Citat:
Ursprungligen postat av
Victus
Fast är du ärlig med att du är ute med något seriöst som man blir du dissad efter första dejten oftast. När jag varit det så kan ni ofta sitta och slösa en lång helkväll med mig för att sedan säga att ni tyckte det var supertrevligt men inte riktigt det ni söker etc. När jag inte bryr mig ett skvatt och går efter sex funkar det tyvärr mycket bättre, vilket jag tycker är synd. Så ni söker undermedvetet en sorts spänning och vill gärna ha någon som ni inte riktigt vet vart ni har. Det är ett självförvållat beteende. Det är extremt lätt att tolka på en kille om han vill något seriöst med dig eller ej bara på hur han skriver och hur er konversation går. Ta en promenad eller nåt första dejten utan att göra något och efter det så vet ni ganska tydligt vad han är ute efter. Sen kan det ju hända att man faktiskt känner att man inte är kompatibel med någon sexuellt, det behöver inte vara bra första gången men ibland kan man inte riktigt synka en enkel kyss med personen eller så funkar inte proportionerna på kropparna ihop bra under sexet.
Sluta dissa dem killar som försöker få till något seriöst med er så ska ni se att det faktiskt inte är så svårt. Efter första dejten ska det egentligen räcka att man hade det trevligt och tycker personen är snygg, du känner ju inte personen ännu så det är allt jag personligen kräver för en andra dejt iaf och jag anser att fler(speciellt kvinnor) borde tänka lika.
Jag dejtar inte själv, har bara väninnans utsaga på detta.
I väninnans fall är det ju svårt att ens få till den där första dejten, då flera män förefaller vilja ha sex bara. Hon har läst upp några meningar ibland, och dom frågorna borde inte behöva ställas bara för en dejt...
Hon har surrat vidare ändå med några o pratat om intressen och annat, men när det blir tal om dejt har männen oftast haft annat viktigt som kommit i vägen, och dom har inte varit intresserade av att ses på allmän plats, förutom någon enstaka man.
Vet inte om väninnan lockar till sig enligt henne "fel" män eller vad som blir fel i hennes fall, för hon vill ha en snäll och skötsam och självständig man, men det är inte dom hon får kontakt med tyvärr.
Jag säger inte att dom inte finns, för jag vet att det finns många vettiga män. Men frågan är om dejtingapp funkar för min väninna då hon är sig själv och vill hitta en man som ser till lite mera än bara yta?
Självklart vill hon tycka att mannen ser trevlig ut, men hon kan hitta något trevligt i dom flestas utseende, så hon slöker sig inte till vad andra kanske skulle klassa som dom snyggaste, då hon värderar personliga egenskaper mera.
Jag har skojat med henne o sagt att hon kanske har större chans att hitta någon på Bodycontact, då det på den sidan är mera uttalat vad man söker, så där kunde hon enklare sålla ut dom som inte är intressanta för henne.
Men i nuläget tror jag att hon väljer att fokusera på jobb då hon tycker att det verkar klurigt att hitta någon som är rätt för henne.