Det finns så klart mycket inneboende humor i stora delar av Flashback, men jag tycker ändå att det är uppläsningarna och leveransen som gör det ännu roligare.
Tyckte att det var fruktansvärt kul när Ina Lundström berättade om "Det gyllene haschets" intåg i NoFap-tråden.
Har gått igenom poddens samtliga avsnitt nu under kvällen. Då jag inte lyssnar på radio, så har jag noll erfarenhet av Knyckare och de andra.
I början hade jag lite svårt för Inas "goa Göteborgare"-dialekt och frustskratt. Men det blev bättre med avsnitt två. (Vanesak troligtvis)
Det är en kul podd. Skönt att de försöker vara fördomsfria, även om den extrema seriositeten runt uppenbara trolltrådar kan vara lite
Hur som, jag skall försöka följa den.
kom på mig själv att sjunga med dem i Coomersången
Men hörrni... är rätt säker på att det är kärleken till FB som ger dessa recensioner.
Haha, va? Tror du användarna här är så dumma så att de sväljer allt om Flashback bara för att de gillar forumet?
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
De har de enklaste upplägget i poddformatets historia och oändligt med material. Och det genererar det här? Det finns ingen ursäkt för att skapa det sämsta man kan åstadkomma med goda förutsättningar.
Kom med lite konstruktiv kritik istället. Förklara vad som är så dåligt då.... Bara tröttsamt att läsa ditt omotiverade gnäll... Puss på dig gubben
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Har gått igenom poddens samtliga avsnitt nu under kvällen. Då jag inte lyssnar på radio, så har jag noll erfarenhet av Knyckare och de andra.
I början hade jag lite svårt för Inas "goa Göteborgare"-dialekt och frustskratt. Men det blev bättre med avsnitt två. (Vanesak troligtvis)
Det är en kul podd. Skönt att de försöker vara fördomsfria, även om den extrema seriositeten runt uppenbara trolltrådar kan vara lite
Hur som, jag skall försöka följa den.
kom på mig själv att sjunga med dem i Coomersången
Lyssnar inte heller på radio så hade heller inte hört dem tidigare. Men jag älskar Göteborgskan. <3 Sveriges finaste dialekt. Göteborg i mitt hjärta!!!!
Håller med om kritiken kring den extrema seriositeten. Visst, lite lustigt kan det vara att läsa och prata om rena dumheter. Men att riffa seriöst i något som känns en kvart i tid, om något som är uppenbart dumheter, känns lite facepalm ja. Men har nog bara känt så en gång, så det är inte så illa.
Men hörrni... är rätt säker på att det är kärleken till FB som ger dessa recensioner.
De har de enklaste upplägget i poddformatets historia och oändligt med material. Och det genererar det här? Det finns ingen ursäkt för att skapa det sämsta man kan åstadkomma med goda förutsättningar.
Med tanke på hur usla de andra poddarna om flashback är så tycker jag att de förtjänar en eloge. Du låter mest som att du är bitter.
Grymt bra pod! Älskar hur dom dyker ner i lite djupare delar av forumet och inte bara kör på aktuella ämnen. Har lyssnat på tre av fyra avsnitt och tycker att formkurvan pekar rakt upp. Kul också att det finns potential att bli en långkörare av detta, material råder det sannerligen ingen brist på.
Absolut en del som gillar podden mer på grund av ämnet, brukar ju vara så, folk som gillar fotboll tenderar att gilla fotbollspoddar mer än folk som inte gillar fotboll.
Men att oändligt med material gör något enkelt er ju helt fel. Det är omvänt. Är så otroligt mycket att gallra genom för att hitta något som är värt att snacka om och går att riffa på.
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Skönt att de försöker vara fördomsfria, även om den extrema seriositeten runt uppenbara trolltrådar kan vara lite [/spoiler]
Bitvis mycket underhållande. Jag tycker om att Emma Knyckare är road över att hon är med på en lista över "Världens sämsta komiker" och "Sveriges farligaste kvinnor". Hon är snäppet farligare än två mördare. Det är alltid trevligt med de som inte tar sig själva på så stort allvar.
Jag roades mest av inslaget om "Varför låter vi Aftonbladet och Expressen etc. utnyttja oss?" i avsnitt 4 och "Svenska män extremt feminiserade" i avsnitt 2. Den sistnämnda var väldigt rolig.
Min kritik är väl att det finns så många fler intressanta eller roligare trådar än just de som tjejerna väljer men det är min åsikt.
Bitvis mycket underhållande. Jag tycker om att Emma Knyckare är road över att hon är med på en lista över "Världens sämsta komiker" och "Sveriges farligaste kvinnor". Hon är snäppet farligare än två mördare. Det är alltid trevligt med de som inte tar sig själva på så stort allvar.
Jag roades mest av inslaget om "Varför låter vi Aftonbladet och Expressen etc. utnyttja oss?" i avsnitt 4 och "Svenska män extremt feminiserade" i avsnitt 2. Den sistnämnda var väldigt rolig.
Min kritik är väl att det finns så många fler intressanta eller roligare trådar än just de som tjejerna väljer men det är min åsikt.
Värd att lyssna på.
Gillade när de kommentera tråden om att Adam' Sand ler är en perfekt' människa.
Emma Knyckare är så rolig. Och het, ursäkta ytlighet.
Ett program som inte förlöjligar. De har säkert samma ambivalens till fb som jag. 👉🤨❤😀
Har lyssnat igenom den som hastigast och mitt omdöme är att de väljer ut bra trådar och kommentar dem bra osv. dock lite väl länge, så det kan bli lite långrandigt emellan åt. Däremot det som jag har svårast med är att de inte direkt har så bra lyssnarröster i mitt tycke och skrattar alldeles för mycket så det lätt känns alldeles för flamsigt många gånger.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!