2020-05-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanConner
Förklara varför polisen inte ska göra nånting vad är det som är bra med den sjuka svenska lagstiftningen

Fattar inte varför Sverige absolut måste vara sämst även på det området

Skulle du fortfarande tycka det var bra om det var din dotter som horade ut sig på en bordell?
???

var har jag antydd något om att jag tycker att "polisen inte ska göra något"?

jag är FÖR svensk sexköpslag.
Citera
2020-05-26, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
???

Ok, vad sägs om detta:

Om ni lyckas få bort ALL trafficking (hypotetiskt) skulle du då vara för legalisering helt?
Citera
2020-05-26, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RyanConner
Det är stört att polisen inte kan eller vill stänga bordellerna, om dem inte hade gripit Paolo så hade det inte blivit nånting av den spaningen tror jag

Det är endast pga medias bevakning av det fallet som polisen orkade göra nånting jag misstänker stor korruption inom polisen.

Ja, polisen har bakbundna händer. Jag har själv många kompisar som jobbat inom polisen som slutat bara för att det har spårat ur helt. Det har blivit politiskt.
Citera
2020-05-26, 17:42
Medlem
Citat:
???

Exakt du vill att polisen inte ska göra nånting åt problemen.

Det är förbjudet att råna banken också tror du att polisen åker dit och sitter i bilen tills rånarna är färdiga? så funkar nämligen den idiotiska sexköpslagen

Dags att sätta feministerna på plats de måste bort från alla styrande positioner så mycket som de har förstört i detta land

alltid fokus på fel saker och inga resultat av deras trams
Är trött på att se hur de bränner mina skattepengar på ingenting
Senast redigerad av RyanConner 2020-05-26 kl. 17:47.
Citera
2020-05-26, 17:50
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1. Lagen gäller alla SEXKÖPARE ja.

2. Inte om du gör det med någon som inte vill. Du vet vi har numera krav på samtycke.
Så lösningen för vissa som bara känner att de måste!! kan ju då vara att köpa någon som inte kan säga nej. ex. i Thailand.

Angående Tyskland så skulle ajg faktiskt svara ja....tror både Berlin och ex. Amsterdm gör big nusiness på sexhandel. massa tursiter är där enkom för att köpa sex.
är garanterat bra för hotell, restauranger etc etc....

1. Hur kan det vara lagligt att sälja något det är olagligt att köpa?
I alla andra fall i landet (och de flesta, om inte alla, andra länder med) så är det tvärt om. Köp brukar vara lagligt även om sälj är förbjudet.
Det går inte ihop.
Den enda verkliga anledning jag kan komma på är att det hade drabbat kvinnor, och det ogillas.

2. Så, om personen vill ha förnedringssex, vill få betalt och att det spelas in och visas för andra, då är det helt ok och inget fel....
Citera
2020-05-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, polisen har bakbundna händer. Jag har själv många kompisar som jobbat inom polisen som slutat bara för att det har spårat ur helt. Det har blivit politiskt.
Sverige 2020 en fristad för trafficking och människohandel det är verkligheten och världsfrånvända feminister säger att vi ska fortsätta ha det så det är så sjukt att man baxnar
Citera
2020-05-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej då säger vi så. Du bestämmer vem som är feminist och inte, och så avslutar vi diskussionen här.
Vänta! När har jag sagt det? Haha! Jag sa ju bara att jag kategoriserar dig i samma fack som vänsterflummarna.
Citera
2020-05-26, 18:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok, vad sägs om detta:

Om ni lyckas få bort ALL trafficking (hypotetiskt) skulle du då vara för legalisering helt?

Det skulle vara gött. Därefter en reglerad bransch som alla andra branscher, vi har tillräckligt med korruption och parallellsamhälle i detta landet redan.
Citera
2020-05-26, 18:24
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det skulle vara gött. Därefter en reglerad bransch som alla andra branscher, vi har tillräckligt med korruption och parallellsamhälle i detta landet redan.
Jag skulle vilja lägga till att även få bort de svarta delarna av marknaden och att försäkringskassan inte klassar det som ett normalt jobb... annars kommer det bli en väldigt konstig situation i landet....
Citera
2020-05-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
1. Hur kan det vara lagligt att sälja något det är olagligt att köpa?
I alla andra fall i landet (och de flesta, om inte alla, andra länder med) så är det tvärt om. Köp brukar vara lagligt även om sälj är förbjudet.
Det går inte ihop.
Den enda verkliga anledning jag kan komma på är att det hade drabbat kvinnor, och det ogillas.

2. Så, om personen vill ha förnedringssex, vill få betalt och att det spelas in och visas för andra, då är det helt ok och inget fel....

Det är väl inte speciellt märkligt?
man har lagar för att soppa skadliga beteenden samt ge direktiv vad som anses vara ok eller inte.
och av dessa skäl har vi sexköpslag. Att vi inte har sexsäljslag beror på att den gruppen inte skadar någon annan part, och! att så stor andel är s.k. tvingad elelr utnyttjad och då skulel en kriminalisering vara ytterligare en kränkning.
Citera
2020-05-26, 20:45
Medlem
Citat:
man har lagar för att soppa skadliga beteenden samt ge direktiv vad som anses vara ok eller inte.
och av dessa skäl har vi sexköpslag. Att vi inte har sexsäljslag beror på att den gruppen inte skadar någon annan part, och! att så stor andel är s.k. tvingad elelr utnyttjad och då skulel en kriminalisering vara ytterligare en kränkning.
Nej! Du har inte förstått alls! Vi har lagar för att se till att förhindra förekomsten av något och att se till vi har ett ordnat samhälle utefter det samhälle vi lever i.

Dock, och det här har såklart inte radikalfeministerna sagt, så finns det en gräns för hur mycket Lagar och restriktioner vi kan ha. Sveriges ideologi om att förbjuda bort saker vet vi idag inte fungerar eftersom att det:
1. Antingen förflyttar problemet, inte förintar det.
2. Förstärker problemet (svensk narkotikapolitik)
3. Baseras på en utopi som inte existerar och kan därför slå åt fel håll!

Jag själv har svårt att förstå en person som dig som verkligen naivt verkar tro på den svenska staten när den säger att vår lagstiftning fungerar? Du har aldrig funderat på att anledningen till att de menar att den här lagen är ofelbar enbart genom att lyfta fram en del av sanningen beror vilka krafter som står bakom detta? Återigen, jag är rätt säker på att du svalt allt staten sagt till dig om den här lagen okritiskt eftersom att du är ideologiskt driven, inte driven av en objektivitet. Denna ideologi har du fått från offentligheten, och eftersom att du till din läggning är okritisk är du lätt att manipulera. Och är man manipulerad att lita på något totalt okritiskt så är det väldigt svårt att ta in objektiv fakta.

Det är vad jag tror om dig... Men jag kan ju ha fel! Det hoppas jag verkligen för din skull.
Citera
2020-05-26, 21:27
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Det är också ett tecken på att man inte på allvar vill bli av med problemet.
Det är viktigare med symbolpolitik och känsla av att vara bäst.
Som med tiggare som i många, många år ansågs ej utnyttjade, för att, efter mycket överväldigande bevisning, sedan vända på en femöring och sedan var de utnyttjade av ligor.
Eller den lönsamma flyktinginvandringen...
Eller den skademinimerande drogpolitiken....
Eller gängbrotten...
Eller de låga straffen...
Eller IS-soldaterna....
Eller assistansbedrägerier, tolkbedrägerier, religiösa friskolor o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in