2020-05-25, 20:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju därför det är så få svenska kvinnor som säljer sex och det istället kommer hit fattiga kvinnor med eller utan hallickar,
Somliga ser ju gärna att vårt sociala skyddsnät skrotas så att de unga svenska tjejerna som inte får jobb ska tvingas sälja sex till gamla läkare, politiker och familjefäder.
Jag tycker att båda Rosa Sidan och Sex-Tjejer har gott om svenska horor. Men svenska kvinnor säljer rätt sällan för att klara dagen utan för att dom är kåta på lyxprylar och vill inte lägga tiden och ansträngningen på att skaffa ett vanligt jobb som betalar bra nog.

Jag tror snarare att anledningen till att inte fler gör det, är att många helt enkelt inte tilltalas av tanken även om det i sig är lätta pengar.
Citera
2020-05-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Uruselt och ynkligt bemötande som vanligt.

1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.

2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö

Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade

Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..

3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.

4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.

5. Skärpning.
Lämpligtvis borde de som väljer att sälja sex välja länder där detta räknas som en ok syssla med social trygghet istället för att åka till Sverige där sexköp är ett brott.
Kan man på egen hand ta sig utomlands,skaffa en plats att sälja sex på annonsera och ordna överföring till sparkonto borde man rimligtvis kunna välja land där kunder öppet köper och där polisen inte plötsligt gör razzia
Citera
2020-05-25, 20:37
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Lägg av med halmgubbe skiten. Ingen har pratat om kedjor. Dock förekommer trafficking. Det är inte ovanligt - fråga polisen som jobbar med detta.
Situationen där man tar 11 kunder i en lägenhetsbordell med tjejer från fattiga delar av Östeuropa är typiskt för organiserat koppleri och trafficking.
Det finns dokumentärer och reportage om hur sådant går till. Polisutredningar, FUP:ar och domar.
Torskar som Paolo Roberto förstår vad det med största sannolikhet rör sig om. Han sa det t o m själv i intervjun. Men de är egoister och bryr sig mer om sina egna behov - annars skulle de låta bli.
Andra sitter här och kämpar på att ljuga för sig själva. "Hon sa att det var frivilligt", "I annonsen står bla lba". Man kan ju undra i vilken grad det är självbedrägeri och hur mycket som beror på förbannat låg begåvning. Jag gissar på att de flesta fattar (innerst inne) men kanske låtsar att det finns tvivel.
Du kanske kan förklara hur den skiten funkar mentalt.

Jag har bara köpt sex i japan, men där gick vi till ett ”love hotel”. På bordellen pågick ingen verksamhet.

Snuskigt dyrt var det, och jag fick inte ens doppa.

Hon hade ju möjlighet att dra om hon ville men det gjorde hon inte.
Citera
2020-05-25, 21:13
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Lämpligtvis borde de som väljer att sälja sex välja länder där detta räknas som en ok syssla med social trygghet istället för att åka till Sverige där sexköp är ett brott.
Kan man på egen hand ta sig utomlands,skaffa en plats att sälja sex på annonsera och ordna överföring till sparkonto borde man rimligtvis kunna välja land där kunder öppet köper och där polisen inte plötsligt gör razzia

Det gör ju de flesta.
Citera
2020-05-25, 22:42
Medlem
Citat:
Sveriges marknad är nog perfelt. Det finns ekonomiska resurser att kapitalisera på, en feminism som förtrycker manlig sexualitet, ett av världens singeltätaste, och horan har högra status än torsken. Betänk vad som hände under spritförbudet i USA på 30-talet.
Citera
2020-05-25, 23:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det enda du har länkat är siffror om det intetsägande begreppet "människohandel" och "trafficking" från propagandakanaler som SVT och Aftonbladet. Själv länkar jag till WHO, Amnesty, Human Rights Watch, sexarbetarnas förbund i Sverige Fuckförbundet, sexarbetarnas internationella organisation Global Network of Sex Work Projects, sexarbetarna själva osv.

Här kan du t ex läsa hur det blivit i olika länder som tagit olika approach:
(OBS: läs inte om du inte vill bli motbevisad)

https://www.fuckforbundet.com/post/legalisering-vs-decrim-vs-svenska-modellen

Noll substans och noll argument.

1. En totalitär förtryckarstat hör inte hemma i ett modernt samhälle.

2. Du behöver inte besöka bordellerna om du inte vill.

3. Alternativet är att prostitution hamnar under jord. Hör det hemma i ett modernt samhälle? Eller är du så jävla naiv att du tror att prostitution någonsin kommer sluta existera?

Inte intresserad.

Noll substans, endast flum och grundlös spekulation.

Att media lyckas hitta 5 st prostituerade som farit illa betyder inte att det är många. Men ja det går säkert att hitta tusentals fall, det betyder inte att ditt case blir starkare. Tvärtom, faktum är att dessa fall blir FÄRRE om alla dessa organisationer jag nämnde ovan får igenom sin vilja.

Koppleri och människohandel - det är två extremt diffusa begrepp som egentligen inte säger någonting alls.

