2020-10-21, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”H: Ja, men nu råkar det vara så att jag är inte bara extremt högintelligent,
utan jag har jobbat med detta, yrkesmässigt själv, sen jag börjar sitta ting på Stockholms Tingsrätt 94, men även långt tidigare, för redan 1988 började jag hjälpa… eh…
H: … det där gjorde jag på mina sista, sista, jag har… jag kommer att tuppa av snart.”
Påminde mig osökt om ett parti i en bok där det nämndes komorbiditet.
Beträffande högdragen och självgod och en liten knorr på slutet om fysisk utmattning.
Citera
2020-10-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Nu vet jag inte vad som vart sagt i häktningsförhandlingen men hon påstår inte ens i förhöret att hon inte minns att hon ville be killen slänga den, hon säger nada om denna händelse i förhöret. Viktigt att tänka på när man bedömer hennes insats i förhören.

Fetade nedan tolkar jag som att hon säger i förhöret att hon inte minns att hon frågat chauffören om han kunde slänga påsen.

”FL: Fortsätt berätta om bajspåsen.
H: Så ser jag påsen, och så tänker jag, jaha, ja men oj. … Och så… tänker jag, jaha… ja. Och
så… att jag frågade honom, det minns jag verkligen inte, men jag minns i varje fall att jag tar
upp den och så här bara, jaha, men det här… jaha, och… ehm…
och sen som jag förklarade
på häktningsförhandlingen, så stoppar jag ner den, för jag liksom, ja men gud, jag har ju inget
och dölja liksom, och sen så går jag ut, och så går jag.”

Det som då är ord mot ord kan man ju då analysera som att varför ända in i helvete skulle en taxichaufför i ett vittnesförhör berätta om en sådan random bajspåse-händelse fritt taget ur luften?

Här står hennes trovärdighet verkligen på spel då det är myckdt detaljer om hur hon bryskt väcker HJ och hitan och ditan men missar helt att hon sitter där och håller på med påsen och ber chauffören om en tjänst osv.
Citera
2020-10-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ja hon krossar sin trovärdighet för oss som läst FUP men nu kommer åklagaren ha svårt att använda information från förhören under huvudförhandlingen.

Jag tror han kan använda mycket av det motsägelsefulla i hennes utsagor till hennes nackdel.
Citera
2020-10-21, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Säg inte det. Det är muntlighetsprincipen som gäller i en huvudförhandling. Och hon har rätten på sin sida att ljuga, ändra sig, ljuga igen, tiga osv osv osv. Precis som Davidsson i Wessman-mordet. Han var INTE trovärdig, men bevisen räckte inte. Kanske det blir så här också? Alltså att en domare kan förklara bort varje del i förundersökningen som används som bevis av åklagaren.
Vänder man på det är hon föga övertygande i förhör och jag skulle tippa att Lucas kommer hålla en röd, strukturerad tråd när han lägger fram bevisningen.
Det lär bli kontrasternas afton.
Om sen bevisningen och indicierna håller återstår att se i ett oerhört svårt mål för ÅK.
Vilket den sluga donnan vet och agerar med lakejer, mellanhänder och torpeder.
Citera
2020-10-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vänder man på det är hon föga övertygande i förhör och jag skulle tippa att Lucas kommer hålla en röd, strukturerad tråd när han lägger fram bevisningen.
Om sen bevisningen och indicierna håller återstår att se i ett oerhört svårt mål för ÅK.
OM hon blir frikänd, då får HOL huka sig. Fy för den lede. Stackars jäkel. Hon kommer inte ge sig förrän han är död och barnen faderlösa.
Citera
2020-10-21, 14:07
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Fetade nedan tolkar jag som att hon säger i förhöret att hon inte minns att hon frågat chauffören om han kunde slänga påsen.

”FL: Fortsätt berätta om bajspåsen.
H: Så ser jag påsen, och så tänker jag, jaha, ja men oj. … Och så… tänker jag, jaha… ja. Och
så… att jag frågade honom, det minns jag verkligen inte, men jag minns i varje fall att jag tar
upp den och så här bara, jaha, men det här… jaha, och… ehm…
och sen som jag förklarade
på häktningsförhandlingen, så stoppar jag ner den, för jag liksom, ja men gud, jag har ju inget
och dölja liksom, och sen så går jag ut, och så går jag.”

Det som då är ord mot ord kan man ju då analysera som att varför ända in i helvete skulle en taxichaufför i ett vittnesförhör berätta om en sådan random bajspåse-händelse fritt taget ur luften?

