2020-05-25, 16:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Ja, och apotek ska också förbjudas eftersom det säljs droger där.

Suck, nu lägger vi ner det här, ni som förespråkar sexköpslagen är totalt faktaresistenta, spelar ingen roll hur många studier som visar att en legalisering är bättre för sexsäljarna (vilka inte kommer att försvinna någonsin, hur mycket ni än önskar er det).

Ni är så jävla slutkörda i huvudet så det är helt meningslöst med sånahär trådar.

Jag har inte någon gång påstått att jag enbart argumenterar ur perspektivet att det ska vara bättre för sexsäljare. Finns många aspekter att ta hänsyn till.

Vi som ser på detta utan egen vinning, vi uppfattar att det är ni förespråkare här som är fullkomligt faktaresistenta. Så det går på båda hållen det.
Citera
2020-05-25, 16:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du sitter ju förfan bara och hittar på en massa. Och sen vill du diskutera detta?! Ska vi diskutera dina jävla hjärnspöken? Du är ju helt väck.

Du sitter här och tror att du är någon jävla expert för att du gått på bordell i Tyskland och pratat med några prostituerade En ratad autistisk kille från Sverige. Du tror att du härmed har rätten att uttala dig om alla män, alla kvinnor, alla prostituerade. Du tror dig veta varför jag sitter här och diskuterar prostitution. I din utbrända hjärna har du fått det till att det är för att jag är ett feministäckel som i första hand vill kontrollera mäns sexualitet. Du är så jävla väck.

Det har aldrig någonsin slagit dig din dumma idiot att jag känner medlidande för de människor som hamnar i händerna på utpressare? Inte en enda gång har detta slagit dig.

VAFAN BRYR JAG MIG OM DIN OCH MÄN SOM WORDWARRIORS SEXUALITET??!!!!

Du är så jääävla väck att det är helt jävla sjukt.

Jeeesus christ vad lätt det är att trigga igång dig

Medlidande säger du? Och ändå vill du förbjuda alternativt hårt reglera sexköp trots att all data visar att det ÖKAR LIDANDET!

Det är inte för att jag "gått på bordell i Tyskland" som jag är kunnig inom detta ämne. Det är för att jag tar del av studier och rapporter, lyssnar på människor som har mer insyn i branschen än jag, lyssnar på organisationer som t ex fuckförbundet eller NSWP. Jag länkade nyss data från Frankrike och Irland som visar betydande ökning av utsatthet hos sexarbetarna efter införandet av den svenska modellen. Jag vet inte hur många gånger jag nu länkat data som visar samma sak. Men det rinner av och ignoreras konsekvent av sådana som dig, Merapi och Moment22x22. Och sen fortsätter ni bara med samma gamla trötta floskler och okvalificerade gissningar som om ingenting hänt.

Svårt att dra några andra slutsatser än att ni personligen har något att förlora på fritt sexköp...

Eller så vill ni bara helt enkelt inte ha fel. Ni hyser ett sådant personligt agg mot en sån som WordWarrior att ni hellre tar era liv än erkänner att han har rätt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-25 kl. 16:21.
Citera
2020-05-25, 16:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Medlidande säger du? Och ändå vill du förbjuda alternativt hårt reglera sexköp trots att all data visar att det ÖKAR LIDANDET!

Det är inte för att jag "gått på bordell i Tyskland" som jag är kunnig inom detta ämne. Det är för att jag tar del av studier och rapporter, lyssnar på människor som har mer insyn i branschen än jag, lyssnar på organisationer som t ex fuckförbundet eller NSWP. Jag länkade nyss data från Frankrike och Irland som visar betydande ökning av utsatthet hos sexarbetarna efter införandet av den svenska modellen. Jag vet inte hur många gånger jag nu länkat data som visar samma sak. Men det rinner av och ignoreras konsekvent av sådana som dig, Merapi och Moment22x22. Och sen fortsätter ni bara med samma gamla trötta floskler och okvalificerade gissningar som om ingenting hänt.

Svårt att dra några andra slutsatser än att ni personligen har något att förlora på fritt sexköp...

Eller så vill ni bara helt enkelt inte ha fel. Ni hyser ett sådant personligt agg mot en sån som WordWarrior att det inte bara FÅR visa sig att han har rätt.

Jag vågar fan inte skriva nåt mer med dig eftersom du förvanskar, misstolkar och förvränger ALLT man skriver. Det tar så jääävla mycket tid.
Citera
2020-05-25, 16:27
Medlem
Såvitt jag läst så är feminister fullt medvetena om att kvinnan inte behöver vara tvingad eller fängslad på något sätt. Argumentet brukar handla om att kvinnan ofta, som minst, är i en beroendeställning, där prostitutionen är den enda möjligheten till försörjning och frågeställningen är väl då hur moraliskt det är att dra fördel av en människa i den positionen. Hint; det anses högst omoraliskt.
Citera
2020-05-25, 16:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Eller så vill ni bara helt enkelt inte ha fel. Ni hyser ett sådant personligt agg mot en sån som WordWarrior att ni hellre tar era liv än erkänner att han har rätt.

