2015-01-26, 07:01
Medlem
Sjuk smärta dagen efter tren injektion!

Jag började min kur för en vecka sedan, 1ml test P och 1ml Tren, 3ggr/veckan.

När jag vaknade dagen efter så kändes allting bra. Jag gick till jobbet, gjorde några timmar och sen började smärtan komma i benet jag hade injecerat i och sen dess haltar jag värre än Dr. House.
Jag jobbar 12h/dag 5-7 dagar i veckan som resemontör och jag behöver ha fungerande ben för att jag inte ska få sparken.

Är det här nått jag får leva med eller finns det något som jag kan göra för att lindra smärtan?
Citera
2015-01-26, 08:52
Medlem
Fenjal888s avatar
Låter som en infektion. Kan bero på att oljorna är kontaminerade, eller att du fick nån skit på nålen när du stack dig.

Vad är det för märke på dina grejer?
Citera
2015-01-26, 09:07
Medlem
qdqdqs avatar
Ett tredje alternativ kan vara att det helt enkelt blev ett dåligt stick, första sticket brukar väl inte bli det bästa. Jag fick själv riktigt ont i benet i början men det kan ha varit dålig olja, många klagade på den. Det låter väldigt mycket som det jag fick också, det var lugnt tills jag började gå aktivera benet, efter det fick jag väldigt ont. Du kör inte händelsevis diamond?
Citera
2015-01-26, 11:34
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ett tredje alternativ kan vara att det helt enkelt blev ett dåligt stick, första sticket brukar väl inte bli det bästa. Jag fick själv riktigt ont i benet i början men det kan ha varit dålig olja, många klagade på den. Det låter väldigt mycket som det jag fick också, det var lugnt tills jag började gå aktivera benet, efter det fick jag väldigt ont. Du kör inte händelsevis diamond?

Förklara för mig som inte förstår; hur går "ett dåligt stick" till och vad är det i detalj som kan skapa sådana kraftiga smärtor som enbart uppkommer dagen efter injektion.

Mvh

/aKAY
Citera
2015-01-26, 11:45
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Förklara för mig som inte förstår; hur går "ett dåligt stick" till och vad är det i detalj som kan skapa sådana kraftiga smärtor som enbart uppkommer dagen efter injektion.

Mvh

/aKAY

Vispa runt mycket och trycka in all olja precis bredvid en nerv. Men du har rätt då borde smärtan ha uppkommit tidigare, lutar mer åt att det är något med oljan eller sterilliteten vid injekt.

Mvh
Citera
2015-01-26, 12:15
Medlem
Jag använder mig av Tren från Solid Pharma och Test P från Bosco Labs.

Jag är väldigt noga med att hålla allt så rent som möjligt. Jag duschar och tvättar händer innan jag börjar. Spritar ner mitt lilla bord som jag har allting på, ny nål varje gång. Det enda som jag använder flera gånger är pump och uppsugningsnål, men dom kokar jag 5-10 min innan, så det borde inte vara problemet?

Jag har inga synliga tecken av att något är fel och något dåligt stick tror jag heller inte att det kan bero på. Jag kände knappt att nålen gick in, de var inget blod när jag aspirerade och jag sköt in oljan lungt och fint.
Citera
2015-01-26, 12:47
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namlaks
Jag använder mig av Tren från Solid Pharma och Test P från Bosco Labs.

Jag är väldigt noga med att hålla allt så rent som möjligt. Jag duschar och tvättar händer innan jag börjar. Spritar ner mitt lilla bord som jag har allting på, ny nål varje gång. Det enda som jag använder flera gånger är pump och uppsugningsnål, men dom kokar jag 5-10 min innan, så det borde inte vara problemet?

Jag har inga synliga tecken av att något är fel och något dåligt stick tror jag heller inte att det kan bero på. Jag kände knappt att nålen gick in, de var inget blod när jag aspirerade och jag sköt in oljan lungt och fint.

Ok nästa gång så kan du ju testa att ta nya tyg. Sedan ta testot i en muskel tren i en annan, för att se vilken av dem det kan vara. På så sett utesluter du att det kan vara kontamineringar även om du kokar, och du isolerar båda oljorna så du kan reda ut vilken av dom det är eventuellt om det är något med båda 2. Lycka till!

Mvh
Citera
2015-01-26, 12:48
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namlaks
Det enda som jag använder flera gånger är pump och uppsugningsnål, men dom kokar jag 5-10 min innan, så det borde inte vara problemet?

Alltså, seriöst? Är du så snål och korkad att du inte ser sambandet? Pump och nål är engångsutrustning och det hjälper inte att du kokar skiten, har du ingen autoklav så får du inte grejerna rena.
Citera
2015-01-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ok nästa gång så kan du ju testa att ta nya tyg. Sedan ta testot i en muskel tren i en annan, för att se vilken av dem det kan vara. På så sett utesluter du att det kan vara kontamineringar även om du kokar, och du isolerar båda oljorna så du kan reda ut vilken av dom det är eventuellt om det är något med båda 2. Lycka till!

Mvh

Jag får nog göra så, det kommer bli jävligt jobbigt om det är fel på båda oljorna.
Citera
2015-01-26, 13:25
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB
Alltså, seriöst? Är du så snål och korkad att du inte ser sambandet? Pump och nål är engångsutrustning och det hjälper inte att du kokar skiten, har du ingen autoklav så får du inte grejerna rena.

Hahaha precis vad jag satt å skrattade fram i huvudet. "Jag är väldigt noga med att allt är rent och så". Haha tjena.
Helt ärligt TS; säger inte att detta är orsaken till din smärta men ditt resonemang är ju skrattretande. Eller vad tror du det spelar för jävla roll att du spritar bordet du lägger grejerna på när du använder samma pump som förra gången som inte är steril? Eller samma uppsugningsnål ner i vialerna flera gånger? Ditt tillvägagångssätt är recept för korskontaminering.
Om du inte använder nya verktyg till 100% så spelar det ju ingen roll att du spritar bordet, händerna skinkorna och låren. Det är ju inte händerna du stoppar ner i vialen och sen in i muskeln fattar du väl. För att allt ska va sterilt så måste allt vara sterilt. Är någon del smutsig så sprider det sig.
Dessutom bör du läsa en rad eller två om hur sterilisering och bakterier fungerar. Inget blir sterilt av att du kokar det.

Min åsikt om din smärta är att det inte finns mer än 2 alternativ;

1) Pip från oljan
2) Infektion som följd av ditt återvinnande av begagnade verktyg.

Du får väl hålla tummarna för att det är pip och inte infektion då, inte så mkt mer å göra. Får du feber bör du dra till akuten omgående och berätta att du misstänker en infektion i låret.

/aKAY

PS. Vet att många gamla kurare drar skogshuggarvalsen på detta å tycker att man kan köra med samma nål å pump för en hel vial. Till detta har jag bara följande att säga: det måste finnas en anledning till att man har upprättat en säkerhetsrutin kring injektioner på sjukhus.
Senast redigerad av aKAY 2015-01-26 kl. 13:32. Anledning: Stavning
Citera
2015-01-26, 13:48
Medlem
Vore bra att veta vart du stack? Sätter du för långt ner på quadsen, så finns det risk för att oljan "vandrar" ner till knäet, och det gör förjävla ont, med en tennisboll till knäskål som följd.
Citera
2015-01-26, 14:10
Medlem
Första gången på tren? Eller första gången på det labbets oljor?

Smärtan är värst när man börjar med nåt nytt. sen vänjer sig kroppen med det och smärtan blir mindre och hanterbar.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in