2020-05-27, 18:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja visst, men nu är det ju folk som skriver på forumet som är storytellers. Jag har plågat mig igenom en hel halvtimme nu och det är helt enkelt inte min humor på något sätt, jag får inte ut något extra av sättet dom kör på.

Jo, men om man tar mitt exempel med kompisen och forskarrapporten så skulle nog ingen hävda att det är forskarrapporten som är rolig även om den är grunden till storyn som berättas. Sen att du inte har samma humor som lyssnarna av podden generellt har må vara hänt, men fenomenet att människor uppskattar att lyssna på andra läsa upp sånt de egentligen kan läsa själva är inte särskilt konstig.
Citera
2020-05-27, 19:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jo, men om man tar mitt exempel med kompisen och forskarrapporten så skulle nog ingen hävda att det är forskarrapporten som är rolig även om den är grunden till storyn som berättas. Sen att du inte har samma humor som lyssnarna av podden generellt har må vara hänt, men fenomenet att människor uppskattar att lyssna på andra läsa upp sånt de egentligen kan läsa själva är inte särskilt konstig.
Det är ju ändå en viss skillnad på att göra något tråkigt till något roligt och på att ta något som i många fall redan är ganska roligt. Shakademus CV och Nibblers kioskrån är ju till exempel hur jävla roliga som helst utan att man gör sig till.
Citera
2020-05-27, 19:23
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Åt helvete vad roligt det vore. Två timmars drift med folk som har de rätta åsikterna. Obekvämt sa de la va.

No pastan!
Synd att de är så måna om att mjölka sina fans på pengar. 🥛🍼🐄🐄🥛🍼 Mjölk Mjölk

Citat:
Det är förmodligen bara du som tänker och känner så. Du verkar tro att allt handlar om att få ligga med denna trio. Kan nog tänka ut 1000 grejer att ägna sig åt med högre payoff om man bara vill ligga faktiskt. Du borde söka hjälp för du låter allt annat än frisk som du går på om partners och sex i samband med den här podden.
Lägg av, jag har allt läst rapporterna från Facebook-gruppen. Där avgudar de Scroll-Fia. Så nog är de många som sätter dem på en simp-pedistal.

Citat:
Är man en storyteller så kan man få den mest vardagliga händelse och grej att bli underhållande för andra. Har en kompis som skulle kunna läsa högt ur en torr forskningsrapport och få en publik att gapskratta, men om nån annan skulle läsa samma sak händer absolut ingenting.
Eller hur, det handlar om leveransen. Även roliga skämt faller ju om det är en dålig leverans.

Citat:
Ja, förmodligen men det låter inte så roande. Men det kanske finns plats för en pod som tar forumet på lite mer allvar.

Till viss del är det säkert så, men det gäller nog inte så många av deras Patreons. Men å andra sidan så finns det ju människor som tar lån för att kunna donera mycket till Twitch-streamers.

Ja, och det vore ju jobbigt om man istället råkade känna samhörighet. Då blir det ju genast på riktigt och så kan man inte ha det.

Nu vet jag ju inte om det är mobbing det som pågår i poddarna men om det är det, så är det ju så klart ännu tråkigare än att dom inte tar sikte på mer allvarliga trådar.

Som sagt, till viss del, men det är många kvinnor som är Patreons. Håller dock med dig om att det säkert kan handla om nån slags behov av grupptillhörighet.
Synd att Flashbang gick i graven. Jag hade uppskattat en snackepodd som var lite mer seriös, och som gjordes av ett gäng riktiga flashbackare. Några män och eventuellt en kvinna som har rätt persona, och pratar och diskuterar om trådar på ett allvarligt sätt. Flashbang var ambitiöst och en bra insats av dess skapare, men jag tror att det hade höjt det ifall det inte bara var monologa uppläsningar av trådar, utan att det istället var dialoger kring dem. Flashback Forever lider väl av samma problem, då det mest blir gapskratt och inte så mycket intelligenta samtal.
Citera
2020-05-27, 19:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Synd att Flashbang gick i graven. Jag hade uppskattat en snackepodd som var lite mer seriös, och som gjordes av ett gäng riktiga flashbackare. Några män och eventuellt en kvinna som har rätt persona, och pratar och diskuterar om trådar på ett allvarligt sätt. Flashbang var ambitiöst och en bra insats av dess skapare, men jag tror att det hade höjt det ifall det inte bara var monologa uppläsningar av trådar, utan att det istället var dialoger kring dem. Flashback Forever lider väl av samma problem, då det mest blir gapskratt och inte så mycket intelligenta samtal.
"Om Flashback, av Flashbackare" snarare än "Om Flashbackare, av P3-vänstern" har förmodligen sin plats.
Citera
2020-05-27, 19:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Är man en storyteller så kan man få den mest vardagliga händelse och grej att bli underhållande för andra. Har en kompis som skulle kunna läsa högt ur en torr forskningsrapport och få en publik att gapskratta, men om nån annan skulle läsa samma sak händer absolut ingenting.

