2020-05-25, 17:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Uruselt och ynkligt bemötande som vanligt.

1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.

2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö

Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade

Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..

3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.

4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.

5. Skärpning.

Jag har läst på om Amnestys hållning i denna frågan och de verkar inte helt överens. Bland annat så finns det oenighet om underlaget som de grundat sin hållning på. Underlaget är inget de verkar ha tagit fram själva.

Sexköpslagen är inte min och sannolikt inte Moment22x22's heller.

Jag diskuterar utifrån hur det ser ut, hur det skulle kunna se ut, vilka "biverkningarna" skulle bli osv. I den andra tråden där vi diskuterade prostitution la jag upp många artiklar osv som handlade om sexhandeln i bl.a. USA och Tyskland.

Fortfarande har jag absolut inget emot att svenska kvinnor säljer sex privat. Utan hallick eller "pojkvän", som de rumänska med flera prostituerade kallar sina hallickar. De svenska prostituerade kvinnorna verkar vara väldigt försiktiga och många verkar ha ett gäng stamkunder. Att lagen har försämrat deras affärer har jag svårt att tro, det verkar vara business as usual.

Jag insåg också att varje land har sina helt unika förutsättningar. Som tex Nya Zeeland, där sexhandeln är avkriminaliserad/legaliserad, de har inte problem med att "svämmas över" av fattiga tjejer från Rumänien och Bulgarien osv. De ligger helt enkelt för off.

Osv. Jag kommer INTE att dra allting en gång till bara för att vissa sexköpande män här sitter och tjatar om "samtyckande mellan två vuxna" med mera. Eller hur jävla många gånger jag blir anklagad för att vilja förstöra för män. Det är bara så jävla barnsligt att jag baxnar.

Vi har dragit detta nu x antal gånger. Jag vill fortfarande INTE ha det som i Tyskland osv. Jag vill fortfarande, om avkriminalisering/legalisering/avreglering kommer på tal för Sveriges del, lära av Tysklands med fleras misstag.

Avregleringen i Tyskland fungerade inte. Vi får se om de nya lagarna får effekt.
Senast redigerad av Jenny9 2020-05-25 kl. 17:41.
Citera
2020-05-25, 18:35
Medlem
Jag tycker feminismen har påtvingat samhället att kvinnor är offer i prostitution. Jag tycker de är förövare. Männen är snarare offer för en enorm brist på kvinnor som är villiga att ha sex med män.
Man kan se det å eftersom det är en skapad brist orsakad av invandring och negativ propaganda. Mestadels orsakat av feminister.

Jag tror att feministerna skapat den här bristen ,just för att den här situationen ska uppstå, brist och desperata män köper sex. Feministerna vill ha vissa situationer för att de ska bli känslomässigt nöjda och en situation är att det råder en brist på sex för män , när de skapar dåligheter för män njuter de,andra kan njuta av konst ,men feminister njuter av att se till att det går dåligt för män som grupp.

Skulle samhället verkligen vilja ha mindre prostitution skulle de sett till att det invandra lika mycket kvinnor som män.

Dessa kvinnliga prostituerade är kallt beräknande kvinnor som vill ha pengar
Citera
2020-05-25, 18:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har inte någon gång påstått att jag enbart argumenterar ur perspektivet att det ska vara bättre för sexsäljare. Finns många aspekter att ta hänsyn till.

Vi som ser på detta utan egen vinning, vi uppfattar att det är ni förespråkare här som är fullkomligt faktaresistenta. Så det går på båda hållen det.

Du har konsekvent ignorerat all fakta som går emot din åsikt. Du är den faktaresistenta här.

Och jag har inget att vinna på att sexköp avkriminaliseras i Sverige så det tramsargumentet kan du lägga ner.

Du verkar dock inte alls se objektivt på detta. Du anser ju att samhället skadas av att vuxna människor får ha sex hur de vill, så nej du ser inte på detta utan egen vinning alls.
Citera
2020-05-25, 19:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, jag tycker att det är den särkilt största frågan när det kommer till feminazisternas hyckel. Finns inte ord för hur jävla vidrigt det är.

