller, klagar och kostar pengar? Har man gjort familjelivet och varit gift och skilsmässa så är det inget man längtar tillbaka till.
Citera
2020-05-29, 05:28
Medlem
Citat:
Fast det finns kvinnor som bara vill ligga också, men osäker på om dom hänger på Tinder?

Dom som bara vill ligga kan väl söka på Bodycontact, fast där vet man inte lika snabbt hur den andre ser ut ifall det är viktigt. Där är profilen ofta det man har att gå efter i första hand, så kräver lite ansträngning kanske...

För mig upplevs det bara mera ärligt och schysst att man säger vad man söker, så slipper människor känna sig missnöjda med att dom inte får det dom söker efter.

En kvinna klarar inte av att vara ärlig.

Man måste linda in allting och låtsas som att man vill gifta sig med henne för att få ligga. Många brudar på Tinder är bara ute efter sex. Men det är fortfarande så att de vill bli charmade som om de är det stora priset som alla vill ha.
Citera
2020-05-29, 05:34
Medlem
Citat:
tex hur man skriver det första meddelandet, för mig är det ganska intetsägande med ett "hej namn" bara, då känner man sig som kvinna och människa inte särskilt utvald, utan bara som en i mängden.

Ironi på högsta nivå. Det är precis så här tjejer tar första kontakt.

Aldrig har någon kvinna kommit på en originell inledning till en konversation. Men förväntar att mannen skall både komma på världens bästa inledning och föra hela konversationen för hon klarar själv inte av att investera tid på att svara.

3/10 kvinnor har blivit så sjukt ego-boostade och tror att de är drottningar att de kan bete sig hur som helst bara för att de får så många matchningar per dag.

Som man, känner man sig som en i mängden när allt hon gör är svarar korta svar på frågor, ställer aldrig något tillbaka och låter konversationen dö ut inom 10 meddelanden. Varför swipade hon höger? För att slösa min tid och få bekräftelse.
Citera
2020-05-29, 11:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Om hon är 45 och männen likaså eller yngre så är det klart att de inte vill commita och bara är ute efter sex. Man blir bara tillsammans med en kvinna för att bilda familj och skaffa barn. Har man redan gjort det finns det ingen anledning att vara tillsammans. Speciellt inte vid den åldern. Då är singellivet bättre.

Vem vill seriöst ha en ny kvinna som bara gnäller, klagar och kostar pengar? Har man gjort familjelivet och varit gift och skilsmässa så är det inget man längtar tillbaka till.

Så kan det vara för en del män, men då bör dom nog inte säga att dom söker någon att dela livet med. Dom kan väl bara vara ärlig ned vad dom vill för att spela rent spel ☺
Citera
2020-05-29, 11:45
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
En kvinna klarar inte av att vara ärlig.

Man måste linda in allting och låtsas som att man vill gifta sig med henne för att få ligga. Många brudar på Tinder är bara ute efter sex. Men det är fortfarande så att de vill bli charmade som om de är det stora priset som alla vill ha.

Där tar du fel....Hur många vet jag inte men jag är en av dom.

Men en del av dom kvinnorna hänger på andra sidor där det är uttalat att det gäller sex. Sen är det såklart individuellt om en kvinna vill bli "förförd " eller bara ha sex rakt av.

Men bättre att söka sex på sidor för just sex så att alla "vet" vad det går ut på. Ärlighet och att vara rak borde vara en självklarhet.
Citera
2020-05-29, 11:53
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:

Aldrig har någon kvinna kommit på en originell inledning till en konversation. Men förväntar att mannen skall både komma på världens bästa inledning och föra hela konversationen för hon klarar själv inte av att investera tid på att svara.

3/10 kvinnor har blivit så sjukt ego-boostade och tror att de är drottningar att de kan bete sig hur som helst bara för att de får så många matchningar per dag.

Som man, känner man sig som en i mängden när allt hon gör är svarar korta svar på frågor, ställer aldrig något tillbaka och låter konversationen dö ut inom 10 meddelanden. Varför swipade hon höger? För att slösa min tid och få bekräftelse.

Nu hänger ju inte jag på Tinder, eftersom det inte passar mina syften. Och jag skriver till män, inte något kort, utan något som skulle kunna göra dom intresserade utifrån vad jag skriver.

Hur många som gör det vet jag inte, kan bara prata för mig själv.
Så hur dom valde att swipea har jag ingen aning om.

Tråkigt om dom kvinnor du pratat med uppfört sig som du skriver, jag tror dig, men dom inte alla.

Jag dömer inte ut alla män bara för att en del har brister i sin förmåga att ta kontakt och kommunicera, det skulle ju bli väldigt fel.

Jag kanske inte är den kvinnan som många yngre män skulle lockas av, men jag uppför mig inte på det sätt du beskriver. Det är månntro en generationsfråga.
Citera
2020-05-29, 19:53
Medlem
Citat:

Kvinnor suger på att konversera. Dom är osäkra, tar inga egna intiativ osv. Samtidigt har dom skyhöga krav på hur killen ska konversera. Komma med den "perfekta" inledningen annars ignoreras han osv.

En normal konversation ser ut som detta.
-Vad arbetar du med?
-uska
- Vad är dina framtidsplaner?
- Vet inte.

Dom flesta killar lär känna igen detta. Gå prata med random tant på äldreboende så kommer ni få se på skillnaden. Inget uppblåst ego, ignorering, efterbliven på att konversera osv utan man kan sitta ned och prata i timmar om allt mellan himmel och jord. En tjej idag är som ett prata med en vägg.
Citera
2020-05-29, 20:06
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-right
Kvinnor suger på att konversera. Dom är osäkra, tar inga egna intiativ osv. Samtidigt har dom skyhöga krav på hur killen ska konversera. Komma med den "perfekta" inledningen annars ignoreras han osv.

En normal konversation ser ut som detta.
-Vad arbetar du med?
-uska
- Vad är dina framtidsplaner?
- Vet inte.

Dom flesta killar lär känna igen detta. Gå prata med random tant på äldreboende så kommer ni få se på skillnaden. Inget uppblåst ego, ignorering, efterbliven på att konversera osv utan man kan sitta ned och prata i timmar om allt mellan himmel och jord. En tjej idag är som ett prata med en vägg.

Är väl du som inte kan konversera och det lär inte ge fångstlycka vare sig inuti eller utanför tinderappen. Du har de senaste dagarna startat massa nu kasserade trådar som alla gått ut på att du bara stått där med kuken i handen och trott att saken är biff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in