Här står hennes trovärdighet verkligen på spel då det är myckdt detaljer om hur hon bryskt väcker HJ och hitan och ditan men missar helt att hon sitter där och håller på med påsen och ber chauffören om en tjänst osv.
Ja du har rätt hon avslöjar faktiskt det!
Citera
2020-10-21, 14:15
Medlem
crocodilelilos avatar
Hur i hela världen kunde polisen tappa bort guldet? Polisen hade span på de två hela tiden. De tappade MR en stund men fick honom vid bilen igen. Var är guldet?
Citera
2020-10-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja röda tråden där gör ju att det skiljer sig markant från hur förhören är även om de stundtals är inne på lite längre kronologiskt resonemang där.

Samtidigt är det väl den tidslinjen som nu KL sitter och vässar sin berättelse kring.
Precis som HOL slogs för sitt liv i trappuppgången så kommer hon slåss i rätten för detsamma. Mycket hänger väl på att hon kan lämna en bra förklaring till all teknisk bevisning, indivier och de övriga misstänktas och vittnens berättelser.
Citera
2020-10-21, 14:22
Medlem
Citat:
Hur i hela världen kunde polisen tappa bort guldet? Polisen hade span på de två hela tiden. De tappade MR en stund men fick honom vid bilen igen. Var är guldet?

Håller med! Men de ville väl inte röja spanet genom att be att få kika i kassen.

Å andra sidan är det vansinnigt att de vågade lämna över guldet så. De trodde inte de hade span så långt efter dådet?
Samtidigt så häcklar ju KL spanarna i förhören och menar att de är så kassa på att kamouflera sig så lite medvetna måste de ha varit.
Såna bitar som gör att man tänker att hon hade rätt dålig koll periodvis.
Citera
2020-10-21, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja röda tråden där gör ju att det skiljer sig markant från hur förhören är även om de stundtals är inne på lite längre kronologiskt resonemang där.

Samtidigt är det väl den tidslinjen som nu KL sitter och vässar sin berättelse kring.
Precis som HOL slogs för sitt liv i trappuppgången så kommer hon slåss i rätten för detsamma. Mycket hänger väl på att hon kan lämna en bra förklaring till all teknisk bevisning, indivier och de övriga misstänktas och vittnens berättelser.
Jo, hon lär sitta och fila på en bra förklaring.
Hon gör väl slut på 100-tals kollegieblock likt Möller..
Hittills lyser det med sin frånvaro likt andra FUP och argumenten i domslut är inte värst imponerande heller.
Att hon klarade sig från dom när hon bet A beror inte på KLs verbala begåvning och höga intellekt hon skryter om, det stod ord mot ord mellan läkarna (sakkunnigutlåtande).
Citera
2020-10-21, 14:25
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Håller med! Men de ville väl inte röja spanet genom att be att få kika i kassen.

Å andra sidan är det vansinnigt att de vågade lämna över guldet så. De trodde inte de hade span så långt efter dådet?
Samtidigt så häcklar ju KL spanarna i förhören och menar att de är så kassa på att kamouflera sig så lite medvetna måste de ha varit.
Såna bitar som gör att man tänker att hon hade rätt dålig koll periodvis.

Nu kanske jag inte kommer ihåg rätt men var det inte MR som påstod att span hade satt sig vid bordet brevid när Karin och MR sågs på restaurangen precis innan överlämningen? Skumt!
Citera
2020-10-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Säg inte det. Det är muntlighetsprincipen som gäller i en huvudförhandling. Och hon har rätten på sin sida att ljuga, ändra sig, ljuga igen, tiga osv osv osv. Precis som Davidsson i Wessman-mordet. Han var INTE trovärdig, men bevisen räckte inte. Kanske det blir så här också? Alltså att en domare kan förklara bort varje del i förundersökningen som används som bevis av åklagaren.
Citat:
Ja hon krossar sin trovärdighet för oss som läst FUP men nu kommer åklagaren ha svårt att använda information från förhören under huvudförhandlingen.
I Wesström-fallet blev det väl så att de bortsåg från allt han ljög om eftersom att de ansåg att övrig bevisning inte nådde upp till kravet på egen hand? Här tänker jag att det blir lite annorlunda eftersom det är just vad hon säger(anstiftan/stämpling) som utgör själva bevisningen? Och kan hon då inte lämna en rimlig förklaring så faller det väl.

Åklagaren i Wesström-fallet hade dock inga problem med att hänvisa till lögnerna(förutom att domare Björn Lindén suckade djupt vid varje förfrågan då).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in