Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-26, 01:40
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Hur som haver så är det den största slakten av en i mina ögon på en offentlig person jag sett och läst på 30år i Sverige efter ett sexköp. Han skulle ALDRIG gått ut offentligt.

Sedan att Bonnier raderar bort hans böcker säger mer om Bonnier.

Han kommer bli helt utraderad, man kommer skriva om rättegången - thats all.
Citera
2020-05-26, 01:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
vaddå gått ut offentligt? skiten hade kommit fram förr eller senare och han hade blivit raderad ur svenska historien förr eller senare

Bullshit, det är media som har hittat en syndabock som passar.
Citera
2020-05-26, 02:55
Medlem
Citat:
Bullshit, det är media som har hittat en syndabock som passar.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------

Jag tycker det är en relevant frågeställning som varit uppe även här
Slöa snuten som har tappat Knarkhandeln / Skjutningarna / med Feministisk regering
Har funnits bordeller i stan i många år --lätt googlat tydligen
Redan Geijer och grabbarna pumpade småflickor. Det korrupta rättsväsendet fick inte till det
Inga skadestånd.
JO + JK har inte hittat ngn som Underpresterar med en döing på hörnet varje kväll
Helt plötsligt hittar man en känd person som åker dit ..
OCH tänka sig det var en svartskalle rena slumpen ... finns ju ingen som går på den lätta
inte ens fruntimmerna.
En snutkår som åkte på 9 siffror skadestånd när Ziggisana släpade snuten till 2 Domstolar
JO + JK har inte hittat ngn som Underpresterar

Paolo har spelat smart Snackar för mycket om saker han inte begriper en del kontroversiella och har inte koden som
fungerar i fina salonger. Nu ser det ut som att han har snackat in sig på kåken. Högmodet som går före fallet.
Jag tycker man köra hårt med sexköpare ..Men det luktar skumt detta
Har bordellen funnits sedan 2018 ..har man ju haft chansen att välja ngn Sosse pamp eller Verksdirektör
eller Statstjänsteman men man tar svartskallen.
Visst Det var en Moderat som åkte också men. Som ngn skrev här innan
VARFÖR just nu .Jag inbillar mig att man har spaning på lokalen innan man slår till. Det hade ju i vart fall jag haft
Så man har förmodligen rätt bra vetat vilka som var inne.
visst " If you cant do the Time dont do the Crime "
Paolo ha nog samlat ihop till detta ..Skyldig verkar han vara ... Kan utan vidare tänka mig att insatsledaren där då
" Nu skall han få den jä..n kör vi grabbar " Hallickarna kan dom kasta sjön .. Stänga alla Bordeller är OK för min del.
Lite illa luktar det .Efter att snuten inget klarat på 40 år Så äntligen TAR DOM SVARTSKALLEN.
Även om Paolo kanske förtjänar det så skall det gå rätt till. .... känns det lite skumt.
Utan att jag vet hur kundkretsen ser ut så var det i Geijer affären inga fattiglappar.
Det är vad man sett i pressen rätt dyrt så det känns inte som att det finns andra än rika där mer eller mindre.
Vore det saklig opartiskhet hade de stora kanonerna ngn gång åkt in inte bara svartskallen.
Inget av de andra namnen är ute.
Ville man stoppa företeelsen / brottet exploateringen av de stackars tjejerna av svin ... UT MED DE NAMNEN gärna på löpsedeln
Citera
2020-05-26, 03:33
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------

Slöa snuten som har tappat Knarkhandeln / Skjutningarna / med Feministisk regering
Redan Geijer och grabbarna pumpade småflickor. Det korrupta rättsväsendet fick inte till det
Inga skadestånd.
JO + JK har inte hittat ngn som Underpresterar med en döing på hörnet varje kväll
OCH tänka sig det var en svartskalle rena slumpen ... finns ju ingen som går på den lätta
inte ens fruntimmerna.
En snutkår som åkte på 9 siffror skadestånd när Ziggisana släpade snuten till 2 Domstolar

