2020-05-26, 16:58
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Knappast

Det sämsta man kan göra är att hyra sitt boende och betala av på andras skulder. Om du kollar runt på hemnet kommer du att upptäcka att bostäder nästan skänks bort på många håll i landet. Det är mest i storstäderna som det råder hög prissättning. Men det beror ju på arbetsmarknaden och lönenivåerna.

Beror och beror. Att de skänks bort i princip eller ja jag kan få en 1-2a borätt för 50-200k imorgon beroende på var och vilket läge. Casha in den direkt utan ens något banklån (förmodligen inte ens budgivning) men viljan är ju noll att göra det eftersom det inte finns några jobb i närheten. Så det hjälper ju föga att det finns mängder med billiga borätter i landet på väldigt små orter där det inte finns några arbetstillfällen.

Är därför jag tjatar om att vi måste bygga bostäder i de större städerna. Varför inte även bygga fler borätter i de större städerna. Vilket betyder att priserna pressas neråt så att fler har råd. En blandning av BR och hyresrätter. Vore bra om staten sköter byggandet större delen av bostäder så det inte handlar om vinst utan att gå plus minus noll, service till samhället helt enkelt. Staten behöver inte göra någon som helst vinst på att bygga bostäder medans privata aktörer av naturliga skäl vill göra en vinst.

Det finns inga som helst fördelar när det gäller privata aktörer på bormarknaden eftersom det endast är vinstmaximering som räknas.
Citera
2020-05-27, 07:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Beror och beror. Att de skänks bort i princip eller ja jag kan få en 1-2a borätt för 50-200k imorgon beroende på var och vilket läge. Casha in den direkt utan ens något banklån (förmodligen inte ens budgivning) men viljan är ju noll att göra det eftersom det inte finns några jobb i närheten. Så det hjälper ju föga att det finns mängder med billiga borätter i landet på väldigt små orter där det inte finns några arbetstillfällen.
Så du menar att folk är arbetslösa där dessa bostäder finns, vilket faktiskt är större delen av landet? Vissa hävdar ju att det är bostadsbrist även i dessa orter. Hur ställer du dig till det när tillochmed ägt boende nästan skänks bort?

Citat:
Är därför jag tjatar om att vi måste bygga bostäder i de större städerna. Varför inte även bygga fler borätter i de större städerna. Vilket betyder att priserna pressas neråt så att fler har råd.
Vilka är "vi"? Priserna pressar inte ner för att det byggs mer. Kostnaderna är vad kostnaderna är. Kolla vad det kostar att bygga ett nytt kataloghus exempelvis. Det är nyproduktionen som styr priserna även på den begagnade marknaden. Frågan är snarare: Varför inte DU och dina kompisar som identifierat denna bristsituation gör något åt denna "brist"?

Citat:
En blandning av BR och hyresrätter. Vore bra om staten sköter byggandet större delen av bostäder så det inte handlar om vinst utan att gå plus minus noll, service till samhället helt enkelt.
Vad är det som staten vet som vi andra inte vet? Själv tycker jag att det är livsfarligt när staten ska börja bestämma hur vi ska bo. Jag vet inte om du rest i östeuropa och Ryssland. Men jag rekommenderar en tur dit så får du se hur det blir när staten ska bestämma hur folk ska bo.

Citat:
Staten behöver inte göra någon som helst vinst på att bygga bostäder medans privata aktörer av naturliga skäl vill göra en vinst.
Varför inte ta det ett steg längre. Varför inte göra det med alla varor och tjänster? Hur går det för COOP vs ICA. Vem är det som levererar lägsta pris och mest nöjda kunder? Det kommer inte att bli så mkt annorlunda med bostäder. Så fort det är statligt försvinner effektiviteten.

Citat:
Det finns inga som helst fördelar när det gäller privata aktörer på bormarknaden eftersom det endast är vinstmaximering som räknas.

Det gäller väl all form av företagande? Skulle staten sköta ett motsvarande IKEA bättre än IKEA tror du? Om inte... varför skulle då staten sköta bostadsbolag eller byggbolag bättre än JM och Skanska?
Citera
2020-05-27, 21:40
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Så du menar att folk är arbetslösa där dessa bostäder finns, vilket faktiskt är större delen av landet? Vissa hävdar ju att det är bostadsbrist även i dessa orter. Hur ställer du dig till det när tillochmed ägt boende nästan skänks bort?

