2020-05-24, 21:37
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Hockypuls.se
Vem fan vill upp i din röv å rota?
Du tror verkligen att Växjö bara har kontakt med Persson på backsidan? Tänk om det skiter sig? Då kan det vara bra att ha lite alternativ. Lycka till med din röv den verkar vara full av skit.

Danke. Kan tyvärr inte läsa.
Det är bara en metafor.
Nej, det tror jag inte. Men det har sagts att det blir ett treårskontrakt i media.
Anledningen till att jag frågar var bland annat för då kanske att någon lämnar som är under kontrakt alternativt att Persson vill till KHL istället eller att NHL-klubben vill ha honom tillgänglig över slutspelet.

Växjö har redan ganska dyra stolpar i försvaret så har svårt att tro att både Ebert och Persson får plats.

Skulle evertsson landa båda så skulle det vara helt sjukt.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2020-05-24 kl. 21:49.
Citera
2020-05-25, 11:15
  #686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Klar för MoDo, vet du något vi andra inte vet? Aktuell JA, klar NEJ!
En vän nära laget sa till mig att det var klart. Men nej, inget skrivet om det.
Citera
2020-05-25, 12:00
  #687
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Förre Örebro backen Nick Ebert jagas av 5 olika SHL klubbar. Enligt GT så verkar det inte som att en flytt till Örebro är aktuell igen. Men HV, Frölunda, Färjestad och Växjö Är fortfarande med i racet.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Danke. Kan tyvärr inte läsa.
Det är bara en metafor.
Nej, det tror jag inte. Men det har sagts att det blir ett treårskontrakt i media.
Anledningen till att jag frågar var bland annat för då kanske att någon lämnar som är under kontrakt alternativt att Persson vill till KHL istället eller att NHL-klubben vill ha honom tillgänglig över slutspelet.

Växjö har redan ganska dyra stolpar i försvaret så har svårt att tro att både Ebert och Persson får plats.

Skulle evertsson landa båda så skulle det vara helt sjukt.

Skulle bero på det fetstilta i så fall för så som jag har förstått det så är Växjö och Joel överens, bara en signatur som saknas.
Citera
2020-05-25, 13:12
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Han var troligtvis också den enda som inte bara oftast parades ihop med en orutinerad kille som Max Lindroth, Kreu eller Ginning stora delar av säsongen innan Junland anslöt. Utan dessutom så fick han förlita sig på en av seriens svagaste centeruppsättningar framför sig, är det då verkligen så konstigt om viss statistik inte imponerar?


Nikkilä & Berglund är nog främst tänkta för mer offensiva roller, medans Holös med största sannolikhet kommer få finna sig i en mer defensivare roll kommande säsong. Är övertygad om att han kommer ha en stor roll som en ledande back även kommande säsong, återigen ingen har varit missnöjd med hans insatser utan tvärtom. Finns flera andra som kritiserats för sina svaga insatser i Linköpingsdressen i fjol, Holös är inte en av dom.


Va? Vad vet du om betalning eller inte, det enda som kommenterades när man rev kontraktet var:

Har han fått sparken?
– Nej, vi är enade om den här lösningen. Vi har inga skyldigheter och han har inga skyldigheter. Vi har kommit överens om att avsluta och löst allting. Han är fri att signa var han vill nu.


Fick du sparken?
– Det fungerade inte för varken mig eller för Linköping. Sedan vill jag inte kommentera det mer. Jag har inte levererat det som de kan förvänta sig. Det har varit en knepig situation för mig och för Linköping också.


Nick kan mycket väl lämnat på eget bevåg med då Rögle öppnade upp och ville ha in honom, återigen verkade han inte ingå i Robertssons planer och fick en mer blygsam roll. Nyligen farsa och fick möjlighet att komma närmare familj och vänner, samt förhoppning om en bättre roll.
Har inte märkt av någon schism mellan Sörensen och föreningen, tvärtom så har han varit på besök här efter säsongen och träffat folk. Så tror nog man nådde en bra lösning för båda parter när man väl valde att bryta med varandra i september.


Ja det återstår att se, förhoppningen är väl framförallt att han och t.ex. Törnqvist ska kunna bidra betydligt mer till kommande säsong. Med lite starkare centersida så tror jag ändå det kan lossna för båda två kommande säsong.

