2020-05-28, 17:07
Citat:
Ursprungligen postat av Hdes
Det är uppenbart att polisen i fråga är fullständigt inkompetent. Att sätta knät mot nacken är inget som man behöver göra när man griper en person, utan man använder fotboja vid krångliga fall. Åtminstone i välutvecklade länder.

Det bästa skulke vara om hela stadens ledning får sparken.

Exakt, finns inget som helst försvar för detta övervåld. Finns andra metoder än att ställa sig på någons hals. Jag är så äcklad så det finns inte.
Citera
2020-05-28, 17:08
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjour212
Du klarar fortfarande inte av att läsa, hahaha.
Jag gjorde en kommentar ang. att svarta kriminella oftare dör vid ingripanden och i min kommentar så konstaterade jag att de oftast själva ansvarar för att polisen måste använda våld.

Varför dör de oftare ? Kanske också pga övervåld pga rasism. Glöm inte USAs historia hur man systematiskt mördat svarta.

Följ denna kanal på youtube. Police Activity heter den, det är filmer från polisens body cams när det blir skjutningar.
Man får en bra inblick i den amerikanska polisens verklighet.

https://www.youtube.com/channel/UCXM...able_polymer=1
Citera
2020-05-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario

Blir intressant när gärningsmannens bakgrund kommer fram i klarare ljus. Vilka brott har han begått tidigare? Tidigare kriminalitet säger mycket om karaktären och hur ett ingripande ska ske.

Floyd hade ett liknande signalament som en person som var eftersökt för "forgery" efter att ha betalat med en 20 USD-sedel som var förfalskad i en butik, det var på de grunderna som man skulle gripa honom! Det är oklart om Floyd var rätt person att gripa eller om han var oskyldig.
Senast redigerad av Deslauriers 2020-05-28 kl. 17:11.
Citera
2020-05-28, 17:12
Medlem
Citat:
Nej, idioten här är inte jag, det är de som drar idiotsäkra slutsatser från ett videoklipp som inte visar något. Haha, jag har expertis inom polisyrket därför att jag har arbetslivserfarenhet inom ordningsmakten och har erfarenhet av att ingripa mot hotfulla människor. Det är som sagt vanligt att "experter" felaktigt tar avstånd från poliser i USA när det ligger ett socialt tryck på dem från medier och så kallade "människorättsorganisationer" att de ska ta parti för kriminella. Att de ens drar sådana slutsatser innan en oberoende utredning färdigställts fullkomligt grusar ju deras trovärdighet.

Vi såg liknande i Sverige när en kriminell ungdom greps i Malmö och det gjordes, återigen idiotsäkra, uttalanden om att en vakt dunkade den kriminellas huvud i golvet, begick övervåld etc. Visade sig senare felaktigt, vakten agerade enligt konstens alla regler.

Haha, du är en anonymt rasse-troll på Flashback, du har ingen expertis och du är en total nolla i jämförelse med de jag citerade som är yrkeskunniga och har expertis och spetskompetens inom polisyrket och gripanden i USA. Du har som max erfarenhet av att vara en unken väktare.

Det är inte en eller två yrkeskunniga som har tagit avstånd från det inträffade, det är högt uppsatta individer både inom yrkeskåren samt utbildningsväsendet så ditt tafatta försök att visa kunnighet fallerar totalt.
Citera
2020-05-28, 17:13
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Floyd hade ett liknande signalament som en person som var eftersökt för "forgery" efter att ha betalat med en 20 USD-sedel som var förfalskad i en butik, det var på de grunderna som man skulle gripa honom! Det är oklart om polisen grep rätt person eller inte.

Precis, det var därför jag konstaterade att det blir intressant när hans bakgrund kommer fram i klarare ljus. Jag vill veta varför han betedde sig som han gjorde vid ingripandet och varför poliserna ansåg att han behövde hållas fast på det sättet. Min spekulation är att han har en stökig bakgrund och har ett invant beteende att bete sig trotsigt eller våldsamt mot poliser.

Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Haha, du är en anonymt rasse-troll på Flashback, du har ingen expertis och du är en total nolla i jämförelse med de jag citerade som är yrkeskunniga och har expertis och spetskompetens inom polisyrket och gripanden i USA. Du har som max erfarenhet av att vara en unken väktare.

Det är inte en eller två yrkeskunniga som har tagit avstånd från det inträffade, det är högt uppsatta individer både inom yrkeskåren samt utbildningsväsendet så ditt tafatta försök att visa kunnighet fallerar totalt.

