2020-05-24, 00:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Delar helt din bedömning betr. såväl ringen som blodet på tvättmaskinen. - Ifrågasätter också det bloddrypande soffsexet som sägs ha ägt rum klämfredagen den 11 maj:

06:50:47 L till RN (Norge-chatten): Öppnar datorn nu!
L har fått en ny drömdestination: https://www.visitnorway.se/resmal/fjord-norge/ryfylke/
07:02:05 L till RN: ”Vi tar med BX och kanske nån mer och åker!
07:03:05 jag är superglad att jag kunde hänga med nu!
L är helt absorberad av den förestående resan till Norge. Skickar två loggar till RN:
07:06:04 https://coord.info/GLNX6RGB
07:10:34 https://coord.info/GLNX6Q76
07:20:40 Planerar redan nästa resa: ”augusti it is”
07:20:53 L: ”då är mina ben bättre också”
07:23:32 L till RN: ” JAg har v 29 tydligen, utan barn. Men KAN nog flytta lite vid behov
07:23:45 L till RN: ”vi kanske ska börja med vikingresan
Chatten fortsätter/.../

07:55:48 S anländer till kontoret (se i övrigt A 148, s. 51f)
12:07:58 S lämnar kontoret
12:08:04 Kontorsdörren slår igen
12:14:06 S återkommer efter 6 min till kontoret
12:23:00 L cyklar från bostaden till Krämaren
12:33:00 L ankommer stan/Krämaren
12:35:24 S öppnar kontorsdörren
12:35:34 Kontorsdörren slår igen

54 min: Se Inspelade samtal nedan: L antas här sondera affärsterrängen för att senare kunna köpa hantlar - snarare än terrängen under S:s skrivbord.

Tidslinjen (A 145, s. 61ff) utvisar vad S har för sig: Surfar, snackar i telefon, skriver och besvarar mail, osv.

13:30:00 L cyklar från stan/Krämaren till Rehabcenter
13:33:00 L ankommer Rehabcenter
13:38:38 Inpassering Rehabcenter: Träning på egen hand (A 145, s. 281f)
Betr. L:s träningskläder och ringar; se A 157, s. 215 (8 maj: ringen på vänster pekfinger saknades vid anträffandet och har ej återfunnits)
15:11:38 Samtal med JJ: A 158, s. 98ff
/.../
L: Jag eh... ah... sitter på cykeln med... telefonen i ryggsäcken så jag såg inte att det var du...
J: Aha! Ah. Ha... är du på väg långt?
L: Näe inte alls. Från gymmet upp på stan.
/.../
J: Ha! Vad ska du ner på stan och göra då, du ska väl inte jobba?
L: Näe.
J: Näe.
L: Jag ska leta efter hantlar igen.
J: Jahaaaa!
L: Ska gå in tänkte jag på både Stadium...
J: Ah...
L: och Intersport.
/.../
15:06:54 S öppnar kontorsdörren
15:07:20 Kontorsdörren slår igen
15:32:41 L inne på Stadium, entrébotten
15:34 L Kvitto Ica-Supermarket, Krämaren: Inköp banan EKO, en proteinbar; 32,14 kr
15:37:29 L inne på Stadium
15:42:49 L vid kassorna på Stadium
15:47 L Kvitto Intersport, Ö-bro City: 20 kg hantlar; 699 kr (A 157, s. 155)
15:48:02 Fortsatt samtal med JJ: A 158, s. 109ff - Betr. den ”Christer” som omnämns i samtalet; se A 150, s. 467.
15:49:00 Samtal med JJ avslutas (A 158, s. 108)
15:57:00 L cyklar från stan hem till bostaden (med överlastad ryggsäck)
16:09:58 S öppnar kontorsdörren
16:10:04 Kontorsdörren slår igen. Kontoret larmas
16:12:00 L ankommer bostaden
16:16:00 Bild på L med cykelhjälm, hörlurar, svart linne, och man ser ett märke på höger axel (Clouddata)
16:33:21 Samtal med JJ avslutas (A 158, s. 131)
16:33:50 L ansluter till Norge-chatten

Om kontorsdörren öppnades för någon den 11 maj - så inte var det för L. - Därmed torde MGM:s förehavanden på kontoret den 15 maj behöva skärskådas ytterligare. - Vad var det för blodig hantering som hade ägt rum där? - För uppenbarligen var det viktigt att både få blod på tröjkragen och att blaska av sig blod i ansiktet.

