2020-05-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det är inte bara hudfärgade som råkar ut för dödliga ingripanden, med medierna väljer att uppmärksamma de fallen där en hudfärgad är offer, för det blir en historia med fler dimensioner som man kan mjölka längre på sensationsinnehåll.

Vem har sagt att det bara är svarta som råkar ut för dödliga ingripanden? Dessutom ljuger du, media rapporterar likväl när vita blir utsatta för övergrepp likt Daniel Shaver. Hans namn ger drygt 3 miljoner träffar på Google.
Citera
2020-05-27, 15:24
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Det där kan du omöjligt tro på, bara se på fallet där vita Daniel Shaver blir ihjälskjuten av amerikansk polis.

https://www.liveleak.com/view?t=ddf_1512769047
https://www.liveleak.com/view?t=c3b_1512717428

Ja, det finns vissa fall där vita är inblandade men det är fortfarande betydligt fler negrer.

Jag tror det handlar om att polisen vet om att många negrer är oförutsägbara. De är livrädda helt enkelt.
Citera
2020-05-27, 15:25
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Görs det någon background checks på poliserna eller för jag tror de är infiltrerade med KKK's i den amerikanska poliskåren, iaf i vissa delstater.

Ja Trump gav order till klanen.. Seriöst är du tappad med flit eller bara riktigt korkad?

”Iaf i vissa delstater”

Tror knappt du vet vilken delstat det handlar om nu och vilken historia till kkk den har. Skärp dig.
Citera
2020-05-27, 15:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Haha, ditt intellekt är ju obefintligt och du har inte intellekt nog att se bortom etnictet.
Det finns absolut ingenting som rättfärdigar att en gripen handfängslad man med händerna bakom ryggen liggandes på marken ska ha ett knä i nacken på sig, speciellt inte när alla runtomkring ser i vilken utsatt situation han befinner sig. Trots flertalet försök av att säga att han inte kan andas och även tappar medvetandet så vägrar polisen flytta på sig.

Skillnaden är att jag skulle fördöma detta även om det hade hänt en så infantil och grotesk individ som du. Du däremot, du skiftar åsikt baserat på etnictet och det finns inte en chans att du hade rättfärdigat detta om det vore svarta poliser som gjorde detta mot en vit man. Du är ett avskum och du är ett mycket korkat sådant, ditt intellekt är obefintligt och dina resonemang hör hemma på en förskola.

Gäsp. Du är en svagbegåvad individ som har haft fel om allt hittills.

"Det finns absolut ingenting som rättfärdigar att en gripen handfängslad man med händerna bakom ryggen liggandes på marken ska ha ett knä i nacken på sig, speciellt inte när alla runtomkring ser i vilken utsatt situation han befinner sig."

Knät beror sannolikt på att polismannen behöver ha händerna fria med tanke på den aggressiva mobben. Man kan se att polismannen inte lägger särskilt mycket tyngd bakom. Om han hade velat strypa MGM hade han istället lutat sig över MGM och lagt nästan hela tyngden på knät. Men det gör han inte.

"Trots flertalet försök av att säga att han inte kan andas och även tappar medvetandet så vägrar polisen flytta på sig."

Att säga att man inte kan andas eller att handbojorna sitter för hårt är det äldsta tricket i boken. Var och varannan gripen säger det.

"Du däremot, du skiftar åsikt baserat på etnictet"

Nix. Jag tycker t.ex. att misshandeln av Rodney King var fel. Det var ett solklart fall av polisbrutalitet där poliserna bröt mot rutinerna.

"så infantil och grotesk individ"

Wow, stora ord för en så pass svagbegåvad individ som du är. Var du tvungen att googla dem?
Senast redigerad av borskungen 2020-05-27 kl. 15:34.
Citera
2020-05-27, 15:33
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja Trump gav order till klanen.. Seriöst är du tappad med flit eller bara riktigt korkad?

”Iaf i vissa delstater”

Tror knappt du vet vilken delstat det handlar om nu och vilken historia till kkk den har. Skärp dig.

Märks att man träffar en känslig nerv eftersom du börjar med personangrepp.
Läs på om KKK och historia så lär du dig mer. Finns hundratals sökträffar, testa googla kkk and police.
Citera
2020-05-27, 15:35
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Den visar inte heller något som helst aggressivt beteende."
Du kanske kan visa ett klipp där han sitter och äter? Ungefär lika relevant.

Det intressanta är givetvis vad han gjorde för att polisen skulle lägga ned honom på marken. Inte vad han gjorde en halvtimme innan dess.

Jag erkänner att jag förväntade mig för mycket utav övervakningsfilmen, den visar inte allt men visar iallafall en början där det inte är en hotfull situation utav vad vi kan se. Men oavsett så är det fel att det blev som det blev, varför strypa en misstänkt/gripen till döds när den är handfängslad och nere på marken?

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du missar poängen. Och den användaren har en poäng, det är oftast mörkhyade som hamnar i dessa situationer. Frågan man kan ställa sig är vad det beror på?

Kan ju faktiskt vara som så att svarta dels är överrepresenterade vad gäller brott i USA samt att det finns individer inom USAs poliskår som är rasister, dessa två skapar en farlig kombo.

[quote=Bushsweede|71736580]
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz

Och jag kan sluta ta er högerspöken seriöst, speciellt när ni fyller tråden med raspolitik.

