2020-05-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag har inte påtalat bevisningen. Jag skriver inlägg utifrån de brott dom sitter häktade för och vad dom då kan få för straff utifrån ålder och brottsrubricering.

Är det någon som svamlar om bevisläget är det bl a du.

KL sitter på sannolika - bevisvärdet måste vara högt.

KL överklagade inte - hon måste erkänt.

osv.

Bevisen är i nivå med sannolika. Det räcker tillsvidare. Mer vet vi inte.

Sen har väl varken jag eller någon annan skrivit här att hon måste ha erkänt?Nu får du ju sansa dig ”lite”. Jag spekulerade bara i att hon kanske överbevisats och då tagit beslutet att ligga lite lågt. Viss skillnad.
Senast redigerad av Avel 2020-05-26 kl. 16:25.
Citera
2020-05-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bevisen är i nivå med sannolika. Det räcker tillsvidare. Mer vet vi inte.

Sen har väl varken jag eller någon annan skrivit här att hon måste ha erkänt?Nu får du ju sansa dig ”lite”. Jag spekulerade bara i att hon kanske överbevisats och då tagit beslutet att ligga lite lågt. Viss skillnad.

Visst har du gjort det, flertalet gånger.

Orden du bl a valt att använda i tidigare inlägg är "sjunga ut" och "knäckas" eftersom KL inte överklagat.

Sjunga ut och knäckas är inte synonymer till att ligga lågt.

Citat:
Eller som nämndes tidigare här - har KL börjat sjunga ut efter att bevisbördan blivit för stor? Tänker också på att hon skippade den senaste inplanerade förhandlingen.

Citat:
Klart neka kan hon ju göra men om de visar sms eller spelar upp avlyssning/span o dyl så kan hon kanske nu ha ”knäckts”.
Citera
2020-05-26, 17:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Orden du bl a valt att använda i tidigare inlägg är "sjunga ut" och "knäckas" eftersom KL inte överklagat.

Märker du inte att Avel ställer frågor? Karin är känd för att överklaga in absurdum. När hon helt plötsligt inte går i taket utan istället finner sig i att sitta häktad är det helt naturligt (och sunt) att ställa sig frågorna som Avel (och även andra) har gjort. "Har hon börjat prata?" "erkänt?". Eller är hon helt knäckt och orkar inte? Varken Avel eller någon annan påstår att det är så, vi har bara förstått vad ett diskussionsforum går ut på.

Tycker du att det är fel att Billy dömts och att bland annat Karin sitter häktad? I så fall kan du berätta varför. Du hade nog inte gnällt så mycket ifall det var dig hon var ute efter, om det vore du som skulle dödas med hjälp av diverse torpeder.
Citera
2020-05-26, 18:20
Medlem
Citat:

Grejen här är väl mest att du är lite orolig för att hon skulle börja prata? Är tanken på det så jobbig för dig?

Så här skrev jag ja. I första en fråga. Notera frågetecknet:

Eller som nämndes tidigare här - har KL börjat sjunga ut efter att bevisbördan blivit för stor? Tänker också på att hon skippade den senaste inplanerade förhandlingen.

I det andra citatet du hade med så skriver jag ”så kan hon kanske nu ha knäckts”. I bemärkelsen att hon känner att det inte är värt att strida och skriva 16-sidiga överklaganden längre:

Klart neka kan hon ju göra men om de visar sms eller spelar upp avlyssning/span o dyl så kan hon kanske nu ha ”knäckts”.

Börjar bli lite trött på att bemöta den typ av diskussionsnivå som du - redan då något underbegåvad - ägnade dig åt under högstadiet. Så snart du stöter på patrull styr du över till nåt annat fokus som passar dig men även då kör du fast efter nåt inlägg. Sen tar du ny kraft och kör rakt in i kaklet där också. Kikade också lite på dina tidigare inlägg i början av tråden. Man tror det är en ding-ding-värld alltså.

Genomgående bu HOL och bä KL:
HOL iscensätter sina egna attentat och KL är inte kapaaabel till detta. HOL fejkar för att få till ett kontaaaaaaaaktförbud. Han vill åt hennes pengaaaaaar. Han bara traaaamsaar. Han hänger ut barnen genom att godkänna namnpubliceeeering. Så fortsätter det i oändlighet när du är i farten menar jag.

Kolla bara in de här pärlorna som bara är random utvalda.

Citat:
Det är ju bara trams allt, HOL är inget annat än fullständigt ockuperad av vendetta mot KL och stör rättsväsendet via det minsta lilla i vardagen till att lönnmördare jagar honom. Polis och åklagare kan ju inte annat tänka när HOL ringer dem gång efter gång och snackar yrkesmördare och annat skit, "åhhhh nej, inte nu igen"

Citat:
Det är inte första gången HOL använder sig av den här iscensättningen där han angriper folk i trapphuset och anfaller dem. Det verkar vara HOLs signum.

Förmodligen sitter han nu och filar på ett nytt kontaktförbud för mer än så verkar HOL inte önska fastän han säger sig vara en måltavla för dödshot/mordförsök för tredje gången i rad på kort tid.

Om du satsat på att få dina gamla inlägg mot dig så grattis - Pandoras ask är öppen...
Senast redigerad av Avel 2020-05-26 kl. 18:28.
Citera
2020-05-27, 10:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Han var 17 år 2018. Han kommer alltså inte att bli efterlyst då ett fängelsestraff inte är aktuellt.
Självklart kan han efterlysas som häktad på sannolika skäl.
Hur har du annars tänkt dig fortsättningen?