Jag har tolkat alla beståndsdelarna som att LW faktiskt kan ha besökt SD:s kontor (Krämaren ligger väldigt nära Drottninggatan 38) mellan ca 12.33/35 och fram till dess att hon ca 13.30 cyklar till Rehab. Samtalet med JJ utspelar sej efter att hon återvänt från Rehab till stan, det är först ett samtal som börjar 15.11 och sen ytterligare ett som börjar 15.48

Så har jag tolkat det, men jag kan ha rört ihop det.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-24 kl. 00:13.
Citera
2020-05-24, 00:17
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Varför är hennes uppväxt. intressant? Spride det ett nytt ljus över vem som mördat LW?

Det är många inne nu i tråden som försöker flytta diskussionen till saker som har med LW att göra. Mitt intryck är att denna "massiva kampanj" började ta ordentlig fart när diskussionerna kring HDs nivå av inblandning i mordet började bli mer intensiva.

HD är nog den svaga länken med hennes oförmåga att vara iskall och hålla förberedelser kvar i skallen en längre tid. Nu måste hon av person/personer med intresse kring framtida rättegångar behandlas med silkesvantar och stödjas på alla sätt möjligt. Men annat kunde det ha varit om det underbara paret kommit in i USA som planerat. Där kunde hon ha försvunnit under en geocachetur eller kanske fallit ned i en ravin. Inget kan sägas säkert kring hur SD planerat sin framtid och kanske var det dags för en nystart med nya lydigare kvinnor när de gamla inte höll måttet längre. Hon gör nog bäst i att hålla ryggen fri och ta den kanske sista chansen hon får att frigöra sig från SD genom att berätta vad hon vet för polisen. Fallet blir högt, antagligen blir det ett fängelsestraff men om hon planerar det väl kan hon klippa lite i sin historia på ett sätt som suddar ut hennes egna förmodade brott. Alternativet är ju att leva ihop med den pipröstade, gofikamumsande, barnterroriserande, småaktige, kvinnomördande maken tills han kommer på ett nytt sätt att göra sig av med henne. Tick tack....det finns egentligen bara en person som måste skyddas i SDs värld och det vet HD innerst inne.

Och kom ihåg: han är rädd. Rädd för tråden, rädd för vissa anhöriga till LW, rädd för att plockas upp av polisen igen vilket kan ske när som helst, rädd för att någon random ska få för sig att han ska få det han förtjänar. Inte mycket tid och mod till att ge sig ut i skogen och plocka cacher då. Nej just nu håller han sig på säker mark, helst i det egna huset med välfylld godisskål att trösta sig med och stärka fasaden kring den veke lilla onda pojken inom honom.
"And there it consumed him"
Citera
2020-05-24, 00:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har tolkat alla beståndsdelarna som att LW faktiskt besöker SD:s kontor mellan ca 12.33/35 och fram till dess att hon ca 13.30 cyklar till Rehab. Samtalet med JJ utspelar sej efter att hon återvänt från Rehab till stan, det är först ett samtal som börjar 15.11 och sen ytterligare ett som börjar 15.48

Så har jag tolkat det, men jag kan ha rört ihop det.
Vi pratar om samma sak men jag bedömer tider och samtal så att L före Rehab kollat runt lite på stan (för att få en översiktlig bild av var hon lämpligen kan köpa hantlar till bra pris).
Citera
2020-05-24, 00:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vi pratar om samma sak men jag bedömer tider och samtal så att L före Rehab kollat runt lite på stan (för att få en översiktlig bild av var hon lämpligen kan köpa hantlar till bra pris).
Aha, jag förstår.
Jag försökte knacka hål på SD:s utsaga med ett jääättelångt inlägg för någon månad sen - och tyckte att jag lyckats skapligt bra.
Men en annan skribent frågade om de hade kunnat ses där på mitt på dagen, och jag tänkte att det skulle kunna funka (om LW blev utsläppt via bakdörren).

Det som kan tala för den teorin är att LW inte utför nån särskild digital aktivitet under den ”heta” (?) timmen, vilket hon ju annars gjorde i stort sett jämt.
Det vore förstås annars bra om man kunde beslå SD med ytterligare en flagrant lögn.

Edit: det är lite märkligt att LW den 14/5 är ”tyst” drygt en timme på förmiddagen på ungefär samma plats.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-24 kl. 00:36. Anledning: Tillägg om 14/5
Citera
2020-05-24, 00:47
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Det är många inne nu i tråden som försöker flytta diskussionen till saker som har med LW att göra. Mitt intryck är att denna "massiva kampanj" började ta ordentlig fart när diskussionerna kring HDs nivå av inblandning i mordet började bli mer intensiva.

