Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Man måste veta vad man köper trots allt, ser datan ut som katastrof är det inte sällsynt att detta 'katastrof' fortsätter ett tag.
Måste och måste

Jag köpte bara för att det var ett bolag som antingen kunde konka helt eller klara sig och då måste kursen rimligen stiga. Om bolaget i sig visste jag inget annat än det.
Köpte teknologiaktier just innan dyket. För att dom gått bra förut. Där hade jag tur, dom stiger och stiger. Swedbank Robur Ny teknik.
Övertygad om att dom flesta gör som jag. Gör just det som det skrivs att man INTE ska göra. Går på historisk utveckling och hoppas det fortsätter.
Men har nogsamt noterat att experterna till 89% har fel i sina bedömningar av marknaden. Allt detta tjat i två års tid att börsen ska dyka. Medan den i verkligheten stigit. Retat mig på deras stöddiga kommentarer, att nu måste börsen sjunka, med tanke på konflikten USA - Kina Etc etc.
Inte ett siffra rätt har dom haft.
Sen när börsen sjunker så har INGEN förutspått det (av naturliga skäl).
Men ett råd från experter som var rätt och som jag råkade följa, förra året, var att köpa Sinch. Jobbar visst med sms. Kontor på Lindhagensplan, i Stockholm. Den aktien har stigit med mycket också i Coronatid. 410% sen mitt köp i mars 2019. Reket kom från DI, f.ö.