...samtidigt så kommer varken polis eller socialfolk åt flickorna JUST för att det inte är olagligt. De traffickingoffer som Merapi kontinuerligt använder som argument här och hon säger sig vurma för kommer fortfarande vara i gängens våld skyddade av att det inte är olagligt.

Jag håller som sagt med om att det ska vara förbjudet att både sälja och köpa. Dels av de anledningarna som du nämner här och för att det är så jäkla idiotiskt att förbjuda köp av en tjänst som är fritt fram att sälja. Ungefär som att det skulle vara lagligt att stå och sälja droger lite här och var, driva hemsidor för drogförsäljning, men att köpa skulle vara förbjudet.
Citera
2020-05-25, 19:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har läst på om Amnestys hållning i denna frågan och de verkar inte helt överens. Bland annat så finns det oenighet om underlaget som de grundat sin hållning på. Underlaget är inget de verkar ha tagit fram själva.

Jag diskuterar utifrån hur det ser ut, hur det skulle kunna se ut, vilka "biverkningarna" skulle bli osv. I den andra tråden där vi diskuterade prostitution la jag upp många artiklar osv som handlade om sexhandeln i bl.a. USA och Tyskland.

Fortfarande har jag absolut inget emot att svenska kvinnor säljer sex privat. Utan hallick eller "pojkvän", som de rumänska med flera prostituerade kallar sina hallickar. De svenska prostituerade kvinnorna verkar vara väldigt försiktiga och många verkar ha ett gäng stamkunder. Att lagen har försämrat deras affärer har jag svårt att tro, det verkar vara business as usual.

Jag insåg också att varje land har sina helt unika förutsättningar. Som tex Nya Zeeland, där sexhandeln är avkriminaliserad/legaliserad, de har inte problem med att "svämmas över" av fattiga tjejer från Rumänien och Bulgarien osv. De ligger helt enkelt för off.

Osv. Jag kommer INTE att dra allting en gång till bara för att vissa sexköpande män här sitter och tjatar om "samtyckande mellan två vuxna" med mera. Eller hur jävla många gånger jag blir anklagad för att vilja förstöra för män. Det är bara så jävla barnsligt att jag baxnar.

Vi har dragit detta nu x antal gånger. Jag vill fortfarande INTE ha det som i Tyskland osv. Jag vill fortfarande, om avkriminalisering/legalisering/avreglering kommer på tal för Sveriges del, lära av Tysklands med fleras misstag.

Avregleringen i Tyskland fungerade inte. Vi får se om de nya lagarna får effekt.

Det fungerar inte med reglering nej. Det leder bara till en överklass och en underklass, där de som inte klarar av att leva upp till kraven ändå hamnar under jorden. Den enda lösningen är att totalt släppa det fritt, dvs avkriminalisering.

Så här skriver en svensk sexarbetare på sin blogg:

https://lisaslappar.com/2020/05/21/min-trestegsplan-till-hur-vi-avkriminaliserar-sexkop-och-avkrim-vs-legalisering/

Och Amnesy:

Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-25 kl. 19:43.
Citera
2020-05-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Fast helt ärligt nu! Du sitter och kallar folk för autistiska, att dom inte får ligga, att dom köper horos osv! Vad för väntar du dig för svar?

"Oj! Hon sa att jag var en desperat sexköpare med autism... Fan hon måste fan ha rätt i allt hon säger!" Är det troligt att folk tänker så?
Citera
2020-05-25, 19:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har konsekvent ignorerat all fakta som går emot din åsikt. Du är den faktaresistenta här.

Och jag har inget att vinna på att sexköp avkriminaliseras i Sverige så det tramsargumentet kan du lägga ner.

Du verkar dock inte alls se objektivt på detta. Du anser ju att samhället skadas av att vuxna människor får ha sex hur de vill, så nej du ser inte på detta utan egen vinning alls.

