2020-05-21, 01:30
  #673
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piston.Honda
Problemet är ju snarare att viruset inte stannar i hockeyarenan. Det är den vidare smittspridningen i samhället som blir problemet. Om alla som går till arenan också gör dealen att inte handla mat, åka kollektivtrafik, eller gå ut på restaurang eller att gå till jobbet så har du en deal som är schysst mot övriga samhället. I den stund du tar beslutet att utsätta dig själv för risken att bli smittad tar du också beslutet att utsätta alla du kommer i kontakt med för risken att bli smittad. Eftersom viruset slår så olika hårt är det många som är smittbärare utan att veta om det.
Folk går ju fortfarande på krogen i Stockholm. Finns ingen anledning att tro att viruset skulle spridas mer i en hockeyarena än på stureplan.
Citera
2020-05-22, 10:33
  #674
Medlem
Inte Corona men Corrado klar för Modo.
Intressant spelare som ju var på vippen att bli ordinarie i NHL under ett par säsonger. Gillade honom skarpt under de åren men har efter det haft ett par tuffa säsonger i American League. Kan säkert tända till och studsa tillbaka. Förvånad att ingen SHL-klubb klev in här, även om hans produktion i AHL inte varit super. Det här en spelare som verkligen kan flytta pucken och kommer passa bra in i den fartfyllda hockeyn. Givetvis under förutsättning att han kommer ordentligt tränad. Jag tror på succé här.
Citera
2020-05-22, 19:40
  #675
Medlem
Scherbatskys avatar
LHC har förlängt Pajens kontrakt till och med säsongen 2021/2022, med option på ytterligare ett år.


Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Junior Corrado

Federal Marshals are so far up my ass I can taste Brylcreem.
Citera
2020-05-23, 12:08
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scherbatsky
LHC har förlängt Pajens kontrakt till och med säsongen 2021/2022, med option på ytterligare ett år.

Vettefan vad jag tycker om det.
Nu var det hans första år ifjol, men jag tycker inte att han övertygade.
Han var som assisterande aktiv i att förlänga Nick Sörensens kontrakt, för att sen kaos det helt 6 matcher in på säsongen med 3 år kvar. Sen gick han in i säsongen utan en enda ordentlig center, vilket är den viktigaste positionen imo och skulle ge sig ut och leta efter det i november. Han hittade Rissanen som absolut gjorde det okej, men både Kärki och Helewka var snarare leftwingers som kunde fylla in och där varierade prestationerna för att vara snäll.
Och att gå in med Jonas Holös, SHLs mest överskattade back som 1:a med betalt därefter när han är på helt fel sida av karriären var både naivt och felaktigt. Holös är ett svart hål i den underliggande statistiken och en dålig offensiv back, hans PP-tid till trots.
Nu har han ju pengar i överflöd vad det verkar och har ju satt ett minst sagt intressant lag på banan. Men det är en jäkla massa värvningar som säkerligen inte har sina bästa år framför sig utan tvärtom. Att lägga så mycket pengar på Markus Ljungh och lasta på en handfull finnar känns ju som en lösning som kostar mer än den smakar.
I år blir hans test, skönt för honom att redan vara förlängd men märkligt av klubben.
Citera
2020-05-23, 15:55
  #677
Medlem
Emwall och tagnes klass. Lär inte vara svårt att överträffa det. Bra förlängning. LHC hade nog inget val heller.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2020-05-23 kl. 15:57.
Citera
2020-05-23, 19:40
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Vettefan vad jag tycker om det.
Nu var det hans första år ifjol, men jag tycker inte att han övertygade.
Han var som assisterande aktiv i att förlänga Nick Sörensens kontrakt, för att sen kaos det helt 6 matcher in på säsongen med 3 år kvar. Sen gick han in i säsongen utan en enda ordentlig center, vilket är den viktigaste positionen imo och skulle ge sig ut och leta efter det i november. Han hittade Rissanen som absolut gjorde det okej, men både Kärki och Helewka var snarare leftwingers som kunde fylla in och där varierade prestationerna för att vara snäll.
Och att gå in med Jonas Holös, SHLs mest överskattade back som 1:a med betalt därefter när han är på helt fel sida av karriären var både naivt och felaktigt. Holös är ett svart hål i den underliggande statistiken och en dålig offensiv back, hans PP-tid till trots.
Nu har han ju pengar i överflöd vad det verkar och har ju satt ett minst sagt intressant lag på banan. Men det är en jäkla massa värvningar som säkerligen inte har sina bästa år framför sig utan tvärtom. Att lägga så mycket pengar på Markus Ljungh och lasta på en handfull finnar känns ju som en lösning som kostar mer än den smakar.
I år blir hans test, skönt för honom att redan vara förlängd men märkligt av klubben.
Vad det gäller Sörensen så var det framförallt Emvalls beslut, den säsongen började han starkt dessutom så förstår helt och hållet beslutet att förlänga.
Sen visste man väl inte då att Robertsson skulle ansluta som tränare till säsongen efter. Trots allt så löste man väl det bra och snyggt, och det ska väl Pajen ha cred för om inte annat.