Vilka är "vi"? Priserna pressar inte ner för att det byggs mer. Kostnaderna är vad kostnaderna är. Kolla vad det kostar att bygga ett nytt kataloghus exempelvis. Det är nyproduktionen som styr priserna även på den begagnade marknaden. Frågan är snarare: Varför inte DU och dina kompisar som identifierat denna bristsituation gör något åt denna "brist"?

Vad är det som staten vet som vi andra inte vet? Själv tycker jag att det är livsfarligt när staten ska börja bestämma hur vi ska bo. Jag vet inte om du rest i östeuropa och Ryssland. Men jag rekommenderar en tur dit så får du se hur det blir när staten ska bestämma hur folk ska bo.

Varför inte ta det ett steg längre. Varför inte göra det med alla varor och tjänster? Hur går det för COOP vs ICA. Vem är det som levererar lägsta pris och mest nöjda kunder? Det kommer inte att bli så mkt annorlunda med bostäder. Så fort det är statligt försvinner effektiviteten.

Det gäller väl all form av företagande? Skulle staten sköta ett motsvarande IKEA bättre än IKEA tror du? Om inte... varför skulle då staten sköta bostadsbolag eller byggbolag bättre än JM och Skanska?

Vem har hävdat att det är bostadsbrist i gullspång, töreboda, Mariestad m.m? Är ju dessa orter jag syftar på. Där det enkelt går att fixa en bostad. Anledningen det är enkelt fixa bostad där är för att det inte finns några jobb där, vilket jag förklarade. Bostadsbrist där nej? Men vad spelar det för roll när det inte går att försörja sig på nämnda platser? Eh ja det finns ett fåtal jobb där. Anledningen det är enkelt skaffa bostad där är för att att det är extra svårt skaffa ett jobb i gullspång jämfört med gbg/sthlm. Det måste du väl fatta? Trögjävel. Hade jobb sprudlat i gullspång så hade det varit svårare få bostad där. Visst aldrig lika poppis som gbg/sthlm men många hade viljat bo där. Och vips så hade det varit bostadsbrist i gullspång.

Du har ju inte lyssnat ett dugg på vad jag skrev. Staten kan bygga bostäder, både hyres och borätter men att staten har INGET behov av att gå med vinst. Går staten plus minus noll så har dom gjort en service för samhällsmedborgarna. Samtidigt har det inte kostat några pengar för skattebetalarna. Därför är privata hyresvärdar det sämsta som finns eftersom dom drivs av pengar.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2020-05-27 kl. 21:43.
Citera
2020-05-28, 08:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vem har hävdat att det är bostadsbrist i gullspång, töreboda, Mariestad m.m?
Det finns många debattörer som hävdar det. Främst extremt okunniga personer på vänsterkanten.

Citat:
Är ju dessa orter jag syftar på. Där det enkelt går att fixa en bostad. Anledningen det är enkelt fixa bostad där är för att det inte finns några jobb där, vilket jag förklarade. Bostadsbrist där nej?
Att det inte finns några jobb är inte sant. Folk är inte arbetslösa, men arbetsmarknaden är såklart inte lika bred som i de större städerna.

Citat:
Men vad spelar det för roll när det inte går att försörja sig på nämnda platser? Eh ja det finns ett fåtal jobb där. Anledningen det är enkelt skaffa bostad där är för att att det är extra svårt skaffa ett jobb i gullspång jämfört med gbg/sthlm. Det måste du väl fatta? Trögjävel. Hade jobb sprudlat i gullspång så hade det varit svårare få bostad där. Visst aldrig lika poppis som gbg/sthlm men många hade viljat bo där. Och vips så hade det varit bostadsbrist i gullspång.
Jo det går att försörja sig i Gullspång. Alla är inte arbetslösa där om du tror det.

Citat:
Du har ju inte lyssnat ett dugg på vad jag skrev. Staten kan bygga bostäder, både hyres och borätter men att staten har INGET behov av att gå med vinst.