Paolo har spelat smart Snackar för mycket om saker han inte begriper en del kontroversiella och har inte koden som
fungerar i fina salonger. Nu ser det ut som att han har snackat in sig på kåken. Högmodet som går före fallet.
Har bordellen funnits sedan 2018 ..har man ju haft chansen att välja ngn Sosse pamp eller Verksdirektör
VARFÖR just nu .Jag inbillar mig att man har spaning på lokalen innan man slår till. Det hade ju i vart fall jag haft
Paolo ha nog samlat ihop till detta ..Skyldig verkar han vara ... Kan utan vidare tänka mig att insatsledaren där då
" Nu skall han få den jä..n kör vi grabbar " Hallickarna kan dom kasta sjön .. Stänga alla Bordeller är OK för min del.
Lite illa luktar det .Efter att snuten inget klarat på 40 år Så äntligen TAR DOM SVARTSKALLEN.
Även om Paolo kanske förtjänar det så skall det gå rätt till. .... känns det lite skumt.
Utan att jag vet hur kundkretsen ser ut så var det i Geijer affären inga fattiglappar.
Det är vad man sett i pressen rätt dyrt så det känns inte som att det finns andra än rika där mer eller mindre.
Vore det saklig opartiskhet hade de stora kanonerna ngn gång åkt in inte bara svartskallen.
Ville man stoppa företeelsen / brottet exploateringen av de stackars tjejerna av svin ... UT MED DE NAMNEN gärna på löpsedeln

Det finns ingen riktig sanning! Den enda sanningen är den som media presenterar för dig för du kan inte välja på vad som presenteras för dig som en sanning. Att media styr information är gammalt men som tur vad så finns det Internet men numera så styrs även stora delar som Facebook, Youtube, Twitter osv med vad man kallar för censur som har välbetalda lobbyister som arbetar emot det fria ordet.
Men nog om detta , straffet för Pablo motsvarar inte brottet utan straffet var att media valde att nu kan vi sälja tidningar och annonsplatser under en tuff tid.
Media som jag kallar Bonnier osv har numera ett försök att ta över transporter från övriga med ett gemensamt företag som de kallas Early Bird som är den sämsta leverantören du kan tänka dig.
Så nu slår jag tillbaka till de som tror att de styr Sveriges media och försöker ta över Postnord med en usel service de kallar Early Bird. Kolla på Thrustpilot om ni inte tror mig.
Citera
2020-05-26, 03:48
Medlem
Paolo Roberto körde sitt eget Chernobyl.

Hade han gått under jorden och inte gråtit ut i sociala medier, totalhavererat i en TV-soffa några timmar efter horknullet och inte stått joggande med tummen upp morgonen efter detta, då hade detta fall inte blivit hela medias och PK- Sveriges lilla skampåle.

Polisen njöt nog när dom fångade kändistorsken, men inte ens dom kunde räkna med den här härdsmältan och jackpotten!
Citera
2020-05-26, 04:36
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Paolo Roberto körde sitt eget Chernobyl.

Hade han gått under jorden och inte gråtit ut i sociala medier, totalhavererat i en TV-soffa några timmar efter horknullet och inte stått joggande med tummen upp morgonen efter detta, då hade detta fall inte blivit hela medias och PK- Sveriges lilla skampåle.

Polisen njöt nog när dom fångade kändistorsken, men inte ens dom kunde räkna med den här härdsmältan och jackpotten!

Ja, med facit i hand kan man ju lätt konstatera att Paolo's strategi inte var så förträfflig. Det är dock svårare att säga hur han egentligen borde agerat för att minimera skadorna. Bara hållit käften? Jag är inte säker - givetvis hade allting läckt ut ändå, och det hade byggts upp ett sjuhelvetes tryck emot stackars Paolo. Varje tweet had fått hundratals svar i still med "Vad säger du om torskanklagelserna?", "Är det sant att du går till fnask?" och så vidare. En sådan situation hade blivit ohållbar, inte minst för hans närstående.

Paolo tänkte nog att eftersom han förr eller senare skulle tvingas krypa till korset ändå så var det bättre att göra det direkt. Jag är inte säker på att det i grunden var så dumt resonerat.