Nope!
Du är bara bitter för att du vet att du inte har något att sätta emot min argumentation. Frustrerat hat rår helt enkelt inte på rationellt underbyggda argument. Jag ser fram emot expertutlåtanden när en eller flera oberoende utredningar gjorts av händelsen. Dessförinnan är dessa "experter" lika mycket tom hetluft som du är.
Senast redigerad av MrMario 2020-05-28 kl. 17:17.
Citera
2020-05-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Har du IQ fiskmås?

Polisen säger i videon att Floyd bråkat i tio minuter. Det börjar givetvis innan han ligger på marken. Anledningen till att han ligger på marken och hålls ner är just att han bråkat.

För en person som är samarbetsvillig behöver man inte använda sådana metoder.

Exakt, det är därför det är ett solklart mordfall av en psykopat i uniform.
Citera
2020-05-28, 17:16
Medlem
Citat:
Bättre video än de tidigare
Som synes så är poliserna lugna och utför ingripandet enligt konstens alla regler. Svårt förstås att dra säkra slutsatser utan ljud eller vara på plats själv, men gärningsmannen framstår helt klart som drogpåverkad. Blir intressant vad oberoende utredningar kommer fram till, jag lägger mina pengar på att poliserna frias från alla misstankar, de tycks agera som man kan förvänta sig från professionella poliser.

Blir intressant när gärningsmannens bakgrund kommer fram i klarare ljus. Vilka brott har han begått tidigare? Tidigare kriminalitet säger mycket om karaktären och hur ett ingripande ska ske.

Haha, vi får se när han tas ur bilen, blir handfängslad och tagen till ställen där han faller ner på marken. Du har redan haft totalfel om att poliserna har som standard att utföra ett sådant gripande, något experter som jag citerade avfärdar starkt.

Att han skulle ha ett kriminellt förflutet eller skulle vara drogpåverkad har inget som helst med saken att göra, han grips för att han är misstänkt för att ha betalat med en falsk sedel, det är alltså frågan om misstänkt bedrägeri.
Citera
2020-05-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Följ denna kanal på youtube. Police Activity heter den, det är filmer från polisens body cams när det blir skjutningar.
Man får en bra inblick i den amerikanska polisens verklighet.

https://www.youtube.com/channel/UCXM...able_polymer=1

Det ger en perspektiv. USAs polis få ofta vara med om rätt sjuka saker som de måste offra och riskera sina liv vid, det är det folk inte fattar här. USA är betydligt hårdare och tuffare än det 98% svenska poliser någonsin är med om. Massvis med vapen, massvis med brutala gäng, mexikanska gäng och annat skit som går beväpnade och är beredda att skjuta. Afroamerikaner i deras ghetton som går runt beväpnade och allt.

Sedan rättfärdigar inte det som polisen gjorde mot mannen för det är illa, men folk som sitter bekvämt bakom en dator i Sverige gör nog bäst i att ge fan i att kritisera och lägga sig i polisens arbete generellt i USA. De flesta skulle aldrig ens våga eller försöka klara av ett jobb som ordningsvakt i Sverige.
Senast redigerad av shinker 2020-05-28 kl. 17:22.
Citera
2020-05-28, 17:18
Medlem
Citat:
Precis, det var därför jag konstaterade att det blir intressant när hans bakgrund kommer fram i klarare ljus. Jag vill veta varför han betedde sig som han gjorde vid ingripandet och varför poliserna ansåg att han behövde hållas fast på det sättet. Min spekulation är att han har en stökig bakgrund och har ett invant beteende att bete sig trotsigt eller våldsamt mot poliser.

Du visar återigen prov på att du inte har någon som helst kunskap om yrket och gripanden alls. Att han har stökig bakgrund eller inte har inget med saken att göra, han gör inget motstånd från sin bil till platsen där han avlider. Det är komiskt, du avfärdar experters kommentarer och folks utlåtanden kring det vi får se, sen kommer du själv med teorier tagna från det tomma intet och verkar vara oförstående till varför du inte får något gehör.
Citera
2020-05-28, 17:20
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Vad gör man när polisen bestämmer sig för att mörda någon på öppen gata medans allmänheten filmar?

För er som inte sett händelsen så är det en polis som med händerna i byxfickorna dödar en svart man i handfängsel genom att strypa hans luftvägar med knät i ca 8 minuter. Allt medans allmänheten står och skriker att personen i fråga inte får luft förlorar medvetandet etc. Desperata rop att på polisen inte ska döda mannen hjälper inte.