Nehej du. Varken du eller WW har rätt. Ni kan aldrig prata utifrån alla andras perspektiv, och ni ser inte ett dugg objektivt på saken. Två bekymmer är det med att ta er seriöst i debatten:

1. Ni vill själva kunna köpa sex lagligt alltså har ni för mycket att vinna för att kunna se opartiska här

2. Ni förefaller lida av någon form av empatistörning eller personlighetsstörning eller både och
Citera
2020-05-25, 16:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nehej du. Varken du eller WW har rätt. Ni kan aldrig prata utifrån alla andras perspektiv, och ni ser inte ett dugg objektivt på saken. Två bekymmer är det med att ta er seriöst i debatten:

1. Ni vill själva kunna köpa sex lagligt alltså har ni för mycket att vinna för att kunna se opartiska här

2. Ni förefaller lida av någon form av empatistörning eller personlighetsstörning eller både och
Förlåt, jag tror inte att någon visste att det är du som bestämmer vad som är rätt och fel här.
Eller att det bara är du som kan tala för alla andra.

För det första är du långt ifrån opartisk här. Det som stör de flesta på min sida är att du skiter i de som säljer utan sätter dig själv mitt i händelsernas centrum. Det är DU som vill tala om för andra vem eller varför de ska få eller inte får ha sex med varandra. Vad har DU med det att göra?

Hade det inte varit ditt behov av kontroll över den manliga sexualiteten hade du frågat tjejer först vad hon vill, men det gjorde du inte.
I stället hittade du på allt elände som kan drabba tjejer i branschen och utgick från att "det finns inga lyckliga horor".
Det är projicering och i ärlighetens namn stämmer det lika gott på din sopgubbe, men det är skapligt betalt och något måste man ju göra om man har hyra och räkningar.

Men du, svara på en enda fråga med ja eller nej:

Tror du att det finns kvinnor i Sverige som gillar både sex och pengar?
Citera
2020-05-25, 16:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Såvitt jag läst så är feminister fullt medvetena om att kvinnan inte behöver vara tvingad eller fängslad på något sätt. Argumentet brukar handla om att kvinnan ofta, som minst, är i en beroendeställning, där prostitutionen är den enda möjligheten till försörjning och frågeställningen är väl då hur moraliskt det är att dra fördel av en människa i den positionen. Hint; det anses högst omoraliskt.
I Sverige har vi något som kallas för försörjningsstöd. Det är ingen som behöver sälja sex för att klara hyra och få mat för dagen. Så det är ett icke-argument.
Citera
2020-05-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I Sverige har vi något som kallas för försörjningsstöd. Det är ingen som behöver sälja sex för att klara hyra och få mat för dagen. Så det är ett icke-argument.
Det är ju därför det är så få svenska kvinnor som säljer sex och det istället kommer hit fattiga kvinnor med eller utan hallickar,
Somliga ser ju gärna att vårt sociala skyddsnät skrotas så att de unga svenska tjejerna som inte får jobb ska tvingas sälja sex till gamla läkare, politiker och familjefäder.
Citera
2020-05-25, 17:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Mitt i prick. Hardusettminapa förvränger allt man skriver. Och WordWarrior vill att samhället ska förse såna som han med unga tjejer att köpa eftersom han är trött på frugan.

Empatistörda är bara förnamnet.
Citera
2020-05-25, 17:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju därför det är så få svenska kvinnor som säljer sex och det istället kommer hit fattiga kvinnor med eller utan hallickar,
Somliga ser ju gärna att vårt sociala skyddsnät skrotas så att de unga svenska tjejerna som inte får jobb ska tvingas sälja sex till gamla läkare, politiker och familjefäder.

Japp. Exakt av samma anledning som majoriteten prostituerade i Tyskland är från Rumänien, Bulgarien osv.
Citera
2020-05-25, 17:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Uruselt och ynkligt bemötande som vanligt.

1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.

2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö

Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade

Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..

3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.

4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.

5. Skärpning.
Citera
2020-05-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Men detta ingår i det som brukar diskuteras kring juridikens gränser och huruvida lagarna i slutändan löser problemet, alternativt om nya problem uppstår. Problemet är att kvinnan i det här fallet är i en beroendeställning p.g.a. sin ekonomiska utsatthet. I ett sånt läge behöver dessa kvinnor också komma in i en sund verksamhet istället för att vara i händerna på kriminella nätverk. I ett sånt läge är just en legalisering en möjlighet för då tar staten kontroll över verksamheten och kan arbeta utifrån det.

Sveriges metoder med restriktioner har fått två utfall:
1. Prostitutionen i Sverige har minskat i omfattning och andelen prostituerade är färre.
2. De som väl är prostituerade har fått en mycket värre situation än innan med mer tvång, mindre säkerhet och fler andel prostituerade är offer för trafficking.

I punkt ett går det att problematisera. Visserligen stämmer det att andelen prostituerade har minskat sedan vi införde restriktioner kring detta. Däremot är det omöjligt att veta hur många som söker såna kontakter i utlandet, vilket gör att svenskar också kan bidra till mer trafficking genom att köpa sex av sådana kvinnor i utlandet där sånt förekommer i en högre grad.

Detta dilemma finns även inom svensk narkotikapolitik. Det är sant att färre testar narkotika i Sverige än i länder där det är lagligt. Å andra sidan har Sverige några av de högsta dödstalen bland missbrukare i världen. På samma sätt som med prostitution har de som väl är inne i det fått det värre tack vare vår restriktiva politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in