Citat:
Ursprungligen postat av
FBerntsson
Klart att det blir ekonomiska problem men alla insatta har sedan ett par veckor insett att det inte är särskilt mycket värre än den vanliga influensan egentligen. Osäkerheten frammåẗ är mest hur politikerna skall ta sig ur den återvändsgränd som en lock-down innebär.
Europa börjar öppna upp. USA också med Georgia i spetsen. Finns inte på kartan att de stänger till igen. Det kommer inte folk att acceptera, Det är den svenska modellen som gäller för resten av världen från och med nu.
Centralbankerna kommer att möta det hela med att trycka pengar i massor. Det är mer troligt att vi äntligen får inflation (mätt som KPI) än att aktiekurserna rasar i nominella termer från här.
Klart att man inte bör satsa alla sina besparingar på rena chansningar men jag tror inte att risken är särskilt stor med att köpa större stabila bolag som Securitas, Peab, Volvo, etc, just nu. Risken kanske är högre för banker och vissa branscher som Hotell och Resor.
Haha ja. Det lustiga är vad fan tänkte man med att stänga ned utan att utföra någon internationell sammarbete?? Länder har stängt ned i ojämna mellanrum när man inte ens får bäst effekt av själva isoleringen. Jag håller med! Problemet är dock fortfarande om man öppnar upp kommer corona viruset ta fäste igen och smitta ännu mer ännu snabbare. Jag kan lova det kommer bli snabbt kaos för om mängden samt majoriteten är sjuka och kan inte konsumera produkter eller jobba samt slösa bort sina pengar kommer en liten krasch inträffa. Det hela kommer bero på hur hårt corona slår fast på folk
Covid 19 är dock värre än den vanligt influensa på grund utav att majoriteten av människor har inte immunitet samt så är den väldigt smittsamt och inte nog med det har inte läckemedel samt förståelse i hur viruset ens fungerar till hundra procent. Det största problemet med
allt det här att sjukhus kommer snabbt bli fullt vilket är en av dom största dödsorsaker, folk behöver oftast ligga i intensivvårdsavdelningar där dom får hjälp med andningen för viruset kan skapa lunginflammation med mera. Bara med tanke på hur uruselt man gjort hittills tror jag på en krasch men vi får se
Jag har bara en väldigt pessimistisk attityd gentemot människor för allt jag ser detta dumma djur göra är fel och jag kommer bara inte bli förvånad för fem öre när man försöker pumpa in mer pengar och viruset kommer inte försvinna i första läget för som vanligt underskattar man naturen samt hur svag människan är biologiskt
Bara exempelvis, man hade hela EU vid sina fingertoppar. Allt man hade behövde göra är använda denna underbara funktion och stänga alla gränser medans viruset var i Kina. Virus är ingenting nytt, man visste det skulle sprida sig till EU och resten av världen såvida man inte stängde gränserna, visste man inte nämnda så är mänskligheten riktigt illa ute för det krävs rumstemperaturad iq för att förstå viruset skulle inte bara stanna i Kina när man har kinesiska turister i Sverige och övriga länder medans det finns virus i Kina. Inte nog med det så sa media att man inte behövde oroa sig vilket är ett stort skämt. Sedan ännu värre, grejen med isoleringen och för att uppnå bäst effekt är när alla går in i isolering samtidigt. Gör man inte det kan fortfarande viruset infektera andra och därmed överleva till folk som är i isoleringen kommer ut därifrån och infektera dom!
Slutsats
Krasch kommer såvida man inte lyckas pumpa in pengar så länge viruset är ute och härjar