Jaha du... Det här är ju väldigt enkelt.
Då ska vi se;
Du postar en film som inte visar det du påstår och sen är det rasister och högerspökens fel att filmen inte visar det du påstår?
Ja.. De är för jävliga de där rassarna och högerspökena som inte ser det som inte finns, vi får nog låsa in dom, deras ögon är ju inte att lita på.. Dina däremot.., Kan du se koldioxid med blotta ögat också? Är du kanske ytterligare ett helgon i vår tid?
Dina förmodade rasister och högerspöken är nog ungefär lika verkliga som det du såg i din postade film.
Ditt inlägg är för övrigt nedlusat med raspolitik så inte ens den gubben gick hem lille vän.

Trams, räcker att läsa tråden för att se att rasisterna hittat hit.
Citera
2020-05-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Gäsp. Du är en svagbegåvad individ som har haft fel om allt hittills.

"Det finns absolut ingenting som rättfärdigar att en gripen handfängslad man med händerna bakom ryggen liggandes på marken ska ha ett knä i nacken på sig, speciellt inte när alla runtomkring ser i vilken utsatt situation han befinner sig."

Knät beror sannolikt på att polismannen behöver ha händerna fria med tanke på den aggressiva mobben. Man kan se att polismannen inte lägger särskilt mycket tyngd bakom. Om han hade velat strypa MGM hade han istället lutat sig över MGM och lagt nästan hela tyngden på knät. Men det gör han inte.

"Trots flertalet försök av att säga att han inte kan andas och även tappar medvetandet så vägrar polisen flytta på sig."
Att säga att man inte kan andas eller att handbojorna sitter för hårt är det äldsta tricket i boken. Var och varannan gripen gör det.

"Du däremot, du skiftar åsikt baserat på etnictet"
Nix. Jag tycker t.ex. att misshandeln av Rodney King var fel. Det var ett solklart fall av polisbrutalitet där poliserna bröt mot rutinerna.

"så infantil och grotesk individ"
Wow, stora ord för en så pass svagbegåvad individ som du är. Var du tvungen att googla dem?

Haha, mobben? Det är frågan om minst 4 beväpnade poliser och en man som har handfängsel och ligger på mage. Den s.k mobben på några ynka personer gör sina röster hörda kring det faktum att mannen har ett knä i nacken och inte kan andas. Om du hade legat på marken med ett knä i nacken och skriker att du inte kan andas så hade jag definitivt gjort min röst hörd. Skillnaden är dock att du endast gör din röst hörd baserad på etnictet vilket säger ganska mycket om vilken löjlig individ du är.

Han tappar för fan medvetandet och varken pratar eller rör sig och trots det dröjer det minuter innan fanskapet till polis släpper taget. Att du ens försvarar detta och försöker rättfärdiga gripandet säger det mesta om vilken fullblodsrasist du är. Skillnaden mellan oss är att jag reagerar även om en tragisk individ likt du hamnar i den avlidne mannens situation, du däremot är så pass tragisk och infantil att du inte ser bortom hudfärg.
Citera
2020-05-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
En övervakningskamera filmade det tidiga gripandet och i den videon gör han i princip inget motstånd:
https://www.youtube.com/watch?v=C8bLuzk1OeU
Nyhetsrepprterns ord i sluet av klippet:
Body cameras were on and activated during the arrest...

Må detta leda till sträng påföljd. För USA:s skull.
Citera
2020-05-27, 15:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Märks att man träffar en känslig nerv eftersom du börjar med personangrepp.
Läs på om KKK och historia så lär du dig mer. Finns hundratals sökträffar, testa googla kkk and police.

Ja du träffade en nerv när du skämmer ut dig med din idioti.

Tycker faktiskt du ska slänga upp lite om KKK om just denna delstat och deras polis.
Citera
2020-05-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Ja det är värre när polisen mördar eftersom vi gett dom våldsmonopol och med det kommer ansvar
Som sagt, de är lika mkt enskilda individer som en anställd som "vi gett våldsmonopol" (vilka vi förresten, de är amerikanska poliser) och inte programmerade som robotar enligt direktiv som alltid gör precis som det är tänkt. Är dessutom skillnad om det är gjort med berått mod. Ok, nu undrade jag dock om du var villig att hämnas just en polis och inte en "vanlig" mördare. då är man olika, själv hade jag hellre tagit ihjäl typ anders eklund om han dödat mitt barn än om ngn random polis gjort detsamma. (sedan ska han ju såklart inte jobba kvar som polis om han inte kan hantera sådana här situationer och utredas vidare) i usa kanske jag hade tänkt annorlunda då de har värre straff mer i linje med allmänhetens rättstänkande.
Citera
2020-05-27, 15:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Han greps efter att ha försökt handla för en falsk 20-dollarsedel i en butik. Kanske han inte ens viste att den var falsk?
Citera
2020-05-27, 15:51
Medlem
YP4XQs avatar
Så går det när polisen är envåldshärskare. Ingen vågar ingripa med risk för att bli skjutna av dem.

Patetiskt klipp, förbannade jävla globalism. Och invandrare. Hade han eller hans förfäder varit kvar i sitt hemland hade det inte skett.

Så fint, fick med allt där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in