2020-05-29, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ingripandet i sin helhet tog ungefär tjugo minuter. Av dessa är det runt sex minuter som lustigt nog inte fångats på film.

Det rör sig om perioden mellan den tidpunkt då den gripne med handbojor bakom ryggen lugnt ledsagad av en polis plötsligt snubblar på sina egna fötter och faller ner på trottoaren på ena sidan polisbilen, till det ögonblick där han ligger fasthållen på marken av tre poliser på den andra sidan polisbilen.

Fångats på film? Lögnen om motstånd?
Frågorna hopar sig.

George? Så du kände du honom? Du får flyga dit och sätta en tulpan på graven när pandemin är till ända.
Du kan sluta tjata.
(FB) Polis i USA stryper försvarslös man till döds i 8 minuter medans allmänheten filmar
Citera
2020-05-29, 23:02
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Du är precis lika kass när du drar alla poliser och militärer i USA över samma kam likt de som säger alla invandrare är kriminella.

Den slutsats du gör är från en hörsägen i krigets Bagdad där alla försöker få vinning o sympati.

Det finns mycket att titta på och läsa käre vän om hur amerikaner beter sig i krigshärdar utomlands.
Jag minns en film från liveleak där militären mosar en arabs bil med en tanker för att han ertappats som vedtjuv. Från vietnam finns otaliga rapporter om soldater som skjöt prick på arbetare ute på fältet när de passerade med sina militärkonvojer. Läs gärna lite om My Lai-massakern annars för kul grejer jänkarna sysslar med. Folk med uniform tappar med jämna mellanrum vettet
Citera
2020-05-29, 23:06
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan sluta tjata.
(FB) Polis i USA stryper försvarslös man till döds i 8 minuter medans allmänheten filmar

Är det så irriterande att någon påpekar det uppenbara mörkandet av det centrala: att den gripne på goda grunder kan antas ha försatt sig i situationen genom att obstruera?

Kan du annars själv ge en trovärdig förklaring till varför den gripne med handbojor på ryggen snubblar på sina egna fötter på den ena sidan av polisbilen för att sisådär sex minuter senare filmas fasthållen på den andra sidan av bilen av tre poliser.

Varför offentliggörs inte hela det filmade förloppet? Någon anser tydligen inte att allt ska komma till allmänhetens kännedom.
Citera
2020-05-29, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det finns mycket att titta på och läsa käre vän om hur amerikaner beter sig i krigshärdar utomlands.
Jag minns en film från liveleak där militären mosar en arabs bil med en tanker för att han ertappats som vedtjuv. Från vietnam finns otaliga rapporter om soldater som skjöt prick på arbetare ute på fältet när de passerade med sina militärkonvojer. Läs gärna lite om My Lai-massakern annars för kul grejer jänkarna sysslar med. Folk med uniform tappar med jämna mellanrum vettet
Här finns lite mer skamfläckar. En officer och gentleman är en amerikans miltär på bio, i verkligheten är de rätt sunkiga. http://www.charonboat.com/item/68
Citera
2020-05-29, 23:07
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Nu ska inte tråden glida över i att handla om annat men:

Läs andemeningen i det jag skrev. Att alla krigsmakter utövar krigsförbrytelser är inget jag förnekar.
Citera
2020-05-29, 23:14
Medlem
-Mystics avatar
Och inget av värde blev förlorat...

https://www.dailymail.co.uk/news/art...son-Texas.html
Citera
2020-05-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ingripandet i sin helhet tog ungefär tjugo minuter. Av dessa är det runt sex minuter som lustigt nog inte fångats på film.
Så vitt jag har förstått det har hela förloppet fångats på film i och med att poliserna hade body cams aktiverade. Av dessa body cam-upptagningar är det väl bara en som har offentliggjorts hittills.

Det återstår att offentliggöra minst tre filmer.

Man kan förstås fundera över anledningen till att de inte redan är offentliggjorda.
Citera
2020-05-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
https://www.dailymail.co.uk/news/art...son-Texas.html
Daily Mail brukar visserligen slarva med faktagranskning, men jag fastnar ändå för denna formulering:
Citat:
None of the officers could have been aware of Floyd's more than a decade-old criminal history at the time of the arrest.
Senast redigerad av Skewie 2020-05-29 kl. 23:27. Anledning: Rättat stavfel
Citera
2020-05-29, 23:22
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Daily Mail brukar visserligen slarva med faktagranskning, men jag fastnar även för denna formulering:

Vart sa jag att poliserna visste om hans kriminella historia? Konstaterade bara att inget av värde förlorades.
Citera
2020-05-29, 23:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Är det så irriterande att någon påpekar det uppenbara mörkandet av det centrala: att den gripne på goda grunder kan antas ha försatt sig i situationen genom att obstruera?

Kan du annars själv ge en trovärdig förklaring till varför den gripne med handbojor på ryggen snubblar på sina egna fötter på den ena sidan av polisbilen för att sisådär sex minuter senare filmas fasthållen på den andra sidan av bilen av tre poliser.

Varför offentliggörs inte hela det filmade förloppet? Någon anser tydligen inte att allt ska komma till allmänhetens kännedom.

Han kan ha dragit fram både kniv, pistol och raketgevär ur brallorna och stulit godis av Trump, och därför blivit nedbrottad.
Spelar egentligen ingen roll då det i förloppet där man immobiliserar honom, så passerar man långt förbi gränsen för när en gripen är säkrad.
Man går från att säkra honom, till att sakta faktiskt mörda honom.
Jag kan inte förstå hur detta ens kan vara ett frågetecken. Det är ju bara att kolla på videon vad som händer, och det spelar som sagt mindre roll vad för motstånd han tidigare bjudit på.
Citera
2020-05-29, 23:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Polismannen som orsakade BO död med metoder som inte överensstämmer med gällande lagstiftning hade 18 anmälningar på sig för relativt likartade övergrepp.

MGM och BO hade för ett antal år sedan arbetat tillsammans som vakter på en krog i staden, och ska enligt uppgift inte ha varit "bästa kompisar"!
Who's surprised on that one!
Senast redigerad av LeBronThurman 2020-05-29 kl. 23:34.
Citera
2020-05-29, 23:32
Medlem
Citat:
Om det gällt en normal brottsutredning hade väl avsikten med sekretess varit att undvika vittnespåverkan. I detta fall tror jag polisen är rädda för att släppa material om det kan tänkas ytterligare spä på upprördheten.
Senast redigerad av Skewie 2020-05-29 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in