Jag visste inte att man behövde två nål, ena för att dra och den andra för att skjuta men kan det bli ett problem i längden vill du säga eller? Jag sköt in den i rumpan gick smidigt har ont nu efter morgonen men lär gå över hoppas jag
Du måste inte ha 2 men en tjockare (grön) gör de lättare att få in i pumpen
Du vänder sprutan så att nålen är uppåt.
Dra tillbaka kolven något så att nålen tömms på olja.
Sedan pressar du kolven uppåt tills luften är borta.
Om du använder samma nål till att suga upp med som att sticka så kommer den bli trubbig innan du sticker dig, vilket ger ökad ärrvävnad.
Framförallt om om man använder ampuller istället för vialer.
Aha okej jag ska testa det på fredag vid nästa stick.
Jag ska kolla om jag kan beställa nya nålar annars får jag fortsätta med den blåa nålen och hoppas på det bästa trots risk för ärrvävnad i räven hehe
Du måste inte ha 2 men en tjockare (grön) gör de lättare att få in i pumpen
Okej jag ska testa det Tnem har nämnt för mig om hur jag kan få luften ur sprutan sedan får jag se om det funkar och skulle det funka så fortsätter jag med de blåa men annars kommer jag att beställa nya nålar som är gröna
Fattar inte varför folk envisas att injicera i muskel? Har alltid kört direkt i venen utan problem..
Favoritställe skulle nog vara slasken, dvs vid underarmen.. Vet dom som kör i halsen men dit går jag bara om jag är tvungen!
Fattar inte varför folk envisas att injicera i muskel? Har alltid kört direkt i venen utan problem..
Favoritställe skulle nog vara slasken, dvs vid underarmen.. Vet dom som kör i halsen men dit går jag bara om jag är tvungen!
Fast teknist sett, injicerar man steroider i muskeln så borde det inte tas upp lika bra för man har inget blod där. I venen så kan det distribueras dit det ska.
Nästan alla mina ställen är rykta får köra i slasken och i händerna.
Ass jobbigt under armarna är de svårt som fan.
I bland foten med.
Men favon var i arm väcket.
Föresten är det någon som kan förklara för mig varför man. Kallar slasken för slasken.