Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-27, 22:33
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Mina matchningar rullar in väldigt bra sen jag såg till att fixa 6st riktigt bra bilder i lite varierande miljöer. Ska försöka fixa till så jag maxar ut kapaciteten med bra bilder till helgen tänkte jag. Tror man får mest matchningar ju fler toppbilder du har. Sen tänkte jag ta och starta om min tinder hyffsat snart också för att kunna få ny rating eftersom man gjorde en del klassiska misstag i början.

Klassiska misstag som till exempel?
Citera
2020-05-27, 23:31
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Vill männen bara ha sex så är hon en low value woman. Troligtvis utstrålar hon slampighet. Säkert lättklädda bilder med mycket urringning, inget man vill gifta sig med. Problemet ligger inte hos männen. Hittar en man en bra kvinna så behåller man henne.

Hon har endast ansiktsbild. Har svårt att tro att hon utstrålar slampighet, men jag vet ju inte hur män tolkar hennes profil, men jag får inga såna vibbar. Men hon skriver att hon söker seriöst, pratar inte om sex överhuvudtaget, och är omkring 45 år.

Som jag känner henne, och jag har känt henne i drygt 20 år, så är hon en genuint fin människa, så för den man som vill ha en seriös relation och är klar med barnskaffandet är hon ett mycket lämpligt parti ifall tycke uppstår. Trogen och ingen som hoppar runt bland olika män.
Men dom män som har vuxna eller halvvuxna barn ger vibbarna om att dom bara vill ha sex med någon, en del gifta män provar också, men där har dom inget att hämta. Så hon har inte lyckats få någon seriös dejt, då hon väljer bort rena sexkontaktförsök.

Jag tror att det slagit fel med dejtingappar, då så få verkar hitta det dom söker?
Citera
2020-05-27, 23:43
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag tror att det slagit fel med dejtingappar, då så få verkar hitta det dom söker?

Män vill ligga, kvinnor vill ha förhållande.
Bara de mest desperata männen "vill ha" förhållande, men de männen ratas av kvinnorna.

Vinner gör top 5% av männen som lovar guld & gröna skogar, och sen tömmer och glömmer.
Citera
2020-05-27, 23:54
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Män vill ligga, kvinnor vill ha förhållande.
Bara de mest desperata männen "vill ha" förhållande, men de männen ratas av kvinnorna.

Vinner gör top 5% av männen som lovar guld & gröna skogar, och sen tömmer och glömmer.

Det verkar dels vara så, men då kan man kanske vara vänlig nog att vara öppen med att man bara söker sex? Så slipper dom kvinnor som inte bara vill ha sex lägga energi på att svara dom...
Jag tycker att det låter som att det är en del omskrivningar för vad man söker, och det känns inte särskilt seriöst.
Min väninna har inte haft möjlighet att rata någon man, då ingen man haft ett vettigt förslag åt henne, så det stämmer inte på alla.
Citera
2020-05-28, 00:01
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Det verkar dels vara så, men då kan man kanske vara vänlig nog att vara öppen med att man bara söker sex? Så slipper dom kvinnor som inte bara vill ha sex lägga energi på att svara dom...
Jag tycker att det låter som att det är en del omskrivningar för vad man söker, och det känns inte särskilt seriöst.
Min väninna har inte haft möjlighet att rata någon man, då ingen man haft ett vettigt förslag åt henne, så det stämmer inte på alla.

Då får inte 5%-alpha-chad ligga, så varför vara uppriktig, han bryr sig inte om kvinnan i vilket fall...
Citera
2020-05-28, 00:07
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Då får inte 5%-alpha-chad ligga, så varför vara uppriktig, han bryr sig inte om kvinnan i vilket fall...

Nä, det är väl dumt att önska och hoppas att människor gör vad som många anser vara rätt och bra mot andra?
Då kan ju den som vill enbart ligga hänga på andra sidor just för enbart sex i stället för att vara svävande om vad dom söker, i stället för att slösa tid för den som inte söker samma?
Men det är bara enligt mitt sätt att se på saken, jag fattar att inte så många tänker så långt bara dom får det dom vill ha...
Citera
2020-05-28, 08:52
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Nä, det är väl dumt att önska och hoppas att människor gör vad som många anser vara rätt och bra mot andra?
Då kan ju den som vill enbart ligga hänga på andra sidor just för enbart sex i stället för att vara svävande om vad dom söker, i stället för att slösa tid för den som inte söker samma?
Men det är bara enligt mitt sätt att se på saken, jag fattar att inte så många tänker så långt bara dom får det dom vill ha...

Då får de inte ligga. Kvinnor söker inte sex. Kvinnor särar på benen när de tror att det leder till mer.
Citera
2020-05-28, 09:22
Medlem
Xpander-s avatar
Tinder Experiment: In this social experiment an 18 year old woman creates a dating profile for a man and learns first hand how different the dating experience is for men.
https://youtu.be/DZTIbHIsIYw

An 18 year old woman tries swiping as a guy and realizes women are awful on dating apps.
https://youtu.be/E4zMSUEQrTQ

Min slutsats, betala ej för appen om du ej är vit man i asien eller typ afrika.
Om du inte är 9a eller 10a. Avarage så blir du endast rånad och deprimerad troligen av att swipa i typ SWE.
Senast redigerad av Xpander- 2020-05-28 kl. 09:40.
Citera
2020-05-28, 09:52
Medlem
Citat:

