2020-05-29, 05:07
Medlem
Jag har genuint svårt att glädjas över fotbollen så länge ingen publik tillåts. Är som att kolla träningsmatcher just nu.
Citera
2020-05-29, 05:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag har genuint svårt att glädjas över fotbollen så länge ingen publik tillåts. Är som att kolla träningsmatcher just nu.

Lite så kände jag också när jag satt och kollade Bundesliga. Förhoppningsvis blir det bättre när det är allsvenskt som gäller även om man inte kan vara på plats.
Citera
2020-05-29, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Lite så kände jag också när jag satt och kollade Bundesliga. Förhoppningsvis blir det bättre när det är allsvenskt som gäller även om man inte kan vara på plats.
Förhoppningsvis.

Ponera att publikförbudet gäller säsongen ut och ens klubb vinner SM-guld. Kommer vara en udda jäkla känsla och oklart hur organiserat man ens skulle få fira det.

Jag minns när jag bodde utomlands ett år och inte kunde närvara på en enda match. Även om passionen såklart fanns kvar var det inte alls samma sak med ångest/pepp inför matcher när man visste att man inte skulle kunna närvara på plats.
Citera
2020-05-29, 07:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det skulle vara mycket förvånande om vi kommer i närheten av 90 döda, på sådana nivåer har vi inte varit sedans i mitten av april. Gissar på kanske 60-70, fast det beror sig på hur det blir framöver, skulle det börja eskalera kraftigt så kan vi kanske komma upp på sådana dödstal igen.

Det var ett fåtal dagar, säkert med eftersläpning men det som sades i nyheterna var den nivå, det gällde som sagt en-ett par dagar men likväl.
Sedan kom ju rapporterna från Sahlgrenska...
Inga kul siffror direkt, och med sommaren och att mängder med idioter inte följer restriktionerna kommer vi se en ökning igen, och det i nya områden i takt med att folk reser.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vi har lika nära till Varberg och Falkenberg som Malmö har till Göteborg...

Det blir ju dock fortsatt era närmaste matcher, man kommer säkerligen gå på det ändå även om det självklart blir stor skillnad vad som är geografiskt nära. Se på ÖFK...

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om inte allsvenskan får grönt ljus imorgon så skall jag hålla på ÖFK resten av året.

Jag ser hellre att du tapetserar ditt sovrum med fototapeter med Wahlströms ansikte på...

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Förhoppningsvis.

Ponera att publikförbudet gäller säsongen ut och ens klubb vinner SM-guld. Kommer vara en udda jäkla känsla och oklart hur organiserat man ens skulle få fira det.

Jag minns när jag bodde utomlands ett år och inte kunde närvara på en enda match. Även om passionen såklart fanns kvar var det inte alls samma sak med ångest/pepp inför matcher när man visste att man inte skulle kunna närvara på plats.

Precis, det är inte på riktigt utan publik. Fotboll är inget tv-program.

Känslan finns inte där på något sätt som liknar det på plats när man bara ser på tv, dessutom går det ju inte ens att jämföra med att se vanliga matcher på tv, då är det ju ändå annan publik där etc.

Det kommer säkerligen vara så att många tappar i intresse när det inte ens går att se matcherna längre, det går förvisso att träffas och se matcherna på nån krog etc men inte ens det är ju som vanligt numera.

Visst fattar jag att det måste igång av krasst ekonomiska skäl men när man sett bilder från bundesliga med tomma läktare blir man ju mest bedrövad.
Förhoppningsvis fattar nu alla, även tv-tittare som gnäller på riktiga fans att det är fansen som är fotbollen iaf.
Citera
2020-05-29, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var ett fåtal dagar, säkert med eftersläpning men det som sades i nyheterna var den nivå, det gällde som sagt en-ett par dagar men likväl.
Sedan kom ju rapporterna från Sahlgrenska...
Inga kul siffror direkt, och med sommaren och att mängder med idioter inte följer restriktionerna kommer vi se en ökning igen, och det i nya områden i takt med att folk reser.

Det blir ju dock fortsatt era närmaste matcher, man kommer säkerligen gå på det ändå även om det självklart blir stor skillnad vad som är geografiskt nära. Se på ÖFK...

Jag ser hellre att du tapetserar ditt sovrum med fototapeter med Wahlströms ansikte på...

Precis, det är inte på riktigt utan publik. Fotboll är inget tv-program.

Känslan finns inte där på något sätt som liknar det på plats när man bara ser på tv, dessutom går det ju inte ens att jämföra med att se vanliga matcher på tv, då är det ju ändå annan publik där etc.

Det kommer säkerligen vara så att många tappar i intresse när det inte ens går att se matcherna längre, det går förvisso att träffas och se matcherna på nån krog etc men inte ens det är ju som vanligt numera.

Visst fattar jag att det måste igång av krasst ekonomiska skäl men när man sett bilder från bundesliga med tomma läktare blir man ju mest bedrövad.
Förhoppningsvis fattar nu alla, även tv-tittare som gnäller på riktiga fans att det är fansen som är fotbollen iaf.

Bra idé! Efter gårdagens besked så vågar jag nog lova det också!
Citera
2020-05-29, 08:25
Medlem
junkbords avatar
Nu känns det fanemig som julafton! Start 14 juni.
Citera
2020-05-29, 08:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra idé! Efter gårdagens besked så vågar jag nog lova det också!

Fasiken, det skulle jag vilja se.
Citera
2020-05-29, 08:32
Medlem
gato12s avatar
När kommer det officiella beskedet från FHM om Allsvenskan...?
Citera
2020-05-29, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
När kommer det officiella beskedet från FHM om Allsvenskan...?

Det kom precis.
Citera
2020-05-29, 08:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det kom precis.
Positivt...?

Yay; https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/AdoVRr/bekraftat-allsvenskan-far-starta-i-juni
Citera
2020-05-29, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Positivt...?

Fritt fram från och med 14/6.
Citera
2020-05-29, 08:38
Medlem
Ska man tolka beskedet som att träningsmatcher innan den 14:e inte kommer vara tillåtet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in