Han jagade centrar för fullt inför säsongen men fick väl nej tack på nej tack. Pettersson, JFK och Berglund var ju några killar man försökte locka till sig.
Slutade sen med att man fick in Helewka som center en bit in på säsongen, han spelade bara center här och inte någon "fylla in" roll...

Holös var otroligt nyttig offensivt som defensivt,
killen åt istid i ett bottenlag och bar förtusan backuppsättningen stora delar av säsongen.
Har inte sett eller hört något missnöje kring Holös, tvärtom har många varit otroligt positiva till honom och hans prestationer.
Men visst för all del sitt du och stirra dig blind på viss statistik och siffror, och påstå att det var felaktigt att lägga krut på honom. Vi som följer Linköping dag ut och dag in vet att så icke var fallet.

Nu fick han ju in Ljungh och för det fick han ju så klart betala för sig, vi får väl se om det visar sig vara värt det. Men han ville väl inte stå där som i fjol med nej tack från alla tänkbara namn och sedan vänta en bit in i oktober innan man får klart med centerpositionerna.
Nu är centersidan klar och betydligt starkare när man kliver in i kommande säsong.

Men som du skriver i år blir hans test och upp till bevis.
Citera
2020-05-24, 08:33
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vad det gäller Sörensen så var det framförallt Emvalls beslut, den säsongen började han starkt dessutom så förstår helt och hållet beslutet att förlänga.
Sen visste man väl inte då att Robertsson skulle ansluta som tränare till säsongen efter. Trots allt så löste man väl det bra och snyggt, och det ska väl Pajen ha cred för om inte annat.
Holös var otroligt nyttig offensivt som defensivt,
killen åt istid i ett bottenlag och bar förtusan backuppsättningen stora delar av säsongen.
Har inte sett eller hört något missnöje kring Holös, tvärtom har många varit otroligt positiva till honom och hans prestationer.
Men visst för all del sitt du och stirra dig blind på viss statistik och siffror, och påstå att det var felaktigt att lägga krut på honom. Vi som följer Linköping dag ut och dag in vet att så icke var fallet.
.
Fakta är att Holös var ett svart hål i typ alla statistiska kategorier och det bästa med statistik är att det baseras på vad som händer på isen och jag ser alla matcher i SHL. Klart att det inte är en lätt uppgift att vara toppback i ett lag som hade det så svårt som LHC, men när alla spelares statistik blir sämre av att spela med honom så gör han ju nånting fel. Bland backar över 20 min i istid så är han liksom 7% sämre än den näst sämsta, i relativ corsi, dvs hur han står sig i förhållande till lagets egna statistik. Han är -10%. Dvs att laget släpper till 10% mer skottförsök när han är på isen jämfört med när han inte är det. Han är den enda toppbacken i SHL som är så svag i den statistiken
Jag har sett honom i 10 år i SHL nu, annat än 1-2 bra säsonger så är han överskattad. Han är absolut ingen toppback i SHL och statistiken visar att han spelar alldeles för mycket. Det är en ok back, men kanske för tredjeparet, men är du nöjd med honom så önskar jag er all lycka.
För eran skull så hoppas jag emellertid att värvningarna av Nikkilä och Berglund gör att Holös ska ner minst två platser i hierarkin, även om han har betalt för att spela en topproll. Att det har plockats in backar tänkta för topproller är ju ett tecken på att Holös faktiskt inte varit så jättebra.