Fast är du ärlig med att du är ute med något seriöst som man blir du dissad efter första dejten oftast. När jag varit det så kan ni ofta sitta och slösa en lång helkväll med mig för att sedan säga att ni tyckte det var supertrevligt men inte riktigt det ni söker etc. När jag inte bryr mig ett skvatt och går efter sex funkar det tyvärr mycket bättre, vilket jag tycker är synd. Så ni söker undermedvetet en sorts spänning och vill gärna ha någon som ni inte riktigt vet vart ni har. Det är ett självförvållat beteende. Det är extremt lätt att tolka på en kille om han vill något seriöst med dig eller ej bara på hur han skriver och hur er konversation går. Ta en promenad eller nåt första dejten utan att göra något och efter det så vet ni ganska tydligt vad han är ute efter. Sen kan det ju hända att man faktiskt känner att man inte är kompatibel med någon sexuellt, det behöver inte vara bra första gången men ibland kan man inte riktigt synka en enkel kyss med personen eller så funkar inte proportionerna på kropparna ihop bra under sexet.

Sluta dissa dem killar som försöker få till något seriöst med er så ska ni se att det faktiskt inte är så svårt. Efter första dejten ska det egentligen räcka att man hade det trevligt och tycker personen är snygg, du känner ju inte personen ännu så det är allt jag personligen kräver för en andra dejt iaf och jag anser att fler(speciellt kvinnor) borde tänka lika.
Citera
2020-05-28, 11:22
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Fast är du ärlig med att du är ute med något seriöst som man blir du dissad efter första dejten oftast. När jag varit det så kan ni ofta sitta och slösa en lång helkväll med mig för att sedan säga att ni tyckte det var supertrevligt men inte riktigt det ni söker etc. När jag inte bryr mig ett skvatt och går efter sex funkar det tyvärr mycket bättre, vilket jag tycker är synd. Så ni söker undermedvetet en sorts spänning och vill gärna ha någon som ni inte riktigt vet vart ni har. Det är ett självförvållat beteende. Det är extremt lätt att tolka på en kille om han vill något seriöst med dig eller ej bara på hur han skriver och hur er konversation går. Ta en promenad eller nåt första dejten utan att göra något och efter det så vet ni ganska tydligt vad han är ute efter. Sen kan det ju hända att man faktiskt känner att man inte är kompatibel med någon sexuellt, det behöver inte vara bra första gången men ibland kan man inte riktigt synka en enkel kyss med personen eller så funkar inte proportionerna på kropparna ihop bra under sexet.

Sluta dissa dem killar som försöker få till något seriöst med er så ska ni se att det faktiskt inte är så svårt. Efter första dejten ska det egentligen räcka att man hade det trevligt och tycker personen är snygg, du känner ju inte personen ännu så det är allt jag personligen kräver för en andra dejt iaf och jag anser att fler(speciellt kvinnor) borde tänka lika.

Jag dejtar inte själv, har bara väninnans utsaga på detta.
I väninnans fall är det ju svårt att ens få till den där första dejten, då flera män förefaller vilja ha sex bara. Hon har läst upp några meningar ibland, och dom frågorna borde inte behöva ställas bara för en dejt...

Hon har surrat vidare ändå med några o pratat om intressen och annat, men när det blir tal om dejt har männen oftast haft annat viktigt som kommit i vägen, och dom har inte varit intresserade av att ses på allmän plats, förutom någon enstaka man.

Vet inte om väninnan lockar till sig enligt henne "fel" män eller vad som blir fel i hennes fall, för hon vill ha en snäll och skötsam och självständig man, men det är inte dom hon får kontakt med tyvärr.

Jag säger inte att dom inte finns, för jag vet att det finns många vettiga män. Men frågan är om dejtingapp funkar för min väninna då hon är sig själv och vill hitta en man som ser till lite mera än bara yta?

Självklart vill hon tycka att mannen ser trevlig ut, men hon kan hitta något trevligt i dom flestas utseende, så hon slöker sig inte till vad andra kanske skulle klassa som dom snyggaste, då hon värderar personliga egenskaper mera.

Jag har skojat med henne o sagt att hon kanske har större chans att hitta någon på Bodycontact, då det på den sidan är mera uttalat vad man söker, så där kunde hon enklare sålla ut dom som inte är intressanta för henne.
Men i nuläget tror jag att hon väljer att fokusera på jobb då hon tycker att det verkar klurigt att hitta någon som är rätt för henne.
Citera
2020-05-28, 11:32
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Då får de inte ligga. Kvinnor söker inte sex. Kvinnor särar på benen när de tror att det leder till mer.

Fast det finns kvinnor som bara vill ligga också, men osäker på om dom hänger på Tinder?

Dom som bara vill ligga kan väl söka på Bodycontact, fast där vet man inte lika snabbt hur den andre ser ut ifall det är viktigt. Där är profilen ofta det man har att gå efter i första hand, så kräver lite ansträngning kanske...

För mig upplevs det bara mera ärligt och schysst att man säger vad man söker, så slipper människor känna sig missnöjda med att dom inte får det dom söker efter.
Citera
2020-05-28, 11:37
Medlem
insvepts avatar
Din väninna är förmodligen väldigt kräsen, precis som alla andra kvinnor på dejtingappar.

Ser hon normal ut får har hon hundratals mail i veckan att gå vidare med. Om bara 10% av dom är något seriöst har hon tio nya charmörer i veckan, men hon hittar fortfarande ingenting.

It does not add upp. Hon är som sagt förmodligen precis som alla andra kvinnor på dejtingappar, väldigt kräsna, vilket biter henne i arslet när hon blir äldre, mindre attraktiv och kattägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in