2020-05-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vad i helvete det är ju precis det man kan.
Inte utrota HELT såklart men noll döda går absolut, dessutom med ett lika öppet samhälle som Sverige.
Rätt ballt eller hur?
OK. Du vet inte vad du talar om.
Citera
2020-05-28, 17:50
Medlem
I Sverige vill man helt enkelt inte ha bort viruset. Utan strategin är att vi i åratal ska vara ”försiktiga”? Det kommer ödelägga hela landets ekonomi.

Ska vi köra på detta, varför inte istället återinföra ättestupan på riktigt. Jag är seriös. Släpp alla restriktioner. Låt de äldre löpa fritt. Alla som sen får covid får klara sig i hemmet tills akut stadium. De under 50 som behöver kan få akutvård på sjukhus. Resten som blir akuta trycker man i morfin och lugnande tills de antingen frisknar till eller kolar. Detta kan göras på ”Coronahem” uppförda i militärbaracker.

De som börjar lida Ordentligt av sjukdomen avlivar man helt sonika med en överdos morfin. Det liknar det som redan sker på ålderdomshem men är vi ärliga med det kan vi organisera bättre och öppna samhället helt. Låt de unga löpa fritt på sin student.
Senast redigerad av grobiankungen 2020-05-28 kl. 17:52.
Citera
2020-05-28, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Min poäng är att motsäga skribenten som kom med följande påstående: (ungefär)

Klart vi får fler smittade, när vi testar mer!

Det stämmer absolut inte. Under de senaste två veckorna har vi nästan haft exakt lika många smittade, trots betydligt antal färre tester.

Enligt de senaste siffrorna från Folkhälsomyndigheten testades cirka 28 800 personer för covid-19 förra veckan. Det är 4 000 färre tester än veckan dessförinnan.

Förra veckan antal smittade: 3480

Förrförra veckan antal smittade: 3669

Alltså stämmer inte påståendet öht. Håller med om att det hade varit en lättnad ifall vi hade sett fler smittade, pga fler tester. Men så är det alltså inte.

Det är faktiskt oroväckande att antalet smittade är nästan samma, trots 4000 färre tester! Det är inte bra, anser jag.

Hur är ratiot mellan bekräftade milda fall inom vårdpersonalen kontra patienter? Det avgör mycket i detta läget. Ser man till beläggningen på sjukhus så ser det ut som att en större del bekräftade nu är milda fall.

En annan sak som är viktig är varifrån dom nya fallen kommer? Det är fruktansvärt tydligt att Stockholm minskar, det är inte så att det blossar upp där igen utan det mesta talar för att dom har det värsta bakom sig medan andra regioner fortfarande har det värsta framför sig. Hade ökningen varit i Stockholm hade det funnits fog för oro.
Senast redigerad av trazke 2020-05-28 kl. 18:03.
Citera
2020-05-28, 17:52
Medlem
PaoloRobertos avatar
”Om det inte är hälsomässigt försvarligt att öppna gränsen till Sverige så kan svenskarna stanna där de är, och så kan tyskarna komma upp, sade Venstres partiledare Jakob Ellemann-Jensen till Danmarks Radio i förra veckan.”
Citera
2020-05-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Folk tror ju att de ska dö om de råkar gå in i samma affär som en smittad person . . . .

Min oro för att dö har faktiskt minskat mot i början, sedan man sett att ganska få i min åldersgrupp dör. Dock tror jag då jag är i en riskgrupp, att jag mycket väl kan riskera några veckor i respirator, det vill jag helst slippa, så undviker affärerna så gott jag kan. Men tycker ändå det är.sorgligt med alla de döda, även om de är äldre..
Citera
2020-05-28, 17:53
Medlem
Jag tror inte Coronan kommer märkas ett skit om 2 år. Vi är tillbaka i gamla fotspår, fortsätter konsumera skit tillverkat av slavar i tredje världen, fortsätter trycka in så mycket folk som möjligt i stora städer för att alla ska få ha nåt pissigt säljjobb och vara inne, fortsätter flyga till Italien för att åka skidor, fortsätter lägga ner inhemsk produktion, fortsätter pissa på våra äldre, fortsätter skapa dödliga virus.
Citera
2020-05-28, 17:54
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vem har gått på myten att andra inte rapporterar från andra länders äldreboende?