Men varför ska det gälla just bostäder? Varför inte utöka det hela till mat, kläder, bilar osv? Sedan tycker jag att du ska fundera på hur det gått för länder där staten tagit över dessa områden och jämför med länder där privata företag skött det.

Varför går det bra för ICA, men extremt dåligt för COOP? Är det en slump? COOP ska inte gå med vinst och ägas av medlemmarna som får dela på vinsten. Ändå blir maten billigare på ICA av någon märklig anledning, trots att ica i allra högsta grad går med vinst. Allt medan coop tvingas stänga stormarknad efter stormarknad och skära ner.

Och det fungerar precis likadant med bostäder. Detta område ska staten hålla sig borta ifrån, då staten vet för lite om hur folk faktiskt vill bo. Det blir farligt när politiker ska diktera sådana villkor. Varför vill du att Löfvén ska bestämma hur du ska bo?

Citat:
Går staten plus minus noll så har dom gjort en service för samhällsmedborgarna. Samtidigt har det inte kostat några pengar för skattebetalarna. Därför är privata hyresvärdar det sämsta som finns eftersom dom drivs av pengar.

Som sagt.. Varför tillämpar vi inte detta på alla typer av varor och tjänster om nu staten är så mkt bättre än privata aktörer och dessutom gör det för självkostnadspris?
Citera
2020-05-28, 09:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Vem är det vi egentligen gynnar med vidare hyresreglering?

Varför springer ni rika människors ärenden ni som vill ha kvar hyresregleringseländet?

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-det-ar-inte-svartkontrakten-som-ar-problemet/

Citat:
Ingen ska över en natt ställas på bar backe. Men det är heller ingen mänsklig rättighet att under en hel livstid få betala underpriser för sitt centrala, ofta stora och vackra boende, särskilt inte när det – som Boverket har konstaterat – sker på bekostnad av dem som inte haft lika stor tur i ödets bostadslotteri. För självklart vill inte den som dragit en vinst låta den återgå in i tombolan, nej den håller man hårt i, vare sig man behöver den eller ej.
Senast redigerad av kurt-sune 2020-05-28 kl. 09:05.
Citera
2020-05-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Nyttjandet är skevt eftersom att folk bor väldigt luftigt i Sverige på grund av prisregleringarna. Det finns människor med normallön som bor ensamma i treor i mycket attraktiva områden som betalar mindre än folk som bor i tvåor i förorterna. Hade man släppt marknaden hade folk börjat bo trängre inne i stan och fler människor hade fått plats.

Släpp marknaden så kommer stan fyllas med folk utan nybyggen, och när priserna når en viss nivå kommer nybyggnationer ske per automatik.
Den här jävla diskussionen har vi haft till leda genom åren. Det är bara att borra in i skallen vad som gäller:

1. Stoppa invasionen, ut med inkräktarna.

2. Nu får ni avreglera bäst fan ni vill

Det finns en speciell plats i helvetet för de som vill avreglera utan att få ut parasiterna först, av uppenbara anledningar.
Citera
2020-05-28, 19:25
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Det finns många debattörer som hävdar det. Främst extremt okunniga personer på vänsterkanten.

Att det inte finns några jobb är inte sant. Folk är inte arbetslösa, men arbetsmarknaden är såklart inte lika bred som i de större städerna.

Jo det går att försörja sig i Gullspång. Alla är inte arbetslösa där om du tror det.

Men varför ska det gälla just bostäder? Varför inte utöka det hela till mat, kläder, bilar osv? Sedan tycker jag att du ska fundera på hur det gått för länder där staten tagit över dessa områden och jämför med länder där privata företag skött det.

Varför går det bra för ICA, men extremt dåligt för COOP? Är det en slump? COOP ska inte gå med vinst och ägas av medlemmarna som får dela på vinsten. Ändå blir maten billigare på ICA av någon märklig anledning, trots att ica i allra högsta grad går med vinst. Allt medan coop tvingas stänga stormarknad efter stormarknad och skära ner.

Och det fungerar precis likadant med bostäder. Detta område ska staten hålla sig borta ifrån, då staten vet för lite om hur folk faktiskt vill bo. Det blir farligt när politiker ska diktera sådana villkor. Varför vill du att Löfvén ska bestämma hur du ska bo?

