Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Nehej du. Varken du eller WW har rätt. Ni kan aldrig prata utifrån alla andras perspektiv, och ni ser inte ett dugg objektivt på saken. Två bekymmer är det med att ta er seriöst i debatten:
1. Ni vill själva kunna köpa sex lagligt alltså har ni för mycket att vinna för att kunna se opartiska här
2. Ni förefaller lida av någon form av empatistörning eller personlighetsstörning eller både och
Uruselt och ynkligt bemötande som vanligt.
1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.
2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö
Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade
Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..
3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.
4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.
5. Skärpning.