Citat:
Uruselt och ynkligt bemötande som vanligt.

1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.

2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö

Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade

Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..

3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.

4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.

5. Skärpning.

Ah snack!

1. Det är väldigt enkelt att googla lite på detta och hitta en hel del belägg för att det alltså INTE blivit bättre i länder med legaliserad prostitution, samt att Sverige har färre prostituerade, traffickingoffer samt sexköpare än andra länder där det är lagligt. Så att slopa lagen för att prostituterade skulle ha det bättre verkar inte vara någon helyllemetod.
Nej jag kommer inte publicera någon källa till dig eftersom du inte en enda gång har tagit någonting jag länkat på allvar. Du hittar alltid på anledningar till att källan inte är giltig så jag lägger inte en sekund på det. Du har dig själv att skylla.

2. Ja du är dessvärre empatistörd. Det är rätt så tydligt att se genom dina inlägg här, både nu och tillbaka i tiden. WW:s icke existerande empatiska förmåga ska vi inte ens gå in på, där finns det material för flera konferenser på psykiatriska avdelningen.

3. Jag har flera gånger berättat för dig varför jag inte anser att bordeller och organiserad laglig prostitution hör hemma i ett modernt samhälle. Det finns sexdockor/robotar att köpa, häng med i utvecklingen!

4. Konstigt att ingen av dem du pratar med är de som berättar om hur skit det är i prostitutionsvärlden. Kanske hör du det som du vill höra?
Du brukar ju säga att andra ljuger, eller att det är media som vill måla upp vissa scenarion så att de väljer ut att bara precis rapportera från de kvinnor som har ett förjävligt liv som prostituerade.
Dessa kvinnor verkar ändå vara rätt många, tycker jag.

Förressten, hörde på nyheterna att man gripit två män på väg att lämna landet. Misstänkta för koppleri och människohandel, kopplat till bordellen i Stockholm där Roberto tyckte att det var passande att ta sig ett litet besök.
Men det är förmodligen fabricerat det också, dessa män är väl ditsatta av feministerna?
Citera
2020-05-25, 20:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ah snack!

1. Det är väldigt enkelt att googla lite på detta och hitta en hel del belägg för att det alltså INTE blivit bättre i länder med legaliserad prostitution, samt att Sverige har färre prostituerade, traffickingoffer samt sexköpare än andra länder där det är lagligt. Så att slopa lagen för att prostituterade skulle ha det bättre verkar inte vara någon helyllemetod.
Nej jag kommer inte publicera någon källa till dig eftersom du inte en enda gång har tagit någonting jag länkat på allvar. Du hittar alltid på anledningar till att källan inte är giltig så jag lägger inte en sekund på det. Du har dig själv att skylla.

Det enda du har länkat är siffror om det intetsägande begreppet "människohandel" och "trafficking" från propagandakanaler som SVT och Aftonbladet. Själv länkar jag till WHO, Amnesty, Human Rights Watch, sexarbetarnas förbund i Sverige Fuckförbundet, sexarbetarnas internationella organisation Global Network of Sex Work Projects, sexarbetarna själva osv.

Här kan du t ex läsa hur det blivit i olika länder som tagit olika approach:
(OBS: läs inte om du inte vill bli motbevisad)

https://www.fuckforbundet.com/post/legalisering-vs-decrim-vs-svenska-modellen

Citat:
2. Ja du är dessvärre empatistörd. Det är rätt så tydligt att se genom dina inlägg här, både nu och tillbaka i tiden. WW:s icke existerande empatiska förmåga ska vi inte ens gå in på, där finns det material för flera konferenser på psykiatriska avdelningen.

Noll substans och noll argument.

Citat:
3. Jag har flera gånger berättat för dig varför jag inte anser att bordeller och organiserad laglig prostitution hör hemma i ett modernt samhälle.

1. En totalitär förtryckarstat hör inte hemma i ett modernt samhälle.

2. Du behöver inte besöka bordellerna om du inte vill.

3. Alternativet är att prostitution hamnar under jord. Hör det hemma i ett modernt samhälle? Eller är du så jävla naiv att du tror att prostitution någonsin kommer sluta existera?

