2020-04-16, 17:36
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
RICO är ju egentligen att det är brottsligt att ingå i en kriminell organisation. Det går alltså att döma någon till fängelse för att bara ha samröre med andra kriminella. såna lagar har du även i Spanien och Italien samt några fler europeiska länder.
Aha, tack.
Citera
2020-04-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Aha, tack.

Lugnt. Det är ju snarlika saker i sådana rättegångar så det är inte konstigt att man klumpar ihop det och tänker att det är samma.
Citera
2020-04-16, 17:39
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Vad tror du själv om att han skulle börja prata? Han har hittills avtjänat domar på 33 år utan att prata, men du tänker att nu så… Glöm det.

Vem vet?

Kanske inte det mest troliga scenariet.
Men om lille Billy vill rena sitt samvete o bli en friare människa efter det så kanske?

Jag vet om att ”golare inte har några polare” osv...Men det har han nog inte iallafall. Inga sjysta iallafall verkar det som.

Oavsett om han väljer att prata eller inte är vi flera som vet om vem som är den riktiga boven i dramat.

Och vem vet, en vacker dag kanske den officiella bevisbördan räcker för att även du ska fatta det?
Citera
2020-04-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Vem vet?

Kanske inte det mest troliga scenariet.
Men om lille Billy vill rena sitt samvete o bli en friare människa efter det så kanske?

Jag vet om att ”golare inte har några polare” osv...Men det har han nog inte iallafall. Inga sjysta iallafall verkar det som.

Oavsett om han väljer att prata eller inte är vi flera som vet om vem som är den riktiga boven i dramat.

Och vem vet, en vacker dag kanske den officiella bevisbördan räcker för att även du ska fatta det?

Vet inte vad du menade med det sista om officiella bevisbördan och att jag kommer fatta det. Lät mest snurrigt. Vad som är officiellt är ju vad som finns i FUP och vad som sägs vid huvudförhandlingen. Alla kan säkert ha en uppfattning om hur de tror att detta har gått till och det är ju inte mycket mer med det. Däremot är det ju just bara det, en uppfattning.
Citera
2020-04-16, 17:52
Avslutad
Citat:
Inte alls särskilt hemskt.
KL är FORTSATT misstänkt.
Det lär hon vara så länge hon lever.
Dömd av rätten eller inte.

12 år är lång tid. Kanske tillräckligt lång för Billy att börja snacka. Så att hjärnan bakom dådet också hamnar bakom lås och bom. 220.000 kr ska han betala HOL i skadestånd också. 221 778 kr för att vara exakt... Poff...Där rök den eventuella ”lönen” som KL försäääääkrat honom att få när allt är klart.

12 års isolering, 220.000 minus på kontot och en rejäl jävla läxa i att aldrig mer beblanda sig med folk som KL... grattis Billy, du drog vinstlotten undrar om det var värt det?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/langt-fangelsestraff-for-mordforsok-pa-kungsholmen

Dömd till 12= 8

Ute 2027-2028 senast
Citera
2020-04-16, 17:59
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Vet inte vad du menade med det sista om officiella bevisbördan och att jag kommer fatta det. Lät mest snurrigt. Vad som är officiellt är ju vad som finns i FUP och vad som sägs vid huvudförhandlingen. Alla kan säkert ha en uppfattning om hur de tror att detta har gått till och det är ju inte mycket mer med det. Däremot är det ju just bara det, en uppfattning.

Ja, Angående Billy är allt numer officiellt, FUP, namn, fotografier i media osv... där har vi nog inget mer att vänta oss.

Men, KL är ju fortfarande misstänkt.
Ännu har jag inte sett ett enda förhör med henne...hon nämns knappt i FUP:en, lite märkligt kan en tycka.

Så borde väl innebära att det finns någon inofficiell/sekretessbelagd form av förundersökning kring henne?
Det jag menade är att det kanske är där de sista pusselbitarna finns. De som kan koppla henne till anstiftare?

Och ja, alla har rätt till en uppfattning.
Vissas är dock kanske närmare verkligheten än andras.
Citera
2020-04-16, 18:11
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ja, Angående Billy är allt numer officiellt, FUP, namn, fotografier i media osv... där har vi nog inget mer att vänta oss.

Ännu har jag inte sett ett enda förhör med henne...hon nämns knappt i FUP:en, lite märkligt kan en tycka.

Så borde väl innebära att det finns någon inofficiell/sekretessbelagd form av förundersökning kring henne?
Det jag menade är att det kanske är där de sista pusselbitarna finns. De som kan koppla henne till anstiftare?

Dom har väl gallrat bort förhören med henne för att dom inte åtalar henne för anstiftan, tror jag.
Citera
2020-04-16, 18:16
Medlem
Citat:

Ja det är klart att det finns en FU vid sidan av denna. Detta är ju bara det som läggs fram för bevisning mot BR. Merparten av FU är ju i Slasken och i deras utredningsmaterial som de säkert har fortsatt koll på rörande KL. Jag vet inte vad du menar med att vissa är närmre verkligheten än andra men vad gäller förundersökningar så presenteras det material som är relevant för åtalet. Resterande presenteras inte. Det är därför ingen överraskning att sådant som gäller KL inte finns med i materialet som offentliggjorts.

Jag skulle gissa att det finns minst 3000-4000 sidor FU som fortfarande lyder under förundersökningssekretess. Av det är ju såklart inte allt relevant men det är ju så i alla FU där de följer olika teorier genom bevis och hypoteser.
Citera
2020-04-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Dom har väl gallrat bort förhören med henne för att dom inte åtalar henne för anstiftan, tror jag.

Exakt så
Citera
2020-04-16, 18:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det är inte så märkligt då det är två olika brott och två olika utredningar även om offret är gemensamt.
Citera
2020-04-16, 18:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Förstår din tanke. Det är ett tveeggat svärd det där.
Det är definitivt ett tveeggat svärd.

Ett känt par inom seriemördarvärlden (https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Bernardo) där kvinnan var mer deltagande och värre än vad polisen kunde tro fick löfte om lågt straff om hon berättade vad pojkvännen gjort. Sedan visade det sig att hon inte var ett oskyldigt offer som man trott utan hon var lika vidrig. Men då var det försent. Löften hade givits.

Så absolut är det ett tveeggat svärd. Men används det rätt så kan det ge resultat.
Citera
2020-04-16, 18:47
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är inte så märkligt då det är två olika brott och två olika utredningar även om offret är gemensamt.

Tack för förtydligande.

Fattar att de är olika brott, men borde Billy inte ha fått frågan om han känner en viss KL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in