Ny rapport visar: Nordiska grannländerna redovisar också avlidna på äldreboenden
https://twitter.com/Ipse_Cogita/status/1265753694307586048

Sveriges förnekare får det bara jobbigare och hitta på saker. Snart har man nog en tår i ögat när alla granskar Sveriges lögner.
Citera
2020-05-28, 17:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Study finds why COVID-19 patients who recover may get reinfected with the virus
Källa: Timesnownexs.com (6 h sedan)

According to the findings of the study, all coronavirus patients who have recovered carry antibodies that can neutralise the virus, but only a few have enough of them to prevent reinfection from the virus.

According to a report published by the DailyMail, a small study has found that people who recover from COVID-19 generate at least some antibodies which are capable of neutralising the SARS-CoV-2 virus. However, while many antibodies may be able to grab hold of the virus, only a few of them are able to fight it and prevent its entry to the cells.

Obehagligt, stämmer ju bra med att få testas för antikroppar, de kanske är för få?
Citera
2020-05-28, 17:58
Medlem
Så här är det!! Vi står på hemska 4266 avlidna och det är då 734 upp till den avskyvärda siffran 5000 döda för Sverige. Jag räknar kallt med 45 döda per dag och då skulle 5000-gränsen nås redan den 13 juni.

Skulle antalet döda per dygn gå ned till 40 per dygn så nås den dystra siffran 16 juni. Förmodligen har vi innan dess 4 gånger fler döda i Sverige än i Danmark, Norge och Finland tillsammans. Sverige har svikit.
Citera
2020-05-28, 17:58
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
En väldigt läskig grupp i mitt tycke. Alla negativa kommentarer om FHM och AT raderas, står det i deras gruppinfo. Scary...
Den där gruppen är väl mest att likna vid en religiös sekt?

SKulle nog säga att medlemmar i den där gruppen är exakt den typen av människor som SÄPO borde hålla koll på. Har de barn rekommenderar jag att man tittar närmare på de familjära och sociala förhållandena.

Obehagligt.
Citera
2020-05-28, 18:00
Medlem
sannes avatar
Finns någon korrelation mellan ökningen på IVA med 2-3 veckor bakåt och FoHMs PK, och uttalanden om vi är på platå, kurvan ligger okej, vi är precis där vi ska vara?

Citat:
Smittskyddsläkare Johan Nöjd fyller i.

– Sista dagarna har pekat uppåt på både inskrivna och intensivvårdade. Det här handlar om människor som blev smittade för två-tre veckor sedan. Vi vet inte vad vi ska tro om den här uppgången. Men vi är oroliga att det beror på att man slappnat av i samhället, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAwGEJ/regionerna-larmar--kurvan-vander-uppat
Citera
2020-05-28, 18:00
Medlem
Citat:
Min oro för att dö har faktiskt minskat mot i början, sedan man sett att ganska få i min åldersgrupp dör. Dock tror jag då jag är i en riskgrupp, att jag mycket väl kan riskera några veckor i respirator, det vill jag helst slippa, så undviker affärerna så gott jag kan. Men tycker ändå det är.sorgligt med alla de döda, även om de är äldre..
Ytterst få hamnar i respirator sett till hur många som exponerats för virus. De flesta rehabiliteras efter covid-19.

En kollega till mig har varit sjuk i covid-19. Hon är nu helt återställd och vi har med säkerhet alla exponerats för viruset eftersom vi jobbat mycket .nära denna kollega.

Vi har även haft patienter som varit bärare av SARS-CoV-2. Nu senast en 70-årig man. Han är nu helt rehabiliterad och vi behöver inte använda skyddsutrustning runt honom.

Jag ska kanske tillägga att jag jobbar inom psykiatrin och dödsångest i epidemin, verkar vara ett större problem för människor än vad covid-19 i sig är.

Det märks ju även här i tråden, hur skräckslagna folk är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in