Citat:
Det finns sexdockor/robotar att köpa, häng med i utvecklingen!

Inte intresserad.

Citat:
4. Konstigt att ingen av dem du pratar med är de som berättar om hur skit det är i prostitutionsvärlden. Kanske hör du det som du vill höra?
Du brukar ju säga att andra ljuger, eller att det är media som vill måla upp vissa scenarion så att de väljer ut att bara precis rapportera från de kvinnor som har ett förjävligt liv som prostituerade.
Dessa kvinnor verkar ändå vara rätt många, tycker jag.

Noll substans, endast flum och grundlös spekulation.

Att media lyckas hitta 5 st prostituerade som farit illa betyder inte att det är många. Men ja det går säkert att hitta tusentals fall, det betyder inte att ditt case blir starkare. Tvärtom, faktum är att dessa fall blir FÄRRE om alla dessa organisationer jag nämnde ovan får igenom sin vilja.

Citat:
Förressten, hörde på nyheterna att man gripit två män på väg att lämna landet. Misstänkta för koppleri och människohandel, kopplat till bordellen i Stockholm där Roberto tyckte att det var passande att ta sig ett litet besök.
Men det är förmodligen fabricerat det också, dessa män är väl ditsatta av feministerna?

Koppleri och människohandel - det är två extremt diffusa begrepp som egentligen inte säger någonting alls.

Du vet att om två svenska tjejer hyr en lägenhet tillsammans som de säljer sex i, och dessutom anställer en säkerhetsvakt, så är tjejerna, vakten och hyresvärden alla skyldiga till koppleri. Även taxichauffören som skjutsade dit dem är skyldig. Med eller utan vetskap.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-25 kl. 20:23.
Citera
2020-05-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Såvitt jag läst så är feminister fullt medvetena om att kvinnan inte behöver vara tvingad eller fängslad på något sätt. Argumentet brukar handla om att kvinnan ofta, som minst, är i en beroendeställning, där prostitutionen är den enda möjligheten till försörjning och frågeställningen är väl då hur moraliskt det är att dra fördel av en människa i den positionen. Hint; det anses högst omoraliskt.
Frågan är hur moraliskt det är att då frånta dessa kvinnor deras enda möjlighet till försörjning?
Det anses dock moraliskt av fåren och lydhundarna.
Citera
2020-05-25, 20:16
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
text

3. Jag har flera gånger berättat för dig varför jag inte anser att bordeller och organiserad laglig prostitution hör hemma i ett modernt samhälle. Det finns sexdockor/robotar att köpa, häng med i utvecklingen!

text

Sexdockor och sexrobotar... du menar såna som många av din sort också ser allvarliga problem med och helst vill förbjuda?

Att du likställer kvinnor som gjort ett fritt val att att sälja sex med dockor och robotar säger en hel del om din unkna kvinnosyn. Usch och fy, skämmes tamejfan!

Fetstilen är där för att visa att du verkar anse att hur organiserat, reglerat och öppet man än gör det så är de kvinnor som ändå väljer att göra vad fan de vill med sina egna kroppar ("Min kropp tillhör mig!") ändå att likställas med barn som inte kan ta hand om sig och tänka själva, eller med dockor och robotar som bara lyder order.

Helt sjukt vad du och din sort har låga tankar om kvinnor. Andra än er själva alltså.
Citera
2020-05-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Frågan är hur moraliskt det är att då frånta dessa kvinnor deras enda möjlighet till försörjning?
Det anses dock moraliskt av fåren och lydhundarna.

Right, dilemmat är detsamma för tiggeri. Men där är det ok pga konspirationsteori eller nåt skit.
Citera
2020-05-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Right, dilemmat är detsamma för tiggeri. Men där är det ok pga konspirationsteori eller nåt skit.
Där hotas inte svenska medelklasskvinnors sexuella makt, snarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in