Att han är i botten av SHL, laget och dessutom har negativ inverkan på de han spelar med - de har bättre statistik när de kommer ifrån honom - säger allt om att han spelar i en roll han inte riktigt klarar av. För han sticker som sagt ut rejält bland toppbackar i ligan åt det negativa hållet. Och det är inte viss statistik, det är mer eller mindre all statistik och den och mina mer objektiva ögon litar jag mer på, än LHC-fans bild av sin förstaback. Som supporter av ett Stockholmslag kan jag medge att Jason Garrison inte levde upp till det han hade betalt för i år, den ledande roll han förväntades ta tog han inte. Ibland är det inte svårare än såd

Och det är absolut för det bättre. Holös spelade två minuter i år per match i PP och skickade in 6 poäng. Man gör nog klokt i att ta bort honom mer från de situationerna.

Säger inte att han är dålig, men någon toppback i SHL är han inte och det är ju nånstans det han har betalt för. Det blir säkert en vändning åt det positiva med lite bättre spelare runt sig.

En spelare med två år kvar på kontraktet får givetvis ersättning. Sen om det är hela, halva eller ett möte på mitten beror ju på situationen. Men alldeles oavsett så är det ju inte bra att betala en spelare som inte spelar för klubben. Om nu inte Nick gick ifrån alla pengar, men det gjorde han inte.

Absolut! Tror enormt på Törnqvist som ju kanske inte riktigt växt in i kroppen helt och hållet än. Det är sällsynt med rightare som har den storleken och snarare skickligheten i att sätta upp spel och vara kreativ kontra att vara en bulldoozer. En rejäl uppgradering på Centersidan kan nog göra att han kommer upp i de siffror han hade i Timrå och kanske mer än så tillochmed om han får spela PP med Little.
__________________
Senast redigerad av Zorrkan 2020-05-25 kl. 13:17.
Citera
2020-05-25, 21:36
  #689
Medlem
Wennerholm flyttar alltså Växjö från botten till förstaplats för att Växjö tar in en spelare. Snacka om värvning!
Citera
2020-05-25, 22:12
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Att han är i botten av SHL, laget och dessutom har negativ inverkan på de han spelar med - de har bättre statistik när de kommer ifrån honom - säger allt om att han spelar i en roll han inte riktigt klarar av. För han sticker som sagt ut rejält bland toppbackar i ligan åt det negativa hållet. Och det är inte viss statistik, det är mer eller mindre all statistik och den och mina mer objektiva ögon litar jag mer på, än LHC-fans bild av sin förstaback. Som supporter av ett Stockholmslag kan jag medge att Jason Garrison inte levde upp till det han hade betalt för i år, den ledande roll han förväntades ta tog han inte. Ibland är det inte svårare än såd

Och det är absolut för det bättre. Holös spelade två minuter i år per match i PP och skickade in 6 poäng. Man gör nog klokt i att ta bort honom mer från de situationerna.

Säger inte att han är dålig, men någon toppback i SHL är han inte och det är ju nånstans det han har betalt för. Det blir säkert en vändning åt det positiva med lite bättre spelare runt sig.

En spelare med två år kvar på kontraktet får givetvis ersättning. Sen om det är hela, halva eller ett möte på mitten beror ju på situationen. Men alldeles oavsett så är det ju inte bra att betala en spelare som inte spelar för klubben. Om nu inte Nick gick ifrån alla pengar, men det gjorde han inte.
Han har dålig corsi ja, men det finns väl andra siffror som sticker ut positivt? -1 i ett lag med -21 där han spelat överlägset mest är väl positivt? En av dom som blockat mest skott i laget är väl positivt? Åt istid i BP och en viktig nyckel till bra siffror där är väl positivt? En ledare på och utanför plan är väl positivt?

Jag har inga problem med att kritisera spelare i vårat lag som inte motsvarat förväntningarna, våran f.d. kapten har kritiserats stora delar av senaste två säsongerna och motsvarade väl inte riktigt förväntningarna sedan han fick sin lönehöjning och ett C på bröstet.
Han var inte den ledaren man hade hoppats på, istället klev Holös in från dag ett och tog den rollen. Han hade den auran på och utanför plan, och supportrar tyckte han skulle ha C't rakt av innan Junland kom in. Det måste väl ändå vara ett kvitto på att man gjort något bra?
Han blev förövrigt även utnämn till andra bästa spelaren i Linköping efter Little i "Säsongens tre bästa spelare" av Sanny Lindström då han synade laget efter säsongen apropå objektiva ögon.