Gällande Ljungh så är det en spelare jag känner väl från hans år i mitt lag, jättefin center och får han förtroendet så är han en etta, men vad händer om det inte tar fart direkt när de här löneuppgifterna är ute? Ger man honom Nick Sörensen-behandlingen, betalar flera års lön?
Och apropå Nick. Snyggt skött? Snyggt skött hade varit att göra ett byte med en SHL-klubb och få en en ny spelare och då inte behöver betala hans lön längre. Sen kanske det inte gick att ordna just här, men det är aldrig snyggt och credvärdigt när man betalar en spelare för att inte spela i laget.
Jag tycker att det är en hel del intressanta värvningar och det ska bli spännande att se, kan Peppe Lindh studsa tillbaka och vara den toppspelare han var i Djurgår’n nu när han får bekant sällskap?
Citera
2020-05-24, 13:44
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Fakta är att Holös var ett svart hål i typ alla statistiska kategorier och det bästa med statistik är att det baseras på vad som händer på isen och jag ser alla matcher i SHL.
Klart att det inte är en lätt uppgift att vara toppback i ett lag som hade det så svårt som LHC, men när alla spelares statistik blir sämre av att spela med honom så gör han ju nånting fel. Bland backar över 20 min i istid så är han liksom 7% sämre än den näst sämsta, i relativ corsi, dvs hur han står sig i förhållande till lagets egna statistik. Han är -10%. Dvs att laget släpper till 10% mer skottförsök när han är på isen jämfört med när han inte är det. Han är den enda toppbacken i SHL som är så svag i den statistiken.
Han var troligtvis också den enda som inte bara oftast parades ihop med en orutinerad kille som Max Lindroth, Kreu eller Ginning stora delar av säsongen innan Junland anslöt. Utan dessutom så fick han förlita sig på en av seriens svagaste centeruppsättningar framför sig, är det då verkligen så konstigt om viss statistik inte imponerar?

Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
För eran skull så hoppas jag emellertid att värvningarna av Nikkilä och Berglund gör att Holös ska ner minst två platser i hierarkin, även om han har betalt för att spela en topproll. Att det har plockats in backar tänkta för topproller är ju ett tecken på att Holös faktiskt inte varit så jättebra.
Nikkilä & Berglund är nog främst tänkta för mer offensiva roller, medans Holös med största sannolikhet kommer få finna sig i en mer defensivare roll kommande säsong. Är övertygad om att han kommer ha en stor roll som en ledande back även kommande säsong, återigen ingen har varit missnöjd med hans insatser utan tvärtom. Finns flera andra som kritiserats för sina svaga insatser i Linköpingsdressen i fjol, Holös är inte en av dom.


Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Gällande Ljungh så är det en spelare jag känner väl från hans år i mitt lag, jättefin center och får han förtroendet så är han en etta, men vad händer om det inte tar fart direkt när de här löneuppgifterna är ute? Ger man honom Nick Sörensen-behandlingen, betalar flera års lön?
Man fortsätter väl envisas och har tålamod likt med Lundh i fjol, men förhoppningsvis går det väl en aning bättre än vad det gick för Lundh. Vill man ha en "håll käften" värvning så får man betala för sig så enkelt är det.
Sen är det väl en skillnad på en kille som varit här flera säsonger och som inte ingår i nya tränarens planer likt tidigare i Skellefteå, kontra en ny toppvärvning. Finns väl inget som säger att man inte skulle ha tålamod med honom om "det inte tar fart direkt", är väl ganska tydligt sett till Lundh i fjol och även Holös om han nu har varit så dålig som du vill få det till.


Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Och apropå Nick. Snyggt skött? Snyggt skött hade varit att göra ett byte med en SHL-klubb och få en en ny spelare och då inte behöver betala hans lön längre. Sen kanske det inte gick att ordna just här, men det är aldrig snyggt och credvärdigt när man betalar en spelare för att inte spela i laget.
Va? Vad vet du om betalning eller inte, det enda som kommenterades när man rev kontraktet var:

Har han fått sparken?
– Nej, vi är enade om den här lösningen. Vi har inga skyldigheter och han har inga skyldigheter. Vi har kommit överens om att avsluta och löst allting. Han är fri att signa var han vill nu.


Fick du sparken?
– Det fungerade inte för varken mig eller för Linköping. Sedan vill jag inte kommentera det mer. Jag har inte levererat det som de kan förvänta sig. Det har varit en knepig situation för mig och för Linköping också.


Nick kan mycket väl lämnat på eget bevåg med då Rögle öppnade upp och ville ha in honom, återigen verkade han inte ingå i Robertssons planer och fick en mer blygsam roll. Nyligen farsa och fick möjlighet att komma närmare familj och vänner, samt förhoppning om en bättre roll.
Har inte märkt av någon schism mellan Sörensen och föreningen, tvärtom så har han varit på besök här efter säsongen och träffat folk. Så tror nog man nådde en bra lösning för båda parter när man väl valde att bryta med varandra i september.

Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag tycker att det är en hel del intressanta värvningar och det ska bli spännande att se, kan Peppe Lindh studsa tillbaka och vara den toppspelare han var i Djurgår’n nu när han får bekant sällskap?
Ja det återstår att se, förhoppningen är väl framförallt att han och t.ex. Törnqvist ska kunna bidra betydligt mer till kommande säsong. Med lite starkare centersida så tror jag ändå det kan lossna för båda två kommande säsong.
__________________
Senast redigerad av tech_85 2020-05-24 kl. 13:50.
Citera
2020-05-24, 16:54
  #681
Medlem
Förre Örebro backen Nick Ebert jagas av 5 olika SHL klubbar. Enligt GT så verkar det inte som att en flytt till Örebro är aktuell igen. Men HV, Frölunda, Färjestad och Växjö Är fortfarande med i racet.
Citera
2020-05-24, 18:12
  #682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Förre Örebro backen Nick Ebert jagas av 5 olika SHL klubbar. Enligt GT så verkar det inte som att en flytt till Örebro är aktuell igen. Men HV, Frölunda, Färjestad och Växjö Är fortfarande med i racet.

Var hittar du att Växjö är med i racet?
Växjö har inte plats för Nick Ebert om Persson ansluter. Har du någon som styrker det eller dragit det ur röven?
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2020-05-24 kl. 18:18.
Citera
2020-05-24, 19:07
  #683
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Inte Corona men Corrado klar för Modo.
Intressant spelare som ju var på vippen att bli ordinarie i NHL under ett par säsonger. Gillade honom skarpt under de åren men har efter det haft ett par tuffa säsonger i American League. Kan säkert tända till och studsa tillbaka. Förvånad att ingen SHL-klubb klev in här, även om hans produktion i AHL inte varit super. Det här en spelare som verkligen kan flytta pucken och kommer passa bra in i den fartfyllda hockeyn. Givetvis under förutsättning att han kommer ordentligt tränad. Jag tror på succé här.
Klar för MoDo, vet du något vi andra inte vet? Aktuell JA, klar NEJ!
Citera
2020-05-24, 21:27
  #684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Var hittar du att Växjö är med i racet?
Växjö har inte plats för Nick Ebert om Persson ansluter. Har du någon som styrker det eller dragit det ur röven?

Hockypuls.se
Vem fan vill upp i din röv å rota?
Du tror verkligen att Växjö bara har kontakt med Persson på backsidan? Tänk om det skiter sig? Då kan det vara bra att ha lite alternativ. Lycka till med din röv den verkar vara full av skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in