2020-03-25, 20:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Just så. Väldigt bra. Väldigt billig. Får aldrig stora rubriker.

17 poäng på 52 matcher skulle inte jag sätta epitetet väldigt bra på i första hand kanske. Däremot är han ju bara 21 år och har fortfarande alla möjligheter att nå dit. Då kommer han att få rubriker som alla väldigt bra spelare får. Men tills den dagen kommer är han fortfarande en lovande spelare som går mot sin tredje hela säsong i SHL. Väldigt billig tills nu kanske. Spelade väl på ett rookiekontrakt innan denna förlängning förstår jag? Deltar man i grundseriens samtliga omgångar är det alltid ett plus.
Citera
2020-03-25, 20:30
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
17 poäng på 52 matcher skulle inte jag sätta epitetet väldigt bra på i första hand kanske. Däremot är han ju bara 21 år och har fortfarande alla möjligheter att nå dit. Då kommer han att få rubriker som alla väldigt bra spelare får. Men tills den dagen kommer är han fortfarande en lovande spelare som går mot sin tredje hela säsong i SHL. Väldigt billig tills nu kanske. Spelade väl på ett rookiekontrakt innan denna förlängning förstår jag? Deltar man i grundseriens samtliga omgångar är det alltid ett plus.

Vem tycker du det är då? Hit me.

Hur många 21 åriga centrar hittar du som gjort fler poäng och med bättre plus minus som dessutom leder lagets jämnaste lina som dessutom inte är aktuell för NHL och som aldrig får några rubriker? Dessutom i ett bottenlag?
Senast redigerad av MitchRapp 2020-03-25 kl. 20:38.
Citera
2020-03-25, 20:55
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Hur många 21 åriga centrar hittar du som gjort fler poäng och med bättre plus minus som dessutom leder lagets jämnaste lina som dessutom inte är aktuell för NHL och som aldrig får några rubriker? Dessutom i ett bottenlag?

Inte jättemånga, vilket kanske förklaras av att det inte finns så många 21-åriga centrar överhuvudtaget i SHL. Han är väl draftad så aktuell för NHL kommer han vara, om än inte inför kommande säsong.

Då måste Hallam också underskatta honom då om han endast får centra tredjelinan i ett lag med mediokra centrar.

Här har du iaf några forwards kring samma ålder med bättre eller likvärdiga siffror:

Samuel Fagemo
Jacob Peterson
Olle Lycksell
Filip Hållander
Nils Höglander
Dominik Bokk
Rickard Hugg
Jonatan Berggren
Jacob Olofsson
Glenn Gustafsson

Av dessa är det väl bara Fagemo och Höglander som får rubriker. Bägge fick dock jobba hårt för dom. Fagemo odraftad under sitt första draftår innan han plockades ifjol och Höglander ratad som sista man till JVM 2019.

Jag vidhåller att unga spelare ej kan ses som underskattade eftersom man sällan sett deras bästa ännu. Om Holmberg fortsätter att öka på sin poängskörd för varje säsong framöver och ändå inte får några rubriker om 5 år då kan man argumentera för att han är underskattad.
Citera
2020-03-25, 21:10
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Inte jättemånga, vilket kanske förklaras av att det inte finns så många 21-åriga centrar överhuvudtaget i SHL. Han är väl draftad så aktuell för NHL kommer han vara, om än inte inför kommande säsong.

Då måste Hallam också underskatta honom då om han endast får centra tredjelinan i ett lag med mediokra centrar.

Här har du iaf några forwards kring samma ålder med bättre eller likvärdiga siffror:

Samuel Fagemo
Jacob Peterson
Olle Lycksell
Filip Hållander
Nils Höglander
Dominik Bokk
Rickard Hugg
Jonatan Berggren
Jacob Olofsson
Glenn Gustafsson

Av dessa är det väl bara Fagemo och Höglander som får rubriker. Bägge fick dock jobba hårt för dom. Fagemo odraftad under sitt första draftår innan han plockades ifjol och Höglander ratad som sista man till JVM 2019.

Jag vidhåller att unga spelare ej kan ses som underskattade eftersom man sällan sett deras bästa ännu. Om Holmberg fortsätter att öka på sin poängskörd för varje säsong framöver och ändå inte får några rubriker om 5 år då kan man argumentera för att han är underskattad.