Du vet att om två svenska tjejer hyr en lägenhet tillsammans som de säljer sex i, och dessutom anställer en säkerhetsvakt, så är tjejerna, vakten och hyresvärden alla skyldiga till koppleri. Även taxichauffören som skjutsade dit dem är skyldig. Med eller utan vetskap.

Ja som vanligt så har du ju bortförklaringar till allt. Du är inte ens intresserad av att ta reda på hur det ligger till med lägenhetsbordellerna i Stockholm, utan du avfärdar det hela med att säga att människohandel och koppleri är diffusa begrepp.

Och angående källorna, det var precis det jag sa, du viftar bort källor som polisen och SVT för att du är övertygad om att det är propaganda. Tänk om jag är övertygad att dina källor är propaganda?
Diskussionerna blir fruktansvärt tramsiga när man beter sig på detta vis, och jag kommer som sagt inte att länka ett jota till dig fler gånger.
Citera
2020-05-25, 23:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Sexdockor och sexrobotar... du menar såna som många av din sort också ser allvarliga problem med och helst vill förbjuda?

Att du likställer kvinnor som gjort ett fritt val att att sälja sex med dockor och robotar säger en hel del om din unkna kvinnosyn. Usch och fy, skämmes tamejfan!

Fetstilen är där för att visa att du verkar anse att hur organiserat, reglerat och öppet man än gör det så är de kvinnor som ändå väljer att göra vad fan de vill med sina egna kroppar ("Min kropp tillhör mig!") ändå att likställas med barn som inte kan ta hand om sig och tänka själva, eller med dockor och robotar som bara lyder order.

Helt sjukt vad du och din sort har låga tankar om kvinnor. Andra än er själva alltså.

Jag har inte sagt något av vad du skriver,så hur vore det om du slutar lägga ord i munnen på mig?

Jag skrev precis vad det stod, att det inte hör hemma i ett modernt samhälle. Thats it.

Det var helt och hållet du som byggde på mitt citat med att jag inte anser kvinnor kunna ta hand om sig själv, att jag likställer kvinnor med robotar o.s.v.
Vet inte ens var du fick detta ifrån.
Citera
2020-05-25, 23:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det fungerar inte med reglering nej. Det leder bara till en överklass och en underklass, där de som inte klarar av att leva upp till kraven ändå hamnar under jorden. Den enda lösningen är att totalt släppa det fritt, dvs avkriminalisering.

Så här skriver en svensk sexarbetare på sin blogg:

https://lisaslappar.com/2020/05/21/min-trestegsplan-till-hur-vi-avkriminaliserar-sexkop-och-avkrim-vs-legalisering/

Och Amnesy:

Personligen är jag emot en avkriminalisering.

Vi har redan lagar mot tvång, övergrepp osv. i Sverige.
Citera
2020-05-25, 23:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Personligen är jag emot en avkriminalisering.

Vi har redan lagar mot tvång, övergrepp osv. i Sverige.

Skulle tanken med att avkriminalisera då vara att det släpps fritt ungefär som att starta en restaurang?
Bordell = restaurang där det serveras människor
Citera
2020-05-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja som vanligt så har du ju bortförklaringar till allt. Du är inte ens intresserad av att ta reda på hur det ligger till med lägenhetsbordellerna i Stockholm, utan du avfärdar det hela med att säga att människohandel och koppleri är diffusa begrepp.

Och angående källorna, det var precis det jag sa, du viftar bort källor som polisen och SVT för att du är övertygad om att det är propaganda. Tänk om jag är övertygad att dina källor är propaganda?
Diskussionerna blir fruktansvärt tramsiga när man beter sig på detta vis, och jag kommer som sagt inte att länka ett jota till dig fler gånger.
Du viftar bort källor som WHO och Amnesty International för SVT och polisen? Samma SVT som påstått i 20 års tid att invandringen är en vinstaffär för Sverige, samma polis som delade ut armband när sexbrotten ökade 1000&% 2016? Båda organen är genompolitiserade, bevisligen.

Angående sexköp, är det verkligen ett problem, kanske bara anmälningsbenägenheten som ökat?
Citera
2020-05-25, 23:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Det komiska är att de flesta Flashbackmännen kallade Amnesty och liknande organisationer för vänsterflum/extremister, feministäckel osv för inte så längesedan. Nu när Amnesty gjort en helomvändning angående prostitutionen är all form av källkritik som bortblåst och helt plötsligt är Amnesty hyvens. Förut när jag länkade till Amnesty angående deras satsningar på flickor och kvinnor fick man bara skit tillbaka. Som sagt, värre hycklare får man leta efter.
Citera
2020-05-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det komiska är att de flesta Flashbackmännen kallade Amnesty och liknande organisationer för vänsterflum/extremister, feministäckel osv för inte så längesedan. Nu när Amnesty gjort en helomvändning angående prostitutionen är all form av källkritik som bortblåst och helt plötsligt är Amnesty hyvens. Förut när jag länkade till Amnesty angående deras satsningar på flickor och kvinnor fick man bara skit tillbaka. Som sagt, värre hycklare får man leta efter.
Skit inte i egen säng, kjolstyg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in