Citat:
Ursprungligen postat av
Pomfritttillkorven
Omyndigförklarade kan inte straffas. Att bestämma åt någon att det inte är bra för dig tycker jag är ett slags omyndigförklarande.
Trafficking vill jag och princip alla ha bort.
Jo det är klart att alla vill ha bort trafficking. Men det är lätt att säga. Då hamnar man på nästa trappsteg, hur ska detta gå till?
Det finns nämligen anledning att tro att det är svårare att bekämpa trafficking om man har tillåten sexhandel i landet. Det är definitivt inte problemfritt med bordellerna i Tyskland, Amsterdam e.t.c och vad jag har läst hittills så har det ökat förekomst av trafficking och kriminalitet, snarare än minskat det.
Då blir nästa fråga, ska man försvåra för polisen att upptäcka trafficking på grund av att man anser att man måste kunna köpa sex?
Sen är det väl egentligen en sanning med modifikation att sexköpare skulle bry sig om traffickingoffer. De köper trots allt sex, av kvinnor/tjejer/flickor i lägenheter, från Östeuropa, till exempel.
De vet inte någonting om varför tjejerna är där och säljer sex, och det verkar finnas en stark drivkraft att blunda för både anledningarna och problemet i sig.
Sexualitet i kombination med egoism och tunnelseende, när det visar sig från sin sämsta sida.