2020-05-24, 19:49
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Frågan är om du uttalar det som person irl? Gör du det så hänger du inte med andra extremfeminister för då skulle dom undra varför du var nazist/rasist/kvinnohatare och dom skulle undra varför du "backar den vita mannen".

Det är ju med mina vänner jag diskuterat förekomsten av kvinnor som begår övergrepp men det finns ingen anledning att uttala en självklarhet som alla är överens om. Däremot framgick det hos hela gruppen.

Vilka är dessa extremfeminister egentligen, jag har aldrig träffat någon som kallar sig själv det? Det är ju typ bara mediapersonligheter som tar på sig den hatten tillfälligt för att göra en poäng eller liknande.
Citera
2020-05-24, 19:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Själva sexsäljandet i sig är lagligt. Men om man annonserar, dvs gör reklam för sina tjänster, så försöker man ju locka folk att köpa sex av en. Är inte det att uppmana till brott då?

Är det lagligt att uppmana, försöka locka någon att begå brott?

Den svenska sexköpslagen är så korkad på så många nivåer att den slår knut på sig själv.
Citera
2020-05-24, 19:56
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är du som är egoisten här.

Som kvinna vill du såklart begränsa mäns möjlighet till sex - dvs det ska krävas en prestation från män för att de ska förtjäna att ha sex. Detta sitter djupt rotat i ditt DNA och därför skaver det något fruktansvärt när män kan få en genväg till sex genom pengar. Jag förstår att det är jättejobbigt för dig att detta fenomen existerar, men vet du vad?

Vi bryr oss inte om dig, fattar du? Vi bryr oss inte om att vara dig till lags. Jobbigt va? Vi köper sex hur mycket vi vill,
och om du tycker det är jobbigt så är det ditt problem, inte vårt.

Det är dock såklart jättesorgligt att sexarbetare pga din älskade sexköpslag far jävligt illa. (Frankrike, Irland m fl länder rapporter betydande ökning av våldsbrott mot sexarbetare efter införande av förbud enligt den nordiska modellen). Så tyvärr kan vi inte bara ignorera din och andras idiotiska och rent farliga uppfattning i frågan. För allas bästa måste vi avkriminalisera sexköp och försäljning HELT. Inte legalisera, utan avkriminalisera. Det är stor skillnad mellan de två begreppen.

Visst, jag förstår att det gör ont i dig att män kan få sex utan större ansträngning, men du kan inte låta dina känslor gå före människoliv. I nuläget gör de just det, och mer egoism än så är svårt att hitta.

Och att du jämför sexköp mellan två vuxna människor med pedofili är ju, förutom att vara enormt osmakligt i sig, ett omyndigförklarande av vuxna kvinnor utan dess like. Dessutom är det ett gigantiskt hån mot offer för pedofili. Fan, Merapi hånar våldtäktsoffer och du hånar pedofilioffer. Fina människor ni är...

Och att en avkriminalisering av sexköp skulle ha någon som helst påverkan på ditt liv är skrattretande. Annat än att du tappar sexuell makt och kontroll över män då, men det får du helt enkelt leva med. Ledsen att behöva säga det, men världen kretsar inte kring dig, din jävla egoist.

Det fetade

Just den HÄR övertygelsen du har känns extra speciellt gottig va? Mmm namnamnam....
Citera
2020-05-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. jag vill ha bort sexualfientligheten i kulturen, specifikt då den som säger att kivnnor är "smutsiga" om de gillar ha sex.
Du kan ju börja med dig själv! Sluta omyndigförklara prostituerade och låt dom ha sex av vilka jävla anledningar dom vill! Och för i helvete sluta jämföra prostitution med våldtäkt! Jag som på riktigt blivit sexuellt ofredand som liten tycker att det är riktigt jävla äckligt att jämföra dom två sakerna tack!
Citera
2020-05-24, 20:19
Avslutad
Citat:
Själva sexsäljandet i sig är lagligt. Men om man annonserar, dvs gör reklam för sina tjänster, så försöker man ju locka folk att köpa sex av en. Är inte det att uppmana till brott då?

Är det lagligt att uppmana, försöka locka någon att begå brott?

Den svenska sexköpslagen är så korkad på så många nivåer att den slår knut på sig själv.

Så är det. Polisen står t.o.m. utanför lägenheter och inväntar torskarna. Eftersom de nyttjar det faktum att någon drar dit dem via annonsering och mötestid för att begå brott är de medskyldiga till brottsprovokation. Det är olagligt enligt Svensk lag vad gäller dessa brott. Tjänstefel dessutom att inte ingripa när de vet att brott redan är instiftat via nätbokning. Vidare så ignorerar de det faktum att de som säljer sex tjänar svarta pengar. Inget görs där heller.

Perverst.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-05-24 kl. 20:24.
Citera
2020-05-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Jag tycker inte att de som säljer sex, gör något skadligt för samhället som är värt att kriminalisera. Och HADE vi nu inte haft ett kön som så bredvilligt kan tänka sig ha sex med ovilliga, för att deras mansroll har lärt dem att det är ok, tom "manligt" att tvinga sig på andra.
Eller hade vi inte haft så mågna som kan tänka sig tvinga andra att prostituera sig mot sina viljor....ex sextraffickers...m.m. Så hade prosittution som totalt fenomen inte varit något större problem. och då hade vi inte behövt några lagar kring det.

hela idén att kivnnor och deras sexuella vilja ska vara en hadnelsvara är ett patriarkalt fenomen.
Som itne hade behövts....om just patriarkat inte varit samhällsnormen.
Berätta vilka som uppmuntrar män att ge sig på andra mot sin vilja?

