2020-05-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Mainstream tycker att kvinnor måste omyndigförklaras i den här frågan. De som säljer sex utnyttjas och mår dåligt även om de säger något annat. Punkt! Ingen debatt behövs om det.

Egentligen borde vi förbjuda sex med kvinnor som mår psykiskt dåligt också. De utnyttjas ofta och vet inte sitt bästa. De säger ja, men tänker nej. Kanske kändes det bra just då, men de får sår i själen och känner sig smutsiga när de legat runt lite hursomhelst.

Kvinnor ska ha ett friskhetsintyg från läkare som intygar att de är vid sina sinnes full bruk innan sex får ske!!
Eftersom förbudet, du vet sexKÖPS lagen nu faktiskt gäller köparna, så är det väl de man anser måste omyndighetsförklaras?De verkar ju sakna totalt förmågan att ens bekymra sig om det är traffickingoffer de köper eller fullt frivilliga. Total avsaknad av vuxet ansvarstagande med andra ord.

Så kanske måste vi ha nån form av normalt IQ test och om just män saknar frontal cortex eller inte, dvs äger kontrollförmåga över var de sticker sin penis, INNAN man kan släppa dem i närheten av andra människor.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-25 kl. 00:12.
Citera
2020-05-25, 00:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Och VAR förbjudet jag eller Sveriges lag, sexsäljare eller kvinnor ha vilket sex de nu vill? Hmm?

2. Men visst! Nu tillhör det ju inte normalt beteende för gamla kärringar att ex. utnyttja ex unga pojkar som ör papperslösa eller traffickingoffer, och köra upp son fitta i ansiktet på dem för en tusenlapp, men? Kvinnor kanske ska börja tänka att det ska vara ok beteende?

DU verkar ju tycka att det ör helt ok beteende.

Om du anser att det i Sverige är "fritt fram att sälja sex som man vill" bara för att säljandet inte är olagligt då är du ju så jävla dum i huvudet att det är synd om dig.

Få se nu, vilket sex de vill säger du: Okej, men de får inte organisera sig och sälja sex tillsammans med någon annan. Då är det koppleri. De får inte anställa en säkerhetsvakt som håller dem trygga och säkra. Då åker vakten dit för koppleri. De kan inte sälja sex till någon som inte bryter mot lagen. De har inte rätt till en trygg arbetsmiljö överhuvudtaget, pga sådana som dig. Ja jävlar du, det är "fritt att sälja sex som man vill", jo visst....

Jävla idiot.

Sexarbetare hatar dig å det grövsta. Hoppas du inser det.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sexforsaljning

Citat:
Yasmine säger att hon trivs med att sälja sex, men hon har haft ett par obehagliga möten, framförallt när hon har jobbat ensam.

– De flesta av oss är skiträdda för att sälja sex tillsammans. Tar jag hit mina tjejkompisar och vi säljer sex i min lägenhet så får jag problem. Jag kommer bli straffad för koppleri för att mina vänner är i min lägenhet, säger Yasmine.

– Eftersom vi inte kan organisera oss så finns det många områden där det inte finns respekt för oss och vi får sämre skydd ekonomiskt och säkerhetsmässigt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-25 kl. 00:14.
Citera
2020-05-25, 00:16
Medlem
Citat:
Eftersom förbudet, du vet sexKÖPS lagen nu faktiskt gäller köparna, så är det väl de man anser måste omyndighetsförklaras?De verkar ju sakna totalt förmågan att ens bekymra sig om det är traffickingoffer de köper eller fullt frivilliga. Total avsaknad av vuxet ansvarstagande med andra ord.

Omyndigförklarade kan inte straffas. Att bestämma åt någon att det inte är bra för dig tycker jag är ett slags omyndigförklarande.

Trafficking vill jag och princip alla ha bort.
Citera
2020-05-25, 01:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Stark comeback.

