2020-02-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
'

Det krävs dock mod att ge sig på en Mammut med spjut. Även om man är många och samarbetar. Bland vargar är det Alfahannen ofta som går in för att utdela dödstöten och bita om strupen...

Det krävs mod att friklättra högt i ett träd för att samla honung från vildbin.

Det krävs mod för ganska mycket som forna tider sysslade med.

Det krävs iofs även mod att gå i högklackat.
Precis....

män som mänskliga varelser sett har alltså inte förlorat något "maskulint" mod för att de väljer att lägga lite kajal under ögonen eller använda en sjal, eller slå på elementet istället för att hugga ved eller gå till konsum och köpa en biff istället för att gå ut och spetsa närmsta vattenbuffel.

De uttrycker istället sin mänsklighet via att uppvisa sin anpassningsförmåga och intelligens.

Vilket var på pricken det jag ville komma åt.
Citera
2020-02-27, 15:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis....

män som mänskliga varelser sett har alltså inte förlorat något "maskulint" mod för att de väljer att lägga lite kajal under ögonen eller använda en sjal, eller slå på elementet istället för att hugga ved eller gå till konsum och köpa en biff istället för att gå ut och spetsa närmsta vattenbuffel.

De uttrycker istället sin mänsklighet via att uppvisa sin anpassningsförmåga och intelligens.

99,999% av människans historia har vi inte haft denna valfrihet. Glöm aldrig det.
Citera
2020-02-27, 16:14
Medlem
Citat:
Precis....

Jo, vi är veklingar mot förr. Det gäller män och kvinnor.

Jag såg ett program där moderna elitsoldater skulle leva liv i bivack som romerska legionärer. Äta gröt varje dag, sova på marken med en filt om sig. Det var oktober i brittanien och de frös som hundar.

Efter några dagar fick de ut sina dunsovsäckar, haha... hårda elitsoldater frös om rumpan.
Citera
2020-02-27, 16:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag såg ett program där moderna elitsoldater skulle leva liv i bivack som romerska legionärer. Äta gröt varje dag, sova på marken med en filt om sig. Det var oktober i brittanien och de frös som hundar.

Efter några dagar fick de ut sina dunsovsäckar, haha... hårda elitsoldater frös om rumpan.

Jag såg ett nyhetsinslag från Ryssland där skolbarnen klädde av sig och gick ut och "badade" i snön, sen fick de torka sig och dricka varm choklad.

Ryssar är hårda, men att ligga ute i kylan på marken när man är uppvuxen med att sova i säng knäcker nog de flesta i dagsläget.
Citera
2020-02-27, 23:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag såg ett nyhetsinslag från Ryssland där skolbarnen klädde av sig och gick ut och "badade" i snön, sen fick de torka sig och dricka varm choklad.

Ryssar är hårda, men att ligga ute i kylan på marken när man är uppvuxen med att sova i säng knäcker nog de flesta i dagsläget.
Jag har satt en gräns för mina ungar där. Inte under minus 35.
DU får helt enkelt tala för dig själv.
Citera
2020-02-28, 08:08
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Precis....

Nej, det förloras bara testosteron. Män i väst har rekordlåga testosteronnivåer, snart kommer de inte att kunna reproducera. Fast det är väl rena drömmen för sådana som dig...
Citera
2020-02-28, 10:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
'

Det krävs dock mod att ge sig på en Mammut med spjut. Även om man är många och samarbetar. Bland vargar är det Alfahannen ofta som går in för att utdela dödstöten och bita om strupen...

Det krävs mod att friklättra högt i ett träd för att samla honung från vildbin.

Det krävs mod för ganska mycket som forna tider sysslade med.

Det krävs iofs även mod att gå i högklackat.
Det är nog inte mod som mest behövs, det är främst kunskap.
Man får ju inte vara räddhågsen heller.
Jag höll på att skita på mig när mina kompisar skulle flytta en tjur.
Citera
2020-02-28, 10:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Sov ute året om så får du det bruna fettet som skyddar.
Det är vår centralvärme som berövar oss det skyddet.
Citera
2020-02-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Sov ute året om så får du det bruna fettet som skyddar.
Det är vår centralvärme som berövar oss det skyddet.

Jo, jag tror kroppen vänjer sig. Det är ingen viljesak, fryser man så man skakar är det inget man kan påverka.
Citera
2020-02-28, 14:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nej, det förloras bara testosteron. Män i väst har rekordlåga testosteronnivåer, snart kommer de inte att kunna reproducera. Fast det är väl rena drömmen för sådana som dig...
Det är då nyanlända unga män som vet vad de vill och gärna tar för sig kommer så väl till pass.
Det är många feminister som inte förstått att det hela tiden varit meningen, men skam den som ger sig.
Det vita förtryckande patriarkatet ska krossas, om man så klämmer sin egen snippa och världens genom tiderna bästa samhälle på köpet.
Citera
2020-05-26, 20:32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Jag är bedrövad och mycket orolig över denna utveckling. Kriminaliteten brer ut sig i brist på starka auktoriteter och hela landet törstar efter starka, ledande och kompetenta män.

Nja, fast vi svenskar är ju för ett matriarkat. Den svenske mannen trivs ju med att vara undergiven, och han är väldigt lik en kastrerad hankatt. Givetvis är det tråkigt för oss kvinnor, men som tur är finns ju kriminella män som kan fylla ut luckan.
Citera
2020-05-26, 21:44
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nja, fast vi svenskar är ju för ett matriarkat. Den svenske mannen trivs ju med att vara undergiven, och han är väldigt lik en kastrerad hankatt. Givetvis är det tråkigt för oss kvinnor, men som tur är finns ju kriminella män som kan fylla ut luckan.

Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in