2020-02-19, 23:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Finns inget att se här https://www.svtplay.se/video/25556016/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-21-de-nya-hemlosa?start=auto

Men det finns tydligen ingen bostadsbrist i Sverige enligt flera i tråden bara brist på kontrakt.

Har kollat på programmet i 15 min nu men ännu inte sett någon som inte bor i en bostad. Inte ens den familjen som inte betalade hyran trots att de hade fått stöd för att kunna betala hyran.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-02-19 kl. 23:32.
Citera
2020-02-19, 23:37
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har kollat på programmet i 15 min nu men ännu inte sett någon som inte bor i en bostad. Inte ens den familjen som inte betalade hyran trots att de hade fått stöd för att kunna betala hyran.

Jag skulle inte kalla vandrarhem bekostad av soc en bostad.

Men visst är du villig att betala för att hemlösa ska bo på vandrarhem för 30 papp i månaden..
Citera
2020-02-19, 23:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag skulle inte kalla vandrarhem bekostad av soc en bostad.

Men visst är du villig att betala för att hemlösa ska bo på vandrarhem för 30 papp i månaden..

Om du har högre krav får du väl sköta dig. De hade en hyresbostad som de blev vräkta ifrån eftersom de hade använt sina bidrag till hyran till annat.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-02-19 kl. 23:42.
Citera
2020-02-19, 23:47
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Om du har högre krav får du väl sköta dig. De hade en hyresbostad som de blev vräkta ifrån eftersom de hade använt sina bidrag till hyran till annat.

Du har ju uppenbarligen varken sett hela programmet eller lyssnat på vad som sägs m.m

Han blev vräkt från lägenheten pga hans fru dog som den stod på.

Han blev av med bistånd som skulle gå till vandrarhemmet när han var tvungen att magasinera möbler o annat.

Ingen har råd att betala sån hyra för bo på vandrarhem / hotel för man är hemlös ens med ett stadigt välbetalt jobb.
Citera
2020-02-19, 23:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har ju uppenbarligen varken sett hela programmet eller lyssnat på vad som sägs m.m

Han blev vräkt från lägenheten pga hans fru dog som den stod på.

Han blev av med bistånd som skulle gå till vandrarhemmet när han var tvungen att magasinera möbler o annat.

Nej jag kollar på det nu som jag skrev, har sett 39 min av det nu.
De sa tydligt att det fanns flera skäl till att han blev vräkt, ett skäl var att han inte hade betalat hyran trots att han hade fått bidrag för att kunna göra det, såg du inte hela programmet?
Citera
2020-02-19, 23:53
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Nej jag kollar på det nu som jag skrev, har sett 39 min av det nu.
De sa tydligt att det fanns flera skäl till att han blev vräkt, ett skäl var att han inte hade betalat hyran trots att han hade fått bidrag för att kunna göra det, såg du inte hela programmet?

Tidskod där det tas upp?

Oavsett vad så kostar det alla oändligt mycket mer att hemlösa bor på hotell o vandrarhem på dessa sätt. Men det beror väl inte på bostadsbrist. Folk älskar väl bo på såna sätt helt enkelt.
Citera
2020-02-19, 23:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tidskod där det tas upp?

Oavsett vad så kostar det alla oändligt mycket mer att hemlösa bor på hotell o vandrarhem på dessa sätt. Men det beror väl inte på bostadsbrist. Folk älskar väl bo på såna sätt helt enkelt.

Jag kollar vidare på hela programmet nu så om du missade det får du kolla en gång till.

Och ja visst är det ett lyxboende som de har erbjudits trots att de har misskött sig så kraftigt.
Citera
2020-02-21, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bra och relevant debattartikel. Särskilt efter veckans uppdrag granskning om den strukturella hemlösheten.

https://www.expressen.se/ledare/erkann-ni-har-ingen-losning-pa-hemlosheten/

Visar sig att andelen nyanlända/utlandsfödda bland dessa är i stark ökning. Bra ?
Citera
2020-02-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bra och relevant debattartikel. Särskilt efter veckans uppdrag granskning om den strukturella hemlösheten.

https://www.expressen.se/ledare/erkann-ni-har-ingen-losning-pa-hemlosheten/

Så du tänker börja bygga, fåntratt ?

Inte en dag för tidigt. Men skall du jobba på riktigt får du nog dra ned på skrivandet.
Citera
2020-02-21, 11:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Visar sig att andelen nyanlända/utlandsfödda bland dessa är i stark ökning. Bra ?

Det är klart det är bra, det sker ju enligt folkviljan.
Citera
2020-02-21, 15:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det får du fråga de som bjöd in dem? Det var inte jag i vart fall.
Citera
2020-02-21, 15:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så du tänker börja bygga, fåntratt ?

Inte en dag för tidigt. Men skall du jobba på riktigt får du nog dra ned på skrivandet.

Nej men jag ser gärna att investeringsstödet riktas om till verkligt hemlösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in