Du svarar alltså med en lista med några supertalanger, spelare som spelar på alla möjliga positioner och dessutom kommer försöka slå sig in NHL. Många har dessutom spelat i topplag som både gör mer mål och släpper in långt färre och därför spelar med hetare medspelare.
Joda så att...hade varit mer seriöst om du svarat med Oskar Bäck eller någon. Då hade du åtminstone förståt vad vi pratar om.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-03-25 kl. 21:12.
Citera
2020-03-25, 21:22
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Du svarar alltså med en lista med några supertalanger, spelare som spelar på alla möjliga positioner och dessutom kommer försöka slå sig in NHL. Många har dessutom spelat i topplag som både gör mer mål och släpper in långt färre och därför spelar med hetare medspelare.
Joda så att...hade varit mer seriöst om du svarat med Oskar Bäck eller någon. Får hade du åtminstone förstå vad vi pratar om.

Vilka av dessa är supertalanger? Då hade jag tagit med Holtz och Raymond isf. Dessa är dock betydligt yngre. Jag tog med spelare som är plus/minus 1 år gentemot Holmberg. Han är som sagt draftad. Inte alla på den listan som är det.

Ja, Bäck är nog en sån typisk spelare som troligen aldrig blir bättre än att gnugga i det tysta som tredje/fjärdecenter, men det vet vi inte ännu eftersom tåget inte har gått riktigt än. Han kan fortfarande bli en producerande spelare på den här nivån.

Typexempel på en underskattad spelare i dagsläget är Lars Bryggman. Där har tåget troligen gått och som 27-åring lär han inte nå särskilt mycket längre än där han är nu. Blir aldrig en spelare som får några rubriker, men gör ett gott jobb i det tysta.
Citera
2020-03-25, 22:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Vilka av dessa är supertalanger? Då hade jag tagit med Holtz och Raymond isf. Dessa är dock betydligt yngre. Jag tog med spelare som är plus/minus 1 år gentemot Holmberg. Han är som sagt draftad. Inte alla på den listan som är det.

Ja, Bäck är nog en sån typisk spelare som troligen aldrig blir bättre än att gnugga i det tysta som tredje/fjärdecenter, men det vet vi inte ännu eftersom tåget inte har gått riktigt än. Han kan fortfarande bli en producerande spelare på den här nivån.

Typexempel på en underskattad spelare i dagsläget är Lars Bryggman. Där har tåget troligen gått och som 27-åring lär han inte nå särskilt mycket längre än där han är nu. Blir aldrig en spelare som får några rubriker, men gör ett gott jobb i det tysta.

Lasse är kung hade lite av en genombrotts säsong i år med 27 år gammal petar han in 9+18 och 27 poäng inte illa för en som fick sparken av Leksand för några säsonger sedan. Lasse kommer spräcka 35 poäng nästa säsong om han håller sig hel och frisk.
Citera
2020-03-26, 08:34
Bannlyst
https://www.roglebk.se/artikel/6ny3ak88d-3k501/rogle-bk-forlanger-med-chris-och-cam

Rögle BK har förlängt kontrakten med både Chris och Cam till över säsongen 2022/23.

Rögles viktigtaste förlängning? Jag tror inte att Rögle är flygfärdiga utan brödernas mentalitet.
Citera
2020-03-26, 11:07
Medlem
Tvonds avatar
https://www.malmoredhawks.com/artikel/hobdak88f-33nad/tvillingarna-westerholm-klara-for-redhawks

Så var det officiellt med bröderna Westerholm klara.
3 år på båda.
Citera
2020-03-26, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
https://www.malmoredhawks.com/artikel/hobdak88f-33nad/tvillingarna-westerholm-klara-for-redhawks

Så var det officiellt med bröderna Westerholm klara.
3 år på båda.

Hur högt rankar du dem?
Citera
2020-03-26, 11:13
Medlem
Tvonds avatar
Frölunda gör precis som Malmö och permitera all sin personal fram tom 30 april.
Citera
2020-03-26, 11:19
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Hur högt rankar du dem?

Aldrig sett deras storhet men de bygger till stor del på det jag såg under deras första seniorår när de var i Malmö första vändan de kändes bortskämda och lata då. Känslan säger att de är tänkta för en andra kedja kommande säsong och att de efter några år i Frölunda blivit bättre spelare. De borde vara god för en 25-30 poäng var.
Citera
2020-03-26, 11:58
Medlem
Tvonds avatar
Hv71 följer vad Malmö och Frölunda redan gjort och permiterar sin personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in