2020-05-26, 16:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så du är totalt krossad och motbevisad i sakfrågan men det spelar ingen roll för det är motivet bakom argumentationen som räknas?

Nu är du bra desperat.

Nej, det är bara i din lilla inbillade värld som jag är krossad. Du klarar bara inte att hantera att inte alla delar din verklighetsuppfattning.
Jag måste upplysa dig om att det är betydligt fler som delar min än din. Resten kan du räkna ut själv.
Citera
2020-05-26, 16:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Fast det där kan tolkas som att enbart anser att tillfälliga, ytliga sexuella kontakter är ok, och att sex i förhållande inte är långsiktigt hållbart...

Du vet att man ofta har sex av rätt udda anledningar i förhållanden, va?

"Hm, jag kanske kan lura till mig en sovmorgon om vi har sex ikväll"
"Partnern kanske inte blir sur att jag köpte ett nytt par skor om jag berättar det efter sex..."
"Kan den inte somna snart? Om vi har sex kanske den somnar så får jag sova!"

Det är mycket kohandel kring sex. Speciellt i långa förhållanden.

Men herregud är det såhär det ser ut i de förhållanden du känner till?
Väldigt tråkigt isåfall. Jag delar inte uppfattningen.
Citera
2020-05-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Men ok, vilken är din lösning då för att få loss traffickingoffren ur de kriminellas klor? Hur?

Du använder dem flitigt här som argumentatoriska slagträn så jag tycker du borde ha åtminstone en ide om hur det ska gå till?

Ge kvinnor i världen möjligheter....stavas feminism för övrigt. Och just här och nu för sextrafficking- offer, ge dem adekvat vård och hjälp, ev. utbildning etc. Men, det bör vara ett internationellt hållet stöd
som delas av ex. hela EU, så att även ex. div. öststater känner incitament att skydda sina kivnnor från sextrafficking.
Citera
2020-05-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag får upp en varning för att klicka på din länk....så sorry...du får citera från den om du vill få fram nått budskap där.

I övrigt läs här.

https://www.nmtsverige.se/faq/har-sexkopslagen-haft-effekt
Ja du efterfrågar källor och kan du inte öppna dessa är det inte mitt problem.

Men återigen utgår du från enbart en positiv effekt men ser inte baksidan med denna effekt i ökad sexturism och ökad otrygghet för de prostituerade. Deras bedömning du hänvisar till tar ingen som helst hänsyn till:
1. Hur omfattande svenskara sexhandel utomlands är.
2. Hur stor andel av de prostituerade som är offer för trafficking i Sverige.
3. Hur de som själva är prostituerade upplever sexköpslagen.
4. Hur många fall av mord och misshandlade de prostituerade drabbas av jämfört med i länder där det är lagligt.
5. Huruvida undersökningen om svenskars sexköp är trovärdig då de själva samtidigt hävdar att man gjort det mer stigmatiserande att köpa sex.

Så det enda du fokuserar på är att andelen sexköp minskat i Sverige. Du tar ingen hänsyn till andra faktorer.
Citera
2020-05-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Fast det där kan tolkas som att enbart anser att tillfälliga, ytliga sexuella kontakter är ok, och att sex i förhållande inte är långsiktigt hållbart...

Du vet att man ofta har sex av rätt udda anledningar i förhållanden, va?

"Hm, jag kanske kan lura till mig en sovmorgon om vi har sex ikväll"
"Partnern kanske inte blir sur att jag köpte ett nytt par skor om jag berättar det efter sex..."
"Kan den inte somna snart? Om vi har sex kanske den somnar så får jag sova!"

Det är mycket kohandel kring sex. Speciellt i långa förhållanden.
prata för dig själv och ditt förhållande tack, inte för alla.
Citera
2020-05-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Ja du efterfrågar källor och kan du inte öppna dessa är det inte mitt problem.

