Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Nej, jag tror inte att han är baptist eftersom LW
uppgav att hon inte ville ha ett förhållande med
någon som inte var kristen när hon nobbade
honom. (Samtidigt som hon hade ett
förhållande med ateisten SD). Man kan ju
förstå om JS blev irriterad på henne. När hon
skulle till Norge berättade hon kanske om
Beholder, som kanske inte heller är kristen?
JS bjöd LW på middag hemma hos henne när
hon skadat benen. Han ville stanna hos
henne efteråt men det fick han inte. Han hade
väntat och trånat länge. Det vore inte konstigt
om han fått nog och ställde LW mot väggen.
Om hon då svarade något kränkande kanske
det slog över för honom?
T.o.m. hans vänner K och K tyckte att det var
skönt att han var bortrest när LW försvann, så
han inte kunde bli misstänkt.
Men han var ju inte bortrest!
Du delar ett inlägg med frågetecken jag hade i augusti -18 då det fortfarande kändes aktuellt att fundera på andra möjliga GM. Min fråga om JS var baptist beror på att Örebro är ett bibelbälte som vimlar av olika frikyrkoförsamlingar. Dessutom cachar JS ihop med KJ som jag förstått är en församlingsmedlem. Jag tror inte någon religiös åskådning har någon som helst betydelse i saken att L*ena blev brutalt mördad. Det finns en sannolikt misstänkt och kommer ÅH in med robust kompletterande och/eller ny bevisning till den 17 juni, lär det bli en fällande dom i HR.
Något jag har funderat på är varför HD, JS och KJ har umgåtts så mycket och det utan SD. Förra sommaren gjorde de bl a en veckolång GC-resa genom Tyskland och Nederländerna direkt efter att familjen Davidss*n kommit hem från Island. Någon som vet varför inte SD får vara med och leka?
-------
SD framstår som skyldig till överlagt mord. HD, SOA och JG som skyldiga till medhjälp mer eller mindre medvetet. De bör återskapa sina minnen och delge utredningen sanningen om de vill slippa dåligt mående p g a skuldkänslor. De skulle bli förlåtna, men just nu står deras anseende mycket lågt i kurs. Vad det gäller SD, tror jag han är helt skuld- och skamlös p g a en mindre pannlob än hos människor som är födda med känslor och empati. Den mästrande SD satt som åtalad mordmisstänk och skrattade åt grodor i rättssalen. Hans uppstudsighet, återkommande hånflin, selektiva minnesförluster kontra detaljminne med långa utläggningar vid oviktiga saker var ett utstuderat beteende i hans medvetna strategi. Vad han underskattar i sina försöka att regissera, styra, ställa och kräva att andra ska lyda blint är att andra faktiskt kan äga en egen uppfattningsförmåga. De som visar den, ställer till problem för honom. LW gjorde det, HD gjorde det och äldsta dottern var modig att göra det trots att han höll inspelat förhör och gränsat till barnmisshandel. SD är inte normal och han kommer sannolikt inte klara av att öva in en ny approach inför en tur i HR.
-------
Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040