2020-05-24, 14:20
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hong Kong influensan 1969 dödade 100 tusen amerikaner. USA hade högre befolkningsmängd på den tiden. Omräknat till dagens siffror motsvarar det 150 tusen döda. Att jämföras med 100 tusen än så länge i Corona. Till de Corona döda ska nu läggas till tusentals självmord.
Har ingen koll på USAs befolkningsutveckling, så gjorde en enkel sökning och fick upp en massa grafer där man ser att USAs befolkning har växt stadigt under hela landets existens. Ditt påstående får du nog ta och belägga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
And then you have the seventy dead teachers in New York City, for example. I wouldn’t look at Finland for much of a representation — and Denmark’s antibody results showed 1% immunity (before adjusting for test parameters). Quite simply, there isn’t enough infection there to draw any great conclusion.
70 dead teachers in a city where schools were closed, so they must have been infected outside of school. Besides, 70 dead teachers out of, I would wager, 30 000 or 50 000 teachers in that city is not very high.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det har ju tvärtom visat sig vara jättevettigt. Andra länder visade vägen, ni står för massdödande.
Nix! Ingen står för massdödande eftersom det inte har skett något sådant Folk har dött ja men ingen har massdödat dom.
Citera
Medlem
Remdesevir mycket bra verkan! 70% blir bra (om ges innan respirator) dansk studie. Dr1
Citera
2020-05-24, 14:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Fy fan du är blåst på riktigt. Blåst lögnare alltså. Suck. Alla vet att det där inte säger ett skit, inte ens bäbisar.
Tja, källan har du, testa att kolla upp den.
Citera
2020-05-24, 14:21
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Andas.

Om de är asymtomatiska och inte smittar, ja, vad är det då som krävs för att vara immun ur ett flockimmunitetsperspektiv?

Du håller väl dessutom med om datan som visar att antikroppar inte återfinns hos barn i samma utsträckning som vuxna? Eller är du en sådan där förnekare?
Jag tror jag har förstått hela ditt mupperi och clown-argumenterade:

Du vet inte vad immun är, eller hur?

Eller också spelar du dum.
Citera
2020-05-24, 14:22
Medlem
Jag fick det till att 8 + 33 personer skulle ha rapporterats avlidna i corona, grundat på dom siffror som fanns på platz.se och det var ju på kvällen som dom siffrorna fanns. Vad är detta för konstig inrapportering med endast 6 döda. Ja någon har pedagogiskt försökt förklara det för mig men nu talar jag ju om siffrorna i går kväll. Det skall vara 41 döda minst.

Bygger man upp nya eftersläpningar eller vad är detta?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hade barn varit extrema smittobärare så hade vi väl fått läsa i tidningarna om alla föräldralösa barn, där barnen har smittat båda föräldrarna som har avlidit.

Schweizarna rekommenderar ju dessutom barn under puberteten att umgås med sina äldre släktingar.

https://www.bbc.com/news/world-europe-52470838

Är du ens myndig? Småbarn smittar vuxna som dör? Det är för fan 0,01% av unga vuxna som dör, suck.
Vad är det idag, är det rast på dagis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Han är finne/finlandssvensk. Kanske därför han inte verkar bry sig lika hårt om att det är kaos i Sverige jämfört med grannländerna?

Men sluta med det där snacket om UK, Italien, Spanien mfl. De var mitt i smeten tidigare och körde sina lockdowns för sent. Det går inte jämföra dessa länder med Sverige. UK körde dessutom Sveriges linje till sista sekunden och har mkt mer turism och är mer tätbefolkat än oss precis som de övriga är.

Hur orkar du spamma tråden som en galning och hela tiden snacka ner detta som de flesta anser är den största krisen sen WW2? Du håller hela tiden på att jämföra detta med influensan med utan att verka fatta att skälet till varför detta inte spårat betydligt mer än det gjort i världen är för att länder tagit till drastiska åtgärder.

Tycker du är respektlös mot de som dött och mot de som jobbar inom vården när du sitter och bagatelliserar detta dag ut och dag in, men ändå försöker du vända det mot andra hela tiden och spammar frågande om varför inte folk brytt sig över vanliga flunsan sista åren. Känns ganska simpelt för mig:

1 - Eftersom folk kanske inte vetat hur illa det varit på äldreboenden innan detta?

2 - Eftersom detta är värre än flunsor hur man än vrider och vänder på det och för att Sverige misslyckades totalt med att hindra detta, precis med det mesta som rör denna smittan.

Du tänker inte logiskt. Finnarna är överrepresenterade bland de döda i Corona i Sverige.

Sen vet jag inte varför det bara går att jämföra då när det passar alarmisterna. Annars inte.

Problemen inom äldrevården har inte varit någon statshemlighet. Det har larmats om det inte vara i årtals utan under årtionden.

Här är bara ett urval - du kommer att hitta massor om du ids googla själv

https://www.st.nu/artikel/personal-larmar-om-omansklig-vard

http://projektsanning.com/2019/03/23/skyddsombud-larmar-om-stress-och-oro-pa-demensboende-i-kristianstad/

https://malmo.etc.se/inrikes/han-grater-och-har-glomt-hur-man-larmar

https://bakomkulisserna.biz/2019/03/17/professor-larmar-75-000-svenskar-svalter/

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?artikel=6260870

https://www.saffletidningen.se/2019/06/15/hur-ska-vi-spara-mer-pa-aldrevarden/
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är Region Skåne som levererat samtliga sex.

Regionerna verkar ha så otroligt olika rapporteringssystem för dödsfall i COVID-19....
Citera
2020-05-24, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tja, källan har du, testa att kolla upp den.

Va fan ska jag ha källan till? Alla vet att det kommer fyllas i efterhand.
Citera
2020-05-24, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag skrev ingenstans vad jag personligen tycker om det.
Jag skulle aldrig rösta SD själv, men de har gjort stor nytta i politiken då fokus på invandringsfrågorna kommit upp.

På samma sätt så gör tom MP nytta, då före dom fanns inte en jävel som brydde sig ett skit om miljön.
Nu har de tyvärr kommit i regeringsställning och ballat ur helt både i miljöfrågor och invandringen.

Men lite populism är aldrig fel. Bara dom inte får för mycket makt..
Verkligheten är sällan så enkel som det kan se ut..

Det var inte menat som någon attack på dig. Du är en utav de vettigaste i tråden. Det var bara mer rent allmänt, många använder ordet populism som något dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in