HD är nog den svaga länken med hennes oförmåga att vara iskall och hålla förberedelser kvar i skallen en längre tid. Nu måste hon av person/personer med intresse kring framtida rättegångar behandlas med silkesvantar och stödjas på alla sätt möjligt. Men annat kunde det ha varit om det underbara paret kommit in i USA som planerat. Där kunde hon ha försvunnit under en geocachetur eller kanske fallit ned i en ravin. Inget kan sägas säkert kring hur SD planerat sin framtid och kanske var det dags för en nystart med nya lydigare kvinnor när de gamla inte höll måttet längre. Hon gör nog bäst i att hålla ryggen fri och ta den kanske sista chansen hon får att frigöra sig från SD genom att berätta vad hon vet för polisen. Fallet blir högt, antagligen blir det ett fängelsestraff men om hon planerar det väl kan hon klippa lite i sin historia på ett sätt som suddar ut hennes egna förmodade brott. Alternativet är ju att leva ihop med den pipröstade, gofikamumsande, barnterroriserande, småaktige, kvinnomördande maken tills han kommer på ett nytt sätt att göra sig av med henne. Tick tack....det finns egentligen bara en person som måste skyddas i SDs värld och det vet HD innerst inne.

Och kom ihåg: han är rädd. Rädd för tråden, rädd för vissa anhöriga till LW, rädd för att plockas upp av polisen igen vilket kan ske när som helst, rädd för att någon random ska få för sig att han ska få det han förtjänar. Inte mycket tid och mod till att ge sig ut i skogen och plocka cacher då. Nej just nu håller han sig på säker mark, helst i det egna huset med välfylld godisskål att trösta sig med och stärka fasaden kring den veke lilla onda pojken inom honom.
"And there it consumed him"

Mycket tänkvärt det du skriver.

Vi vet ju att dessa rader också läses av de som så sakteliga förtärs av sitt mörker.
Bra så...
Citera
2020-05-24, 00:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Aha, jag förstår.
Jag försökte knacka hål på SD:s utsaga med ett jääättelångt inlägg för någon månad sen - och tyckte att jag lyckats skapligt bra.
Men en annan skribent frågade om de hade kunnat ses där på mitt på dagen, och jag tänkte att det skulle kunna funka (om LW blev utsläppt via bakdörren).

Det som kan tala för den teorin är att LW inte utför nån särskild digital aktivitet under den ”heta” (?) timmen, vilket hon ju annars gjorde i stort sett jämt.
Det vore förstås annars bra om man kunde beslå SD med ytterligare en flagrant lögn.

Edit: det är lite märkligt att LW den 14/5 är ”tyst” drygt en timme på förmiddagen på ungefär samma plats.
Ja, utan "bakdörr" funkar det inte:
07:55:48 S anländer till kontoret
12:14:06 S återkommer till kontoret (efter 6 min)

Man kan t.ex. tänka sig att en besökare släpps in 12:35:24, och ut 15:06:54 (dock ej L). Efter c:a 1 h avviker sedan S från kontoret.

Betr. 14/5 har jag följande noteringar (fyll gärna i):
Citera
2020-05-24, 01:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, utan "bakdörr" funkar det inte:
07:55:48 S anländer till kontoret
12:14:06 S återkommer till kontoret (efter 6 min)

Man kan t.ex. tänka sig att en besökare släpps in 12:35:24, och ut 15:06:54 (dock ej L). Efter c:a 1 h avviker sedan S från kontoret.

Betr. 14/5 har jag följande noteringar (fyll gärna i):

”Hon ankommer Drottninggatan 46 10.28 (Google maps)
10.32 sms:ar hon AR ang ett möte som han tror att han ej hinner komma på, hon är då Fabriksgatan 18 (Data GPG)
10.39 Norgechattar hon lite.
10.39 sms till JS
10.43 får hon ett sms från PostNord
Norgechatten rullar på till 11.01 utan att LW deltar
11.46-11.54 Chatt mellan enbart trion RN, JH och LW - utan att LW deltar
11.55 möter LW PN "utanför Krämaren"
12.09 cyklar hon från stan till jobbet, dit hon kommer 12.15

Och sen är det full fart på sms, chatt, samtal etc i vanlig ordning.”

Jag har (ännu) inte hittat någon förklaring till tystnaden. Om det vore ett tandläkarbesök eller liknande så vore det begripligt, men om jag ”känner” LW rätt så hade hon berättat om det, både före och efter.

Jag har gått igenom alla 168 och läst början (dvs slutet) på alla hennes kontakter, chattar mm men ej hittat något som förklarar den tysta timmen.
Citera
2020-05-24, 02:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ur SD,s brev.
-Lw hade våren 2018 och intensiva uppvaktningar efter fler. Sista året är 12-15 män i sådana relationer med Lw. De flesta uttrycker att dom vill mer med Lw. Exakt ingen har alibi men två bor i norrland och har svårt att hitta till örebro och hem igen.

Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- .Jag vet att han inte är den som mördade Lena.

Kanske en liten hint om att söka sig utanför tunneln?

Det finns alltså gott om alternativa GMs att
välja bland.

I HR borde väl ÅK redogöra för ev. alibin för alla
dessa män?
Citera
2020-05-24, 03:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vem är c*c*_c (*o, o) J**c*m Sj*b*rg (*o, a, i, ö, e)? Är det en baptist?

Länk till bilder på JS:

JS loggade med Softis den 11 april vid geocachen Ölmbrotorp: Tomten i Dylta (gömd 6/12 -14 av nilekl)

(kan tilläggas att Gr*fC (*a) har loggat den 20/5 -18)

Länk till cachen

Länk till Softis loggtext där hon nämner sin geokompis:

Länk till c*c*_c (*o,o) logg som inte nämner sin geokompis LW:

JS verkar ha koll på att SD har nära till tro att andra fuskar. Se t ex JS loggtext när han plockade Bildning - Ådalen

Nej, jag tror inte att han är baptist eftersom LW
uppgav att hon inte ville ha ett förhållande med
någon som inte var kristen när hon nobbade
honom. (Samtidigt som hon hade ett
förhållande med ateisten SD). Man kan ju
förstå om JS blev irriterad på henne. När hon
skulle till Norge berättade hon kanske om
Beholder, som kanske inte heller är kristen?
JS bjöd LW på middag hemma hos henne när
hon skadat benen. Han ville stanna hos
henne efteråt men det fick han inte. Han hade
väntat och trånat länge. Det vore inte konstigt
om han fått nog och ställde LW mot väggen.
Om hon då svarade något kränkande kanske
det slog över för honom?
T.o.m. hans vänner K och K tyckte att det var
skönt att han var bortrest när LW försvann, så
han inte kunde bli misstänkt.
Men han var ju inte bortrest!
Citera
2020-05-24, 03:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej tyvärr jag vet inget om hennes förhållanden, bara att hon inte hade några när vi umgicks och att hon inte letade. Det behöver inte vara sant, men det var det hon sa.
Det förhållandet hon pratade om, den med den bisexuelle var något eller några år tidigare i tiden, typ 2014-15 kanske.
Relationen med MGl var mest som gamla kompisar, men vad jag fått höra kan det ha varit med "benefits" ibland. Bla blev tydligen coco_c arg på LW under FAD Linköping 2016 pga det. De var också kompisar men han kanske missuppfattade hennes vänlighet, är inte säker där, de kan ha haft ett kortare förhållande.

LW var tydligen duktig på att lura blåögda män.
Det vore inte konstigt om det slagit över för
någon av dem om de fått reda på för mycket
av sanningen.
Det borde ha räckt för dem att kolla på hennes
GC-logg. Där har hon ju lagt upp foton på de
flesta män hon hade förhållanden med. Hon
försökte ju inte direkt att dölja det. Inte
särskilt diskret, trots att flera av dem hade
flickvänner. Nästan upplagda som troféer.
Citera
2020-05-24, 04:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Det var väl någon kvinna med hund som såg
en mörkklädd person med huvtröja i närheten
av LWs bostad? När personen fick syn på
kvinnan så tvärvände hen och försvann in på
en cykelväg?
Den personen måste väl vara minst lika
intressant som påsmannen? Det kanske
t.o.m. är samma person?
Citera
2020-05-24, 04:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
”Hon ankommer Drottninggatan 46 10.28 (Google maps)
10.32 sms:ar hon AR ang ett möte som han tror att han ej hinner komma på, hon är då Fabriksgatan 18 (Data GPG)
10.39 Norgechattar hon lite.
10.39 sms till JS
10.43 får hon ett sms från PostNord
Norgechatten rullar på till 11.01 utan att LW deltar
11.46-11.54 Chatt mellan enbart trion RN, JH och LW - utan att LW deltar
11.55 möter LW PN "utanför Krämaren"
12.09 cyklar hon från stan till jobbet, dit hon kommer 12.15

Och sen är det full fart på sms, chatt, samtal etc i vanlig ordning.”

Jag har (ännu) inte hittat någon förklaring till tystnaden. Om det vore ett tandläkarbesök eller liknande så vore det begripligt, men om jag ”känner” LW rätt så hade hon berättat om det, både före och efter.

Jag har gått igenom alla 168 och läst början (dvs slutet) på alla hennes kontakter, chattar mm men ej hittat något som förklarar den tysta timmen.
Svaret kan finnas i SDs aktiviteter, eller snarare brist på. Han gör inget vid jobbdatorn vid ungefär samma tid. Han tar emot mail och meddelanden, men skickar inget. Hittade det i huvudbilagan, tidslinje för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in