Nu ska inte den här tråden handla om mig utan om de som faktiskt har en podd.
Citera
2020-05-27, 20:11
Medlem
Run3s avatar
Citat:
"Om Flashback, av Flashbackare" snarare än "Om Flashbackare, av P3-vänstern" har förmodligen sin plats.
Oja! Bra sagt! Det vore riktigt intressant. Tror inte formulan i Flashback Forever kommer hålla särskilt länge.
Citera
2020-05-27, 20:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Oja! Bra sagt! Det vore riktigt intressant. Tror inte formulan i Flashback Forever kommer hålla särskilt länge.
Men jag ska egentligen inte sitta här och gnälla, jag gör ju liksom inget åt saken.
Citera
2020-05-27, 20:31
Medlem
Citat:
Nu ska inte den här tråden handla om mig utan om de som faktiskt har en podd.
Du menar att det händer ingenting när du ska vara storytelller

Alllt är bullshit, det handlar om hur mottaglig mottagarens personlighet är, inte storyttellerns
Citera
2020-05-27, 20:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Du menar att det händer ingenting när du ska vara storytelller

Alllt är bullshit, det handlar om hur mottaglig mottagarens personlighet är, inte storyttellerns

Varför skulle inte jag vara mottaglig som gillar Ina och Knyckare sen innan (Scrollan är ny bekantskap), hänger mycket på Flashback och är vänster?
Tycker inte att det är värdelöst, eller ens dåligt, bara så förbannat förutsägbart och tråkigt.

Det är som att läsa ETC, minsta möjliga tuggmotstånd och mesta möjliga lättköpta poänger inför en hänförd skara av medelklassvänstermänniskor som inte kan tänka en egen tanke.
Som anser att de är nere med rapmusik för att de gillar Roffe Ruffs texter men inte kan dansa. Som tycker att P. Diddy är ett skämt. Som tar en karriär subventionerad av mina skattepengar för given bara för att de "är goda".
Jag går inte ner i spagat över det. Sen kan de hö-höa sig ända in till PKbankens (RIP) kassavalv hur mycket de vill.
Jag kräver mer. Fuck you and John Wayne.

Nu blev jag riktigt ilsk. Nån som vill smaka på vänsterjabben?
Citera
2020-05-27, 22:58
Bannlyst
Citat:

Det är som att läsa ETC, minsta möjliga tuggmotstånd och mesta möjliga lättköpta poänger inför en hänförd skara av medelklassvänstermänniskor som inte kan tänka en egen tanke.
Som anser att de är nere med rapmusik för att de gillar Roffe Ruffs texter men inte kan dansa. Som tycker att P. Diddy är ett skämt. Som tar en karriär subventionerad av mina skattepengar för given bara för att de "är goda".
Jag går inte ner i spagat över det. Sen kan de hö-höa sig ända in till PKbankens (RIP) kassavalv hur mycket de vill.

Jag kan väl tycka att en podd, oavsett vilken, inte är det man väljer för att få intellektuellt tuggmotstånd. Det är ett tidsfördriv eller en källa till humor at best. Du går ju inte på Donken för att få en gourmetmåltid med Fois Gras och hälleflundra. 😁

Sen håller jag tyvärr med om att det känns som att de gärna vill ha koll på gangstah/orten, men de hade garanterat inte hajjat din public enemy-referens.
Citera
2020-05-27, 22:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Varför skulle inte jag vara mottaglig som gillar Ina och Knyckare sen innan (Scrollan är ny bekantskap), hänger mycket på Flashback och är vänster?
Tycker inte att det är värdelöst, eller ens dåligt, bara så förbannat förutsägbart och tråkigt.

Jag kommer lite att tänka på filmen Babylonsjukan. Den handlar om ett gäng medelklasskids som lajvar fattig vänster. Lättköpta poänger och inga egna tankar och gillar Bättre på Botten Blues, inte för att dom kan relatera utan för att texten är en sån känga till den hetsiga kapitalistiska samhället.

Langar du din vänster, så får du smaka på The Equal Right.
Citera
2020-05-27, 23:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag kan väl tycka att en podd, oavsett vilken, inte är det man väljer för att få intellektuellt tuggmotstånd. Det är ett tidsfördriv eller en källa till humor at best. Du går ju inte på Donken för att få en gourmetmåltid med Fois Gras och hälleflundra. 😁

Sen håller jag tyvärr med om att det känns som att de gärna vill ha koll på gangstah/orten, men de hade garanterat inte hajjat din public enemy-referens.
Heh, dom två poddar jag faktiskt lyssnar på, dom lyssnar jag på för att dom bland annat erbjuder en viss intellektuell spänst och en minst en gnutta djup. Diff'rent strokes och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in