Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det är väl inte speciellt märkligt?
man har lagar för att soppa skadliga beteenden samt ge direktiv vad som anses vara ok eller inte.
och av dessa skäl har vi sexköpslag. Att vi inte har sexsäljslag beror på att den gruppen inte skadar någon annan part, och! att så stor andel är s.k. tvingad elelr utnyttjad och då skulel en kriminalisering vara ytterligare en kränkning.
Nej! Du har inte förstått alls! Vi har lagar för att se till att förhindra förekomsten av något och att se till vi har ett ordnat samhälle utefter det samhälle vi lever i.
Dock, och det här har såklart inte radikalfeministerna sagt, så finns det en gräns för hur mycket Lagar och restriktioner vi kan ha. Sveriges ideologi om att förbjuda bort saker vet vi idag inte fungerar eftersom att det:
1. Antingen förflyttar problemet, inte förintar det.
2. Förstärker problemet (svensk narkotikapolitik)
3. Baseras på en utopi som inte existerar och kan därför slå åt fel håll!
Jag själv har svårt att förstå en person som dig som verkligen naivt verkar tro på den svenska staten när den säger att vår lagstiftning fungerar? Du har aldrig funderat på att anledningen till att de menar att den här lagen är ofelbar enbart genom att lyfta fram en del av sanningen beror vilka krafter som står bakom detta? Återigen, jag är rätt säker på att du svalt allt staten sagt till dig om den här lagen okritiskt eftersom att du är ideologiskt driven, inte driven av en objektivitet. Denna ideologi har du fått från offentligheten, och eftersom att du till din läggning är okritisk är du lätt att manipulera. Och är man manipulerad att lita på något totalt okritiskt så är det väldigt svårt att ta in objektiv fakta.
Det är vad jag tror om dig... Men jag kan ju ha fel! Det hoppas jag verkligen för din skull.