Kära domstol.
Synd att han smet. Vi kan inte mer göra än att vinka av honom på Arlanda möjligen. Han var ju bara en tonåring vid tiden för brottet.
Citera
2020-05-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart kan han efterlysas som häktad på sannolika skäl.
Hur har du annars tänkt dig fortsättningen?

Kära domstol.
Synd att han smet. Vi kan inte mer göra än att vinka av honom på Arlanda möjligen. Han var ju bara en tonåring vid tiden för brottet.

Man kan ju tycka att det är lite onödigt att hålla sig borta som så pass ung ändå. Om nu straffet blir begränsat dessutom pga ålder.

Men han vill väl njuta av sommaren som alla andra ungdomar med snapchat, glass, bad och brudar. Så kommer han kanske in sen vart det lider.

Sen lär han ju förstå att polisen har rätt så jobbiga bevis mot honom. Varför annars strutsa så hårt? Eller så är han bara generellt dum i huvudet som inte anmäler sig. Dagens ungdom alltså.
Citera
2020-05-27, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Man kan ju tycka att det är lite onödigt att hålla sig borta som så pass ung ändå. Om nu straffet blir begränsat dessutom pga ålder.

Men han vill väl njuta av sommaren som alla andra ungdomar med snapchat, glass, bad och brudar. Så kommer han kanske in sen vart det lider.

Sen lär han ju förstå att polisen har rätt så jobbiga bevis mot honom. Varför annars strutsa så hårt? Eller så är han bara generellt dum i huvudet som inte anmäler sig. Dagens ungdom alltså.
Vet inte om det är så njutbart att äta glass och jagas av polis i ett av Sveriges mer uppmärksammade rättsfall.

Känns väl mer som ett rätt dampigt tilltag, ej så genomtänkt.
Han kan få fri glass levererad varenda dag om han kliver fram och stärker bevisningen mot den idiot som lurat in honom i det här.
Senast redigerad av develi 2020-05-27 kl. 14:00.
Citera
2020-05-27, 23:02
Medlem
Citat:
Han var 17 år 2018. Han kommer alltså inte att bli efterlyst då ett fängelsestraff inte är aktuellt.

Du fick ju redan det förklarat för dig såg jag men det är såklart inte korrekt att man inte kan efterlysas och dömas för brott som man begått under 18 års ålder. Det är upp till rätten att bedöma var individen ska avtjäna sitt straff.

Ett exempel som alldeles nyligen påvisar att du har fel är det ärendet med en gruppvåldtäkt i Sundbyberg för ett antal år sedan där flera unga förortskillar dömdes. Ytterligare en dömdes alldeles nyligen för delaktighet i det och han var 17 vid gärningen och således för gammal för att dömas till ungdomsvård nu så han får avtjäna i fängelse istället. Strafftidmässigt jämförbart förvisso men avtjäna i fängelse.
Citera
2020-05-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du fick ju redan det förklarat för dig såg jag men det är såklart inte korrekt att man inte kan efterlysas och dömas för brott som man begått under 18 års ålder. Det är upp till rätten att bedöma var individen ska avtjäna sitt straff.

Ett exempel som alldeles nyligen påvisar att du har fel är det ärendet med en gruppvåldtäkt i Sundbyberg för ett antal år sedan där flera unga förortskillar dömdes. Ytterligare en dömdes alldeles nyligen för delaktighet i det och han var 17 vid gärningen och således för gammal för att dömas till ungdomsvård nu så han får avtjäna i fängelse istället. Strafftidmässigt jämförbart förvisso men avtjäna i fängelse.

Du missförstår mig. Jag besvarade ett inlägg där man pratade efterlysning via interpol för en misstänkt stämpling på en då 17-åring kille.

Ni kommer med exempel som grova rån o grova våldtäkter där påföljden ligger på upp till 12 år och desutom är era exempel fullbordade brott.

Den här misstänkta 17 åringen är misstänkt för ett ofullbordat brott, vi har inte ens kommit till försökspunkten vid stämpling.

Visst kan 17 åringar dömas till fängelse om det föreligger synnerliga skäl men det vill jag bestämt hävda att det inte gör vid stämpling. Absolut inte.
Citera
2020-05-28, 12:34
Medlem
Citat:
Du missförstår mig. Jag besvarade ett inlägg där man pratade efterlysning via interpol för en misstänkt stämpling på en då 17-åring kille.

Ni kommer med exempel som grova rån o grova våldtäkter där påföljden ligger på upp till 12 år och desutom är era exempel fullbordade brott.

Den här misstänkta 17 åringen är misstänkt för ett ofullbordat brott, vi har inte ens kommit till försökspunkten vid stämpling.

Visst kan 17 åringar dömas till fängelse om det föreligger synnerliga skäl men det vill jag bestämt hävda att det inte gör vid stämpling. Absolut inte.

Du talar om stämpling till mord nu väl?

Klistrar in ett citat om just stämplingsbrott som indikerar att din spekulation inte håller riktigt.

”För straffrättsligt ansvar för stämpling till brott måste det vara särskilt föreskrivet (23 kap. 2 § tredje stycket BrB). Straffet för stämpling ska bestämmas under den högsta och får sättas under den lägsta gräns som gäller för brott. Att döma till ett straff som är högre än fängelse i två år får endast göras om fängelse i sex år eller mer kan följa på det fullbordade brottet (23 kap. 2 § fjärde stycket BrB)”
Senast redigerad av NoF8 2020-05-28 kl. 12:46.
Citera
2020-05-28, 12:53
Medlem
Krickedixans avatar
Är det deras lägenhet som är ute på försäljning nu?
Någon som vet?
Citera
2020-05-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Är det deras lägenhet som är ute på försäljning nu?
Någon som vet?

Ja om den ligger på femte våningen så är det nog den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in