Som sagt.. Varför tillämpar vi inte detta på alla typer av varor och tjänster om nu staten är så mkt bättre än privata aktörer och dessutom gör det för självkostnadspris?

Inte helt sant nej men till stor del sant. Hade det sprudlat av jobb i gullspång så kan jag lova att det inte hade funnits att köpa en 1a i gullspång för typ 80k. Priserna hade varit på mycket högre nivåer just för att köptryck/konkurrens hade blivit större av en stor jobbmarknad. Därför är det väldigt fel att relatera till att det inte är bostadsbrist i andra delar av landet i den här debatten (små orter) när det inte finns möjlighet att flytta dit ändå för den stora massan.

Därför att mat, bilar och kläder kan massproduceras om behovet finns. Vilket gör så att det aldrig blir brist på mat. Det går inte massproducera fler bostäder än mark det finns att bygga på men det går att använda den mark som fortfarande inte är använd. Och bygga rejält på höjden för då utnyttjas ytan maximalt.

Vadå staten vet lite om hur folk vill bo? De vill ha en lägh ett tak, väggar, golv, toa, dusch och kök/kokvrå. Vad är du menar med "hur"? Är det något annat som behövs än vad jag nämnt? Jag litar på att även inkompetenta politiker vet hur en lägenhet är utformad. Det är väl allmänt känt.

Du kan inte jämföra ica, coop med bostäder förstår du väl. Det går att köpa 10kg pasta och äta dagligen så har du mat för flera veckor. Gott nej, men du överlever. Så alla har råd och möjlighet att äta för att överleva.

Däremot har alla inte råd att skaffa bostad för att det finns fler människor som behöver en bostad än vad marknaden kan tillgodose.

Eftersom den privata marknaden inte har något intresse att mätta bristen så får staten styra upp det. Varför skulle privata vilja bygga bort bristen. Privata vill ju ha en brist på bostäder för ett kunna hålla en hög hyresnivå eller höga priser på borätter. Skulle inte löna sig att bygga bort bristen.

Hade det varit brist på matvaror så hade staten fått lägga sig i på ett eller annat sätt så att befolkningen inte svälter för den delen. Samma sak gäller bostäder där det inte fungerar.

Avreglerad bomarknad har vi för den delen redan på nybyggda hyres. Få kan bo där för det är för dyrt. Därför behöver staten äga bostäder då det inte ska vara vinstdrivande.

Varför sådan ovilja till bostäder som inte kostar mer än självkostnadspris? Varför fylla giriga fickor hos privata hyresvärdar när det finns en mycket billigare väg att gå?
Citera
2020-05-28, 19:36
Medlem
Prayuths avatar
Utbudet av nyproducerade bostadsrätter blir allt mer i balans med efterfrågan. Det visar SBAB Booli Housing Market Index.

– Detta kan troligtvis förklaras av den markanta nedgången i nyproduktionen sedan toppåret 2017, säger Robert Boije, chefsekonom på SBAB, i en kommentar.

Det råder nu balans mellan utbud och efterfrågan på nya bostadsrätter i Sveriges storstadregioner och de flesta större städer. Trenden märks även i städer där det tidigare varit överskott på nyproduktion.

Samtidigt består underskottet på nyproducerade villor, viket SBAB förklarar med att villapriserna stått pall bättre under coronakrisen.

https://omniekonomi.se/sbab-utbud-av-nyproduktion-gar-fran-overskott-mot-balans/a/op5zB0
Citera
2020-05-29, 07:18
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Utbudet av nyproducerade bostadsrätter blir allt mer i balans med efterfrågan. Det visar SBAB Booli Housing Market Index.

– Detta kan troligtvis förklaras av den markanta nedgången i nyproduktionen sedan toppåret 2017, säger Robert Boije, chefsekonom på SBAB, i en kommentar.

Det råder nu balans mellan utbud och efterfrågan på nya bostadsrätter i Sveriges storstadregioner och de flesta större städer. Trenden märks även i städer där det tidigare varit överskott på nyproduktion.

