Citat:
Ursprungligen postat av
thelastkingofscotland
Och exakt hur ska du stoppa detta hade du tänkt? Två problem du inte tänkt på:
1. Sverige har ingen rätt att lägga sig i andra länders politiska beslut. Vill Thailand ha det lagligt så ska de få ha det. Detta ingår i våra internationella överenskommelser.
2. Även om det nu skulle bli olagligt i Thailand så har den organiserade brottsligheten fortfarande kontroll över prostitutionen där, varför många länder legaliserat det för att staten ska kontrollera detta.
Och sen undrar jag varför du hävdar att alla prostituerade är offer för trafficking? Ser du inga nyanser mellan en frivilligt prostituerad och en som är utsatt för trafficking?
Well det är ju nu en långrandig procedur med att förmedla bra politik, internationellt, eller hur?
det går inte över natten.
'
Det är olagligt i Thailand. men eftersom Thailand nu är ett rel. fattigt land som lever på sin turism, inkl sexturism så blir det som det blir....
Jag har ingenstans hävdat att "alla är offer för prostituion".
jag har tvärtom skrivit vid flera tillfällen att jag alldeles utmärkt kan förstå att där existerar en del individer som itne har några problem med att sälja sex. Det ingår i deras sexualitet och/ eller de tycker det är en lätt väg till snabba pengar....what ever...
helt upp till dem, de skadar ingen, utom möjligen då ev. sig själva, deras "business" skadar heller inte samhället, dvs ingen andra elelr tredje part far illa av deras verksamhet.
Men! jag är tämligen övertygad om att de utgör en mycket liten minoritet av alla sexsäljare i världen och i Sverige.
Det är inte DE som sexköpslagen gäller. utan den gäller sexköpare, som en väg att komma åt ex. sextrafficking.
För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....eller få "lov" helt dominera eller förnedra eller vad det nu är som lockar just män så.
så är det beteendet alltså skadligt för andra och tredje part. och DÄRFÖR är det kriminaliserat.