2020-05-27, 16:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Deras lojalitet ligger nog inte hos Flashback. Förutom Runk-Mia kanske, hon verkar mer genuin i att tycka om forumet. Hon har ju browsat Flashback i åratal, medan dom två andra bara läser så länge de kan kapitalisera på det och göra narr av oss i sin Facebook-grupp. Så jag tror inte det kommer komma några ören ur deras portmonnä.
Det är nog inte så värst långt från sanningen. Det har blivit så jävla cyniskt, det är ingen som vill göra något för att dom tycker att det är roligt utan det ska alltid finnas en Patreon. Andra ska betala för deras hobbies. I digress, det hör egentligen inte hit.
Citera
2020-05-27, 16:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är nog inte så värst långt från sanningen. Det har blivit så jävla cyniskt, det är ingen som vill göra något för att dom tycker att det är roligt utan det ska alltid finnas en Patreon. Andra ska betala för deras hobbies. I digress, det hör egentligen inte hit.
Usch, då är Runk-Mia lika dålig hon. Som tar emot blodspengar för att finansiera sin hobby att läsa på Flashback. Vad dekadent.
Citera
2020-05-27, 16:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Usch, då är Runk-Mia lika dålig hon. Som tar emot blodspengar för att finansiera sin hobby att läsa på Flashback. Vad dekadent.
Det är dock lite fascinerande att folk är villiga att betala för att höra någon läsa inlägg på ett publikt tillgängligt och raljera om det. Och hade jag gjort det, så hade förmodligen inte en jävel brytt sig om att lyssna och än mindre betala för det. Men visst, jag är ju en nobody i mediavärlden men ändå.
Citera
2020-05-27, 17:03
Moderator
Popesizes avatar
Kan erkänna att jag är en patreon-medlem.
Dock lyckades jag fixa inställningarna så att jag bara pröjsar en gång i månaden, tillsammans med mina övriga patreon-avgifter (för att stötta kreatörer på internet jag gillar), så det blir bara en dollar i månaden för att ta del av extramaterial och eventuella bilder de pratar om. Det är den billigaste utgiften jag har där ändå, så jag kan ta det.

Ska vi se det positivt, så fick ju tråden om liggrisk-maten Ina att ta sin Flashback-oskuld, och börja skriva i forumet.
Citera
2020-05-27, 17:06
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Skitkul pod. Någon har säkert nämnt det redan men den jag antar är Mia låter jobbigt mycket som jubelidioten som skrek Ring Ring i Idol för massa år sedan.
Citera
2020-05-27, 17:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är dock lite fascinerande att folk är villiga att betala för att höra någon läsa inlägg på ett publikt tillgängligt och raljera om det. Och hade jag gjort det, så hade förmodligen inte en jävel brytt sig om att lyssna och än mindre betala för det. Men visst, jag är ju en nobody i mediavärlden men ändå.

Kanske starta en podd och bara läsa från Samnytts kommentatorsfält?
Tror att FF:s patreons skulle gå upp i brygga.
Citera
2020-05-27, 17:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det är för att dom har vaginor. Många lyssnare är brunstiga och vill hitta ett hål att stoppa in snorren i.

Lyssnarna känner också gemenskap när man tillsammans med programledarna kan skratta åt ett gemensamt offer på någon annans bekostnad.

Tänk dig hur tonen i deras privata Facebook-grupp skulle bli ifall de spelade in ett avsnitt där de istället läste trådar ur Facebook-gruppen och raljerade över deras korkade lyssnare med namn. Då hade det inte varit lika kul. Utan då skulle det uppstå en obekväm stämning. Inte lika roligt när mongona i Facebook-gruppen mobbas.

Men som sagt, de flesta är kåtbockar som blir hårda och lättar på lädret för dessa fruntimmer. De tror att det finns en gemenskap för att dom "förstår" samma humor som en själv.
Citera
2020-05-27, 18:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är för att dom har vaginor. Många lyssnare är brunstiga och vill hitta ett hål att stoppa in snorren i.

Lyssnarna känner också gemenskap när man tillsammans med programledarna kan skratta åt ett gemensamt offer på någon annans bekostnad.

Tänk dig hur tonen i deras privata Facebook-grupp skulle bli ifall de spelade in ett avsnitt där de istället läste trådar ur Facebook-gruppen och raljerade över deras korkade lyssnare med namn. Då hade det inte varit lika kul. Utan då skulle det uppstå en obekväm stämning. Inte lika roligt när mongona i Facebook-gruppen mobbas.

Men som sagt, de flesta är kåtbockar som blir hårda och lättar på lädret för dessa fruntimmer. De tror att det finns en gemenskap för att dom "förstår" samma humor som en själv.

Åt helvete vad roligt det vore. Två timmars drift med folk som har de rätta åsikterna. Obekvämt sa de la va.

No pastan!
Citera
2020-05-27, 18:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Det är förmodligen bara du som tänker och känner så. Du verkar tro att allt handlar om att få ligga med denna trio. Kan nog tänka ut 1000 grejer att ägna sig åt med högre payoff om man bara vill ligga faktiskt. Du borde söka hjälp för du låter allt annat än frisk som du går på om partners och sex i samband med den här podden.
Citera
2020-05-27, 18:34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Är man en storyteller så kan man få den mest vardagliga händelse och grej att bli underhållande för andra. Har en kompis som skulle kunna läsa högt ur en torr forskningsrapport och få en publik att gapskratta, men om nån annan skulle läsa samma sak händer absolut ingenting.
Citera
2020-05-27, 18:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kanske starta en podd och bara läsa från Samnytts kommentatorsfält?
Tror att FF:s patreons skulle gå upp i brygga.
Ja, förmodligen men det låter inte så roande. Men det kanske finns plats för en pod som tar forumet på lite mer allvar.

Citat:
Till viss del är det säkert så, men det gäller nog inte så många av deras Patreons. Men å andra sidan så finns det ju människor som tar lån för att kunna donera mycket till Twitch-streamers.

Citat:
Ja, och det vore ju jobbigt om man istället råkade känna samhörighet. Då blir det ju genast på riktigt och så kan man inte ha det.

Citat:
Nu vet jag ju inte om det är mobbing det som pågår i poddarna men om det är det, så är det ju så klart ännu tråkigare än att dom inte tar sikte på mer allvarliga trådar.

Citat:
Som sagt, till viss del, men det är många kvinnor som är Patreons. Håller dock med dig om att det säkert kan handla om nån slags behov av grupptillhörighet.
Citera
2020-05-27, 18:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Är man en storyteller så kan man få den mest vardagliga händelse och grej att bli underhållande för andra. Har en kompis som skulle kunna läsa högt ur en torr forskningsrapport och få en publik att gapskratta, men om nån annan skulle läsa samma sak händer absolut ingenting.
Ja visst, men nu är det ju folk som skriver på forumet som är storytellers. Jag har plågat mig igenom en hel halvtimme nu och det är helt enkelt inte min humor på något sätt, jag får inte ut något extra av sättet dom kör på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in