Samtidigt består underskottet på nyproducerade villor, viket SBAB förklarar med att villapriserna stått pall bättre under coronakrisen.

https://omniekonomi.se/sbab-utbud-av-nyproduktion-gar-fran-overskott-mot-balans/a/op5zB0

Väldigt konstigt vinklat. Givetvis är efterfrågan fortfarande stor men det är fortsatt för dyrt för väldigt många att köpa. Klart det ser ut som det är "balans" för att folk tillfälligt inte köper lika mycket borätter i corona tider. Priserna är dock fortsatt höga och folk förlorar jobben. Hade det varit balans så hade priserna sjunkit rejält. Att inte ha råd att köpa en borätt och sen säga efterfrågan är i balans är ju löjligt.
Citera
2020-05-29, 09:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Inte helt sant nej men till stor del sant. Hade det sprudlat av jobb i gullspång så kan jag lova att det inte hade funnits att köpa en 1a i gullspång för typ 80k. Priserna hade varit på mycket högre nivåer just för att köptryck/konkurrens hade blivit större av en stor jobbmarknad.
Nu måste man ju inte jobba i just Gullspång bara för man bor i Gullspång. Titta på kartan och kolla själv vilka orter som ligger i närheten. Det är några stycken. Finns säkert jobb någonstans i närheten inom 5 mils avstånd. Borde inte vara någon överdriven trafikstockning.

Citat:
Därför är det väldigt fel att relatera till att det inte är bostadsbrist i andra delar av landet i den här debatten (små orter) när det inte finns möjlighet att flytta dit ändå för den stora massan.
Man måste inte jobba exakt där man bor.

Citat:
Därför att mat, bilar och kläder kan massproduceras om behovet finns. Vilket gör så att det aldrig blir brist på mat.
Varför skulle man inte kunna massproducera bostäder menar du? Det är inte en särskilt konstig vara och vi vet sedan gammalt hur man bygger bostäder och förfinat byggtekniken genom åren.

Citat:
Det går inte massproducera fler bostäder än mark det finns att bygga på men det går att använda den mark som fortfarande inte är använd. Och bygga rejält på höjden för då utnyttjas ytan maximalt.
Jaha så du menar att vi saknar mark att bygga på i det här landet? Har du flugit någon gång i ditt liv? Vi bor inte i New York direkt. Sthlm är en småstad i jämförelse exempelvis. Finns ingen anledning att börja bygga på höjden innan man jobbat med att förtäta staden och bygga ut.

Citat:
Vadå staten vet lite om hur folk vill bo? De vill ha en lägh ett tak, väggar, golv, toa, dusch och kök/kokvrå. Vad är du menar med "hur"? Är det något annat som behövs än vad jag nämnt?
Det är inte bara the basics som folk vill ha. Det ska vara nära naturområden, skolor, förskolor, köpcentrum. Ditt synsätt att staten vet bäst riskerar att bygga förvaringsutrymme för människor snarare än bostäder. Det mår ingen bra av. Kolla hur det ser ut i östeuropa och ryssland där staten bestämt hur människor ska bo med "the basics". Inte så trevliga områden direkt.

Citat:
Jag litar på att även inkompetenta politiker vet hur en lägenhet är utformad. Det är väl allmänt känt.
Det är så mkt mer än utformningen av lgh som är viktig när man ska bygga bostäder. Miljonprogrammet var väldigt bra på planlösning mm.... Men själva stadsplaneringen skapade ett enormt utanförskap.

Det misstaget ska vi inte göra om igen tycker jag. Och just därför ska inte staten blanda sig i bostadsbyggandet.

Citat:
Du kan inte jämföra ica, coop med bostäder förstår du väl. Det går att köpa 10kg pasta och äta dagligen så har du mat för flera veckor. Gott nej, men du överlever. Så alla har råd och möjlighet att äta för att överleva.
Det kan jag visst det eftersom jag inte ser någon större skillnad på en bostad och mat. Vi behöver båda delarna.

Så fort du gör skillnad på bostäder och mat uppstår problemen. Framförallt om det ska vara en "rättighet" att hyra en bostad till ett visst pris. Då uppstår bara brist och fattiga människor kommer att komma i kläm.

Varför prisreglerar vi inte maten tror du?

Citat:
Däremot har alla inte råd att skaffa bostad för att det finns fler människor som behöver en bostad än vad marknaden kan tillgodose.
Alla har inte råd att köpa mat heller. Då får man bidrag. Och så kan det även fungera med bostäder.