Men återigen utgår du från enbart en positiv effekt men ser inte baksidan med denna effekt i ökad sexturism och ökad otrygghet för de prostituerade. Deras bedömning du hänvisar till tar ingen som helst hänsyn till:
1. Hur omfattande svenskara sexhandel utomlands är.
2. Hur stor andel av de prostituerade som är offer för trafficking i Sverige.
3. Hur de som själva är prostituerade upplever sexköpslagen.
4. Hur många fall av mord och misshandlade de prostituerade drabbas av jämfört med i länder där det är lagligt.
5. Huruvida undersökningen om svenskars sexköp är trovärdig då de själva samtidigt hävdar att man gjort det mer stigmatiserande att köpa sex.

Så det enda du fokuserar på är att andelen sexköp minskat i Sverige. Du tar ingen hänsyn till andra faktorer.

Lösningen på att sexköpare..."flyr" utomlands för att hitta tilräckligt fattiga och tillräckligt tvingade kvinnor att stoppa kuken i, för att det är olagligt och så besvärligt att göra det i Sverige, är väl att göra det lika "besvärligt" där.

Inte att göra det enkelt igen att kunna utnyttja fattiga och desperata och tvingade människor i Sverige.
Eller hur?

OHHH! Det är såååå svårt att få lov misshandla människor i Sverige....attans också, vi drar till X för där är det fortsatt så enkelt slå människor på truten så blodet skvätter.

Ohh! vi måste lösa alla dessa stackars, stackars misshandlare deras "problem" med att de nte får lov slå andra på käften.....låt oss gör det enkelt och laglgit igen att misshandla folk på gatan i Sverige.
Så de små liven, får sina "behov" tillfredställda.

Ibland undrar man verkligen.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-26 kl. 16:31.
Citera
2020-05-26, 16:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
VAR har du "din" statistisk med att legalisering skulle minska efterfrågan, eller minska sextraffickinoffer..

Sätt igång presentera detta tack, för det finns inte!

Det som finns, är en radda studier som visar motsatsen. Och det som finns är en expertis, jag tänker då polis, rättsväsende , socialstyrelse etc som anser att de behöver sexköpslagen för att kunna komma åt sextraffickingen på ett tillräckligt effektivt sätt.

Vänligen TA IN FAKTAN, och sluta försvara sunkigt jävla grisbeteende som sexköp nu faktiskt är.
Det går utmärkt ha sex UTAN att blanda in pengar eller tvinga sig på andra. Liksom DET som är själva grundpoängen med att just ha sex, ömsesidig njutning och inte att någon ska tvingas mot sin vilja för att DU ska ha ett 37° kroppshål att runka i.

Håll käften din hysteriska jävla idiot. Det finns hela bibliotek med statistik och fakta som motbevisar precis allt du säger. Jag har själv länkat och citerat en hel del både här och i andra trådar.

https://www.nswp.org/

Där finns mängder av FAKTA i denna fråga. Fakta som alla stora världshälsoorganisationer, människorättsorganisationer osv grundar sin inställning på. Dvs inställningen att sexköp och prostitution ska avkriminaliseras helt och hållet.
Citera
2020-05-26, 16:31
Medlem
Citat:
Lösningen på att sexköpare..."flyr" utomlands för att hitta tilräckligt fattiga och tvingade kvinnor att stoppa kuken i, för att det är olaglgit och så besvärligt att göra det i Sverige, är väl att göra de tlika "besvärlgit" där.

Inte att göra det enkelt igen att kunna utnyttja fattiga och desperata och tvingade människor i Sverige.
Eller hur?

Ibland undrar man verkligen.
Och exakt hur ska du stoppa detta hade du tänkt? Två problem du inte tänkt på:
1. Sverige har ingen rätt att lägga sig i andra länders politiska beslut. Vill Thailand ha det lagligt så ska de få ha det. Detta ingår i våra internationella överenskommelser.
2. Även om det nu skulle bli olagligt i Thailand så har den organiserade brottsligheten fortfarande kontroll över prostitutionen där, varför många länder legaliserat det för att staten ska kontrollera detta.

