2020-05-25, 21:53
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Knacka i taket (hennes golv) vid slumpmässiga tillfällen, inte för ofta.
Då kan hon hinna spela in ljuden.
Ett-tre knack per tillfälle, med oregelbundna mellanrum, ett eller flera dygn mellan tillfällena.
Vid dygnets alla timmar.
Hon kommer att lyssna för jämnan efter knackningarna, och bli ännu mer hysterisk.
Citera
2020-05-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Knacka i taket (hennes golv) vid slumpmässiga tillfällen, inte för ofta.
Då kan hon hinna spela in ljuden.
Ett-tre knack per tillfälle, med oregelbundna mellanrum, ett eller flera dygn mellan tillfällena.
Vid dygnets alla timmar.
Hon kommer att lyssna för jämnan efter knackningarna, och bli ännu mer hysterisk.

Kärringen är redan galen. Sådana som henne ska uppenbart inte bo i vanliga lägenheter.
Citera
2020-05-25, 22:02
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Även fast det pratas med normal ljudnivå i min lägenhet så ska den uppenbart psyksjuka kärringen som bor ovanför mig banka i golvet precis varenda gång för att markera! Detta är terror! Det går inte ens att leva i denna lägenhet pga henne, hon klarar inte minsta lilla normala ljud! Idioten bankar även om jag dammsuger mitt på dagen! Hur skulle ni ha gjort i denna jobbiga situation?

Prata med övriga grannar och prata med hyresvärden. Vem vet, kanske övriga grannar också har problem med henne?
Citera
2020-05-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Prata med övriga grannar och prata med hyresvärden. Vem vet, kanske övriga grannar också har problem med henne?

På grund av vissa omständigheter är det ingen bra ide.
Citera
2020-05-25, 22:06
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:

Hyr du svart?
Citera
2020-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Hyr du svart?

Nej
Citera
2020-05-25, 22:08
Medlem
Citat:
Hyr du svart?

Han odlar säkert kontroversiella växter i lägenheten.
Citera
2020-05-25, 22:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Även fast det pratas med normal ljudnivå i min lägenhet så ska den uppenbart psyksjuka kärringen som bor ovanför mig banka i golvet precis varenda gång för att markera! Detta är terror! Det går inte ens att leva i denna lägenhet pga henne, hon klarar inte minsta lilla normala ljud! Idioten bankar även om jag dammsuger mitt på dagen! Hur skulle ni ha gjort i denna jobbiga situation?
Gå upp och fråga om hon behöver något från affären, med tanke på corona och allt. Om inte det hjälper, hota med att hosta henne i ansiktet om inte oskicket upphör. Först snäll, sedan ondskan själv. Det kommer funka.
Citera
2020-05-25, 22:12
Medlem
mg57s avatar
En sån där högtalare som du sätter mot taket så ljudet går rakt in i hennes lägenhet lär du skaffa omgående.

Spela upp korta slingor av onkel kånkel gamla klassiker Ferdinand och kärringen lär få besöka dårhuset efter en kortare tid av terror https://tse1.mm.bing.net/th?id=OGC.ebb824e1f42e2e47c3424ae1499c0478&pid=Api &rurl=https%3a%2f%2fmedia.giphy.com%2fmedia%2f3ori f9SVSR7GvP2PAY%2fgiphy.gif&ehk=WtEaQVLIqNTN3IUuDyU bcLRHsaFo5P0JSK0TLgCbo9k%3d
Citera
2020-05-25, 22:13
Medlem
DeepThroat007s avatar
Ta en fet pulversläckare o töm den genom hennes brevinkast. Sedan krävs det en jobbig sanering av hennes lägenhet.
Citera
2020-05-25, 22:39
Medlem
ps870s avatar
Citat:

Det är alltså du som är en jobbig jävel som lever om och stör dina grannar?
Citera
2020-05-25, 22:44
Medlem
Förstår verkligen ditt problem. När jag bodde i hyreslägenhet var min granne precis som din, hon klagade på exakt allt. Hon började bete sig illa mot mig efter jag grillade på uteplatsen en gång (markplan) och hon tyckte att jag inte fick göra det för det blåste in hos henne. Hon ringde störningsjouren flera gånger och trots att de aldrig konstaterat störning fick jag en varning från hyresvärden där det stod om vräkning osv. Hon hade även sagt till hyresvärden att hon knackat på och be mig sänka volymen och att jag då varit extremt otrevlig och smällt igen dörren trots att hon aldrig knackat på utan enbart skrikit från balkongen en gång. Kan även tillägga att hon hade en unge på typ 3 år som skrek konstant på tidigare morgnar och jag klagade aldrig. Jag löste det genom att flytta helt enkelt, pallade inte bo kvar där jag var rädd för att tappa en nål och under hot om vräkning trots att jag ej gjort något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in