Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
Att han är i botten av SHL, laget och dessutom har negativ inverkan på de han spelar med - de har bättre statistik när de kommer ifrån honom - säger allt om att han spelar i en roll han inte riktigt klarar av. För han sticker som sagt ut rejält bland toppbackar i ligan åt det negativa hållet. Och det är inte viss statistik, det är mer eller mindre all statistik och den och mina mer objektiva ögon litar jag mer på, än LHC-fans bild av sin förstaback. Som supporter av ett Stockholmslag kan jag medge att Jason Garrison inte levde upp till det han hade betalt för i år, den ledande roll han förväntades ta tog han inte. Ibland är det inte svårare än såd
Och det är absolut för det bättre. Holös spelade två minuter i år per match i PP och skickade in 6 poäng. Man gör nog klokt i att ta bort honom mer från de situationerna.
Säger inte att han är dålig, men någon toppback i SHL är han inte och det är ju nånstans det han har betalt för. Det blir säkert en vändning åt det positiva med lite bättre spelare runt sig.
En spelare med två år kvar på kontraktet får givetvis ersättning. Sen om det är hela, halva eller ett möte på mitten beror ju på situationen. Men alldeles oavsett så är det ju inte bra att betala en spelare som inte spelar för klubben. Om nu inte Nick gick ifrån alla pengar, men det gjorde han inte.
Han har dålig corsi ja, men det finns väl andra siffror som sticker ut positivt? -1 i ett lag med -21 där han spelat överlägset mest är väl positivt? En av dom som blockat mest skott i laget är väl positivt? Åt istid i BP och en viktig nyckel till bra siffror där är väl positivt? En ledare på och utanför plan är väl positivt?
Jag har inga problem med att kritisera spelare i vårat lag som inte motsvarat förväntningarna, våran f.d. kapten har kritiserats stora delar av senaste två säsongerna och motsvarade väl inte riktigt förväntningarna sedan han fick sin lönehöjning och ett C på bröstet.
Han var inte den ledaren man hade hoppats på, istället klev Holös in från dag ett och tog den rollen. Han hade den auran på och utanför plan, och supportrar tyckte han skulle ha C't rakt av innan Junland kom in. Det måste väl ändå vara ett kvitto på att man gjort något bra?
Han blev förövrigt även utnämn till andra bästa spelaren i Linköping efter Little i "Säsongens tre bästa spelare" av Sanny Lindström då han synade laget efter säsongen apropå objektiva ögon.
Sörensen hade tre år kvar på kontraktet med oss, sen kan du spekulera bäst du vill. Vad Pajen och Sörensen kom överens om vet varken du eller jag, men har som sagt inte märkt av några hard feelings.
https://hockeysverige.se/2019/09/30/kollade-inte-ens-marknaden-visste-direkt-att-jag-ville-spela-dar
Han hade inget större förtroende hos Robertsson och inledande 6 matcherna snittade han ynka 10 min / match, lägsta noteringen någonsin i SHL för honom.
Återigen hade han det tufft med Robertsson som tränare, som även han satt på ett tre års kontrakt. Sörensen fick sedan möjligheten att återvända till Rögle som gick som tåget och låg i toppen av serien och som spåddes att göra en bra säsong, varför skulle han inte ta den chansen? Det var win win för båda. Sörensen fick komma "hem" och det öppnade upp för oss att plocka in nya spelare som passade in bättre i den hockey man ville spela, vilket man sedan även gjorde då Kärki anslöt några veckor senare.