Om ni kunde resa tillbaka i tiden och ge Paolo lite goda råd precis efter att han torskat, vad skulle ni rekommendera honom att (inte) göra? Förutsatt att ni ville honom väl alltså. Personligen vetefan om jag ska vara ärlig. Tror det hade gått åt helvete hur som helst.
Citera
2020-05-26, 04:48
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Ja, med facit i hand kan man ju lätt konstatera att Paolo's strategi inte var så förträfflig. Det är dock svårare att säga hur han egentligen borde agerat för att minimera skadorna. Bara hållit käften? Jag är inte säker - givetvis hade allting läckt ut ändå, och det hade byggts upp ett sjuhelvetes tryck emot stackars Paolo. Varje tweet had fått hundratals svar i still med "Vad säger du om torskanklagelserna?", "Är det sant att du går till fnask?" och så vidare. En sådan situation hade blivit ohållbar, inte minst för hans närstående.

Paolo tänkte nog att eftersom han förr eller senare skulle tvingas krypa till korset ändå så var det bättre att göra det direkt. Jag är inte säker på att det i grunden var så dumt resonerat.

Om ni kunde resa tillbaka i tiden och ge Paolo lite goda råd precis efter att han torskat, vad skulle ni rekommendera honom att (inte) göra? Förutsatt att ni ville honom väl alltså. Personligen vetefan om jag ska vara ärlig. Tror det hade gått åt helvete hur som helst.
Knepigt, men han skulle i.a.f. kontrat med "nä det var ingen sån tjej, hon såg inte ut som något offer" som replik på Jennys trafficking prat.
Om sen Jenny kontrar med, "hur vet du det?"
Då är det bara att spela dum typ, "Äh jag har ingen erfarenhet av att gå med prostituerade",
"Jag har hål i själen la la la..."
(Lätt för mig att säga så här i efterhand)
Senast redigerad av dobbelina 2020-05-26 kl. 04:56.
Citera
2020-05-26, 05:23
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Svara mig på detta, det är en fundering jag har.

Hur kunde Paolo Roberto hitta en av de kvinnorna som de här häktade männen ska ha sålt som på något sätt då skulle ha sålt sex frivilligt till just Paolo?

Detta tillsammans med hans uttalande om att de var dittvingade gör ju att man tror att de faktiskt var en oaktsam våldtäkt. Eller?

Och hur drogad var Paolo i tv 4 där på morgonkvisten? Att babblade rakt ut och råkade tydligen säga sanningen? Jag säger inte att det säkert är så men det hela är väldigt märkligt.

Att han hittade detta ställe beror nog på att han varit på stället innan eller andra ställen där han fått upp kontakter. Är nog inget ställe man hamnar på om det är ”första gången”.

Finns det bevis om koppleri, som det nu verkar finnas, och med hans uttalande, finns det nog goda chanser till åtal. Dom...ingen aning. Bevisbördan ligger hos åklagare OCH PR. PR måste ju bevisa motsatsen dvs att han inte kunde veta att det var koppleri, att hon var ”tvungen” att utföra sex osv.

PR är en renlevnadsmänniska. Har svårt att tro att han tar droger. Jag tror helt enkelt att TV4 var snabba på bollen och kontaktade PB där de nog argumenterade hans snabba medverkan i intervjun om att han behövde vara snabb med att få ut SITT ORD innan andra tar det själva. Andra frågan ”har du gjort detta förut” var säkert en ök/krav från PR sida för att öht gå med på intervjun. Sen tror jag PR ser TV4 som sin vän. Så han litade väl på att de skulle ”hjälpa honom” med sitt budskap. Vidare så har ju TV4 investerat en hel del i honom så visst har de ett intresse av att detta skulle försvinna.
Citera
2020-05-26, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa

Inga skadestånd.
inte ens fruntimmerna.

