2020-05-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar20201
Jag visste inte att man behövde två nål, ena för att dra och den andra för att skjuta men kan det bli ett problem i längden vill du säga eller? Jag sköt in den i rumpan gick smidigt har ont nu efter morgonen men lär gå över hoppas jag

Du måste inte ha 2 men en tjockare (grön) gör de lättare att få in i pumpen
Citera
2020-05-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Du vänder sprutan så att nålen är uppåt.
Dra tillbaka kolven något så att nålen tömms på olja.
Sedan pressar du kolven uppåt tills luften är borta.

Om du använder samma nål till att suga upp med som att sticka så kommer den bli trubbig innan du sticker dig, vilket ger ökad ärrvävnad.
Framförallt om om man använder ampuller istället för vialer.

Aha okej jag ska testa det på fredag vid nästa stick.

Jag ska kolla om jag kan beställa nya nålar annars får jag fortsätta med den blåa nålen och hoppas på det bästa trots risk för ärrvävnad i räven hehe
Citera
2020-05-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashad
Du måste inte ha 2 men en tjockare (grön) gör de lättare att få in i pumpen

Okej jag ska testa det Tnem har nämnt för mig om hur jag kan få luften ur sprutan sedan får jag se om det funkar och skulle det funka så fortsätter jag med de blåa men annars kommer jag att beställa nya nålar som är gröna
Citera
2020-05-28, 17:13
Medlem
Mastifmeisters avatar
Injektionsställe - Er favorit?

Som titeln lyder, vilken är det bästa/mest optimala injektionsställe enligt erfarenheter? (IM only)

(ej hittat en tråd om detta ämne och tyckte det kunde vara på sin plats - mods radera i annat fall)
Citera
2020-05-28, 17:28
Medlem
jewclaws avatar
Fattar inte varför folk envisas att injicera i muskel? Har alltid kört direkt i venen utan problem..
Favoritställe skulle nog vara slasken, dvs vid underarmen.. Vet dom som kör i halsen men dit går jag bara om jag är tvungen!

Peace
Citera
2020-05-28, 17:32
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Fattar inte varför folk envisas att injicera i muskel? Har alltid kört direkt i venen utan problem..
Favoritställe skulle nog vara slasken, dvs vid underarmen.. Vet dom som kör i halsen men dit går jag bara om jag är tvungen!

Peace

Du ser vart tråden är placerad, va?
Citera
2020-05-28, 17:47
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:

Peace

Han är så alfa att han pumpar steroider i venen.
Citera
2020-05-28, 17:51
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Fast teknist sett, injicerar man steroider i muskeln så borde det inte tas upp lika bra för man har inget blod där. I venen så kan det distribueras dit det ska.
Citera
2020-05-28, 17:52
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Tar man steroider eller andra droger är man långt ifrån en såkallad alfa. Ditt påstående fallerar.
Citera
2020-05-28, 18:00
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:
Tar man steroider eller andra droger är man långt ifrån en såkallad alfa. Ditt påstående fallerar.

Jag var sarkastisk, så du är autistisk också.
Citera
2020-05-28, 19:56
Medlem
Har gjort på glutes ett tag nu men bytt till axlar vilket är mycket bättre i mina ögon. Att injektera i glutes är jobbigt.
Citera
2020-05-28, 20:44
Medlem
snusaren92s avatar
Nästan alla mina ställen är rykta får köra i slasken och i händerna.
Ass jobbigt under armarna är de svårt som fan.
I bland foten med.
Men favon var i arm väcket.
Föresten är det någon som kan förklara för mig varför man. Kallar slasken för slasken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in