Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Sluta, du är bara pinsam nu.
Tyskland och Finland hade en gemensam fiende, men först efter Operation Barbarossa. Under vinterkriget stod Finland själv mot ryssen i över 100 dagar. Och du, tror du en allierad bränner ner halva norra Finland på vägen hem? Eller var det för att Finland inte ville följa med i anfallet längre än den gamla Mannerheimlinjen, dör finnarna grävde ner sig?
Dom vita var inte svenskar heller ditt klappträ. De röda däremot var ryssvänliga bolsjeviker och kommunister. Svenskarna i Finland är bara fem procent av befolkningen och tillhörde den fisförnäma överklassen och deras ättlingar. (Och en del inavel)
Är du också inavlad, när du inte begriper att du borde sluta ge dig in i diskussioner om historia när du kan så lite?
Okej så du menar att dom röda inte var finnar utan kanske från Thailand?
Jag har en polare som är finne som har berättat det här för mej.
Hundra dagar är inte så mycket ,min finska polare säjer att finnarna satt med tyska kulsprutor
och mejade ner folk från sovjetrepubliker typ ,Uzbekistan som dom skickade fram i
usla uniformer och som redan var sjanslösa.
Soldaterna från sovjet saknade dessutom motivation.
Det säjer något att tyskarna inte invaderade Sverige ,det går inte säja att ,dom sålde malmen i alla fall.
Dom tog ju Norge och Danmark utan att dom hade malm.
Modifierad svensk browning kulspruta tillverkad på 30 talet.
https://www.youtube.com/watch?v=DVEi11KgTCQ&t=1s
Det faktum att Gustav Mannerheim var från svensk familj och knappt pratade finska
har gett finnarna identitetskris och fått dom träda in i en paralell verklighet.
Polarns fru är finska och hon skrattar åt det.
Jag träffade en finne som berättade om hur "finnarna invaderade" Danmark, som att han
förträngt att Finland var en del av Sverige och under svensk kung och styre
under Sveriges stormaktstid.
I efterhand kan man tycka att det hade det varit bra om Sverige dragits in ww2.
Då hade vi sluppit all tramsig kulturmarxism med största sannolikhet.
Det hade varit negativt för Finland om Tyskland blev tvungen att kriga mot Sverige och Tyskland fick
prioritera bort kriget mot Sovjet.
Finland hade fått mindre hjälp av Tyskland mot Sovjet .
Att Sverige sålde malmen tjänade Finland på.
Annars kunde det hänt att Finland förlorat kriget mot Sovjet och Sverige förlorat mot Tyskland.