2020-05-23, 14:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det tror jag inte
Men det var ju exakt vad du skrev?
Citera
2020-05-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Hade du sagt samma sak om medlemmar i din familj hade varit med på listan ? Nära o kära?
Hade du sagt samma sak om dina nära och kära hade gått bort för att nån jävel gamblat med deras liv och hållit fast vid strategin så att stoltheten inte skulle ta en smäll?

Ja, viktigast är mitt barns framtid. Och att hon har en framtid, inte att några gamlingar som har några månader kvar får resten av samhället att stanna upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Detta ska adderas till den vanliga dödssiffran

Många hade dött ändå, summera överdödlighet 2020-2021 kommer det knapp märkas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Dödligheten i Covid-19 är fortfarande runt 20% i ett kollapsat/överbelastat sjukvårdssystem.
Blanda inte i hop SARS 2 Cov med en sjukdom (Covid-19) man kan få av viruset.

Och DR Tengele är fortfarande en människorättsförbrytare.

I looked into this a while back after I posted my estimates. Hospitalization rate seems to be about 3%, so I would imagine around 2-3% lethality in a complete hospital collapse scenario.
Citera
2020-05-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Din story håller inte ihop.

Andra länder beskyller ju just svenskarna för att vara våghalsiga, risktagare som struntar i den uppenbara livsfaran. DE har låst in sig i sina kojor - medan svensken sitter på terassen och dricker pilsner.

DE har stängt ner hela samhället. Svensken åker kollektivtrafik till jobbet, går till gymmet efter jobbet, kanske väljer att gå på bio på lördag, äter en middag på lokalpizzerian med frugan på söndag, skickar barnen till skolan på måndag.. badar bastu och simmar i den lokala simhallen på tisdag..

Alltså lever på som vanligt - men vissa lättare restriktioner. Medan macho-italienare sätter på sig sina munskydd för att handla i butiken mitt emot under carabinieris vakande öga.

Hur kan du få till det så att svensken är feg?
Blundar du för konsekvensen av fakta med virus och övrigt så är du feg. Inte bara relaterat till S utan snarare till feminizm +. De kallas för de korrekta som lever bakom ledarna fegt gömda.
Duger det?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Aj aj aj, mycket illa. Kan bli ett ekonomiskt bakslag av detta då etiska fonder tittar på den här när de gör investeringar i andra länder. Feministisk pandemibekämpning i sitt esse!

Den humanitära stormakten offrar sin befolkning för en ekonomi som kanske skadas mer långsiktigt än vad man vunnit på kort sikt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att låna 200% av landets BNP har inget att göra med skatterna? Nä inte deras – men det bidrag som både du och finnarna TVINGAS att betala till grekerna har med våra och finnarnas skatter att göra.

De kommer att höjas och de kommer så klart höjas mer om vi måste mata flera munnar än bara våra egna.

Italien vill också ha bidrag. De kan inte försörja sina egna. Samma med spanjorerna. Och likaväl fransmännen.

Engelsmännen tar en lättnadens suck..
Gå ur EU då förfan.
Tror du grekland vill stänga ner gränserna när de lever på turismen eller, känner du dig utanför.
Grekland hade mer än gärna tagit emot från länder som italien frankrike Uk osv än sverige för det är de som utgör turismen i grekland inte svenskarna som är ett fåtal i sammanhanget. Och ja de länderna får inte heller komma. Gråt vidare du om dina jävla pengar och viska till löfven att gå ur EU.
Citera
2020-05-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tack för länkarna. Ska läsa dom för de där hade jag inte sätt.
Italien har det tufft och jag tror det landet kommer vad de landet som kommer få det tuffast gällande ekonomi utan tvekan.

De som kan rädda Italien är att de har väldigt fint land. Mängder av turister kan stötta upp landet och jag gissar på att EU skjuter in pengar.

Men det kommer ta tid.

PS I slutet av Mars skrev du? Ska vi gissa på att de har kommit ikapp ganska mycket. jag gissar på att det idag i maj skiljer sig under 1% ..

Tror du inte Grekland kommer att ha det ännu tuffare? De lever ju på turismen och hade redan innan Corona en statsskuld som heter duga..

Alla vill ha bidrag av EU, men nu har även tyskarna tröttnat ordentligt. Kranen kommer inte att öppnas hur som helst. Tyskarna vill njuta av sina pensionspengar själva. Inte bidra till sina slösaktiga grannars bättre leverne.

Finnarna vill absolut inte höra talas om några bidrag.

Vem vill betala?

Jag tror att även svetsaren har fått nog.
Citera
2020-05-23, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Den humanitära stormakten offrar sin befolkning för en ekonomi som kanske skadas mer långsiktigt än vad man vunnit på kort sikt..

Ja sverigebilden kommer inte att vara sig lik efter corona, det är en sak som är säker.
Citera
2020-05-23, 14:23
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Detta är väl första veckan på väldigt länge vi inte når över 100 inrapporterade dödsfall någon dag?
Ja, sen vecka 15. Detta är logiskt eftersom totala inrapporterade fall, om man tittar för varje vecka är på nedåtgående trend sen vecka 17. Då rapporterades 652, sedan dess 485 (v18), 546 (v19), 454 (v20) och just nu 313 för denna vecka med bara söndag kvar. Kristi himmelsfärd kanske kan påverka lite och gjorde att fler rapporterades idag och några fall syns nästa vecka, men på det stora hela är tendensen tydligt nedåt. Det är logiskt eftersom antalet intagna och IVA-vårdade sjunker.
Citera
2020-05-23, 14:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ganska mycket för en lördag

Detta är så jävla hemskt och det är så hemskt att man räknar såhär varje dag. Man får tänka på att det faktiskt är ett liv bakom varje siffra..

Värst av allt är att det känns som att folk rycker på axlarna så länge de inte för över 100 på en dag, lite som med kriminaliteten, det är en del av vardagen nu..

Det är väl inget konstigt att man bryr sig mindre för var dag som går? Så funkar jag i alla fall. Om nån vecka kommer jag återgå till mitt normala liv om inget STORT händer. Fuck this shit.
Citera
2020-05-23, 14:24
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tänkte det också. Hade gissat på 15...

Tror man planerade detta när Utländsk media började granska Sverige. Även jag hade gissat på ca 15. I morgon kommer vi säkerligen få runt 5-20 för sedan få ytterligare en jämnare nästa vecka.

Och så slipper dom stå till svars om de sprider ut dom på helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in