Äntligen lite vettigt om hela insatsen.. Paolo har aldrig varit accepterad i dom "fina kretsarna" så när han 1. gör bort sig exploderar hela media etablissemanget i fullständig lycka 2. helt missar att prata med en advokat innan han pudlar i TV och till sist 3. Inte förstår att det är allvar när norrmalmspolisen, södermalmspolisen, människohandelsgruppen OCH NOA är inblandade, då vet snuten exakt vad dom gör och det är för maximal exponering.
Förmodligen har polisen redan sett honom där och sedan bara väntat på rätt tillfälle att slå till. Har polisen dessutom bevis på att han varit där fler gånger blir Paolos "det var första gången" bullshit totalt krossat och han som person och varumärke dött för alltid

Tråkigt för hans flickvän och hans barn som inte förtjänar följderna av medias rapportering..

Avslutar bara med en stor undan varför han snikar pengar på att köra incall där han kan torska istället för ett outcall som är safe?? Även om han inte kan ta tjej till sitt eget hem borde han väl ha en polare han kan låna en lägenhet av 30 min
Senast redigerad av riktiger 2020-05-26 kl. 05:36.
Citera
2020-05-26, 05:27
Medlem
Citat:
Kan vi inte sluta hyckla bara, visst var Pablo en hycklare när han ljög på TV4 om att det var första gången men kom igen, är han inte straffad nog eller ska vi sätta upp en galge och hänga han högt?
Om ni visste hur många som köpt/er(köpte) sex av Sveriges politiker och elit så vore det tyst i media för då hade vi ingen regering kvar och Pablo köpte lite sex som han inte fick hemma.

Kom igen!
Ett av de mer vettiga inläggen!
Den stora skandalen är inte Paolo Robertos sexköp utan de helt absurda eftereaktionerna. Tala om storm i ett vattenglas!
Och så passar naturligtvis Sveriges totalkorkade morallagstiftare
på att övertrumfa sig själv i absurduteter och tankevurpor.
"Oaktsam våldtäkt!" Smaka på begreppet!
Det existerar alltså "aktsam våldtäkt"
Hur fan den nu ska se ut.
Idioternas sammansvärjning! En Kafkavärld. 1984, Stalin, Hitler och Stasi i koncentrerad form.
Citera
2020-05-26, 05:32
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Knepigt, men han skulle i.a.f. kontrat med "nä det var ingen sån tjej, hon såg inte ut som något offer" som replik på Jennys trafficking prat.
Om sen Jenny kontrar med, "hur vet du det?"
Då är det bara att spela dum typ, "Äh jag har ingen erfarenhet av att gå med prostituerade",
"Jag har hål i själen la la la..."
(Lätt för mig att säga så här i efterhand)

Misstaget PR gjorde var att han tydligen inte kontaktade en advokat när detta hände. Efter att han släpptes. För en sådan hade ALDRIG rekommenderat intervjun. Tror han trodde att det skulle ses som en engångsföreteelse. Polisen hade nog massa kött på benen ang koppleri/människohandel men ville knappast röja hur mkt kunskap de hade om ringen för PR. Därav trodde väl inte PR på att det skulle bli så stort som det blev.

Sen har väl PR en vänskapsrelation med TV4. Det låg i bådas intresse att detta försvann. Too bad 😯
Citera
2020-05-26, 05:42
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktiger
Äntligen lite vettigt om hela insatsen.. Paolo har aldrig varit accepterad i dom "fina kretsarna" så när han 1. gör bort sig exploderar hela media etablissemanget i fullständig lycka 2. helt missar att prata med en advokat innan han pudlar i TV och till sist 3. Inte förstår att det är allvar när norrmalmspolisen, södermalmspolisen, människohandelsgruppen OCH NOA är inblandade så vet snuten exakt vad dom gör för maximal exponering. Tråkigt för hans flickvän och hans barn som inte förtjänar följderna av medias rapportering.. Avslutar bara med en stor undan varför han snikar pengar på att köra incall där han kan torska istället för ett outcall som är safe?? Även om han inte kan ta tjej till sitt eget hem borde han väl ha en polare han kan låna en lägenhet av 30 min

Vad jag har hört är PR impulsiv. Och i en relation så gäller det nog att handla snabbt om bruden (Elin) tillfälligt är upptagen med annat och han är emellan möten..

Gissningsvis så finns det kanske en tjusning för vissa att knulla ”smutsiga” brudar. En grej jag själv aldrig skulle begripa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in