Det som driver dig är inte en längtan efter jämställdhet! Det som driver dig är ett hat mot män och därför har du en totalt jävla skev bild av hur saker och ting ser ut! Det sjukaste är att såna som dig uppmuntras av samhället!
Citera
2020-05-24, 20:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är du som är egoisten här.

Som kvinna vill du såklart begränsa mäns möjlighet till sex - dvs det ska krävas en prestation från män för att de ska förtjäna att ha sex. Detta sitter djupt rotat i ditt DNA och därför skaver det något fruktansvärt när män kan få en genväg till sex genom pengar. Jag förstår att det är jättejobbigt för dig att detta fenomen existerar, men vet du vad?

Vi bryr oss inte om dig, fattar du? Vi bryr oss inte om att vara dig till lags. Jobbigt va? Vi köper sex hur mycket vi vill, och om du tycker det är jobbigt så är det ditt problem, inte vårt.

Det är dock såklart jättesorgligt att sexarbetare pga din älskade sexköpslag far jävligt illa. (Frankrike, Irland m fl länder rapporter betydande ökning av våldsbrott mot sexarbetare efter införande av förbud enligt den nordiska modellen). Så tyvärr kan vi inte bara ignorera din och andras idiotiska och rent farliga uppfattning i frågan. För allas bästa måste vi avkriminalisera sexköp och försäljning HELT. Inte legalisera, utan avkriminalisera. Det är stor skillnad mellan de två begreppen.

Visst, jag förstår att det gör ont i dig att män kan få sex utan större ansträngning, men du kan inte låta dina känslor gå före människoliv. I nuläget gör de just det, och mer egoism än så är svårt att hitta.

Och att du jämför sexköp mellan två vuxna människor med pedofili är ju, förutom att vara enormt osmakligt i sig, ett omyndigförklarande av vuxna kvinnor utan dess like. Dessutom är det ett gigantiskt hån mot offer för pedofili. Fan, Merapi hånar våldtäktsoffer och du hånar pedofilioffer. Fina människor ni är...

Och att en avkriminalisering av sexköp skulle ha någon som helst påverkan på ditt liv är skrattretande. Annat än att du tappar sexuell makt och kontroll över män då, men det får du helt enkelt leva med. Ledsen att behöva säga det, men världen kretsar inte kring dig, din jävla egoist.

Du är så jävla körd i huvudet.

Vilka fantasifoster du göder.
Citera
2020-05-24, 21:48
Medlem
Jag fattar inte problemet? En person vill sälja sex för att få pengar och gör det frivilligt! Om en person inte gör det frivilligt är ju problemet inte att denna säljer sex utan problemet är ju att det sker ofrivilligt!

Så varför lägga så jävla mycket energi på att försöka stoppa detta? Ska inte folk få bestämma över sin egen kropp?
Citera
2020-05-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Du kan ju börja med dig själv! Sluta omyndigförklara prostituerade och låt dom ha sex av vilka jävla anledningar dom vill! Och för i helvete sluta jämföra prostitution med våldtäkt! Jag som på riktigt blivit sexuellt ofredand som liten tycker att det är riktigt jävla äckligt att jämföra dom två sakerna tack!

1. Och VAR förbjudet jag eller Sveriges lag, sexsäljare eller kvinnor ha vilket sex de nu vill? Hmm?

2. Men visst! Nu tillhör det ju inte normalt beteende för gamla kärringar att ex. utnyttja ex unga pojkar som ör papperslösa eller traffickingoffer, och köra upp son fitta i ansiktet på dem för en tusenlapp, men? Kvinnor kanske ska börja tänka att det ska vara ok beteende?

DU verkar ju tycka att det ör helt ok beteende.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-24 kl. 23:39.
Citera
2020-05-24, 23:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Merapi både omyndigförklarar vuxna kvinnor och kränker offer för våldtäkt.

Vidrig människa.
Citera
2020-05-24, 23:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är så jävla körd i huvudet.

Vilka fantasifoster du göder.

Stark comeback.

Vad är det som är fantasier menar du? Att sexköpslagen leder till mer utsatthet bland sexarbetare?

Citat:
En fransk forskningsstudie har visat att de prostituerades utsatthet har ökat markant sedan sexköpsförbud av svensk modell infördes i Frankrike (Open Democracy 27/5 2019). Samma resultat har forskningsstudier som jämför Sverige med andra länder kommit fram till.

https://www.gp.se/ledare/regeringen-sl%C3%A5r-mot-de-prostituerade-1.28231860
Citera
2020-05-25, 00:02
Medlem
Citat:
Jag fattar inte problemet? En person vill sälja sex för att få pengar och gör det frivilligt! Om en person inte gör det frivilligt är ju problemet inte att denna säljer sex utan problemet är ju att det sker ofrivilligt!

Så varför lägga så jävla mycket energi på att försöka stoppa detta? Ska inte folk få bestämma över sin egen kropp?

Mainstream tycker att kvinnor måste omyndigförklaras i den här frågan. De som säljer sex utnyttjas och mår dåligt även om de säger något annat. Punkt! Ingen debatt behövs om det.

Egentligen borde vi förbjuda sex med kvinnor som mår psykiskt dåligt också. De utnyttjas ofta och vet inte sitt bästa. De säger ja, men tänker nej. Kanske kändes det bra just då, men de får sår i själen och känner sig smutsiga när de legat runt lite hursomhelst.

Kvinnor ska ha ett friskhetsintyg från läkare som intygar att de är vid sina sinnes full bruk innan sex får ske!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in