Citat:
Ursprungligen postat av
SamBumB
Alltså, seriöst? Är du så snål och korkad att du inte ser sambandet? Pump och nål är engångsutrustning och det hjälper inte att du kokar skiten, har du ingen autoklav så får du inte grejerna rena.
Hahaha precis vad jag satt å skrattade fram i huvudet. "Jag är väldigt noga med att allt är rent och så". Haha tjena.
Helt ärligt TS; säger inte att detta är orsaken till din smärta men ditt resonemang är ju skrattretande. Eller vad tror du det spelar för jävla roll att du spritar bordet du lägger grejerna på när du använder samma pump som förra gången som inte är steril? Eller samma uppsugningsnål ner i vialerna flera gånger? Ditt tillvägagångssätt är recept för korskontaminering.
Om du inte använder nya verktyg till 100% så spelar det ju ingen roll att du spritar bordet, händerna skinkorna och låren. Det är ju inte händerna du stoppar ner i vialen och sen in i muskeln fattar du väl. För att allt ska va sterilt så måste allt vara sterilt. Är någon del smutsig så sprider det sig.
Dessutom bör du läsa en rad eller två om hur sterilisering och bakterier fungerar. Inget blir sterilt av att du kokar det.
Min åsikt om din smärta är att det inte finns mer än 2 alternativ;
1) Pip från oljan
2) Infektion som följd av ditt återvinnande av begagnade verktyg.
Du får väl hålla tummarna för att det är pip och inte infektion då, inte så mkt mer å göra. Får du feber bör du dra till akuten omgående och berätta att du misstänker en infektion i låret.
/aKAY
PS. Vet att många gamla kurare drar skogshuggarvalsen på detta å tycker att man kan köra med samma nål å pump för en hel vial. Till detta har jag bara följande att säga: det måste finnas en anledning till att man har upprättat en säkerhetsrutin kring injektioner på sjukhus.