2020-03-08, 09:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Om allsvenskan hade haft 16 gräsplaner hade Rasmus fortfarande spelat, det är jag övertygad om.

Som Andreas Granqvist sa i nån av bilagorna inför förra säsongen "Jag har spelat på en duglig gräsplan i 25 minus i Sibirien mitt i vintern" så det är klart det fungerar med gräs.
Lägg bara pengarna rätt.
Citera
2020-03-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som Andreas Granqvist sa i nån av bilagorna inför förra säsongen "Jag har spelat på en duglig gräsplan i 25 minus i Sibirien mitt i vintern" så det är klart det fungerar med gräs.
Lägg bara pengarna rätt.

Kommunerna vill att så många som möjligt använder deras arenor.
Citera
2020-03-08, 15:09
Medlem
Kanske fel tråd men motionen från de mer hårdföra på läktaren att ungdomsfotbollen ska överge "AIK-stilen" och istället bejaka kärlek, styrka, mod, kamp och offervilja röstades ned.

https://www.dn.se/sport/firman-boys-rostades-ned-pa-aiks-arsmote/

Däremot röstades det för att AIK är mot VAR. Inte så många på mötet i år men dryga 400. Något anmärkningsvärt hos någon annan?
Citera
2020-03-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Lägg bara pengarna rätt.
Problemet är väl att i stort sett alla arenor ägs av kommunerna, det är de som bestämmer att deras arenor ska ha konstgräs eftersom de vill kunna nyttja planerna mycket mer än de kan göra med en gräsplan. Tyvärr har hyresrätter ingen rätt att bestämma över ägarna när det kommer till vilket underlag de ska spela på.

Dessutom är konstgräs billigare, så helt förståeligt varför kommuner väljer det billiga alternativet över det dyrare.
Citera
2020-03-08, 19:21
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kanske fel tråd men motionen från de mer hårdföra på läktaren att ungdomsfotbollen ska överge "AIK-stilen" och istället bejaka kärlek, styrka, mod, kamp och offervilja röstades ned.

https://www.dn.se/sport/firman-boys-rostades-ned-pa-aiks-arsmote/
Det är givetvis en katastrof för AIK att klubben låter sig kidnappas utav PK-intressen, istället för att värna om personer som vill klubben väl, men för egen del önskar jag inte AIK:s väl. Jag vill inte att de ska dominera svensk fotboll på lång sikt, vilket jag tror hade kunnat vara den verkliga konsekvensen om motionen hade gått igenom.
Citera
2020-03-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det är givetvis en katastrof för AIK att klubben låter sig kidnappas utav PK-intressen, istället för att värna om personer som vill klubben väl, men för egen del önskar jag inte AIK:s väl. Jag vill inte att de ska dominera svensk fotboll på lång sikt, vilket jag tror hade kunnat vara den verkliga konsekvensen om motionen hade gått igenom.
"AIK-stilen" dök upp strax efter millennieskiftet, än har vi inte gått under.

https://www.dn.se/sport/fore-detta-minister-om-firman-boys-forslag-ger-mig-en-otack-kansla/
Citera
2020-03-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Problemet är väl att i stort sett alla arenor ägs av kommunerna, det är de som bestämmer att deras arenor ska ha konstgräs eftersom de vill kunna nyttja planerna mycket mer än de kan göra med en gräsplan. Tyvärr har hyresrätter ingen rätt att bestämma över ägarna när det kommer till vilket underlag de ska spela på.

Dessutom är konstgräs billigare, så helt förståeligt varför kommuner väljer det billiga alternativet över det dyrare.
Jag tror de flesta kommuner bli medgörliga om gräs blir krav, med ekonomiskt stöd. Vilken kommun hade sparkat ur sitt lag från allsvenskan?

DIF och bajen hade i värsta fall fått spela på friends ett år, men sen har Stockholm stad inte råd med att inte fylla Tele2 så det hade löst sig.
Citera
2020-03-08, 21:29
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"AIK-stilen" dök upp strax efter millennieskiftet, än har vi inte gått under.

https://www.dn.se/sport/fore-detta-minister-om-firman-boys-forslag-ger-mig-en-otack-kansla/
Nä, men ni dominerar inte Allsvenskan heller. AIK är en klubb som hade haft den potentialen om alla involverade hade verkat för klubbens bästa. Firman Boys är en av de viktiga hörnstenarna inom er klubb och jag önskar att vi själva hade haft en firma som var lika engagerad. Tråkigt för er att ni inte drar nytta av de fördelar som ni faktiskt har om man jämför er med t ex mff, som inte alls har samma starka ryggrad inom sina supporterled. Och tur för oss som håller på konkurrerande klubbar.
Citera
2020-03-08, 22:47
Medlem
Efter Kacaniklics sega start med tio poänglösa matcher i Bajen har han nu på 18 senaste matcherna gjort 14 mål och 11 assist, totala 25 poäng.

Inte utan att man drar paraleller till Astrit som värvades till dif i samma veva.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2020-03-08 kl. 22:58.
Citera
2020-03-08, 23:10
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Efter Kacaniklics sega start med tio poänglösa matcher i Bajen har han nu på 18 senaste matcherna gjort 14 mål och 11 assist, totala 25 poäng.

Inte utan att man drar paraleller till Astrit som värvades till dif i samma veva.
Förra säsongen var det ju någon skribent som förde statistik på antal mål och assist Kacaniklic/Ajdarevic gjort och ställde upp dessa siffror mot varandra. Varför upphörde detta?
Citera
2020-03-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Men hur står det sig mellan dem i titlar sedan de kom till respektive klubb?
Citera
2020-03-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Men hur står det sig mellan dem i titlar sedan de kom till respektive klubb?
Oväntat att titelrunkardif direkt hugger.

Du har rätt, Astrit är onekligen en bättre spelare med det solida argumentet bakom dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in