Citat:
Eftersom den privata marknaden inte har något intresse att mätta bristen så får staten styra upp det.
Levererar ica gratis leverpastej så att även den som har det absolut sämst ekonomiskt också har råd att köpa leverpastej?

Fan vad dåligt av ica att inte dela ut mat gratis. Vilket marknadsmisslyckande...

Citat:
Varför skulle privata vilja bygga bort bristen. Privata vill ju ha en brist på bostäder för ett kunna hålla en hög hyresnivå eller höga priser på borätter. Skulle inte löna sig att bygga bort bristen.

Varför skulle privata vilja producera bort bristen på mat? Privata vill ju ha en brist på mat för att kunna hålla en hög prisnivå eller höga priser på mat. Skulle inte löna sig att producera bort bristen...

Hör du inte hur du själv resonerar?

Citat:
Hade det varit brist på matvaror så hade staten fått lägga sig i på ett eller annat sätt så att befolkningen inte svälter för den delen. Samma sak gäller bostäder där det inte fungerar.

Så du menar att det är brist på byggmaterial med samma analogi?

Citat:
Avreglerad bomarknad har vi för den delen redan på nybyggda hyres. Få kan bo där för det är för dyrt. Därför behöver staten äga bostäder då det inte ska vara vinstdrivande.
Det stämmer inte riktigt. Vi har presumtionshyror i delar av det nybyggda beståndet men det är tidsbegränsade hyror.

Bostadsbolag får inte göra vinst, men det är helt ok att ica gör vinst på maten?

Med de regler som råder och EU:s konkurrenslagstiftning är en hyresmarknad med självkostnad inte möjlig i det här landet.

Vad vi borde fokusera på är hur vi får loss de begagnade hyresrätterna så att dessa går att hyra i första hand. Jag har själv flera kompisar som sitter med kontrakt till hyresrätter de inte bott på flera år.

Det är inte så att det är brist på hyresrätter som är huvudproblemet, utan brist på hyreskontraken pga hur dessa prissätts.

Citat:
Varför sådan ovilja till bostäder som inte kostar mer än självkostnadspris? Varför fylla giriga fickor hos privata hyresvärdar när det finns en mycket billigare väg att gå?

Därför att du vill använda andras pengar till dina idéer. Vill du bo i ny hyresrätt får du betala för det ur egen ficka, vad det kostar. DVS vad det kostar idag.

Om du vill ha självkostnad är det äganderätt eller BR som gäller och så bor ca 70% av sveriges befolkning redan.

Inga större problem för de flesta att ha råd med det. Snarare borde vi fundera på hur folk egentligen har råd att hyra sitt boende på längre sikt.
Citera
2020-05-29, 15:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Väldigt konstigt vinklat. Givetvis är efterfrågan fortfarande stor men det är fortsatt för dyrt för väldigt många att köpa.
Efterfrågan och önskan är inte samma sak. Själv vill jag ha en ny ferrari för 200 k. Det är en önskan, men jag efterfrågar ingen Ferrari.

Citat:
Klart det ser ut som det är "balans" för att folk tillfälligt inte köper lika mycket borätter i corona tider.
Det är alltid balans på priserna. Om priserna är för höga givet corona kommer priserna också gå ner i sinom tid.

Citat:
Priserna är dock fortsatt höga och folk förlorar jobben. Hade det varit balans så hade priserna sjunkit rejält.
Priserna går ner om folk blir arbetslösa och inte kan köpa bostäder.

Citat:
Att inte ha råd att köpa en borätt och sen säga efterfrågan är i balans är ju löjligt.
Om du inte har råd så har du inte råd. Det har inget att göra med om marknaden i stort är i balans eller inte.

Marknader är alltid i balans i varje sekund om lgh fortfarande säljs till ett visst pris. Då är det lite skitsamma att just du tycker att det är för dyrt och börja gnälla om "obalanser" för att prisnivån inte passar ditt tycke och smak.
Citera
2020-05-30, 10:44
Medlem
https://fores.se/hitta-hem-en-ny-social-bostadspolitik/

Borgerlig bostadspolitik. Lite mera seriöst än den store fåntratten och dennes långa
utläggningar med tillhörande tredje klassens härskarteknik.

Stycka sönder det här om du kan, fåntratt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in