Och sen undrar jag varför du hävdar att alla prostituerade är offer för trafficking? Ser du inga nyanser mellan en frivilligt prostituerad och en som är utsatt för trafficking?

Och slutligen: vet du vad skillnaden mellan prostitution och misshandel är? Prostitution är lagligt i nästan hela världen medan misshandel är olagligt överallt i världen. Så din jämförelse faller platt...
Senast redigerad av thelastkingofscotland 2020-05-26 kl. 16:34.
Citera
2020-05-26, 16:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, det är bara i din lilla inbillade värld som jag är krossad. Du klarar bara inte att hantera att inte alla delar din verklighetsuppfattning.
Jag måste upplysa dig om att det är betydligt fler som delar min än din. Resten kan du räkna ut själv.

Min verklighetsuppfattning är som sagt baserad på fakta, studier, rapporter osv som alla stora världshälsoorganisationer och människorättsorganisationer baserar sin inställning i frågan på.

Men att fler delar din uppfattning förvånar mig inte då majoriteten människor är hjärntvättade idioter.

Du är totalt krossad, du har inte kunnat bemöta någonting alls sakligt i den här debatten, du ignorerar konsekvent fakta, du drivs av hat och förakt och du tål inte att ha fel.
Citera
2020-05-26, 16:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
prata för dig själv och ditt förhållande tack, inte för alla.

Men det är ok att du pratar för alla sexsäljare?
Citera
2020-05-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Och exakt hur ska du stoppa detta hade du tänkt? Två problem du inte tänkt på:
1. Sverige har ingen rätt att lägga sig i andra länders politiska beslut. Vill Thailand ha det lagligt så ska de få ha det. Detta ingår i våra internationella överenskommelser.
2. Även om det nu skulle bli olagligt i Thailand så har den organiserade brottsligheten fortfarande kontroll över prostitutionen där, varför många länder legaliserat det för att staten ska kontrollera detta.

Och sen undrar jag varför du hävdar att alla prostituerade är offer för trafficking? Ser du inga nyanser mellan en frivilligt prostituerad och en som är utsatt för trafficking?
Well det är ju nu en långrandig procedur med att förmedla bra politik, internationellt, eller hur?

det går inte över natten.
'
Det är olagligt i Thailand. men eftersom Thailand nu är ett rel. fattigt land som lever på sin turism, inkl sexturism så blir det som det blir....

Jag har ingenstans hävdat att "alla är offer för prostituion".
jag har tvärtom skrivit vid flera tillfällen att jag alldeles utmärkt kan förstå att där existerar en del individer som itne har några problem med att sälja sex. Det ingår i deras sexualitet och/ eller de tycker det är en lätt väg till snabba pengar....what ever...
helt upp till dem, de skadar ingen, utom möjligen då ev. sig själva, deras "business" skadar heller inte samhället, dvs ingen andra elelr tredje part far illa av deras verksamhet.

Men! jag är tämligen övertygad om att de utgör en mycket liten minoritet av alla sexsäljare i världen och i Sverige.

Det är inte DE som sexköpslagen gäller. utan den gäller sexköpare, som en väg att komma åt ex. sextrafficking.
För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....eller få "lov" helt dominera eller förnedra eller vad det nu är som lockar just män så.
så är det beteendet alltså skadligt för andra och tredje part. och DÄRFÖR är det kriminaliserat.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-26 kl. 17:00.
Citera
2020-05-26, 17:02
Avslutad
Citat:
Ge kvinnor i världen möjligheter....stavas feminism för övrigt. Och just här och nu för sextrafficking- offer, ge dem adekvat vård och hjälp, ev. utbildning etc. Men, det bör vara ett internationellt hållet stöd
som delas av ex. hela EU, så att även ex. div. öststater känner incitament att skydda sina kivnnor från sextrafficking.

Du svarar inte på min fråga utan kommer med slogans.

Rent konkret, hur ska vi ur offren ur gängens klor? Här (i Sverige) och nu! Varje dag som går är ytterligare en dag av lidande för traffickingoffren..

Nå?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-05-26 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in