Vad är det som är fantasier menar du? Att sexköpslagen leder till mer utsatthet bland sexarbetare?

https://www.gp.se/ledare/regeringen-sl%C3%A5r-mot-de-prostituerade-1.28231860

Du sitter ju förfan bara och hittar på en massa. Och sen vill du diskutera detta?! Ska vi diskutera dina jävla hjärnspöken? Du är ju helt väck.

Du sitter här och tror att du är någon jävla expert för att du gått på bordell i Tyskland och pratat med några prostituerade En ratad autistisk kille från Sverige. Du tror att du härmed har rätten att uttala dig om alla män, alla kvinnor, alla prostituerade. Du tror dig veta varför jag sitter här och diskuterar prostitution. I din utbrända hjärna har du fått det till att det är för att jag är ett feministäckel som i första hand vill kontrollera mäns sexualitet. Du är så jävla väck.

Det har aldrig någonsin slagit dig din dumma idiot att jag känner medlidande för de människor som hamnar i händerna på utpressare? Inte en enda gång har detta slagit dig.

VAFAN BRYR JAG MIG OM DIN OCH MÄN SOM WORDWARRIORS SEXUALITET??!!!!

Du är så jääävla väck att det är helt jävla sjukt.
Senast redigerad av Jenny9 2020-05-25 kl. 02:12.
Citera
2020-05-25, 01:58
Medlem
Citat:
1. Och VAR förbjudet jag eller Sveriges lag, sexsäljare eller kvinnor ha vilket sex de nu vill? Hmm?

2. Men visst! Nu tillhör det ju inte normalt beteende för gamla kärringar att ex. utnyttja ex unga pojkar som ör papperslösa eller traffickingoffer, och köra upp son fitta i ansiktet på dem för en tusenlapp, men? Kvinnor kanske ska börja tänka att det ska vara ok beteende?

DU verkar ju tycka att det ör helt ok beteende.
1. Du vill göra det olagligt eftersom att du inte gillar existensen av det! Jag menar vad har du med det att göra?

2. Ja sånt förekommer! Jag kommer från ett Östafrikanskt land och där är det inte ovanligt att gamla vita amerikanska kärringar går med unga, snygga negroider. Sen vetefan vad dom gör i sängen men ärligt talat så skiter jag i det! Killarna har ju själva valt yrket och gillar dom det inte får dom väl byta jobb... men fortfarande fattar jag inte vad du har har med det att göra? Måste alla sluta med det här för att just du inte gillar det?

Ja om någon gillar att gnida fittan på män som själva väljer att ta betalt för det så är det helt okej för mig! Vad skulle vara problemet menar du?
Citera
2020-05-25, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du sitter ju förfan bara och hittar på en massa. Och sen vill du diskutera detta?! Ska vi diskutera dina jävla hjärnspöken? Du är ju helt väck.

Du sitter här och tror att du är någon jävla expert för att du gått på bordell i Tyskland och pratat med några prostituerade En ratad autistisk kille från Sverige. Du tror att du härmed har rätten att uttala dig om alla män, alla kvinnor, alla prostituerade. Du tror dig veta varför jag sitter här och diskuterar prostitution. I din utbrända hjärna har du fått det till att det är för att jag är ett feministäckel som i första hand vill kontroller mäns sexualitet. Du är så jävla väck.

Det har aldrig någonsin slagit dig din fucking idiot att jag känner medlidande för de människor som hamnar i händerna på utpressare? Inte en enda gång har detta slagit dig. VAFAN BRYR JAG MIG OM DIN OCH MÄN SOM WORDWARRIORS SEXUALITET??!!!!

Du är så jääävla väck att det är helt jävla sjukt.
Vad är det för fel på att vara autistisk? Utan autistiska människor skulle du inte ha dom flesta av dina teknikprylar du använder när du sörplar bryggkaffe på ett safe space café på Södermalm med alla andra hipsters!

Just saying...
Citera
2020-05-25, 02:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Vad är det för fel på att vara autistisk? Utan autistiska människor skulle du inte ha dom flesta av dina teknikprylar du använder när du sörplar bryggkaffe på ett safe space café på Södermalm med alla andra hipsters!

