2020-05-26, 21:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är väl inte speciellt märkligt?
man har lagar för att soppa skadliga beteenden samt ge direktiv vad som anses vara ok eller inte.
och av dessa skäl har vi sexköpslag. Att vi inte har sexsäljslag beror på att den gruppen inte skadar någon annan part, och! att så stor andel är s.k. tvingad elelr utnyttjad och då skulel en kriminalisering vara ytterligare en kränkning.

Sexhandel mellan samtyckande och vuxna är inget skadligt beteende. Det är förbud mot sexhandel som är skadligt.
Citera
2020-05-26, 23:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Min verklighetsuppfattning är som sagt baserad på fakta, studier, rapporter osv som alla stora världshälsoorganisationer och människorättsorganisationer baserar sin inställning i frågan på.

Men att fler delar din uppfattning förvånar mig inte då majoriteten människor är hjärntvättade idioter.

Du är totalt krossad, du har inte kunnat bemöta någonting alls sakligt i den här debatten, du ignorerar konsekvent fakta, du drivs av hat och förakt och du tål inte att ha fel.

Vi säger så du.
Citera
2020-05-26, 23:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jag skulle vilja lägga till att även få bort de svarta delarna av marknaden och att försäkringskassan inte klassar det som ett normalt jobb... annars kommer det bli en väldigt konstig situation i landet....

Men det faktum att inte Försäkringskassan ska kunna klassa det som ett normalt jobb talar ju för att det faktiskt inte är ett "normalt" jobb.
Det blir då nåt slags halvjobb som står utanför systemet.
Ska de betala skatt? Kunna sjukskrivas?
Hur ska det fungera om det inte klassas som ett vanligt jobb?
Citera
2020-05-27, 00:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag skulle vilja lägga till att även få bort de svarta delarna av marknaden och att försäkringskassan inte klassar det som ett normalt jobb... annars kommer det bli en väldigt konstig situation i landet....

Jo det måste klassas som ett normalt jobb. Vad hade du annars tänkt dig?

Blir den prostituerade rånad, misshandlad, hotad osv och behöver sjukskrivning pga psykiska och/eller fysiska skador/åkommor så vad ska de leva på om de inte får pengar från FK?
Citera
2020-05-27, 07:02
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men det faktum att inte Försäkringskassan ska kunna klassa det som ett normalt jobb talar ju för att det faktiskt inte är ett "normalt" jobb.
Det blir då nåt slags halvjobb som står utanför systemet.
Ska de betala skatt? Kunna sjukskrivas?
Hur ska det fungera om det inte klassas som ett vanligt jobb?

Jag vet inte... men det är inte vettigt att sjukskrivna tvingas hora... vilket blir konsekvensen om det klassas som vanligt yrke.
Citera
2020-05-27, 07:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo det måste klassas som ett normalt jobb. Vad hade du annars tänkt dig?

Blir den prostituerade rånad, misshandlad, hotad osv och behöver sjukskrivning pga psykiska och/eller fysiska skador/åkommor så vad ska de leva på om de inte får pengar från FK?

Jag tänker mer åt andra hållet.

Om du behöver sjukskrivning från ditt (inte ditt personligen) sjuksköterskejobb får inte försäkringskassan säga "men du ligger med din pojkvän. Här är en tjänst som hora 18 mil från din bostad. Vi avslår din ansökan."
Citera
2020-05-27, 08:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tänker mer åt andra hållet.

Om du behöver sjukskrivning från ditt (inte ditt personligen) sjuksköterskejobb får inte försäkringskassan säga "men du ligger med din pojkvän. Här är en tjänst som hora 18 mil från din bostad. Vi avslår din ansökan."

Men jobbar inte FK och arbetsförmedlingen och liknande organisationer utefter att man först och främst ska jobba inom det man är utbildad till eller liknande yrke? Vore också lite skumt att erbjuda män och kvinnor tjänsten som prostituerad pga att de ligger med sin partner.
Citera
2020-05-27, 08:37
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Jag vet inte... men det är inte vettigt att sjukskrivna tvingas hora... vilket blir konsekvensen om det klassas som vanligt yrke.

De tvingas ju inte jobba som porrskådisar idag. Det borde väl fungera snarlikt i det här fallet?
Citera
2020-05-27, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
???

var har jag antydd något om att jag tycker att "polisen inte ska göra något"?

jag är FÖR svensk sexköpslag.

Vad sägs om detta?:

Om ni lyckas få bort ALL trafficking (hypotetiskt) skulle du då vara för att legalisera det helt? D.v.s. både sälj och köp.

Då är ju de som lider räddade och borta ur ekvationen. Då finns det ju rimligtvis bara kvar de som vill av egen vilja?

..och jo, för att kunna diskutera allvarliga frågor så måste man kunna tillåta sig att hypotisera.

Nå, vad säger du Merapi? Ska vi hitta en gemensam ståndpunkt?
Citera
2020-05-27, 12:03
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men jobbar inte FK och arbetsförmedlingen och liknande organisationer utefter att man först och främst ska jobba inom det man är utbildad till eller liknande yrke? Vore också lite skumt att erbjuda män och kvinnor tjänsten som prostituerad pga att de ligger med sin partner.
Bara första tiden, sen ska man testas mot alla jobb...

Och kan man ligga med sin partner kan man ligga. Kan man ligga kan man hora.

Med tanke på vilka myndigheter vi har att göra med är jag inte säker på att de inte skulle se det så...
Citera
2020-05-27, 12:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
De tvingas ju inte jobba som porrskådisar idag. Det borde väl fungera snarlikt i det här fallet?

Beror på hur anställningsformerna ser ut.

Skådespelare är generellt egenföretagare.
Skulle hororna vara det eller skulle de vara anställda?
Citera
2020-05-27, 12:23
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Beror på hur anställningsformerna ser ut.

Skådespelare är generellt egenföretagare.
Skulle hororna vara det eller skulle de vara anställda?

Jag vet inte exakt hur det skulle funka.

Tror dock inte att det här är särskilt svårt att lösa om viljan finns. Exempelvis skulle man kunna ha ett licenssystem om man vill jobba professionellt med vita inkomster. Där endast den som ansökt om, och fått licens beviljad kan jobba som prostituerad. Då skulle inte random arbetslös riskera bli ditkommenderad.

Ett annat alternativ är att inte se det som ett yrke överhuvudtaget. Att sälja saker på Blocket eller loppmarknader är inte heller ett yrke även om det kan vara väldigt inkomstbringande.

I slutändan vet jag inte varför det skulle förändras. Det är ju redan lagligt att sälja sex... Någon som vet hur det här fungerar i exempelvis Tyskland eller Holland? Jag har svårt att tänka mig att deras motsvarighet till Försäkringskassan anvisar arbetslösa tjejer att sälja sex.
Senast redigerad av RedX 2020-05-27 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in