2020-05-27, 15:56
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Trams, räcker att läsa tråden för att se att rasisterna hittat hit.

Och vad har det med mina inlägg att göra!?!

Jag påvisar att du driver "bevis" som inte existerar och fabulerar ihop scenarion som har noll verklighetsanknytning och du pratar i nattmössan om rasister...

Så, som sagt;
* Du ljuger och fabulerar.
* Jag avslöjar dina lögner.
* Din kontenta: Tråden är full av rasister...

Du är ett riktigt ess min vän.
Citera
2020-05-27, 15:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Haha, mobben? Det är frågan om minst 4 beväpnade poliser och en man som har handfängsel och ligger på mage. Den s.k mobben på några ynka personer gör sina röster hörda kring det faktum att mannen har ett knä i nacken och inte kan andas. Om du hade legat på marken med ett knä i nacken och skriker att du inte kan andas så hade jag definitivt gjort min röst hörd. Skillnaden är dock att du endast gör din röst hörd baserad på etnictet vilket säger ganska mycket om vilken löjlig individ du är.

Han tappar för fan medvetandet och varken pratar eller rör sig och trots det dröjer det minuter innan fanskapet till polis släpper taget. Att du ens försvarar detta och försöker rättfärdiga gripandet säger det mesta om vilken fullblodsrasist du är. Skillnaden mellan oss är att jag reagerar även om en tragisk individ likt du hamnar i den avlidne mannens situation, du däremot är så pass tragisk och infantil att du inte ser bortom hudfärg.

Det är en mobb som är aggressiv mot polisen. De kan säkert få backup med kort varsel också. En i mobben attackerar till och med den asiatiske polisen rent fysiskt men backar efter det.

"så hade jag definitivt gjort min röst hörd."
Problemet är att de är så aggressiva, vilket gör att de stjälper snarare än hjälper. Två av poliserna tvingas hålla ett öga på mobben. Då är det bara två poliser kvar och de klarar inte av att resa MGM upp och gripa honom på ett säkert sätt eftersom han är så stor.
Citera
2020-05-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Tack för info, nu lär det säkert kravallas lite, jag undrar hur många medborgare den Amerikanska polisen dödat, dom är ju lite kända för det.

Jag är inte vidare insatt i det Amerikanska rättssystemet men hoppas att utgången inte blir i stil med Eric Thorell skandalen.

Kan det röra sig om first degree murder?

Hur kan du ens jämföra Erik Thorell med att en polis aktivt gör fel genom att sätta ett knä öve nacke/hals på en gripen?

Erik Thorell vart skjuten för att han siktade en pistol mot polisen och därmed upplevde poliserna en nödvärnssituation och all den stress som det innebär.

Oavsett hur tragiskt det är att Erik dog så är det fastställt att det inte begicks något fel av poliserna på platsen.
Citera
2020-05-27, 16:01
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja Trump gav order till klanen.. Seriöst är du tappad med flit eller bara riktigt korkad?

”Iaf i vissa delstater”

Tror knappt du vet vilken delstat det handlar om nu och vilken historia till kkk den har. Skärp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja du träffade en nerv när du skämmer ut dig med din idioti.

Tycker faktiskt du ska slänga upp lite om KKK om just denna delstat och deras polis.

Det finns flera exempel på poliser som har haft samröre med KKK.

Daryl Davis, en svart musiker och talare viger en stor del av sitt liv att konvertera folk från KKK. En av dom främsta han har fått att lämna KKK arbetade som polis.

Lite källor:
https://www.nytimes.com/2019/09/13/u...klux-klan.html
https://www.youtube.com/watch?v=oGTQ0Wj6yIg
https://www.youtube.com/watch?v=ORp3q1Oaezw
Citera
2020-05-27, 16:04
Medlem
Stones avatar
Varför vågar ingen (det kunde varit flera som agerade) springa fram och tackla polisen? Det handlar ju om att rädda liv men ingen tycker det verkar värt det.
Citera
2020-05-27, 16:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Det finns flera exempel på poliser som har haft samröre med KKK.

Daryl Davis, en svart musiker och talare viger en stor del av sitt liv att konvertera folk från KKK. En av dom främsta han har fått att lämna KKK arbetade som polis.

Lite källor:
https://www.nytimes.com/2019/09/13/u...klux-klan.html
https://www.youtube.com/watch?v=oGTQ0Wj6yIg
https://www.youtube.com/watch?v=ORp3q1Oaezw

Innan jag klickar på länkarna, har dem att göra med Minnesota?
Citera
2020-05-27, 16:06
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varför vågar ingen (det kunde varit flera som agerade) springa fram och tackla polisen? Det handlar ju om att rädda liv men ingen tycker det verkar värt det.

För att poliserna med all sannolikhet hade dragit sina vapen och skjutit ihjäl den som försökt ingripa.
Poliserna hade hävdat att det handlade om självförsvar när ett vittne går på dom fysiskt.
Citera
2020-05-27, 16:08
Medlem
Stones avatar
Citat:
För att poliserna med all sannolikhet hade dragit sina vapen och skjutit ihjäl den som försökt ingripa.
Poliserna hade hävdat att det handlade om självförsvar när ett vittne går på dom fysiskt.

Absolut, ingen vågade. Det var inte värt det.
Citera
2020-05-27, 16:08
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Ändå bättre än allt blod, diverse substanser, benbitar/flisor osv som blir utöver pisset och skiten när man skjuter någon. Dessutom slipper man det där ringande ljudet i öronen. Gör man det rätt varken hör eller ser någon nått.
Om du dödar i polisfordonet kommer din chef, som straff, tvinga dig städa upp pisset för chefen får städa upp i media.
Citera
2020-05-27, 16:11
Medlem
Sålänge han stretar emot så är det bara dåligt utfört polisarbete. så långt så hade det kunnat räcka med utbildningar och rejäl utskällning.

Men när han fortsätter ha tryck på efter att personen blir stilla.. Där borde det gå in i brottsligt förfarande imho.

Jag tycker generellt att folk blir för gnälliga när poliser är hårdhänta när personer försöker slåss, smita eller spotta etc mot poliser, och har inga problem med en extra smäll i sådana lägen. Men detta verkar vara något helt annat. Speciellt när det pågår så länge och det är en relativt lugn situation.

Hade väl redan fått kicken, men bör såklart även dömas för det. Second degree murder borde det väl kunna bli? Extreme indifference kallar amerikanarna väl det?
Citera
2020-05-27, 16:14
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

De sa ju till polisen.

Det är inte första fallet där jag har sett polisen i USA kväva ihjäl någon. Att ständigt checka in hos människan och se om allt är okej (SPECIELLT NÄR DEN SLUTAR ATT RÖRA PÅ SIG OCH SLUTAR ANDAS) verkar inte vara deras uppgift.
Citera
2020-05-27, 16:14
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuestingForGlory
https://www.youtube.com/watch?v=cgZn...ctr=1590585076

Fy fan vilket shithole country Amerika är. Facinerande att folk ser up till Amerika. Fy fan vad jag stör mig på de där rösterna och dialekterna. USCH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in