Just saying...

For fuck fake jag får själv skyhöga poäng på aspergers test, men inte fan sitter jag och håller på som hardusettminapa för det.

Och jag bor i Malmö, här käkar vi bly och bomber.
Citera
2020-05-25, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
For fuck fake jag får själv skyhöga poäng på aspergers test, men inte fan sitter jag och håller på som hardusettminapa för det.

Och jag bor i Malmö, här käkar vi bly och bomber.
Jamen vad har det med saken att göra om du nu inte menade att använda det som ett skällsord? Ingenting! Vet du varför? För att du ville använda det som ett skällsord! Du ville äga honom genom att kalla honom autistisk eftersom att du gillar att trycka ner människor genom att hitta på handikapp! En autistisk person har svårt att skapa sexuella kontakter eftersom att denna har svårt för sociala koder och lider ofta av social fobi... Det är liksom en del av deras funktionsnedsättning! Detta sa du för att du ville påpeka att han aldrig får knulla! Det är kring sex allting kretsar kring i ditt huvud! Ungefär lika lågt som att använda ordet förlamad då många förlamade är impotenta och faktiskt inte kan knulla!

Vad kommer härnäst? Ska du hoppa på mig för att jag blivit sexuellt ofredad som barn och tack vare det fick en skev bild av sexualitet som vuxen? Eller kanske för att jag är svart? Eller kanske för att det ganska nyss tog slut med mitt ex? Jag kan dock på förhand tala om för dig att om du vill veta mer om mitt sexliv kan vi ta det i PM! Jag år inte intresserad av att ta det här eftersom att det har noll med ämnet att göra...

Känns som att du just sumpade din chans att påpeka hur godhjärtad du är tack vare att du följt statens direktiv om genus...

För min del skiter jag fullständigt i dig som person! Huruvida du får ligga eller huruvida du inte får ligga är för mig totalt ointressant! Vet du varför? För jag fokuserar på sakfrågan och skiter blankt i vem du är! Därför blir det patetiskt när du sitter och försöker berätta för mig om hur tufft det är för stackars dig i Malmö med bomber och granater! Jag skiter nämligen blankt i det!
Senast redigerad av ggaassgasgas 2020-05-25 kl. 02:30.
Citera
2020-05-25, 03:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jamen vad har det med saken att göra om du nu inte menade att använda det som ett skällsord? Ingenting! Vet du varför? För att du ville använda det som ett skällsord! Du ville äga honom genom att kalla honom autistisk eftersom att du gillar att trycka ner människor genom att hitta på handikapp! En autistisk person har svårt att skapa sexuella kontakter eftersom att denna har svårt för sociala koder och lider ofta av social fobi... Det är liksom en del av deras funktionsnedsättning! Detta sa du för att du ville påpeka att han aldrig får knulla! Det är kring sex allting kretsar kring i ditt huvud! Ungefär lika lågt som att använda ordet förlamad då många förlamade är impotenta och faktiskt inte kan knulla!

Vad kommer härnäst? Ska du hoppa på mig för att jag blivit sexuellt ofredad som barn och tack vare det fick en skev bild av sexualitet som vuxen? Eller kanske för att jag är svart? Eller kanske för att det ganska nyss tog slut med mitt ex? Jag kan dock på förhand tala om för dig att om du vill veta mer om mitt sexliv kan vi ta det i PM! Jag år inte intresserad av att ta det här eftersom att det har noll med ämnet att göra...

Känns som att du just sumpade din chans att påpeka hur godhjärtad du är tack vare att du följt statens direktiv om genus...

För min del skiter jag fullständigt i dig som person! Huruvida du får ligga eller huruvida du inte får ligga är för mig totalt ointressant! Vet du varför? För jag fokuserar på sakfrågan och skiter blankt i vem du är! Därför blir det patetiskt när du sitter och försöker berätta för mig om hur tufft det är för stackars dig i Malmö med bomber och granater! Jag skiter nämligen blankt i det!

