Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Så bra att du också tycker att vi bör prata mer om sexhandeln, detta är ju ett ypperligt tillfälle som givits till att diskutera det ämnet. Personligen pratar jag ju inte utifrån egna erfarenheter men utifrån fakta jag tagit del av från dem som själva varit prostituerade och nu jobbar aktivt för att hjälpa de kvinnor som fortfarande är i den branschen och vill ta sig därifrån.
Du skulle ju kunna titta lite på de intervjuer som TV4-nyheterna gjort dessa dagar med just sådana personer som är involverade på riktigt - och inte några feminister eller artister som du tycker inte ska yttra sig.
Du kanske själv är prostituerad eller har köpt sex? I annat fall kanske du inte heller borde yttra dig. Eller så hämtar du dina åsikter utifrån fakta som du har snappat upp någonstans, precis som många andra.
Det känns liksom lite nedlåtande från din sida att utgå ifrån att andra som yttrar sig inte skulle vara medvetna om de aspekter som du tar upp ovan. Som om det bara är du som ser bortanför den matlagande italienaren i TV och tar hänsyn till den större bilden. Det är ju precis det som många faktiskt gör och det är därför ämnet sexhandel rör upp känslor.
Jag skiter fullkomligt i Paolo Roberto, kunde inte bry mig mindre om vad den fjanten sysslar med, men att påstå att "de flesta har valt att sälja sex, helt själva. De gillar sex och de tjänar pengar" - det är ett uttalande som går stick i stäv med vad de som jobbar för Talita och andra organisationer säger. Men de som jobbar dagligen med att hjälpa kvinnor ut ur prostitution kanske är såna där feminister som inte vet vad de snackar om enligt dig.
Hela grejen med mitt första inlägg var om bödeln som ska sparka och sparka bara för att det är en känd person. De tänker inte att de lika gärna kunde ha varit en anhörig eller nära vän som gjort detta.
De som skriker högst är knappast fläckfria själva.
Som jag skrev så är det bra att prata om de som säljs organiserat, vilka som gör de och vad de får ut av det, samt så klart vad man göra för att få bort det. Men debatten handlar alltid om att sätta dit den som köpt sex vilket aldrig kommer göra någon större förändring då de som står i media, styr våra lagar och regler mfl själva vill kunna använda sig av sexköp om inte i sverige så gärna när de reser utomlands.
Jag säger ingenting om de som arbetar för att skyddar och hjälpa tjejer från övergrepp mm, de gör säkert ett jättebra arbete. Det är många kvinnor som behandlas illa på många sätt. Men ska man kunna få en förändring i den här frågan så måste man också se att alla inte är utsatta och trasiga, många tjejer väljer helt själva att sälja sex och de kommer inte att sluta. Prostitution är en av världens äldsta yrken, och i dom flesta länder är det helt lagligt. Även i många av de länderna pågår arbeten för att hjälpa utsatta kvinnor, men de som själva valt att sälja sex får göra det.
Jag vill inte försköna sexhandel. Personligen tycker ja att det är äckligt och skulle aldrig betala för att dela en tjej med massor av andra. Men ska man komma någonvart med att få bort "den fula" handeln med tjejer som tvingas till detta måste man se bredare på problemet. Som jag skrev så är det samma människor, samma ligor osv som håller på med detta som placerar ut tiggare och gör andra brott. Så länge man tycker att det är ok att resa fram och tillbaka över våra gränser så kommer detta att fortsätta, i all evighet.
Fortsätt att diskutera sexhandel, trafficking, våld mot kvinnor osv men gör de hela vägen.
De jag ville var att påpeka att jag tycker det är fel att bedriva hetsjakt mot en enskild person bara för att han är känd. Ja han blir ett ansikte för sexköp, men de vinklas ju hej vilt på bekostnad av att skada hans nära ännu mer än de redan gjort.
Att TV4 sen är dom som ska skapa debatt helt plötsligt är ju ännu mer patetiskt. De får Paolo att ställa upp på en intervju efter som han är anställd av kanalen, sen ger de honom sparken. När de får kritik för intervjun kör dom igång debatt, men fortfarande med deras "vän" som grund.
Aftonbladet gottar sig också trots att dom inte har sopat sin egen matta efter att dom försökt att skydda sin egen sexförbrytare Virtanen.
Alex Schulman, ärkesvinet själv, gottar sig i Expressen och försöker få enkla poäng genom att sparka och spotta men när han konfronteras kommer han i vanlig ordning va lika feg som alltid...
Jja du förstår kanske (hoppas ja) var jag vill komma.
Debattera gärna det riktiga problemet men lägg ner hets och hat mot enskilda personer.
Och som jag skrev i mitt förra inlägg. Börja prata med dina närmast anhöriga om hur du ser på sexhandel mm men räkna inte med att få ärliga svar ens av dina vänner. Tro mig. De finns sexköpare i din egen närhet. Ska du hänga ut dom på Facebook om du får veta vilka de är!?
Tack för mig och lycka till.