Mannen ifråga hade gjort motstånd när polisen skulle gripa honom men låg med handfängsel på mage och utgjorde inget som helst hot. Brutalt kallblodigt mord utfört av en polis med händerna i byxfickorna, som skyddas av sin kollega som också har händerna i byxfickorna. Ursäkten? De kände sig "tydligen" hotade till livet men valde ändå att ha händerna i byxfickorna under händelseförloppet.

Kanske det mest vedervärdiga jag någonsin sett

Händelsen utreds nu av både FBI och polismyndigheten.

Länk till video av händelsen som filmats av allmänheten på plats: https://www.facebook.com/darnellarea...25401580994277

OBS. Känsliga tittare varnas, det är ganska obehagligt att bevittna när personen långsamt dör och inte kunna hjälpa till. Detta är alltså originalvideon som filmats av ett vittne på plats. Det cirkulerar en del andra videos, men det är klippta och redigerade, detta är den fullständiga.

"MINNEAPOLIS (AP) — A black man who died in police custody in Minneapolis was seen on a bystander’s video pleading that he could not breathe as a white officer knelt on his neck during the arrest and kept his knee there for several minutes after the man stopped moving."

https://apnews.com/9157e1bdc0f99797b...source=Twitter
...

Vem fan bryr sig, svenskar och vita blir mördade hela tiden och det får knappt något coverage. Varför ska vi bry oss om någon kriminell affroamerikan? I don't give a shit.
Vi har våra egna fighter din NPC.
Citera
2020-05-28, 17:20
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Haha, vi får se när han tas ur bilen, blir handfängslad och tagen till ställen där han faller ner på marken. Du har redan haft totalfel om att poliserna har som standard att utföra ett sådant gripande, något experter som jag citerade avfärdar starkt.

Att han skulle ha ett kriminellt förflutet eller skulle vara drogpåverkad har inget som helst med saken att göra, han grips för att han är misstänkt för att ha betalat med en falsk sedel, det är alltså frågan om misstänkt bedrägeri.

Polisens kommunikatör i respondradion ger information från bland annat anmälaren avseende gärningsmannens farlighetsgrad. Om han då framstått som drogpåverkat, beväpnad eller våldsam har alltså i allra högsta grad relevans för hur polisen ingriper.S himla löjligt med alla hobbykriminella som nu leker experter utan att ens ha koll på grunderna inom hur poliser och vakter arbetar.

Citat:
Du visar återigen prov på att du inte har någon som helst kunskap om yrket och gripanden alls. Att han har stökig bakgrund eller inte har inget med saken att göra, han gör inget motstånd från sin bil till platsen där han avlider. Det är komiskt, du avfärdar experters kommentarer och folks utlåtanden kring det vi får se, sen kommer du själv med teorier tagna från det tomma intet och verkar vara oförstående till varför du inte får något gehör.

Nu yrar du återigen.
Kriminell bakgrund är ett karaktärsdrag och något som i hög utsträckning avgör hur polisen kommer agera vid ett ingripande och hur domstolen kommer utmäta straff. De som har ett invant kriminellt beteende är farligare att gripa och då har polisen rätt att använda mer våld.
Senast redigerad av MrMario 2020-05-28 kl. 17:23.
Citera
2020-05-28, 17:21
Medlem
Citat:

Nope!
Du är bara bitter för att du vet att du inte har något att sätta emot min argumentation. Frustrerat hat rår helt enkelt inte på rationellt underbyggda argument. Jag ser fram emot expertutlåtanden när en eller flera oberoende utredningar gjorts av händelsen. Dessförinnan är dessa "experter" lika mycket tom hetluft som du är.

Du har ingen argumentation, din argumentation är att först ljuga om att detta är ett standardgripande. Något som avfärdades direkt av yrkeskunniga jag citerade, där bland annat en högt uppsatt från utbildningsväsendet från just staden i fråga kommentarer gripandet. Sedan har du kommit med tomma teorier, du har inte haft ett endaste rätt.

Att vräka ur dig påhittade saker är inte att argumentera, det är att ljuga. Att vara en unken mytoman gör inte dina inlägg mer sanningsenliga, du framstår bara som väldigt korkad.

Du avfärdar experter men i samma veva kommer du med totalt påhittade teorier för att du besitter "expertis" om saker som är tagna helt ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in