Ännu ett humorbefriat kålhuvud.
Citera
2020-05-25, 06:24
Avslutad
Citat:
1. jag vill ha bort sexualfientligheten i kulturen, specifikt då den som säger att kivnnor är "smutsiga" om de gillar ha sex.

2. Jag vill ha bort polariseringen mellan hur vi ser på kön och sex.....ex. att ev. konsekvenser av sex enkom ska vara ett kvinnligt ansvar.

3. Jag vill ha bort negativt sexuellt beteende som idag är specifikt manligt kodade.
ex. sexuellt våld och tvång.
OM allt detta skedde. så ex. kivnnor kunde ha sex tryggt och säkert, så hade vi inte behövt prostituion.
Det hade förmodligen inte existerat överhuvudtaget. Ingen hade kommit på en sån idiotisk idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så min ide om att kriminalisera det håller du med om. Förutsatt att säljarna får en ny framtid utan straff?

Inga fler honeypots för att locka torskar?
Verktyg att lyfta ut offren ur miljön och ur klorna på de kriminella?
Verktyg att utreda och plocka gängen som driver skiten?
Inga fler snabba pengar för tjejer som vill sälja sig?

Agree?

..och där vart det tyst från Merapi.

Varför?

Jo, för att hon och hennes gelikar vill ha denna sanslösa sexlag kvar för att:

1. Man kan 'plocka' män, hata dem offentligt och ge dem böter (manshatet är fundamentalt)
2. Med hjälp av att man vägrar kriminalisera säljet så kan polis eller andra inte komma åt rörelsen som sådan, vilket säkerställer punkt 1 (skit samma att man offrar tjejerna, det skiter de i)
3. Man kan själv tjäna snabba pengar svart när man känner för det. 'Min kropp, mitt val' gäller här. Givetvis är detta avhänget att punkt 2 gäller.

Thats it.
Citera
2020-05-25, 06:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Omyndigförklarade kan inte straffas. Att bestämma åt någon att det inte är bra för dig tycker jag är ett slags omyndigförklarande.

Trafficking vill jag och princip alla ha bort.
Jo det är klart att alla vill ha bort trafficking. Men det är lätt att säga. Då hamnar man på nästa trappsteg, hur ska detta gå till?

Det finns nämligen anledning att tro att det är svårare att bekämpa trafficking om man har tillåten sexhandel i landet. Det är definitivt inte problemfritt med bordellerna i Tyskland, Amsterdam e.t.c och vad jag har läst hittills så har det ökat förekomst av trafficking och kriminalitet, snarare än minskat det.
Då blir nästa fråga, ska man försvåra för polisen att upptäcka trafficking på grund av att man anser att man måste kunna köpa sex?
Sen är det väl egentligen en sanning med modifikation att sexköpare skulle bry sig om traffickingoffer. De köper trots allt sex, av kvinnor/tjejer/flickor i lägenheter, från Östeuropa, till exempel.
De vet inte någonting om varför tjejerna är där och säljer sex, och det verkar finnas en stark drivkraft att blunda för både anledningarna och problemet i sig.

Sexualitet i kombination med egoism och tunnelseende, när det visar sig från sin sämsta sida.
Citera
2020-05-25, 06:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..och där vart det tyst från Merapi.

Varför?

Jo, för att hon och hennes gelikar vill ha denna sanslösa sexlag kvar för att:

1. Man kan 'plocka' män, hata dem offentligt och ge dem böter (manshatet är fundamentalt)
2. Med hjälp av att man vägrar kriminalisera säljet så kan polis eller andra inte komma åt rörelsen som sådan, vilket säkerställer punkt 1 (skit samma att man offrar tjejerna, det skiter de i)
3. Man kan själv tjäna snabba pengar svart när man känner för det. 'Min kropp, mitt val' gäller här. Givetvis är detta avhänget att punkt 2 gäller.

Thats it.

Ja det bör förbjudas att både sälja och köpa sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in