2020-05-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
För att - hör och häpna - Finland har färre alpresenärer än andra länder i Norden.

Detta är faktiskt inte så komplext som man vill låtsas att det är. Det är samma sak som företrädaren till Tegnell säger.

Sluta låtsas att detta är komplicerat.
Ja, men betyder detta att skolorna ska stängas?
Citera
2020-05-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vi snittar på under 20 döda per dag senaste veckan så vi behöver inte hoppas. Det är en tydlig och kraftig minskning.

Ja, trenden är tydlig och glädjande. Har du rapporterade veckosiffror sista 5-6 veckorna?
Avlidna kommer ju såklart att fyllas på i innevarande vecka, men det har det ju gjort även bakåt

Ed: Såg att ngn svarat på min fråga redan
Citera
2020-05-24, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vi snittar på under 20 döda per dag senaste veckan så vi behöver inte hoppas. Det är en tydlig och kraftig minskning.

Va fan snackar du om? Hämtar du dina siffror från röven?
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Nej, inte vad gäller det som jag tänker på, nämligen flockimmunitet och antikroppstester.

Det spelar ingen roll vad du tänker på. Objektivt är milda symptom något helt annat än immunitet.

I så fall använder du fel ord.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
6 nya döda idag, nu kommer frågan hur stor eftersläpning det är eller om vi han ikapp eftersläpningen för denna vecka igår.

Hur som helst den lägsta siffran på länge som lär stiga. Men bättre än 100+

Dagens siffra är det som rapporterades in igår. På helgen rapporteras inte mycket in....
Citera
2020-05-24, 14:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Ja, men de smittar i betydligt lägre utsträckning. Studien som vem det nu var hänvisade till hade ett skevt urval (studerade endast fall med vuxna som var bekräftat smittade) och till och med där fanns det bara 3 fall där ett barn misstänktes ha smittat dem.
Och så var FBs egen generalmupp igång igen. Desinformatören. Den intellektuella haveristen. Den stora clownen.

Du inser knappast själv ditt haveri när du sågar granskade vetenskapliga studier. Nu menar du helt plötsligt att man skall göra studier på familjer där det INTE finns smitta? Det fattas en del bestick i din låda, det kan man säga. Jag orkar inte ens bemöda mig om att bemöta dig på ett allvarligt sätt...

https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2213-2600%2820%2930152-1

Hur gör du för att andas? Du verkar ha intellektuell kapacitet i nivå med en bättre begagnad hallmöbel.
Citera
2020-05-24, 14:11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Va fan snackar du om? Hämtar du dina siffror från röven?
Nä, däremot från en bra sida som kallas SVT.
Citera
2020-05-24, 14:12
Avstängd
sherms avatar
Nu dör fler av självmord än coronavirus i arbetslöshetens nedstängda Californien.

California doctors say they have seen 'a years worth of suicides' in the last month because of the impact lockdown is having on mental health
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8351613/Doctors-John-Muir-Medical-Center-Walnut-Creek-seen-deaths-suicide-COVID-19.html
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dagens siffra är det som rapporterades in igår. På helgen rapporteras inte mycket in....
Det är Region Skåne som levererat samtliga sex.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det drabbar ju bara lärarna.
Vad menar du med det uttalandet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det spelar ingen roll vad du tänker på. Objektivt är milda symptom är något helt annat än immunitet.

I så fall använder du fel ord.
Herregud. Här har vi verkligen någon som inte argumenterar i god tro.

1. Immunitet är utbrett bland barn, eftersom en stor andel (som alarmister själva har citerat studier för i tråden) är asymtomatiska.

2. Vad jag tänker spelar stor roll eftersom det hela började med att antikroppstesterna visar att vi inte uppnår flockimmunitet, men det argumentet är fel som jag har försökt påskina i flera veckor här i tråden, men det är alltid någon ny lustigkurre som inte begriper.

Alarmisternas domedagsprofetior fortsätter att bli alltmer avlägsna samtidigt som de blir alltmer desperata här i tråden, precis som jag förutspådde i slutet av april redan.
Citera
Medlem
HGs avatar
Nu har den humanitära stormakten blivit ett stackars mobboffer! Inga tankar om hur vi kunde ha undvikit att bli detta mobboffer, utan Sverige har ju alltid rätt.

"Reseexperten: "Svenskarna har blivit lite av världens mobboffer""

https://www.aftonbladet.se/tv/a/311458/reseexperten-svenskarna-har-blivit-lite-av-varldens-mobboffer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in