Sörensen hade tre år kvar på kontraktet med oss, sen kan du spekulera bäst du vill. Vad Pajen och Sörensen kom överens om vet varken du eller jag, men har som sagt inte märkt av några hard feelings. https://hockeysverige.se/2019/09/30/kollade-inte-ens-marknaden-visste-direkt-att-jag-ville-spela-dar
Han hade inget större förtroende hos Robertsson och inledande 6 matcherna snittade han ynka 10 min / match, lägsta noteringen någonsin i SHL för honom.
Återigen hade han det tufft med Robertsson som tränare, som även han satt på ett tre års kontrakt. Sörensen fick sedan möjligheten att återvända till Rögle som gick som tåget och låg i toppen av serien och som spåddes att göra en bra säsong, varför skulle han inte ta den chansen? Det var win win för båda. Sörensen fick komma "hem" och det öppnade upp för oss att plocka in nya spelare som passade in bättre i den hockey man ville spela, vilket man sedan även gjorde då Kärki anslöt några veckor senare.
Citera
2020-05-26, 13:18
  #691
Medlem
https://hockeynews.se/articles/14508/

Sanslöst om det stämmer, givet Peppes ålder och att Linköping ändå hade en bit ner till bottenduon, att då spela med en såpass skadad fot i flera månader låter helt galet.

Men en förklaring isåfall till hans relativt svaga säsong, även om den inte är så sva som 14 poäng låter. Man inte kan förvänta sig 40p som han gjorde i DIF sista året, hans normalnivå bör ligga runt 25 om han är hel och frisk.
Citera
2020-05-26, 21:58
  #692
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Dahlén stannar kvar en säsong till i Timrå, ingen är riktigt förvånad men sjukt kul att det fortfarande finns spelare med sånt klubbhjärta!
Citera
2020-05-27, 07:38
  #693
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Dahlén stannar kvar en säsong till i Timrå, ingen är riktigt förvånad men sjukt kul att det fortfarande finns spelare med sånt klubbhjärta!
Lite märkligt för hans egen del kan man tycka. Ville han maximera sin utveckling så borde han gått till SHL istället.
Nog för att han kommer att bära TIK på sina axlar men ändå, lägre nivå på HA.
Jag undrar om han någonsin kommer åka över till NHL, jag tror inte han fixar att ta plats där.
Han lär hamna i SHL vad det lider.
Citera
2020-05-27, 09:26
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Dahlén stannar kvar en säsong till i Timrå, ingen är riktigt förvånad men sjukt kul att det fortfarande finns spelare med sånt klubbhjärta!
Sen är det ju viktigt att poängtera att det är externa finansiärer som betalar delar av lönen. Han stannar alltså i HA för en SHL-lön enligt rapporter, delvis klubbhjärta men också bekvämlighet. Få samma lön som han hade fått i Färjestad för att åka runt och vara överlägsen i HA. Det ultimata klubbhjärtat hade ju varit att nobba SHL spela för en vanlig HA-lön där inte lokala företag behöver gå in och pynta för att han ska vara kvar. Det är viktigt att ha båda tankarna i huvudet.
Citera
2020-05-27, 15:38
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Sen är det ju viktigt att poängtera att det är externa finansiärer som betalar delar av lönen. Han stannar alltså i HA för en SHL-lön enligt rapporter, delvis klubbhjärta men också bekvämlighet. Få samma lön som han hade fått i Färjestad för att åka runt och vara överlägsen i HA. Det ultimata klubbhjärtat hade ju varit att nobba SHL spela för en vanlig HA-lön där inte lokala företag behöver gå in och pynta för att han ska vara kvar. Det är viktigt att ha båda tankarna i huvudet.
Vilka rapporter då? Helber sa att han blir allsvenskans bästa betalda med drygt 100k i månaden och att han skulle kunna fått mer i SHL. Finns säkert klubbar i SHL som skulle vara villiga att betala det dubbla utan att tveka.
Han var allsvenskans bästa spelare i fjol, klart han ska ha betalt därefter.
Citera
2020-05-27, 16:25
  #696
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Sen är det ju viktigt att poängtera att det är externa finansiärer som betalar delar av lönen. Han stannar alltså i HA för en SHL-lön enligt rapporter, delvis klubbhjärta men också bekvämlighet. Få samma lön som han hade fått i Färjestad för att åka runt och vara överlägsen i HA. Det ultimata klubbhjärtat hade ju varit att nobba SHL spela för en vanlig HA-lön där inte lokala företag behöver gå in och pynta för att han ska vara kvar. Det är viktigt att ha båda tankarna i huvudet.

Han hade nog stannat i Timrå ändå tror jag och som Tech_85 skriver är att det är klart att han ska ha betalt efter sådan säsong som han hade.

Tror ni att han kommer slå det allsvenska poängrekordet? Tror det var Höken eller Sanny som skrev att han kunde nå närmare 100 poäng om han håller sig skadefri och inte missar allt för många matcher kommande säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in