Citat:
Jag tror att jag nästan begriper din ståndpunkt, men min erfarenhet är att om jag går samma väg som jag alltid går så kommer jag till samma ställe hela tiden.
Håller med om att tvåsamhet inte är för alla, än hur orättvist det är, men om man tycker att det är viktigt i ens liv må man ju sätta sig ner och göra målet tydligt, och dela upp förväntad resa dit i rimliga delmål för att ens ha en chans. Jag är tveksam till om en dejtingapp är en rimlig väg dit som det ser ut idag?
En fager prinsessa låter inte helt omöjligt, om du nöjer dig med att hon upplevs som en prinsessa av dig, men slottet låter lite orimligt att du uppnår kanske?
Jag är inte ung kvinna så jag kan tyvärr inte relatera till hur dom överlag fungerar, men jag är optimist och tycker att det borde gå att ändra riktning på skutan om nog många väljer att ta tag i rodret och styra iväg från den storm som tycks råda nu.
Håller med om att tvåsamhet inte är för alla, än hur orättvist det är, men om man tycker att det är viktigt i ens liv må man ju sätta sig ner och göra målet tydligt, och dela upp förväntad resa dit i rimliga delmål för att ens ha en chans. Jag är tveksam till om en dejtingapp är en rimlig väg dit som det ser ut idag?
En fager prinsessa låter inte helt omöjligt, om du nöjer dig med att hon upplevs som en prinsessa av dig, men slottet låter lite orimligt att du uppnår kanske?
Jag är inte ung kvinna så jag kan tyvärr inte relatera till hur dom överlag fungerar, men jag är optimist och tycker att det borde gå att ändra riktning på skutan om nog många väljer att ta tag i rodret och styra iväg från den storm som tycks råda nu.
Man kan absolut ändra tillvaron för sig själv och sin närmsta omgivning. Men det är lönlöst att försöka ändra världen. D.v.s. inget på Tinder i stort kommer att ändra sig för att du börjar skicka meddelanden till fulare män än vad du annars har tillgång till.
Det är bra att vara optimistisk, men utan realism så blir det mest naivitet.
Själv väljer jag att inte se tvåsamhet som något självklart eller något att kämpa för.
Om inte självaste Brad Pitt lyckas liksom... Nä, jag nöjer mig med ett tjuvnyp då och då och fokuserar på andra saker som ger mer återbäring av investering. Hade jag levt under Islam eller något annat kvinnoförtryckande hade jag väl haft ett par fruar och trivts med det, men nu är det inte så det ser ut.